ایسنا نوشت:

نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین گفت: ضروری است که در این حوزه آسیب‌شناسی عمیقی توسط نخبگان صورت گیرد، به جای این‌که یکدیگر را متهم کنیم باید خودمان را نقد و از تحلیل‌های غیرواقعی پرهیز کنیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس سراسری اساتید بسیجی که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در جبهه فرهنگی با چهار دغدغه مهم رو به رو هستیم؛ انفعال جبهه انقلاب اسلامی در برابر گفتمان رقیب داخلی، به دلیل تحولاتی که در انتخابات سال 92 اتفاق افتاد یکی از این دغدغه‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به دیگر دغدغه‌های پیش روی جبهه فرهنگی خاطرنشان کرد: استمرار اختلافات ایجاد شده و قرار گرفتن گروه‌های مختلف در برابر یکدیگر نیز از جمله دغدغه‌های مهم دیگر به شمار می‌رود. اگر این اختلافات استمرار پیدا کند به طور یقین تحلیل واقعی از شرایط موجود به دست نمی‌آید.

وی ادامه داد: بخشی از استمرار اختلافات را در رای اعتماد به وزرا شاهد بودیم. کاهش عرصه نفوذ جبهه فرهنگی در ساحت قدرت کشور از جمله دیگر دغدغه‌های جبهه فرهنگی کشور به شمار می‌رود این نگرانی وجود دارد که به ما اجازه ظهور و بروز نقطه نظرات فرهنگی داده نشود و گفتمان رقیب داخلی از جمله گفتمان تکنوگراسی که توسعه منهای عدالت را در بر دارد عرصه ظهور پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در بسیج با بیان این‌که «در عرصه تمدن سه سطح مختلف داریم» افزود: روبنا، زیربنا و مبانی تمدن دچار چالش‌هایی است، نزاع بزرگ در عرصه مبانی تمدن وجود دارد که این مساله به مکتب ما برمی‌گردد.

وی با اشاره به سطوح نزاع گفتمانی، اظهار کرد: در عرصه جهانی گفتمان رقیب ما گفتمان صهیونیستی و لیبرالیستی است و در منطقه با گفتمان اسلام آمریکایی همچون سلفی‌ها و وهابیت مواجه هستیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    11 46
    یه حرف منطقی
  • حسنک IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    12 1
    "انفعال جبهه انقلاب اسلامی در برابر گفتمان رقیب داخلی " یعنی چی ؟ یعنی جلیلی و حداد عادل و ولایتی میشن جبهه انقلاب . بعد روحانی و عارف و قالیباف میشن گفتمان ضد انقلاب . بگو خب !
  • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    5 2
    جبهه های که شما باز می کند دقیقا رو به ملت است.