آیا تصاویر حمله شیمیایی در سوریه ساختگی است؟

شبکه تلویزیونی یورونیوز با انتشار گزارشی این احتمال را مطرح کرد که تصاویر منتشر شده از حملات شیمیایی در نزدیکی دمشق ساختگی باشد.

 

 

49261

کد خبر 309553

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 55
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    من فقط میدونم به جز تکفیری ها هیچ احمقی بغل گوش خودش و جایی که میخواد بهش حکومت کنه سلاح شیمیایی نمیزنه!
    • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      دوست من،یه جور دیگه هم میشه گفت: "هیچ احمقی بغل گوش خودش و زن و بچه و فامیلاش که میخوان اونجا زندگی کنند سلاح شیمیایی نمیزنه!!!" ولی حکومت ممکنه برای منافعش بزنه
    • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      53 93
      من دیروز که فیلمو دیدم حس کردم که ساختگیه. اجسادی که به عنوان قربانی نشون داده میشدند حس میکردم که زنده اند!
    • سعید آبادان IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      74 8
      این جنگ فکر نکنم فرقه ای باشه .یک زمینی که قدرت های منطقه در حال دوئل هستند.خاموشی آمریکا هم به خاطره اینه که دشمنان آمریکا به جون هم افتادند و روز به روز تضعیف می شوند.
    • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      51 27
      خوشبختانه کاربران خبرآنلاین هم متعادل تر شدن٬ حدس میزدم الان هنه جوگیر بشن و نظر بدن که امکان نداره که ساختگی باشه ولی تعاپل رو بورسه...
    • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      52 34
      آخه وقتی حکومت اسد تو درگیریها مسلطه و از لحاظ سلاح جنگی مشکلی نداره و برتری هوایی داره چرا باید از سلاحی استفاده کنه که میدونه از لحاظ جهانی حساسیت برانگیزه و کشورهای زیادی از منطقه منتظرن که حکومت از آن استفاده کند تا هر طور شده وضعیت لیبی را در سوریه تکرار کنند در صورتی که مخالفان به هیچ چیز قید و بندی ندارن و هر طوری که شده میخوان اذهان عمومی رو از مصر به سوریه بکشن و طرف های غربی را که اعتمادشون به مخالفان از دست دادن به مقابله با حکومت بکشانند
    • میثم IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      11 7
      پس چرا میگفتن رژیم شاه سینما رکس رو آتش زده - مگه اون نمیخواست حکومت کنه -
    • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      16 36
      اسد کارش درسته
  • میتی کومان IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    مگه خونست که ساخته باشن...من کاری به طرفا ندارم فقط میگم حق به حق دار برسه!
    • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      48 22
      میتی کومان تو دهات شما فیلم رو چی کار می کنن؟ می سازن یا سر می کشن؟ خب فیلم رو می سازن دیگه
    • دانشجو A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      19 12
      تا حالا صحنه سازی ندیدی یا نشنیدی جناب میتی کمان؟
  • 14 IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    75 12
    الله اکبر
  • میثم A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    فِتِ شافه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    88 53
    عده ای بارها تصاویری رو به عنوان کشته های جنگ در سوریه منتشر کردند که بعدا معلوم شد کشته های فلسطینی ها در حمله اسرائیل به غزه و یا کشته های عراقی ها در حمله امریکا به این کشور بود. بسیاری از صحنه های دردناک رو از وقایع مختلف در سرار دنیا جمع اوری و با فوتوشاپ تغییراتی ایجاد میکردند و به عنوان وقایع سوریه منتشر میکردند. شکی نیست که انسان های بی گناه زیادی در این جنگ کشته شد ولی از جنگ رسانه ای که با توسط غرب و اعراب بر علیه حکومت اسد انجام میگیره نباید غافل شد.
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    حتما چون سوریه است و ایران هم طرفدارشه ساختگیه، ؟ اگه یک بلاد کفر بود واقعی بود!!!
    • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      74 53
      بابا این فیلم مال یورونیوزه نه مال ایران. این بخش فارسی یورونیوزه که فارسی یارو حرف می زنه حالا اگه انگلیسی حرف می زد می گفتن درست گفته. ای ما ایرانی های فرودست غرب زده
    • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      15 0
      از بس هم وطنا دروغ گفتن اصلا نمی شه باور کرد اینجا کسی راست بگه !
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    87 2
    حالا دیگر باید گفت جنگ کثیف تر از آنی است که فکر می کردیم
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    98 45
    خبر انلاین حتما باید جهت گیری در جهت دفاع از اسد باشه تا منتشر کنید همه دنیا اشتباه می کنند غیر از شیعیان
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      74 46
      پسرم یا دخترم !! کسی نگفته همه اشتباه می کنن جز شیعیان . اما کدوم ادم عاقلی از تکفیری ها که میگن همه اشتباه می کنن جز ما و همه دروغ می گن جز ما و همه ناحق ان جز ما و ........ حمایت می کنه .اینا که یه پسر بچه 15 ساله و یک نوزاد رو به خاطر بی دینی می کشن ، آدم ان ؟؟؟ وجدانن بگو آدمن؟؟
    • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      1 2
      فعلا به نظر شما همه در اشتباهن غیر از وهابی ها و سلفی ها!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    79 0
    خدا کنه ساختگی باشه
  • حامد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    39 24
    جون خودشون اگه ساختگیه یه دونه فیلمم واسه من بسازن که در اون نقش خلبان داشته باشم و ویراژ برم و سلاح های دشمنو بکوبم تا وقتی بزرگ شدم به فرزندم نشون بدم بگم ببین عزیزم پدرت کم کسی نبوده
    • حقیقت گو IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      23 20
      شما یدونه اسپانسر خر پول به گندگی قطر واسه من بیار، واست هرچی خواستی می سازم!!!!! اصلا می فرستمت فضا با مریخی ها بجنگی!!!!!!!! نظرت چیه؟!!!!!
    • حامد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      6 1
      ایول آقای حقیقت گو ولی مشکل اینه که من فقط یه پراید از دار دنیا دارم خلاصه بامعرفتی کن و واسم ترتیبشو منم پرایدمو به اسمت میزنم
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    53 62
    حتما ساختگیه. این پدرسوخته های وهابی تکفیری همه کار بلدن بالاخره این میلیاردها دلاری که بهشون میرسه از عربستان رو دارن یواش یواش یاد می گیرن تو چه راهی خرج کنن
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    37 43
    آخه کدوک دولتی وقتی بازرسای سازمان ملل توی کشورش هستن میاد از سلاح شیمیایی استفاده میکنه !!!اگه میخواست استفاده کنه میزاشت بعد از خروج بازرسان این کار میکرد . معلومه که فیلم ساختگیه!!
  • بی نام NZ ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    46 35
    خجالت بکش همین فکر کن عزیز خودت باشه باز میگی ساختگی !!
    • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      37 12
      دوست عزیز اینقدر احساسی نباش. هم مخالفان و هم موافقان نه تنها در سوریه بلکه در تمام دنیا سال هاست که برای اثرگذاری روی افکار عمومی و هموارشدن راهشان، از این فیلم ها و عکس های جعلی درست می کنند. نه به تصاویر و فیلم های ارسالی ازطرف یاران اسد اعتماد کن و نه به ارسالی های مخالفان اسد. تنها چیزی که واقعی است، جنگی است که در جریان است. واقعیت این است که از سلفی های تندرو حمایت می شود واقعیت این است که آمریکا اگر می خواست یک هفته ای بشار اسد سرگون میشد و از همه واقعی تر این است که منافع سیاسی و اقتصادی کله گنده ها در این است که منطقه خاورمیانه آرام نباشدو جنگی طولانی مدت درجریان باشد. حالا هرکسی هرکسی را کشت.
    • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      8 3
      فک کردی بعد 1400 سال هنوزم قرآن سر نیزه میکنن؟ اینم یه مدلشه
  • محمد IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    56 26
    یه عده بچه بی گناه رو با سلاح شیمیایی کشتن بعد یه عده میگن ساختگیه ! وای بر ما
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    53 8
    نکته ش در اینه یه رسانه ی بزرگ اروپایی میاد حقیقت یابی میکنه در حالیکه ممکن بر خلاف سیاستهای کشورش باشه!
  • علی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    36 57
    من فیلم دیدم که نشون میدن از کشتار حکومت سوریه که مردمش رو کشته... بعد پشت صحنه رو نشون میده که مردم کشته شده بلند میشن و .. ادامه ماجرا... واقعاً جای تاسف داره برای بعضیا که چه زود باور و ساده لوح هستند... و خوب سواری می دهند...
    • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      23 15
      بله واقعا تاسف داره که بعضی ها اینقدر ساده لوح و زود باور هستند و هر فیلمی رو که میبینن فورا به حقانیتش پی میبرند.
    • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      7 3
      کسی دیگه ترس خدا در دلش نیست یه لحظه به خدا و به این ادعاهایی که میکنید و فردا روزی که باید جواب گو باشید فکر کنید اگه بچه خودتون بود و کسی میگفت این ساختگی چه حالی بهتون دست میداد پناه میبریم به خدا ،عجب صبری دارد خدا
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    27 8
    دوستان من خودم متخصص گاز سارین هستم ... مطمئنا قضیه خیلی مشکوکه چون این گاز در صورت استفاده علاوه بر انسان ها , آب ها و موجودات زنده را آلوده کرده همگی را در سطح وسیعی از بین می برد و اگر کارشناسان شیمیایی به منطقه برومند کاملا مشخصه که قضیه از چه قراره ... باید در منطقه کلی جانور مرده پیدا بشه ...
    • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      12 1
      شما نه تنها متخصص گاز سارین نیستید، بلکه حتی از شیمی و پخش عوامل شیمیایی کوچکترین اطلاعی ندارید. وقتی گازهای اعصاب که یکی از آنها سارین است و در کل هر گاز دیگری در منطقه پخش می گردد، شعاع آلودگی و پروفایل غلظت بستگی به پارمترهای محیطی و خواص شیمی فیزیکی گاز دارد. پراکندگی جمعیت منطقه آلوده میزان تلفات را مشخص می کند. اینکه ایا هر کس در چه دوزی از آلودگی قرار گرفته است. سوریه قادر به سنتز و فرمولاسیون گاز سارین نیست ولی دارای ذخایر این گاز می باشد. به علاوه هنوز اثبات نشده که از گاز سارین استفاده شده است. شاید از سومان، تابون و یا اصلا از عوامل خفه کننده استفاده شده باشد. به هر حال انتقال چنین عواملی از کشورهای دیگر به سوریه برای آزادی خواهان بسیار مشکل است. ولی رژییم اسد چنین ذخایری را از...
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    20 15
    درزمان حضوربازرسان سازمان ملل استفاده دولت سوریه ازسلاح شیمیایی منطقی نیست ،این کارتروریستها برای اینه که بازرسهاروگمراه کنن...ممکنه فیلم حتی واقعیت هم داشته باشه ولی باشرایط موجود نمیتونه کار دولت سوریه باشه! کمی فکرکنید!!!!!
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    20 11
    با این نظرات که می بینم ظاهرا سوریه باید کلی هنر پیشه صادر کنه . خوبه نفرمودند که اینها همش نواره !!!
  • حسین A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    32 13
    ادامه نظر قبلی من طی این دوسال ویدئو های زیادی را از کشتار مردم سوریه دیدم بالاخره 1 یا 2یا 10 یا 100 تا از این ویدئو ها ساختگی باشه ولی آیا می تونید بگید که تمامی این ویدئو ها ساختگی است!! شما تا کم می آورید می گویید(تروریست های تکفیری) صرفا جهت اطلاعتون تا الان بیش از 110000 از ارتش سوریه جدا شدند و به ارتش آزاد پیوسته اند پس می توان گفت درصد کمی از مسلحین از خارج آمده اند تاقبل از آغاز درگیری های مسلحانه در سوریه بیش از 1000 نفر کشته شده اند در آن زمان نه ارتش آزادی بود نه به قول شما (تروریست های تکفیری) پس اینها یقینا توسط ارتش سوریه و به دستور بشار اسد کشته شدند در آن زمان حتی یک نفر هم از مخالفان سلاح در دست نداشت ولی ارتش سوریه بسیاری را قتل عام کرد فقط به صرف تظاهرات مسالمت آمیز
    • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      7 3
      وای بر ما وای،وقتی مادری سرگشته به دنبال اجساد دخترانش می گردد ان را ساختگی بدانیم
    • حامد A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      3 2
      قبول دارم که بعضی از اهالی سوریه در قالب ارتش آزاد برای رسیدن به حقوقشون میجنگن ولی اگه یه سری به سایتهای خبرگزاریها بزنی میفهمی که تروریستهای وابسته به القاعده که در دو گروه جبهه النصره و گروه بلاد عراق و شام سازماندهی شدن، چه جنایتهایی راه انداختن. از خوردن اعضای بدن مخالفین تا سر بریدن بچه ها. مطمئنم اگه ببینی یکی دو روز حالت گرفتس. الآلم همین آدما با کردها تو شمال سوریه درگیر شدن و صدها نفر از کردها رو به خاک و خون کشیدن. مشکل اینها دموکراسی تو سوریه نیست. اینا از کشورهای مختلف مثل عراق، پاکستان، افغانستان، یمن، ترکیه و ... میان و فقط میخوان خون ریزی کنن. البته قبول دارم که نظام فعلی سوریه هم مشکل داره و ممکنه که اونا هم حقوق بشر رو نقض کرده باشن. ولی تکفیریها صددرصد تروریستن.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    8 6
    جل الخالق
  • حقیقت گو IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    29 8
    ضمن احترام به نظر همه ی دوستان، ولی هیچ کدوم از این نظرات نظر کارشناسی نیست چون مبتنی بر مستندات نیست. من فقط امیدوارم که این ادعایی که تکفیری ها کرده اند دروغ از آب در بیاد. فقط نمی دونم چرا نهادهای بین المللی علی رغم اعلام آمادگی دولت سوریه از مدت ها پیش برای تحقیق در مورد منشاء سلاح های شیمیایی بکار رفته در موارد قبلی در سوریه، اینقدر تعلل کردند. خود همین تعلل جای سوال داره!!!! شاید اگر زودتر وارد ماجرا می شدند این حوادث تکرار نمی شد.
    • بی نام CH ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      14 5
      اگر ساختگیه چرا دولت سوریه به بازرسان سازمان ملل که الان هم در سوریه هستند اجازه بازرسی از منطقه یا از زخمیها رو نمیده؟
  • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    12 6
    تا دیشب که یورونیوز اخبار لحظه به لحظه این جنایت علیه بشریت رو پوشش میداد چرا طرفدارای دیکتاتور سوریه به این شبکه استناد نمیکردن؟!! تنها راه حل بحران سوریه سرنگونی دیکتاتوره ولا غیر .
  • بی نام A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    6 5
    نميگم كه تروريست هاى تندرو توى سوريه نيست ولى دولت سوريه هم به خاطر اين كه كوچكترين حقى براى كردها قائل نبوده مقصره شما بيا وضعيت كرد ها رو ببين هم تروريست ها اون ها رو از بين ميبرن هم دولت تازه تركيه با اين مخالف تمام كارهاى دولت سوريس با اي حال از سوريه در كشتار كردها حمايت ميكنه . هم النصره و هم دولت سوريه از سلاح شيميايى استفاده ميكنن اما اينكه سازمان ملل اومده چرا الان زده خوب معلومه چون كار هر روزشه .
  • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    11 7
    خود اسد از بازرسای سازمان ملل دعوت کرده به نظر شما منطقی میاد دقیقا تو همون روزا یه همچین اتفاقی بیافته
  • بی نام A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    11 7
    پس احتمالا فیلم 11 سپتامبر هم ساختگی بوده چون ما که اونجا نبودیم! نظر خودشون هم خیلی مهم نیست!
    • نفس A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      1 0
      جداساختگی بوده کسایی که تو برج ها بودن گفتن انفجار از زیر زمین وچند طبقه ی دیگه بوده که نمیتونه هوا پیما بوده باشه اخه کی باور می کنه یه هواپیمای به اون گندگی تو روز روشن بیاد بخوره به دو تا برج مهم امریکایی ها هم نتونن ببیننش مگه خطوط هوایی اون ها کنترل نمیشه؟ تازه در اون روز هیچ اسرائیلی سر کارش نبوده تو برجا
  • آیدا A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    5 5
    حتی اگه واقعی هم باشه، این منطقی نیست که این کار دولت اسد باشه اونم زمانی که مآموران سازمان ملل بیخ گوشش هستن
  • محجوب IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    3 10
    بالاخره روسیاهی برای عربهای بی غیرتی مثل عربستان واردن وقطر واردوغان کثیف وهمه نوکران امریکای پلید خواهد ماند.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    5 0
    خدا به داد ما برسه! چون دودش میره تو چشم ما!!!!
  • بی نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    7 2
    جالبه الآن که من این نظر رو مینویسم بر سر اصل استفاده از عامل شمیایی شکی باقی نمونده فقط مونده تایید بشه که کدوم طرف استفاده کرده. وقتی عمران الزعبی وزیر تبلیغات اسد ابتدای امر میگه که اصلا شیمیایی استفاده نشده و تصاویر ساختگی بعدش میاد میگه گاز نشادر ناشی از انفجار باروت و موشکها بوده و بعدش هم میاد میگه مخالفان شیمیایی زده اند خودتان قضاوت کنید که حقیقت چیه. ضمنا این رو هم بدونید نگهداری، آماده به استفاده کردن و مسلح کردن و استفاده از گازی مثل سارین نیاز به تجهیزاتی داره که اکثر کشورهای جهان فاقد اون هستند من موندم چطور عده ای گروه چریکی قادر به استفاده از عامل سارین شده اند.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    4 1
    چرا فقط این تکه از فیلم گذاشتید چرا صدها جسد اطفال که فوت کرده اند نشون نمی دید فکر میکنید که مردم فقط خبر انلاین و شبکه های ایران نگاه میکنند میدانم که نظرم را چاپ نمی کنید ولی باید بدانید ماه پشت ابر نمیماند و حقیقت اشکار میشود کمی واقع بین باشید .