عصر ایران نوشت:

احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران نسبت به بهبود وضعیت ایران به لحاظ  رعایت استانداردهای حقوق بشر در دولت حسن روحانی ابراز خوش بینی و امیدواری کرد.

وی در گفتگو با بی بی سی روحانی را با توجه به واقعیت‌های موجود ایران بهترین گزینه دانست و از اینکه رییس جمهور جدید ایران مسایل حقوق بشری را در شعارهای انتخاباتی خود مطرح کرده است ابراز خرسندی کرد.

 شهید  با اشاره به اینکه پس از انتخاب روحانی فضای کلی در ایران در ارتباط با وضعیت حقوق بشر شاهد شفافیت و تعامل بیشتر بوده است ابرازامیدواری کرد که در چنین فضایی امکان دیدارش از ایران فراهم شود.

احمد شهید همچنین از نگارش  دو نامه به حسن روحانی خبر داد که بنا به گفته او یکی از آنها پس از پیروزی روحانی در انتخابات و دیگری پس از آغاز رسمی ریاست‌جمهوری او نگارش شده است.

شهید افزود که در این نامه ها نگرانی‌هایی را که درباره مسائل حقوق بشری در ایران را شرح داده و خواهان بازدید ازایران شده است.

احمد شهید دو سال پیش از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران انتخاب شد ولی جمهوری اسلامی ایران تا کنون با سفر او به ایران مخالفت کرده و اقدامات و گزارش های او درباره مسایل حقوق بشر در ایران را مغرضانه و در راستای فشار محافل غربی علیه خود دانسته است.

پیشتر محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گزارش های احمد شهید را تحت تاثیر گزارش گروه های مخالف نظام و فاقد وجاهت حقوقی اعلام کرده بود.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    35 1
    بزارن بياد اگه معتقدن آن را كه پاك از محاسبه چه باك!
    • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      10 1
      جهان سومی چرا منفی میدی
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    27 7
    اميدواريم تعامل بيشتري با ايشان انجام شود و دائما در اين شرايط خودمان را با كشورهايي كه شرايط بدتري دارند مقايسه نكنيم. بهتر است توجه بيشتري به عقايد و آزادي هاي هم داشته باشيم تا همه با هم بهتر زندگي كنيم.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      5 7
      ایشون بهتره مثل قبل بره با همون اعضای مجاهدین خلق تعامل داشته باشه. وقتی در مورد عربستان سعودیست دمکراسی و ازادی بیان و حقوق بشر همه چی به راهه. نوبت میرسه به ایران فریاد حقوق بشرشون گوش فلک رو کر میکنه.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    5 7
    معلوم نیست این احمد شهید گزارشگر ویژه بی بی سی فارسیه یا سازمان ملل ! ما که همیشه ایشونو اونجا دیدیم .