واحد مرکزی خبر نوشت:

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سلاح شیمیایی استفاده شده در منطقه خان العسل، متعلق به ارتش سوریه نیست بلکه دست ساز بوده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد تحقیقات درباره استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه خان العسل در حومه حلب، دقیق تر انجام شود.
وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای گفت کارشناسان روس به نتایجی دست یافته اند که نشان می دهد سلاح شیمیایی که در منطقه خان العسل استفاده شده است متعلق به ارتش سوریه نیست بلکه دست ساز بوده است و مشخصات آن مشابه راکت هایی است که افراد مسلح تیپ «بشائر النصر» می سازند.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است روسیه نهم ژوئیه گزارش کارشناسان خود را در اختیار بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد قرار داده اما تحقیق درباره این حادثه تاکنون آغاز نشده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    39 21
    البته درسته برای سوریه نبوده ولی واسه روسیه که بودهههه
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    47 21
    روسیه شده چوپان دروغگو...
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    36 10
    از تیترت فکر کردم سازمان ملل اعلام کرده.
  • دکتر هستم A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    39 17
    یعنی وزارت امور خارجه روسیه گفت دیگه خیالم راحت شد!
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    22 34
    اگر امریکا ریگی به کفش ندارد بگذارد تحقیقات سازمان ملل تعیین کند که نوع ماده و عامل حمله که بوده است...لعنت بر امریکا که جنگ طلب بوده و هست...ان شالله باشم و ببینم که این امپراطوری فساد همچون شوروی فرو بپاشد ..
    • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      15 18
      اقا امریکا از اون که میگه تحقیق بشه سرویه اجازه نداد تو 72 ساعت اول که مهمترین زمان هست
    • اسماعیل A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      13 2
      سلام بردار عزیز بی نام(البته دومی :) ) اولا که 72 ساعت که سهله 7200 ساعت بگذره اثار مواد شیمیایی از بین نمیره دوما امریکا ادعا کرده 3روز قبل میدونسته البته اگه بشه باور کرد چرا اعلام رسمی نکرد سوما چرا امادگی خودشو برای حمله به سوریه از چندین ماه قبل از این شروع کرد مثل اعزام نیرو و جنگده به بهانه زرمایش به اردن ولی خارج نکردن از اون.دوست عزیز من مطمئن باش اگه 72 ساعت اول که هیچ چند دقیقه بعد از حمله هم اجازه میداد برای کسی که بخواد کاری انجام بده هیچ فرقی نداره و یه بهانه دیگه میاره مثل همین سایت پارچین خودمون کلی اسمون ریسمون بافتند که ایران خاک رو عوض کرد الان اژانس گفت البته تو گزارش اخیرش اون جاهای مشکوک هیچ گونه تخریب و عملیاتی انجام نشده.هیچکسی حرف نزد مثل اینکه اتفاقی نیفتاده.
    • arash IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      10 1
      این آقای بی نامی که میگه 72 ساعت مهمترین زمانه!شما کارشناس تسلیحاتی اونم از نوع شیمیایی؟درمورد حملات شمیایی حتی تا ماه ها بعد از حمله هم میشه تحقیق کاملی روانجام داد.نمونش همین کارشناس هایی که رفته بودن سوریه قرار بود در مورد حملات شیمیایی چند ماه پیش در اطراف حلب تحقیق کنن.اخه چرا ما مردم ایران در مورد تخصیصی ترین مسائل با کمترین اطلاعات اظهار نظر می کنیم و اتفاقا قیافه حق به جانب هم میگیریم؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    22 25
    خود بشار اسد ميدونه كوچكترين سوتي بده اينا مچش رو ميگرين پس اگه بخواد هم نميتونه اسلاح شيمايي استفاده كنه اصلا اگه ميخواست استفاده كنه خيلي وقت پيش استفاده ميكرد نه الان كه داره پيروز ميشه
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    41 11
    اگر اسد صدای مخالفانش را دو سال پیش می شنید، الان زندگی آسوده ای داشت
  • هادی A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    26 4
    یعنی اینکه ارتش سوریه هم سلاح شیمیایی داره ولی از این نوع نبوده!
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    15 9
    این روسیه هم یه چیزش میشه اول گفت این سلاح ها با راکت شلیک شدن بعد که امریکا گفت مخالف ها کجا راکت دارن حالا میگه دست ساز هستند........
    • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      9 2
      مخالف ها راکت ندارن؟؟؟؟ شما کلا حالت خوبه؟؟؟ لابد با ترقه این همه کشور رو گرفتن!!! دست ساز هم باشن باید با راکت پرتاب بشن
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    14 24
    امریکا اگر راست میگوید که کار بشار اسد بوده چرا اجازه نمی دهد بازرسان سازمان ملل بدون فشار کارشان را انجام دهند تا حقیقت از دروغ شناخته شود؟ امریکا و ترکیه و بقیه اگر حتا یک مدرک داشتند تا الان هزار بار رو کرده بودند ولی جز چند سخن کلی و بی ارزش هیچ مدرکی ندارند و فقط با زور و قلدری میخواهند بجای یک ملت تصمیم بگیرند و تروریست ها را بیشتر از گذشته به جان مردم مظلوم سوریه بیندازند. تروریست ها از چه چیزی جز حقیقت وحشت دارند؟ شک نکینید اگر کوچکترین نشانه ای از دست داشتن اسد در حمله ی شیمیایی داشتند تا الان صدها بار روی ان مانور داده بودند ولی خودشان هم خیلی خوب میدانند اینکار ممکن است کار هر کسی باشد جز خود اسد
    • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      11 8
      حتمأ مدرک دارد مگه میشه بدون مدرک بیاد این قدر هزینه کند
  • حامی A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    6 9
    یعنی زور میزنن با هر دروغی شده نشون بده کار اینا نبوده، خبر ندارن با هرکدوم از این چاخانای شاخدار بدتر میکنن کارو.
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    11 4
    نمیفهمم این همه اصرار ما برای اثبات اینکه دولت سوریه از شیمیایی استفاده نکرده و انتشار خبرهای مرتبط با آن برای چیه؟ اگه استفاده کرده باشه که کلی آبروریزی میشه برامون
  • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    13 10
    عجب منبع معتبری رو ملاک قرار داده اید!
    • jokar IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      2 0
      اعتبارش بهرحال بسیار بیشتر از گفته های امریکاییهاست! چراکه روسها با این ادعاها نه بجایی حمله میکنند نه هزاران کس را در عراق میکشند نه میتوانند تحریم اقتصادی علیه مخالفان یا کشورهای حامی انها وضع کنند نه دنبال خاورمیانه جدید /بزرگ هستند ونه دنبال تغییر چهره سیاسی منطقه میگردند اما امریکاییها با چنین سخنانی و اشکهای تمساح ! بدنبال همه ی اهداف شوم میگردند بعلاوه گزارش روسها برعکس ادعاهای امریکاییها مستند همراه تصویر و ازمایش و گزارش 80 صفحه ای است که به دبیرکل اهدا شد و قرار بود بازرسان سازمان ملل از خان العسل دیدار و دراینباره تحقیق کنند که ان حملات شیمایی مانع چنین چیزی شد
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    8 24
    امروز روسیه به مراتب قابل اعتمادتر از امریکا است.
    • م 2 US ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      7 7
      اینطور به نظر نمیرسه.از اس 300 هایی که به ما میخواست بده و نداد معلومه چقدر میشه بهش اعتماد کرد.از قطعنامه هایی که علیه ایران در شورای امنیت رای داد مشخصه چقدر قابل اعتماده. حداقل ما تکلیفمون با آمریکا روشنه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    19 2
    حالا روسیه هم حمله میکنه به مخالفها؟
  • شهریار IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    17 1
    فقط هرچی سازمان ملل بگه رو من قبول دارم نه رسانه های طرفدار دولت و نه رسانه های طرفدار مخالفین
    • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      2 0
      جالبه سازمان ملل درجنگ غزه واسراییل طی گزارش رسمی بازرسانش گفت اسراییل از ماده "فسفر سفید" که ماده ممنوعه هست در حمله به غزه استفاده کرده این گزارش تایید هم شداما اخرش چی شد :هیچ،دل امریکا اون موقع درد نیومد ونسوخت!ممکن است گفته شود اون موقع ریس جمهور بوش بود! که درپاسخ باید گفت چرا هیچ یک از دموکراتهاوهمین سناتوراوباما هیچ موضعی نگرفت اوباما بارها در روزهای اخیر گفته سازمان ملل فلجه اما وقتی اسراییل اینهمه جنایت میکرد و امریکا قطعنامه هارو وتو میکرد و رای منفی میدادودرباره شهرکسازی منفی میده سازمان ملل فلج نبود!اشک ریختن وبغض کردن تمساح گونه اوباما ساده است وقتی بدانی اسراییلیها درخواست میکنندتابه سوریه حمله شودیااینکه سعودیها هزینه میلیاردی شلیک موشکها و پرواز هواپیماهای جنگی راتقبل کنن
  • بی نام US ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    25 8
    به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم!
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    18 7
    همون روسها باید بگن !! مگه روسها به آمریکایی ها نمیگفتن باید از اظهار نظر تا اعلام نظر سازمان ملل پرهیز کنند پس چطور خودشون مجاز هستند که نظر بدن ؟!!
  • جابر A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    4 5
    اینها همه اش بهانه است چون اسد داره جنگ رو میبره اونا نگران شدن و از طرفی اسرائیل آشغال میخواد با این جنگ نذاره روابط بین ایران و غرب خوب بشه .به نظرم باید روسیه بگه منم موافقم هرکس سلاح شیمیایی استفاده کند باید بهش حمله کرد و با این حربه حمله کنه به نیروهای القاعده در سوریه ......
  • بی طرف DE ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    4 4
    سلام پس انگار خود روسها هم کم کم دارند میپذیرند که حمله حدود دوهفته پیش در غوطه شرقی در ریف دمشق کار خود حکومت سوریه بوده ودارند میگویند مخالفان هم چند ماه قبل به خان العسل حمله شیمیایی کردند بله کشتارهایی که القاعده در سوریه میکند صد درصد محکوم است ودخالتهای استعماری کاملا محکوم است اما نمیشود از جنایات حکومت سوریه صرفنظر کرد وحکومت سوریه در 2سال گذشته جنایات بزرگی مرتکب شده است
    • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      3 4
      چی میگی تو؟؟!! استدلال در حد تیم ملی..امریکا که میگه اصلا مخالفان سلاح شیمیایی ندارن!!!!!!!! شما هر جا رو که دوست داری قبول می کنی و هر جا رو که نداری میگی فلان...
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    5 6
    نباید کمک ما به سوریه در حد غذا و دارو باشد ما باید خودمان را برای جلوگیری از نسل کشی شیعیان در زمان حمله امریکا و بعد از ان امده کنیم و جنگ را از بیرون مدیریت کنیم تجربه بمباران عراق باید در سوریه به کار گرفته شود تا ببیند چه خبر شده همه رادارهایش از کار افتاده نباشد ضربات به کشورهای متخاصم باید کاری باشد تا صدای اعتراض مردم ان کشورها را بلند کند جنگ قطعی است حالا یا محدود یا فراگیر البته من مطمونم امداد غیبی هم نصیب شیعه خواهد شد و روایات زیاد هست که شدیدترین جنگهای تاریخ در شام خواهد بود و دجالها و منافقها هم دست می شوند