مهر نوشت:

جلسه خودروسازان با وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم در روزهای اخیر برگزار شده است که در آن، خودروسازان ضمن گزارش آخرین وضعیت تولید خودرو، حل مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش و نیز مشکلات پیش آمده بر سر قیمت‌گذاری محصولات خود را خواستار شدند.

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم در اولین کنفرانس خبری خود با خبرنگاران از برگزاری جلسه ای با خودروسازان برای اطلاع از آخرین وضعیت تولید خودرو در کشور و مشکلات این صنعت خبرداده است. حال خبرها حکایت از عملی شدن وعده آقای وزیر مبنی بر برگزاری این جلسه دارد و بر این اساس، به نظر می رسد که صنعت خودرو و ساماندهی وضعیت تولید آن، یکی از اولویت های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، چراکه وزیرش یکی از اولین جلسات کاری خود را با صنعتگران، با مدیران عامل دو خودروساز و جمعی از کارشناسان و خبرگان این صنعت برگزار کرده است.

در این جلسه، خودروسازان ابتدا آخرین آمارهای تولید، وضعیت نقدینگی و تامین مالی، مصوبات دولت دهم برای تامین سرمایه در گردش و نیز گلایه های خود از فراز و نشیب های قیمت‌گذاری خودرو و سپردن آن به شورای رقابت را بیان کردند، اما به گفته حاضران در جلسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار بر این گذاشته است که ظرف دو هفته آینده، تصمیم نهایی خود را برای این صنعت اعلام کند.

البته این وعده را نیز محمدرضا نعمت زاده هم داده بود، او اعلام کرد که به سرعت و شتابزده در مورد وضعیت خودرو و راهکارها برای رونق آن، اظهارنظر نمی کند و به دقت باید گزارشات کارشناسی و وضعیت تولید را بررسی کند.

نکته حائز اهمیت این است که وزیر صنعت، معدن و تجارت حالا دیگر تنها با معضل کاهش تولید مواجه نیست، بلکه باید سردرگمی قیمت‌گذاری در بازار را نیز مدنظر داشته و جانب مصرف کنندگان را در بازار نگه دارد، اما آنچه که از اظهارنظرهای وی در خلال صحبت‌های رسانه‌ای اش بر می آید، آن است که تولید برای وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت مهمتر از تنظیم بازار است، چراکه به اعتقاد او تا تولیدی در کار نباشد، به طور قطع بازار هم تنظیم نخواهد شد.

سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برگزاری جلسه مشترک خودروسازان با وزیر صنعت، معدن و تجارت به خبرنگار مهر می گوید: در این جلسه خودروسازان وضعیت تولید را به وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارش کردند، ضمن اینکه به نظر می رسد این جلسه بتواند در آینده صنعت خودرو مثبت و تاثیرگذار باشد.

وی می افزاید: همچنین قرار بر این شد که در مورد وضعیت قیمت‌گذاری خودرو و اینکه قیمت‌گذاری در دست شورای رقابت باقی بماند یا خیر، نیز بررسی هایی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد.

به گفته مدنی، قرار بر این است که وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از اتمام بررسی های لازم، نتیجه تصمیم گیری وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت را راجع به خودرو اعلام کند.

در این میان، آنچه که بیش از هر چیز به نظر می رسد مدنظر وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت باشد، رونق تولید است. نعمت زاده معتقد است که اکنون زمان آن فرا رسیده تا ترمز کاهش تولید را در کشور کشید و صنایع را به سمت رونق تولید پیش برد. از سوی دیگر گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که احتمال دارد وی، کمیته خودرو را احیا کند، چراکه این خواسته فعالان صنعت خودرو است. به اعتقاد آنها اگرچه همواره در کمیته خودرو، ارقام افزایش قیمت پیشنهادی از سوی خودروسازان کاهش می یافت، اما حداقل چرخ صنعت در حرکت بود و خودرو در بازار به فروش می رفت و مردم در بلاتکلیفی به سر نمی بردند.

به هرحال باید منتظر بود و دید که نسخه آقای وزیر برای صنعت خودرو و افزایش تولید آن چه خواهد بود.

3131

کد خبر 309897

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    93 2
    لطفا قیمت ها رو کاهش بدین پرایدم ارزوست
  • جمال IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    113 0
    اقاي نعمت زاده خواهش ميكنيم مديران عامل اين دو خودرو سازي را عوض كنين چون بي كارامدترين مديران بعد از انقلاب در كشور هستند
    • حسین DE ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      64 0
      " بی کارامد " درست نیست ، " نا کارامد" درسته
  • مشتری IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    69 2
    آقای وزیر لطفا پای صحبت شورای رقابت هم بشینید و به آمار و ارقام اونها هم گوش کنید..آخه ریس شورای رقابت برای اولین بار مطالب مهمی رو با مردم در مورد خودرو سازان و نحوه تخصیص منابع و سود های حاصل از فروش خودرو در میون گذاشتن و عادلانه نیست فقط جانب تولید( خودرو سازان) گرفته بشه!
  • کوروش A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    40 27
    ما انتظار کاهش قیمت چشمگیری نداریم اما افزایش کیفیت را بی چون و چرا خواستاریم.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      37 0
      چرا انتظار کاهش قیمت نداریم به یکباره که نباید انقدر گران می کردند حالا اگر کاهش پیدا نمی کنه حداقل تسهیلات پرداخت قائل بشن و خودرو از دست دلال بازیها خارج کنند
  • اکبری IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    37 1
    آقای وزیرا گرلطف بفرماییدهمانگونه که در مناظره شورای رقابت مردم حرفشان زدن حرف مردم همان حرف آقای پژوهان است لطفا برای نظر مردم ارزش قائل شوید زیرا مردم هم در مقابل حکومت حقی دارند
  • بی نام EU ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    63 0
    مدیران هر دو را عوض کنید افراد دلسوز و متخصص وچشم و دل سیر جایگزین فرمایید
  • علیرضا علیرضایی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    39 1
    با تعویض مدیران ارشد این دو خودرو ساز مخصوصا بزرگترین خودرو ساز کشور که طی سالها رانت بازی و ناکارایی و فامیل بازی متاسفانه ضربه جبران ناپذیری به این صنعت مهم کشور وارد نموده اند شاید بتوان در آینده جبران مافات کرد چرا که قطعا پتانسیل این کار وجود دارد ولی کار باید بدست افراد سالم و کاربلد انجام گیرد .
  • رض A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    37 0
    چرا کسی نمی تونه مدیران ایران خودرو و سایپا رو عوض کنه و افراد کارامد که به فکر مردم هم باشن انتخاب بشن؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    26 1
    هر سناريويي خارج از بازگرداندن قيمت پرايد به هشت ميليون مردود است
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    14 0
    اقا واردات ماشین و ازاد کنین تا مردم بتونن با کیفیت ترین و ارزون ترین خودروها رو بخرن مثل گوشی اینا هم حقشونو ورشکست بشن چند دهه با تحویل پراید به مردم، مردم بی گناه کشته شدن که کمتر از کشته های این روزای عراق نیست
  • كمال IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    12 0
    ديگه اون پرايد 7 ميليوني را نميتونيم ببينيم
  • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    6 1
    اقا خواهش می کنم قیمت خودرو رو تو این 2 هفته معلوم کنید. شاید بخندید اگه بگم زندگی من به این خودرو بسته شده به قران رفتم وام گرفتم یک ماشین بخرم بازم پولم کمه ، می خوام برم یک وام دیگه بگیرم که میدونم نمی تونم پرداخت کنم
  • بی نام A1 ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 0
    اقا خودرو نخرید ورشکست بشن
  • علی A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    1 0
    واردات یک دستگاه خودرو توسط افراد طبق قانون کارت بازرگانی نمیخواهد چون تجارت محسوب نمی گردد وزارت بازرگانی دو سال پیش بر خلاف قانون تجارت عمل نمود و جلوی واردات توسط اشخاص را گرفت و حالا برای واردات یک خودرو شخصی کارت بازرگانی میخواهد واین موضوع به نفع وارد کنندگان عمده خودرو شد که بتوانند قیمت خودرو های وارداتی را در بازار به دست بگیرند و سو کلان ببرند
  • رضا A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    2 0
    اقای مهندس نعمت زاده با سلام لطفا در فاز اول مدیران نالایق و نا سالم این صنعت را تغییر دهید.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    ماشین خرید و تحریم کنید تا این دو خودرو ساز ورشکست کنند
  • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    2 0
    خدایی هیچ تحریم یا حمله ای از بیرون برای ما لازم نیست، وقتی صنعتگر به مردم کشور خودش رحم نداره و چهارچرخه ها رو با این قیمتا میندازه به هموطنان... خودمون برای تحریم و حمله به خودمون کافی هستیم! آمارتولید آشغال درمقیاس بالاوانبوه افتخارنداره که فقط مدام دادوفریادمیکنن که به صنعت خودروکمک کنید که مابیشترآشغال تولید کنیم تا مردم رو زودتربفرستیم اون دنیا ازاین فلاکت راحت شن ما که نفهمیدم ماشینی که باحجم موتور 1300 سی سی درهر100کیلومتر بالای 9 لیتر بنزین مصرف میکنه چطوری استاندارده یورو 4 گرفته اگه کسی میدونه ماروهم راهنمایی کنه بفهمیم ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    با سلام آقای وزیر فکری به حال خودرو ساری سایپا کنید مگاموتور از زیر مجموعه سایپا با مدیران بی کفایت بهترین معاونتها را ار دستت داده و مدیران بی کفایت چند پست کلیدی را بتحفظ سمت در اختیار دارند و قایم مقام اجرایی که از مدیران کار نا بلد می باشد به هیچ صراطی مستفیم نیست اقای وزیر به داد مجموعه مگاموتور برسید شاید تا دو ماه دیگر این مجموعه ور شکست شده و کل کارگران بیکار خواهتد شد

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین