پنجاهمین نشست خبری حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضاییه با حضور خبرنگاران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در ابتدای جلسه گفت: چندی پیش در کارون 3 حادثه ناگواری رخ داد که تعدادی از هموطنان فوت کردند،پس از آن قوه‌قضاییه وارد عمل شد و رئیس قوه‌قضاییه به بنده دستور داد پیگیری کنیم.
وی ادامه داد:در این دریاچه و سد احداثی که سال 83 آبگیری شد، قرار بوده پلی احداث شود تا مردم عبور و مرور کنند زیرا مردم از روی پل عبور می‌کردند که پل قدیمی زیر آب رفته بود. به مرور زمان بعضی تجهیزاتی که باید در اطراف دریاچه پیش‌بینی می‌شد، کوتاهی شد. دادستانی کل کشور از وزیر وقت دعوت کرد، مسئول مرتبط هم آمد. از وزیر وقت که کمک و مساعدت کردند تشکر می‌کنم.
دادستان کل کشور ادامه داد: کار خوبی که صورت گرفت این بود که پرداخت وجه علی‌الحساب به خانواده قربانیان بود که برای هرکدام با وجود اینکه حکمی صادر نشده، اما وزارت نیرو مساعدت کرد و برای هر فردی که تلف شده به میزان یک دیه مشخص کرد که بدون تفاوت بین زن و مرد بود. بیش از یک میلیارد و 300 میلویون تومان تأمین اعتبار و واریز شد.
وی افزود: ساعت عبور و مرور و ظرفیت مشخص بود که اگر خارج از این ساعت بود، تردد با مشکل روبه‌رو می‌شد، الان امکانات به گونه‌ای است که به صورت شبانه‌روزی تردد صورت می‌گیرد. تجهیزات، نیرو و امکانات حضور دارند. درباره پل‌ها هم مقدمات انجام شده و قرار شده در مزایده تعیین تکلیف شود. پرونده قضایی تشکیل شده است و تاکنون 2 نفر بازداشت هستند.


پرونده کهریزک و پالیزدار
سخنگوی قوه‌قضاییه با بیان اینکه پرونده کهریزک با اعتراض طرفین به دیوانعالی کشور ارسال شده است، به پرونده بیمه ایران اشاره کرد و گفت: این پرونده حجیم در دیوانعالی کشور است، هنوز به پایان نرسیده و به زودی حکم صادر می‌شود.
دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره پرونده پالیزدار گفت: پرونده‌ای تشکیل شده و شاکی هم دارد اما اینکه کسی در این زمینه احضار شده یا نه اطلاعی ندارم.
45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309102

برچسب‌ها