مهر نوشت:

هشدار یکی از مسئولان امنیتی عراقی درباره شیوه های ترور و قتل شبکه القاعده و وقوع انفجار در مناطق مختلف از جمله بصره از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان بابل اعلام کرد: در اثرانفجار بمب کارگذاشته شده در نزدیکی منزلی در روستای البو مصطفی در منطقه المحاویل در پانزده کیلومتری شمال الحله یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.
منابع وابسته به پلیس در این استان همچنین بیان کردند: نیروهای امنیتی عراقی یک بمب کار گذاشته شده از سوی افراد ناشناس در ورزشگاه فوتبال در روستای البوحمیر در منطقه المحاویل در استان بابل را خنثی کردند.
از سوی دیگر پایگاه المدی پرس به نقل از یک منبع وابسته به پلیس استان صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای پلیس صبح امروز طی عملیاتی در مناطق بیجی در چهل کیلومتری شمال تکریت، الدور در 25 کیلومتری شرق تکریت، الدجیل در 120 کیلومتری جنوب تکریت و منطقه یثرب در 80 کیلومتری جنوب تکریت موفق به بازداشت 28 نفر شدند.
این منبع افزود: عملیات بر اساس اطلاعات دقیق انجام شده است و بازداشت شدگان به مراکز امنیتی برای بازجویی فرستاده شدند.
از سوی دیگر یک منبع وابسته به پلیس استان الانبار از زخمی شدن یک پلیس و یک غیر نظامی در اثر حمله افراد مسلح در فلوجه خبر داد.
منابع عراقی از کشته و زخمی شدن شماری از افراد در اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی اداره اوقاف سنی در مرکز استان بصره اشاره کردند.
یک منبع وابسته به پلیس استان کرکوک اعلام کرد: در اثر انفجار بمب در مسیر یک گشتی نظامی عراق در نزدیکی روستای العسلیه در نایه یابحی در 35 کیلومتری غرب کرکوک دو نفر زخمی شدند.
یک منبع وابسته به پلیس استان نینوی گزارش داد: در اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در نزدیکی درب ورودی دانشگاه موصل در شمال این شهر دو نفر زخمی شدند.
این منبع همچنین از کشته شدن یک نفر در اثر حمله افراد مسلح در منطقه المشراق در شرق موصل خبر داد. منابع وابسته به پلیس استان الانبار به بازداشت رئیس شورای علمای ناحیه الکرمه در شرق فلوجه اشاره کردند. منابع عراقی در استان نینوی اعلام کردند: افراد مسلح یک نفر را در منطقه الباب الجدید در مرکز موصل کشتند.
در الیرموک در غرب موصل نیز افراد مسلح سه نفر را کشتند. از سوی دیگر سعد معن سخنگوی عملیات بغداد از شهروندان خواست که قبل از سوار شدن به خودرو خود به دقت آن را مورد بازرسی قرار دهند، زیرا القاعده به بمبهای چسبان برای کشتن افراد بیگناه روی آورده اند.
وی افزود: پس از موفقیت عملیات انتقام شهدا، تروریستهای وابسته به القاعده به مردم حمله می کنند و ناکامی خود در برابر نیروهای امنیتی را اینگونه جبران می کنند.
یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق از اعدام شش نفر در اثر حمله افراد مسلح در منطقه الطارمیه در شمال بغداد خبر داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =