واحد مرکزی خبر

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه ای را در حمایت از استفاده از نیروی نظامی علیه سوریه تصویب کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، عزم دولت اوباما برای جنگ با سوریه، یک گام دیگر به عملی شدن، نزدیک تر شد. کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به رئیس جمهور مجوز داد از نیروی نظامی در سوریه استفاده کند.
این تصمیم گیری با مخالفت هایی هم در داخلی سنا و هم در بین مردم و مخالفان جنگ مواجه بود.
مدیا بنجامین از مخالفان جنگ گفت:«مردم اقدامات مختلفی را برای ابراز مخالفت خود را جنگ انجام داده اند. آنها راهپیمایی های را داشته اند و تلاش می کنند صدای خود را به گوش مسئولان کشور برسانند. این مخالفت اکنون نه تنها در نظرسنجی ها که در این واکنش ها نیز مشهود است. مردم آمریکا می گویند مثل انگلیسی ها باشید به حرف مردم خود گوش فرادهید».
به رغم مخالفت مردم حمایت کنگره از جنگ همچنان قوی است. این امر نشان دهنده تاثیر مسائل حزبی و دیگر عوامل سیاسی در رای کنگره است.
اوباما با فشارهای خارجی نیز مواجه بوده است. بان کیمون دبیرکل سازمان ملل و همچنین پاپ فرانسیس خواستار صلح و اجتناب از جنگ شده اند.
موضع گیری اغلب کشورهای شرکت کننده در نشست گروه بیست نیز علیه اقدام نظامی در سوریه بوده است و این امر مشروعیت تصمیم آمریکا را ضعیف می کند.
به رغم این مخالفت ها، اکثر ناظران سیاسی می گویند کنگره آمریکا نهایتا هفته آینده به حمله نظامی به سوریه رای مثبت خواهد داد.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    18 2
    خنده داره چقدر بعضی ها از اون خبر غیر موثق قبلی ذوق زده شده بودن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      4 26
      بابا اون مال كنگره بود اين مال كميته روابط خارجي سنا است شما هنوز فرق كنگره و سنا رو نمي دوني مياي نظر مي دي تازه ديگران رو هم مسخره مي كني
    • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      15 1
      عقل کل کمیته روابط خارجی سنا یکی از زیر مجموعه های قدرتمند سنا هست و در صورت تصویب یک لایحه نمایندگان سنا (تابه حال )به ان مصوبه رای منفی نمیدهند .بشین شبکه خبر نگاه کن .
    • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      10 1
      ده داداش بینام مهم خبرگذاریش بود که از این خبرهای جک زیاد می نوشت. ایشون کی مسخره کردن؟ شما چه کار کردی؟؟
    • با نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      3 7
      پدر من یه سال از سوریه برگشته اونجا تجارت میکرد به خدا قسم میخوره که مردم توی سوریه حتی حاضرند جونشون رو هم واسه بشار اسد بدند میگفت از هر ده نفر 9 نفرش میگن جانم فدای بشار الانم توی سوریه یه ارگانی مثل بسیج راه اندازی شده که مردم میرن واسه جنگ با تروریست ها دوستان شما را قسم میدهم به عزتتان این قدر به فرا فکنی ها و گفته های رسانه های غربی گوش و باور نکنید چون که همین ها هستند که با خبرهایشان مردم را شست و شوی مغزی میدهند
    • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      8 3
      بی نام اخر حقیقت رو داره میگه. هی نشینین صدای امریکا و بی بی سی ببینید. اونارو ببینید ولی شبکه خبر رو هم ببینید. بیشتر کسانی که بر علیه اسد میجنگند از بیرون میان. از عربستان، لیبی، طونس، مصر، اردن، عراق... مردم سوریه تا قبل از تصمیم امریکا برای نابودی این کشور ادمای شادی بودند. اونقدرها هم حکومتش دیکتاتوری نبود. با انتخابات روی کار اومد و با مردمش خوب بود. مردم ازاد بودند.
    • بی نام IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 1
      و شما هم از شنیدن این خبر بسی ذوق زده گشتی!!! خخخخخخخخخخخ!