تصویر امضای «من ِ او»ی ایرانی برای مردم روسیه

آوازه نخستین رمان رضا امیرخانی که سال گذشته با «قیدار» به دیدار مخاطبانش آمد و با استقبال هم مواجه شد و تا کنون چاپ هشتم را رد کرده، به مخاطبان روسی رسید تا ترجمه این رمان خواندنی بعد از 38 بار تجدید چاپ در ایران به دست مردم مسکو برسد.

به گزارش خبرآنلاین، رمان خواندنی و تحسین‌شده «منِ او» نوشته رضا امیرخانی که بعد از سال‌ها همچنان یکی از پرفروش‌های بازار ادبیات محسوب می‌شود و از سوی انتشارات افق به چاپ سی و هفتم رسیده، حالا کمی دور تر از ایران دارد مخاطبان روسی را به خود مشغول می‌کند. رمانی که قبل از انتشار ترجمه عربی به روسی ترجمه و رونمایی شد.

داستان این کتاب، مربوط به زندگى فردى به نام على فتاح است. راوى، قهرمان داستان هم هست، ماجراهاى زندگى خود را، از کودکى تامرگ، روایت مى‏کند. على فتاح فرزند یک تاجر ثروتمند است و در جنوب شهر زندگى مى‏کند. در کودکى، پدر خود را از دست مى‏دهد و تحت نظر پدر بزرگش بزرگ مى‏شود. در نوجوانى به مهتاب، همبازى دوره کودکى خود، دل مى‏بندد. ولى مهتاب با خواهر على به فرانسه مى‏روند. خواهر على با یک مبارز الجزایرى ازدواج مى‏کند. این مبارز ترور مى‏شود و او و مهتاب به ایران برمى‏گردند...

این رمان را ابتدا سوره مهر منتشر کرد و چند سال پیش به درخواست نویسنده، حق نشر رمان از حوزه هنری به انتشارات افق رسید. رمانی که بعد از گذشت 14 سال از انتشار هنوز مخاطب دارد.

‌

حالا و آنطور که مهر گزارش داده، ترجمه روسی رمان پرفروش «من او» نوشته رضا امیرخانی، با حضور نویسنده در غرفه انتشارات وچه در نمایشگاه کتاب مسکو، رونمایی شد و به دست علاقه‌مندان ادبیات معاصر ایران در روسیه رسید.

امیرخانی در این مراسم که جمعه شب در مسکو برگزار شد، در سخنانی کوتاه اظهار امیدواری کرد که آغازگری خوب برای ورود رمان‌های نویسندگان ایرانی به بازار کتاب روسیه باشد. 

امیرخانی که به دعوت مشترک رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه و بنیاد مطالعات اسلامی مسکو به روسیه سفر کرده است، روز شنبه در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه ایزوستیا که از مطبوعات نخبه‌گرای روسیه است از جهان نویسندگان ایرانی و وضعیت ادبیات معاصر کشورمان سخن گفت.

دوشنبه ١٨ شهریور انستیتو ادبیات ماکسیم گورکی، میزبان رضا امیرخانی است و این نویسنده کشورمان در جمع اساتید، دانشجویان و دیگر علاقه‌مندان ادبیات با موضوع رمان معاصر ایران به ایراد سخن خواهد پرداخت.

از دیگر برنامه‌های امیرخانی در روسیه حضور در جمع دانشجویان زبان فارسی دانشگاه‌های مسکو، دیدار با نویسندگان روس در برنامه تلویزیونی آرتیست تی وی، معرفی «من او» در کتابفروشی بیبلیو کلوبوس مسکو و دیدار با نویسندگان سنت پترزبورگ خواهد بود.

6060

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد حسین A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    7 9
    کتاب قشنگیه من او... ولی بیوتن و قیدار رضای امیرخانی نمیرسه به پای من او...
    • محمد A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      4 3
      هیچی من او نمیشه
  • مجتبی IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    7 4
    بدون شک دعوت آقای ازه ای (رئیس سابق سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان)که در مسکو رایزن فرهنگی هستند از آقای امیرخانی بوده که سالها معاونت سازمان رو بر عهده داشتن . رمان زیبایی است پیشنهاد میکنم حتما یکبار بخوانید .
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    2 0
    خوشحالم که ادبیات ایران به روسیه رسیده است. به امید اینکه آثار شاخص ادبیات معاصرمان به کشورهای دیگر هم برسد