عقل متفاوت زنان و مدیریت چشم مخاطب در بازار

کتاب‌های «عقل متفاوت زنان» نوشته یوسف غلامی، «مدیریت چشم مخاطب» نوشته محمدحسین نیرومند و «دو فضایی شدن و مبانی نشر الکترونیک» نوشته جمعی از نویسندگان به بازار نشر عرضه شدند.

به گزارش خبرآنلاین، «مدیریت چشم مخاطب» با عنوان فرعی «چگونه نشانه های تصویری را سازماندهی کنیم» عنوان کتابی به قلم محمدحسین نیرومند وارد بازار کتاب شد. «مدیریت چشم مخاطب»، نخستین کتابی است، که به طور ویژه، خلاقیت در آفرینش آثار ماندگار هنری را از دیدگاه فیزیولوژی ساختار چشم و روانشناسی ادراک بررسی می‌کند.

در این کتاب، مؤلف که خود از هنرمندان کشور است به بررسی میزان ارتباط ساختار و توانایی چشم انسان در سرعت و دقت دریافت مفاهیم بصری و چگونگی سازماندهی نشانه‌های تصویری می‌پردازد؛ نکته‌ای که تاکنون در آموزش هنرهای تجسمی کمتر به آن توجه شده بود.

کتاب مذکور همراه با مطالب محتوایی، صدها شاهد مثال تصویری از حوزه هنرهای تجسمی و سینمایی می‌آورد و مفاهیم تلفیقی فیزیولوژی ساختار چشم و درک و دریافت پیام آثار هنری را به ساده‌ترین شکل ممکن پیش روی مخاطب می‌نهد؛ از این رو برای علاقه‌مندان به هنر و به ویژه دانشجویان رشته‌های مختلف هنری کتابی آموزشی به شمار می‌رود. در این کتاب نگارنده سعی دارد تا درک مبانی هنرهای بصری را متکی بر اصول علمی آسان سازد.

در معرفی کتاب آمده است: «در جهان امروز بخش عمده ای از آموزش های عمومی جوامع به حوزه تصویر سپرده شده است. با توجه به حجم انبوه اطلاعات که از طریق رسانه های متنوع و متعدد به مردم منتقل می شود سهم قابل توجهی از وظایف رسانه های مکتوب به رسانه های دیداری سپرده شده است. و هر لحظه نیز سهم رسانه های دیداری افزوده می شود...»

این کتاب در 108 صفحه، به صورت نفیس و به اهتمام فرهنگسرای میردشتی به بازار عرضه شده است.

خبر دیگر از بازار نشر اینکه انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «دو فضایی شدن و مبانی نشر الکترونیک»، نوشته جمعی از نویسندگان، را وارد بازار کتاب کرد.

سعید رضا عاملی و چهار استاد دیگر در این حوزه یعنی محمد سمیعی، یونس شکرخواه، ریحانه هاشمیان و فاطمه فهیم نیا در چهار فصل این کتاب به اساسی ترین موضوعات مطرح در فضای نشر الکترونیک می‌پردازند. در نخستین فصل کتاب به تعریف نشر الکترونیک، ویژگی‌ها و انواع آن پرداخته شده است. محمد سمیعی در فصل دوم کتاب دستاوردها و مشکلات وب سایت‌های اسلامی فعال در نشر الکترونیک را مطرح و به مقایسه و ارزیابی سه نمونه از این درگاه‌ها با هم می پردازد. یونس شکرخواه در فصل سوم با پیش درآمدی درباره سیستم ارتباطی به رقابتی پیش رو در روند گرافیکی شدن فرایند نشر و شتاب روزافزون آن اشاره می‌کند و در ادامه مبحث دیتاژورنالیسم را مورد بحث قرار می‌دهد. شکرخواه به گرافیکی شدن نشر الکترونیک پرداخته‌ و تلاش می‌کند به بررسی دو روند و سپس به روند سومی که رو به گسترش و در حال شکل گرفتن است اشاره کند. دو روند اول اینفوگراف‌ها، نیوزگراف‌ها و روند سوم دیتاژورنالیسم است. وی گام بعدی را با پیش‌درآمدی درباره سیستم ارتباطی آغاز و سپس به عرصه‌های رقابتی پیشرو در روند گرافیکی شدن فرایند نشر می‌پردازد. مخازن سازمانی و نقش آن در فراگیری نشر الکترونیک در جهان اسلام موضوع فصل پایانی این کتاب است که به قلم فاطمه فهیم نیا به نگارش درآمده است.

کتاب مبانی نشر الکترونیک در 79 صفحه و به قیمت 6 هزار تومان به علاقه مندان عرضه شده است.

همچنین به گزارش فارس، کتاب «عقل متفاوت زنان» که به بررسی تفاوت‌های عقلی بین زنان و مردان بر پایه نهج البلاغه می‌پردازد از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

این کتاب پیش از این در همایش ملی تفسیر قرآن و نهج البلاغه در دانشگاه‌ها به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. کتاب در دو فصل تنظیم و تدوین شده است؛ زن آفریده کامل و جلوه های کمال و تفاوت زن و مرد. کتاب حاضر در پی شرح و تفسیر خطبه امیرمومنان(ع) درباره تفاوت قدرت عقلی زنان و مردان است.

بر پایه این تحقیق، گفتار امیرمومنان علی(ع) در نهج البلاغه در پی اثبات ضعف ذاتی عقل زنان نیست، بیانگر تفاوت قدرت عقل زن و مرد است. در آفرینش الهی هیچ موجودی ناقص نیست. خداوند برای آفرینش موجود کامل، ناتوان نیست. «نقص» زمانی رخ می‌دهد که موجودی بخواهد در عرصه ای نقش آفرینی کند که برای آن آفریده نشده است.

همچنین نویسنده در این کتاب نشان داده است که «جنسیت» در تقرّب به خداوند و سیر معنوی نقشی ندارد. هر یک از زن و مرد برای آن وظیفه ای که خداوند از آن انتظار داشته است، ابزار تقرّب و تعقل را دارند و هیچ یک برتر از دیگری نیست.

چاپ اول این کتاب در 56 صفحه رقعی با قیمت 1400 تومان منتشر شده است.

دفتر نشر معارف از این نویسنده و پژوهشگر تاکنون کتاب‏‌های «راز یک فریب» را منتشر کرده است که با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شده است که کتاب «راز یک فریب» به چاپ دوازدهم رسیده است و به عنوان اثر برگزیده سال 1381 درباره حجاب و برنده لوح سپاس شده است.عاملی، سمیعی و شکرخواه مبانی نشر الکترونیک را تدوین کردند

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =