۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶

واحدمرکزی خبر:

وزیر امور خارجه سوریه گفت: دمشق از پیشنهاد روسیه درباره قرار گرفتن تسلیحات شیمیایی سوریه تحت نظارت بین المللی استقبال می کند.

به گزارش واحد مرکزی خبربه نقل ازشبکه تلویزیونی سوریه، ولید المعلم در کنفرانس خبری خود در مسکو گفت: در خلال مذاکره صبح امروز با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، وی پیشنهادی را درباره سلاح شیمیایی ارائه کرد که در بیانیه بعد از ظهر وی نیز به این مسئله اشاره شده است. بر اساس این پیشنهاد، مقامات سوریه برای حفظ جان شهروندان و امنیت این کشور و اعتماد دمشق به درایت دولت روسیه برای جلوگیری از تجاوز آمریکا به سوریه از این پیشنهاد مسکو استقبال می کند.

وزیرامور خارجه روسیه امروز با تاکید بر این نکته که شورشیان سوریه عامل حمله شیمیایی اخیر بوده اند به سوریه پیشنهاد کرده بود انبارهای سلاح شیمیایی تحت کنترل و نظارت بین المللی قرار گیرد.سرگئی لاوروف اعلام کرد مسکو امیدوار است تحت کنترل قرار گرفتن سلاح های شیمیایی سوریه مانع از حملات غربی ها به این کشور شود. وی افزود : مسکو معتقد است شواهد کافی وجود دارد که ثابت می کند شورشیان سوریه عامل حمله شیمیایی ماه گذشته در خارج از دمشق پایتخت سوریه هستند.

ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز چند روزپیش با دروغ گو خواندن جان کری وزیر خارجه امریکا بر مطلع بودن امریکا از حضور تروریست ها و استفاده آنها از سلاح های شیمیایی تاکید کرده بود.

شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از دولت انگلیس اعلام کرد لندن از قرار گرفتن تسلیحات شیمیایی سوریه تحت نظارت سازمان ملل استقبال می کند.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    2 2
    پیشنهاد آمریکا بوده
  • ای اس IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    فایده نداره دور شده
  • ایمان IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    8 9
    برنامه ریزی حمله شیمیایی با امریکا و همکاری عربستان ملعون بود/ هدف های پرده وجود دارد که به استعمار و تجزیه سوریه ختم میشود.
  • صفاخو A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    1 6
    به آمریکا باید گفت: "خیطی مالیات داره" همچنین "دماغ سوخته می خریم".حالا که جا زده ودنبال راه گریز میگشته میخواد با آبروریزی کمتر خودشو بکشه کنار.بدبخت اگه جنگ میشد بساط فرزند نامشروعت اسرائیل رو یکسره جمع میکردیم...
    • محمدرضا.ع IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      3 0
      البته دوست عزیز متن خبر رو خوب که بخونی پیشنهاد از طرف روسیه هستش ها یعنی اگه مشتری دماغ سوخته ای بلیط روسی بخر عزیز دل برادر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • محمدرضا.ع IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      3 1
      البته دوست عزیز متن خبر رو خوب که بخونی پیشنهاد از طرف روسیه هستش ها یعنی اگه مشتری دماغ سوخته ای بلیط روسی بخر عزیز دل برادر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 2
    پس اسد جانی سلاح شیمیایی دارد
  • علی صادقی A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    4 7
    آدم از آفتابه آب بخوره مثل آمریکا ضایع نشه.میخوان با آبروریزی کمتر از گندی که خودشون زدن خارج شن.
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    مردم سوریه در کنار مصر و لبنان فرهنگ پیشرفته تری نسبت کشورهای عربی دیگه دارند و این چیزی نیست که کسی بتونه انکارش کنه ، اونوقت چطور میشه باور کرد که این مردم دولت میانه رو بشار اسد رو رها کرده و از گروهای تندرو و تروریست حمایت کنند. همه میدونند این جنگ از بیرون از مرزهای سوریه به مردم بیگناه تحمیل شده و کشورهایی مثل عربستان هم از ترس اینکه حکومت میانه روی سوریه برای مردم خودشون الگو بشه سالهای سال بود که منتظر بودند تادر یک فرصت مناسب به این دولت میانه روی عرب ضربه بزنند. شرایطی که در منطقه پیش امد این فرصت رو به تندروها داد و ترکیه هم به تکاپو افتاد که بهترین فرصت برای حرکت خودش و رویای عثمانی بازی دراوردن جدید فراهم شده ، امریکا و انگلیس هم در پی منافع خود بودند و اینچنین شد که همه میبینم