یکی از مشکلاتی که هر روز در سطح شهر می بینیم حضور زنانی در کنار خیابان است که دنبال مشتری می گردند تا ازطریق خودفروشیاقدام به کسب درآمد کنند.البته این که آیا همه این گروه اززنان کنار خیابان هستند معتقدم که اینگونه نیست.عده ای هم کنار خیابان نیستند و ...

می گویند اوایل انقلاب که شهر نو و محله قلعه را می خواستند تخریب کنند گویا از مرحوم حضرت آیت ا... طالقانی هم نظری خواستند که ایشان دراین باره پاسخی به این مضمون دادند که همانگونه که هیچ خانه ای بدون توالت نمی تواند باشد لذا، هیچ شهری هم نمی تواند اینگونه باشد.

به هر حال هرچه که بود: محله ها تخریب شدند و .... حال امروز وقتی در شهر راه می رویم کمتر روزی است که صحنه هایی را نبینیم که برای سوار کردن خانم ها کنار خیابان و یا چانه زدن بر سر قیمت و... ترافیک نشود و افراد از این که اقدام به این کارمی کنند خجالت بکشند و خیلی ها نکات دیگر که بهتر از من می دانید.

اما در این میان با چند نظر یا دیدگاه مواجه هستیم: عده ای می گویند که باید برخورد شدید انتظامی و قضایی(زندان، اعدام و...) با این گروه از زنان شود. عده ای می گویند که باید بستر را برای بازگشت شان به زندگی سالم فراهم کرد. چنانچه مشکل مالی دارند بر طرف شود، فرصت اشتغال به آنها داد و ... عده ای دیگر هم می گویند که باید مکانی باشد با رعایت مسایل بهداشتی و کنترل شده و با حفظ حقوق افراد،تا به اصطلاح این بساط از سر خیابان ها جمع شود تا برای هر کسی بوق نزنند و مزاحمت ایجاد نکنند و گاهی اوقات، راهکار شرعی مثل ازدواج موقت هم می دهند و ...ایدز گسترش پیدا نکند و ... فارغ از نگاه جنسیتی به موضوع،با توجه به سه دیدگاه کلی فوق، نظر شما چیست؟

مددکار اجتماعی www.mousavichalak.ir

کد خبر 312676

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 170
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متولد ماه مهر US ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    وجود توالت ضروریه!! حداقلش این هست که چنین صحنه هائی رو تو معابر عمومی و ... کمتر شاهد باشیم و این خودش باعث افزایش امنیت روانی، سلامت و اخلاقی جامعه میشه. اون توالت رو هم میشه ساماندهی کرد، مدیریت کرد تا محلی برای گناه نباشه، بلکه محلی باشه که حداقل از طریق یک راهکار شرعی و کنترل شده، نیازهای افراد برطرف بشه. این نیاز هر منشائی میتونه داشته باشه، وقتی دنیا و سایر کشورهای اسلامی از رفعش ناتوان هستند، نمیتونیم مدعی باشیم که شرع و ... ما، این مسائل رو برطرف کرده و چنین نیازهائی وجود نداره و صورت مسئله رو پاک بکنیم
    • سايه IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      88 15
      براى اين مسئله اينقدرخط قرمز درست كردن كه اگربخوان هم نمىتوننداقدام عملى انجام بدن ودرحد حرف باقى خواهدماند.حالا اگركسى جرأت داره بياد توالت درست كنه
    • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      واقعا شما فکر میکنید مشکل جوانان ما توالت است؟ مردم میخوان هرجا توالت کنن به منو تو چه ربطی داره؟ ما باید به فکر مسئولیت های بالا باشیم
    • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      یاد یه سخن از یه مجتهد افتادم که زمان انقلاب فرموده بودند "توالتهارا (همون ...) نبندید" یعنی اگه ببندید پخش میشه کثافت همه جارو میگیره مثه همین الان
    • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      17 44
      یک راه حلش هم این است که به جای اینکه روی مسئله خانمها کار کنیم آقایان خریدار س را بازداشت کنیم و مجازات. تا شاید یاد بگیرند که این کار را هم از راه درستش باید انجام دهند مثل یکی از کشورهای اروپایی. مهمترین راه حلش هم این است که اقتصاد مملکت را سر و سامان دهیم و کار و کاسبی جوانان را رونق ببخشیم تا ازدواج کنند. نه اینکه بروند سراغ توالت!!
    • بی نام EU ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      38 6
      جمع کردن این مکان ها باعث شد که کسانی که در این جا ها کار میکنند بیان سطح شهر یعنی الان کل شهر شده توالت .
    • بی نام AU ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      19 12
      فرهنگ غنی ایرانی میگه توالت باشه یا نباشه کنار خیابون کارت رو بکن, نه عزیزم اینها ربطی به مکان خاص داشتن نداره عبور و یا شکستن از قانون تو ذات ماست مگر صرافی های مجاز در تهران وجود ندارند ؟ هم به نرخ روز کار انجام میدهند و هم قانونی اند و هم امن, حالا برو چهار راه استانبول ببین کنار خیابون چند صد نفر ایستادند اشکال چیز دیگه است
    • فرهاد IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
      5 3
      ببینید سطح فرهنگ غنی زنان و خانم های جامعه ما والبته همه دنیا و هدف پاک آنها برای امرار معاش جامعه را به چه فضاحتی کشانده...
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    خدا را شکر بالاخره به این نتیجه رسیدید
  • م.س IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    98 5
    به نظر من جدای ازمسائل معیشتی برای این زنها میبایست فکری بحال مردان و جوانانی که استطاعت مالی برای ازدواج ندارند هم فکری بشود و یقینا ایجاد مراکزی برای این موضوع از ضروریات است واز هر نظری همچون بهداشت فردی و امنیتی برای جامعه میتواند کمک بزرگی باشد و همه بخوبی میدانیم که اکنون بصورت کنترل نشده ای جامعه و مردم درگیر این مسئله شده اند.
    • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      28 79
      چطوره كه جوانان !!! خرج زن گرفتن ندارند ولي خرج هر روز توالت رفتن رو دارن ؟!!!! اينا بهانه اي است كه اخيرا آقايون براي عياشي هاي خودشون مي تراشن !!!!
  • بی نام EU ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    111 9
    چرا انهايي كه در تمام امور زندگي مردم دخالت ميكنند مانند چي بخوريد چي بپوشيد چي ببينيد چي بخونيد، نظر نميدهند؟
    • بی نام A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      13 2
      چون ظاهرا ما هستيم كه داريم كشور رو اداره ميكنيم. درواقع ما نظر ِ خودمون رو ميديم و اونا نظر ِ خودشون رو اِعمال ميكنن(منتشر كنيد نظرم را تورا به خدا)
  • ماهان A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    201 8
    بله،شهر به توالت نیاز داره وقتی ازدواج اینقدر سخت شده.اینهمه تجاوز و روابط بی قید و بند و گسترش ایدز از عواقب نداشتن توالت است. باعث امیدواریه که همچین مساله مهمی رو عنوان کردید که همه در قبال اون سکوت کرده اند و گویی چنین مشکلاتی در جامعه وجود خارجی ندارن!
    • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      82 6
      واقعا درست گفتي .
    • ناصر IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      26 11
      با سلام اساسا به کار بردن واژه توالت اشتباه است و بار منفی داره بهتره اصطلاعات مناسبتری استفاده شود. نظر من اینکه مکانیسم عرف شایسته ترین روش برای پاسخ گویی به نیازهاست و تا انجا که من اطلاع دارم اکثر مردم موافق وجوذ این مراکز هستند. اساسا هر چقدر دولت کمتر وارد مسائل اجتماعی شود جامعه خود راه مناسب را بهتر انتخاب می کند. در ضمن در مدل اروپایی هر دو جنس متنفع می شوند در حالی که مثلا در صیغه زنان فدا می شوند. همچنین ازدواج تنها راه حل مناسب برای پاسخ به نیاز غریزی نمی باشد حتی اگه شرایط اقتصادی فراهم باشد شخص امادگی پذیرفتن نقش همسر و والدینی را ندارد . به نظرم جدا سازی جنسی پسران و دختران اشتباه بوده و افراد حتی در سنین میانسالی نیز مهارت های ارتباطی با جنس مخالف را کسب نمی کنند.
    • رهگذر A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      12 4
      آیا آن زن ها آدم نیستند . بهتر نیست به جای این که آنها را مثل یه شی فرض کنیم به چشم آدم به آنها نگاه کنیم و آنها هم حق زندگی سالم دارند
  • رامین A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    78 7
    سلام بنظر من باید صیغه برای اینگونه روابط آزاد و عادی سازی شود. سوال من این است وقتی به وفور در سطح شهر با اینگونه مسایل غیر شرعی و ناپسند روبرو هستیم پس چگونه بعضی ها میگویند زشته که مراکزی برای فعالیت این خانمها در کشور ایجاد شود؟؟ مطمئن هستم با ایجاد مراکز صیغه برای این خانمها، کانون خانواده ها نیز کمتر مورد هجمه قرار میگیرد. من نمیدانم جواب فرزندانم در مواجه با صحنه های تکراری ذکر شده در متن خبر را چه بدهم. ولی میدانم وقتی بزرگ شوند با این مسئله با بلوغ فکری بهتری مواجه خواهند شد. ما نباید حق حیاط را از این زنان بگیریم و باید درک کنیم که غالبا از سر ناچاری به اینکار کشیده شده اند. متأسفانه دولتمردان مابرای فوتبال و آکوردهای مدیران درجه یک و . پول دارند ولی برای ساماندهی این زنان خیر؟؟؟؟؟
    • بانو IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      13 17
      اون موقع چندسال بعد شاهدافزايش بيش ازپيش آمارطلاق خواهيم بود چون باپيشينه اي كه از آقايان سراغ داريم ممكنه حس تنوع طلبي شون گل كنه وبجاي يك همسردائم دلشون بخوادهرشب كناريكي از زنان محترمه شاغل درتوالت باشندالبته درنظرداشته باشيد ممكنه يكي از خانمهاي منزل خودشما هم دلش بخواد اونجا استخدام بشه ........پس اين راهش نيست.اگه زني بگه ازسرنيازمالي رفتم سراغ اينكار ....اله...كييييي الكي ميگه.دروغ محضه اين همه زن پاكدامن نيازمند كه كلفتي ميكنن شاهد قضيه. حالا ازما گفتن....شمابريد توالت بسازيد.
  • محمد A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    88 7
    1- استفاده از کلمه توالت پسندیده نیست . 2- درامد این خانمها از درامد مدیر کلها و کارخانه داران هم زیادتر است. 3- این خانمها نه مالیات میدهند و نه سر قفلی نه بیمه و... 4- در کشور های پیشرفته به این کار صنعت سکس گویند و قسمتی ازدر امدهای دولت را شامل میشود. 5- چطور میشود که در سال 1992 درامد دولت المان از صنعت سکس بیشتر از فروش نفت ما بوده 6-در تمامی کشور های دنیا (بغیر از ایران) زنانی که کنار خیابان برای خود فروشی بایستند جرایم سنگینی میشوند. 7-لطفا گزارشهای شبیه این زنان را ننویسید .مرحوم طالقانی بسیار بزرگتر و قابل احترام بود و هست. 8-
  • ستارخان A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    80 9
    فراهم نمودن بستر مناسب، برای زندگی براشون بهتره.
  • موافق IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    144 6
    با دایر کردن مراکزی که معلوم باشه برای این کاره موافقم هم از خیابونا جمع میشن هم بهداشت رعایت میشه
  • سعید IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    123 2
    به نظر بنده اینکه دولت بخواهد این قشر را از جامعه جمع کند بعید است بهترین کار همان درست کردن جای مشخصی برای این افراد است تا هم سطح شهر تمیز شود وهم از خیلی بیماریها جلوگیری کرده باشیم جدای از این حرفها گذشته کاری کنیم که تمام خانومها به یک چشم دیده نشوند تمام خانومها با این اتیش سوخته نشوند
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    106 2
    باید مثل قدیم مکان هایی برای آنها وجود داشته باشد تا وقتی یک خانم بیرون از منزل میرود هر روزه با مزاحمت جدیدی از این ارازل و اوباش روبرو نشود
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    153 6
    بلی درست است شهر توالت میخواهد اگر توالت نباشد همه جا تبدیل به توالت میشود .اقایان خیلی دیر متوجه حرفهای اقای طالقانی شده اند .
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    98 4
    صد درصد لازم است
    • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      11 8
      ن بابا-چقد مصمم!!!!!
  • محمد IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    114 2
    هرساله خیلی ازجوانان این مرز بوم برای ارضای میل جنسی به خارج ازکشورسفرمی کنند دراین میان هم وقت جوانان عزیز به بیهودگی می گذرد وهم بارمالی برای انها دارد وهم اینکه خیلی ازسرمایه مملکت خارج می شود راهکارهمه اینها به نظرمن وخیلی ازجوانان ایجادمرکزی حالا به هراسمی که می خواهند بزارندبرای هم ارضای میل جنسی وهم جلوگیری ازخروج پول ازکشوروهم جلوگیری ازهرگونه مزاحمت نوامیسی است
  • ناشناس IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    77 2
    براستی نیازی ضروری است، چون جامعه الوده شده است امنیتی نمانده، تحریک جنس مخالف زیاد شده، تا کی مقاومت کنند؟ تا تاندازه ای الوده شده است که نگران کننده است. سران مسول در این باره خودشون می دانند چه بلایی سر جامعه امده است.
  • چگوارا A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    بابا شما دیگه نص صریح قرآنم قبول ندارین؟ میخواین حروم خدا رو حلال کنین؟ والا تو اروپا و آمریکاشم اینجورری نیست. حالا آقای طالقانی ممکنه یه حرفی زده باشه، گشتین گشتین از بین پیغمبرا جرجیسو انتخاب کردین؟ پیشنهاد میدم هرکس با این "انحراف" موافقه از خونه و خانواده ی خودش شروع کنه!
    • احمد A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      66 2
      می شه چنین مراکزی را با رعایت کامل اصول شرعی تاسیس کرد. سخته ولی شدنیه. فکر می خواد و سلیقه و تدبیر
    • وحید IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      45 2
      عزیزم خونه و خانواده همون جامعه هستش. جامعه که الوده باشه دیگه خونه و خانواده ای نمیمونه که الوده نشده باشه. دیر یا زود دامن تک تک خانه ها رو خواهد گرفت. دیر یا زود داره...
  • سربداران IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    82 2
    خیلی جالبه!!بالاخره فهمیدید که شهر توالت میخواهد.البته یک کمی جرات و شجاعت میخواهد که عده ای اعتراف کنند در این مورد اشتباه کرده اند.
  • مهدی IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    66 2
    به نظرم 99 درصد مشکلات این مملکت فقط زمانی حل می شود که شهر نوها را مجدداً دایر کنند چون تمام کارهایی که ممنوع شده، با حرص و ولع خیلی شدیدتر، اما به طور مخفیانه، توسط ملت انجام می شود و در کل باید گفت که بخش عمده ای از انرژی و فکر جوانان ایرانی، به جای متمرکز شدن بر مسیرهای پیشرفت و تعالی مملکت، به دنبال ارضای غرایز جنسی از روشهای نامتعارف و تفریحات ناسالم مستهلک می شود.
  • مریم-د IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    63 2
    باسلام با توجه به این مشکل (خصوصا در تهران)بهترین راه اول مکانی برای اینها تهیه شود که زیرنظر وزارت بهداشت باشد و بعد اگر در خیابان اینکار صورت گرفت جریمه و زندان و... تعیین شود. یقین بدانید وقتی مکانی بدور از هر خطر و بیماری برای اینکار باشد دیگر کمتر کسی جان خود را به خطر می اندازد ...... از شما مددکار اجتماعی هم متشکرم
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    53 4
    واقعا ما تو کشور کارشناس نداریم. اگر جایی برای این کار درست بشه خیلی از جنایت های ناموسی از بین میرود.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    51 8
    بعد 35 سال فرا فکنی آقایان مسول هنوز اندر خم........وای به حال ما مردم ....تازه این یکی از بسیار بی تدبیری هاست.....!!!!
  • shayan A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    58 4
    به نظر من هم باید تاسیس بشه . .. به هزار دلیل موجه
  • رضا IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    40 5
    توالت بهترين و اصولي ترين روش است زيرا هم جامعه سالم ميشود هم براي دولت تدبير و اميد كه نياز مالي شديد دارد درآمد فراوان دارد و مسئله بيكاري تعدادي از دست اندركاران و مسئولان بدونه ميز حل ميشه......
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    51 1
    اگر واقعا بخواهید جلوی مزاحمت خیابانی گرفته شود یکی از بهترین راهکارها مشخص کردن مکان خاصی برای اینگونه افراد میباشد و از نظر سلامت و جلوگیری از اضافه شدن افراد جدید به ویروس ایدز بهترین روش میباشد
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    44 2
    همه مسئولین و غیر مسئولین میدانند که لازمه پاک بودن جامعه از این معضل که یک نیاز فطری بشر است باید ارضا شود، جای خاصی لازم است پس شجاع باشید و قبول کنید این حقیقت است که باید دیده شود و زیر نمد پنهان نمی ماند از جاهایی بیرون میزند که نباید بزند. به فکر استحکام خانواده باشید... ایجاد جای مخصوص ضروریست.
  • mohammad A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    20 0
    می دونی مشکل چیه.اینه که خیلی از دولت مردای ایران نفهمیدن انسان باید قدرت تصمیم گیری داشته باشد و ازاد باشد از همه لحاظ و به زور نمی توان یکی رو وارد بهشت کرد باید از ته قلبش بخواد. به قل رضا مارمولک :انقدر برای بهشت رفتن زور میزنید که از اونطرف جهنم میزنه بیرون
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    54 0
    اگه شهر توالت داشته باشه ، خیلی از مشکلات حل میشه : 1- دیگه به همه خانومها به یه چشم نگاه نمی کنند . 2 - دیگه شاهد صحنه های مزاحمت های خیابونی نخواهیم بود . 3- مصرف بنرین کاهش پیدا میکنه چون آقایون دیگه توی خیابونها ، الکی دور نمی رنند. 4 - مشکل ترافیک حل میشه . 5 - بیماریهایی مثل ایدز ، و هپاتیت و ... بهتر کنترل میشه . 6 - از خروج ارز جلوگیری میشه چون خیلی از آقایون و خانمها بدلیل مسائل جنسی میرن خارج . 7 - جوونها با دید باز ازدواج میکنن نه به دلیل ارضای مسائل جنسی 8 - . . .
    • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      4 0
      به چی قسم بخورم گل گفتی
  • حمید IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    30 0
    مثبت
  • رضا IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    33 0
    خیلی ها به خاطر دارند که سالها پیش (فکر کنم بیش از یکی دو بار) آقای هاشمی به این مسأله و فکر به راهکاری برای حل این ماجرا اشاره کردند (شاید خانه های عفاف بود اسمش) اما هر بار با هجمه ای روبرو شدند و عده ای متفکر متعصب! با پاک کردن صورت مسأله، امید به حل مسأله داشتند، نتیجه قطعاً جز این نباید بشه که امروز میبینیم. اگر آمار واقعی ایدز، تجاوز به عنف و خیلی موارد خصوصی دیگر را همه بدانند دیگر تراوشات مغزی عده ای این نخواهد بود که به روی خودمان نیاوریم...
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    28 1
    می بینیم که تمام چیزهایی که یک روزهایی اگر میگفتی اعدامت میکردند حالا داره رو میشه!... تمام احساسات، عواطف و خواسته های انسان باید پاسخ داده شود... هر چیزی را که جلویش را بستند بدتر شد . حالا جرات باز کردن چنین مکانهایی را ندارید . چون با چوبی که خودتان درست کردید و بسیاری افراد را با آن چوب دار زدید و تیرباران کردید ............... حالا خیلی از آقایونی که ادعایشان میشد چند زنه و چند صیفه ای از آب درآمدند ...... وش کن حرف زیاد است .
  • آریا IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    31 0
    بله قطعا لازم هست،
  • علی IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    24 0
    سلام بنا به نیاز جامعه و اکثر جوانان و نبودن بستر مناسب برای ازدواج این جاها هرچه زود تر تأسیس بشه بهتره . با اینکار ناموس مردم تاحدودی در امان می باشد و دیکر کمتر شاهد تجاوز و کلی بحث در رابطه با این موضوع خواهیم بود.ضمناً با اینکار از ازدواج هایی که بخاطر مسائل جنسی و شهوت صورت میگیره و عاقبت این ازدواج ها هم طلاق می باشد جلو گیری می شود.
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    27 2
    موافقم. با لحاظ کردن مسایل بهداشتی و اجتماعی وشرعی تامشکلی حل بشه نه اضافه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    12 1
    فکر جالبیه اگه می تونین بکنین
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      0 3
      اگه میتونینننننن......
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    21 1
    از اين همه كامنت موافق چه نتيجه اي ميگيريم ؟ لزوم احداث مراكز مخصوص جهت تخليه فشار جنسي و كاهش جرايم مربوطه.... من هم موافقم همه همكاران من هم كه الان نشستند كنارمن موافقند...
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    12 1
    بله . حتما باید در همه استاهای کشور به خصوص شهرهای بزرگ یک چنین جاهای که مشکل اصلی مردم را حل کند باید باشد . قانونی باشد وبانظارت کامل بهداشتی وغیره
  • بی نام EU ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 34
    مثل اینکه ایشان متوجه نیستند در چه کشوری زندگی میکنند ؟ یکی از مواردی که منجر به انقلاب شد برچیدن همین مراکز فساد بود
    • استرالیا AU ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      11 3
      الان که بدتر شده.حواهر ومادر شما نمیتونند کنار خیابو ن منتظر ماشین بمونند!
  • مهدی IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    16 2
    در اکثر کشورها چنین مکانهایی وجود دارد و باعث جلوگیری از بسیاری از ناهنجاری های جامعه می شود
  • امیر A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    13 6
    عمرا" چنین رخدادی انجام شود مثل اینکه نمیدونید کجا زندگی میکنید
  • افشین GB ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    13 0
    سلام همه تقریبا درست میگن ولی نظر اقا محمد یه چیز دیگه ست ایشون واقعا درست میفرمایند.چرا جوانان برای ارضای خودشان بروند خارج.
    • الهام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      6 12
      واقعا وقتی نظرات آقایون محترمو میخونم تعجب میکنم! از یه طرف میگین جوونا پول ندارن ازدواج کنن تا غریزه هاشون ارضا بشه از یه طرف میگن جوونا میرن خارج برا این مسائل!!! دخترا هم که خدا رو شکر اصلا غریزه ندارن!
  • مرتضی IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    25 2
    یاد حرف اقای علی مطهری افتادم که گفت تو ایران تحریک اروپایی شده ولی ارضاء اسلامی
    • َعلی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      5 4
      بهتر بگیم تحریک اروپایی شده ولی مسئله ارضا طبق نظر بزرگان شده . چون اسلام به این مساله نگاهی داشته و راهکار خیلی خوب و منطقی داره (ازدواج موقت) . ولی هنوز هم دیر نشده و فقط ما مردم باید فرهنگمونو ببریم بالا و به این کار شرعی و قانونی با دید بد نگاه نکنیم
  • محمد IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    17 1
    افرین بر انهایی که با این نظر موافق هستند
  • بابک IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    12 1
    درست ااست باید امکانی درست شود
  • ح A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    37 0
    توالت چيه ؟! شهر آتش نشاني مي خواهد .
    • بی نام RS ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      12 0
      ده تا مثبت
  • محسن IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    9 1
    پارک هم هست ها
  • خانم A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    14 37
    جالبه ميبينم فقط آقايون اينجا خيلي نگران توالت براي شهر ند!!!
    • آناهیتا IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      5 11
      آی گفتی...
    • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      2 3
      من هم به عناون يه خانم نگرانم. باور كن
    • محمد A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      7 1
      نخير خواهر من،ما نگران نواميسمون هستيم كه وقتي منتظره تاكسي ايستادن ٢٠ تا ماشين واسشون بوق نزنه،همه به يك چشم ديده نشن،فكر نميكنم شما سنت اجازه بده ولي الان. نسبت به قبل از انقلاب جمعيت ٢ برابر شده ولي تجاوز ١٠٠٠ برابر،شما واقعا الان خودت وقتي ساعت ١٠ شب ميري بيرون احساس امنيت داري؟
  • معارج IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    9 0
    برای این افکار باید از اول انقلاب فکر می شد. نه الان! الان هر تغییری با سرعت اتفاق می افتد و کمتر قابل کنترل و هدایت است. در گذشته ( ۳۵ سال پیش) سرعت تغییرات اجتماعی و فکری بین قشرهای مختلف سنی کمتر بود. اما الان تفکرات هر روز در حال تغییر و تحول است. پس این مدل تغییرات به سختی در حال حاضر جواب گو می باشد. مفسده آن بیشتر خواهد بود. مثلا حجاب اختیاری! مگر نه اینکه هر آن که در قبل انقلاب حجاب داشت بعد انقلاب نیز داشت! پس می شد که با آن همه تندی با مسئله حجاب برخورد نمی شد که الان دیگر با بی حجابی نه با بد حجابی مواجه باشیم! اینگونه تحولات بسیار خطرناک خواهد بود در این برهه از زمان، زیرا خطرات اجتناب ناپذیری در بستر جامعه ایجاد خواهد کرد!
  • دردمند IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    19 2
    اگه یک روز توالت خونه تون خراب باشه یا آب قطع بشه ببینید چه پیش میاد !!!! خصوصا اگه یک آپارتمان کوچیک هم باشه !!!
  • وحید IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    10 1
    اری شهر توالت میخواد.
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 18
    عزیزانی که اینقدرشجاعت وجسارت دارندکه موافق ایجاد این مکانهایی که تبعات منفی آن بعد از ایجاد مشخص میشوداگرمیتوانند این شجاعت وجسارت را برای آسان کردن ازدواج بکارببرندآنوقت همه مشکل حل میشود.
  • a IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    10 0
    اره میخواهد چرا نخواهد ...
  • رامین A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    15 2
    واقعا لازم ومفیده باید جلوی انفجار جنسی را گرفت
  • اميد IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    22 4
    بنده خانمم بگه تنهايي ميخوام برم استانبول ميگم برو.ولي بگه ميخوام برم فلان شهر ايران ميگم نرو.الان وضعيت جامعه ما اسفناكه تا دير نشده بايد يه راهكاري انديشديده بشه.
  • جواد IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    16 1
    بله صد در صد لازم است حتی دیر هم شده و باید تا همه جامعه تبدیل به توالت نشده اقدام شود
  • دلسوخته AE ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    9 0
    واقعیتی که هم اکنون وجود دارد و غیرقابل انکار می باشد و بوضوح در سطح شهر بچشم می خورد و فضای مسموم و فحشا چنان در دسترس می باشد که امروزه برای بعضی از زن و شوهر ها داشتن روابط خارج از خانه بصورت عادی در آمده و باعث افتخار شده ، متاسفانه خیلی دیر نسبت به این قضیه حساسیت بوجود آمده بقولی نوش دارو بعد ................
  • ندا IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    18 2
    بهترین راه راانتخاب کردیدچون فسادداره به همه خونه ها میاد
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    14 2
    بهترین کار همین است که جای مشخصی باشد
  • حسين IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    14 3
    سلام.توالت خوبه ولي به شرط اينكه نظارت درستي هم داشته باشه.
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    15 3
    هر عملی را عکس العملی است : اگر می خواهیم تجاوز به عنف ویا اگر می خواهیم انواع بیما ریهای مقربتی از جمته ایدز وناهنجاری ها ی اجتماعی کم شود باید از لج بازی دست بر داریم تا باعث عکس العمل شدید افراد نشویم به نظر من جامعه نیاز به چنین مراکزی زیر نظر وزارت بهداشت دارد . والسلام
  • ناشناس A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    20 1
    سلام اگرچه با وجود این محل ها موافقم لیکن حل مشکل نیمی از جامعه می باشد.( آقایان ) راستی نیمه دیگر جامعه (بانوان) با مشکل جنسی چه کنند. هجوم به این گونه حرکتها در سطح خیابانها و بسیاری دیگر از مشکلات اجتماعی به دلیل بالا رفتن سن ازدواج می باشد. حل مشکلات اقتصادی و تسهیل در فرآیند ازدواج جوانان بخش اعظمی از این مشکل را برطرف خواهد نمود.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    23 0
    این همه تجاوز به عنف! مسئول کیست؟ باید روزی سر خودشان بیاید تا بفهمند جامعه چه وضعی است.
  • افسر پلیس IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    10 41
    قابل توجه عزیزانی که اعلام می کنند یک جایی برایشان درست شود . ما هیچ کدام نمی دانیم منظور آقای طالقانی دقیقاً چه بود . قطعاً با توجه به درجه فقهی ایشان ، بعید می دانم چیزی بگویند که مخالف با نظر صریح اسلام و خصوصاً قرآن درمورد زنا باشد . انتخاب جایی برای این افراد یعنی هل دادن آنها به دامان زنا و قانونی کردن اینکار است . اگر ما مسلمانیم پس باید با اینکار مخالف باشیم . جمع کردن این افراد از خیابانها که عموماً به خاطر مسائل مالی تن به زنا می د هند ، بدون ایجاد کار و اشتغال برای آنها نتیجه بخش نخواهد بود . من بهتر می دانم که ابتدا ممر درآمدی برای ایشان فراهم و با انجام کارهای مددکاری نسبت به بازگرداندن این افراد به زندگی عادی اقدام شود . اینکار موافق با جلوگیری از نشر فساد می باشد .
    • koresh A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      8 4
      به چند دلیل موافقم که هر شهری شهر نو میخواهد1زنا کمترمیشود چون انجا دو نفر باهم صیغه میشوند 2بهداشتی است وبیماریهای واگیر نظیر ایدزوهپاتیت کمتر میشود زیرا توسط پزشک معاینه میشوند3فساد در سطح عمومی جامعه کمتر میشود وامنیت اخلاقی بیشتر میشود زیرا جوانی که ازنظر جنسی تخلیه شده باشد دیگر دنبال نوامیس مردم نمیرود....
    • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      1 1
      مرحوم طالقانی مجتهد نبودند .
    • رضا EU ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      2 0
      دوست عزیز مثل این که بد متوجه شدین نگفتن که خانه فساد درست کنند میگن ایجاد مراکزی برای ازدواج موقت و صیغه یا ازدواج آسان
  • هادی A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 2
    سعی کنیم این بار راه حلی رو انتخاب کنیم که قبلا نکردیم.قبلی ها هیچکدوم جواب ندادن.شاید جدیدیها جواب بدن. با راه اندازی شهرنو به صورت موقت جوانب ومشگلات رو بر طرف کنیم و راه درست رو انتخاب کنیم..
  • زین العابدین رحیمی A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    11 4
    صدرصد باید باشد.واقعا"مسئولین نمی بینند درخیابانها چه خبره؟آیا زنی که درهرطرح مبارزه با بدحجابی وغیره هرگونه راهنمائی وارشاد ونصیحت راقبول ندارد با رفتارهایش اصرار دارد باید درهمچین مکانی زندگی بکند حالا چرا باید دولتمردان وسایر مسئولین اینقدر بی تفاوتی نشان میدهند؛خدا عالمه.شما تشریف بیاورید خانه ی رانشان بدهم که روزانه بیش ازصدنفر مرد آمد وشد میکند درهمسایگی همین خانه زنانی هستند که با دختر بچه های کم سن وسال آسایش ندارد.مادر خانه بابدبختی باید مواظب بچه اش باشد که اشتباهی درب منزلش را باز نکند.این توالتها باید باشدهم مستاجر وهم موجرش شناخته شده باشند نه در کنار خیابان آزادانه ول باشندبخدا بهترین وبزرگترین کار همینه.
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    16 14
    اقایون محترم اگه غرایزتونو کنترل کنید شهر نیاز به فاحشه خانه ندارد.قطعا در صورت ایجاد چنین مرکزی تعداد اقایون مراجعه کننده خیلی بیشتر از خانمها خواهد بود زیرا اقایون متاهل هم بدلیل حس تنوع طلبی می ایند اما فقط خانمهای ... به این مراکز مراجعه میکنند و این یعنی ترویج فاحشه گری.
  • ali A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 0
    خطا اين است كه لبه تيز نگاهها رو به زنان است! و اين واقعاً بي انصافي است چرا كه اين يك امر دو سويه است!! و مردان هم نيم ديگر اين پديده است! تجربه ديدار من از چند شهر فرنگي با وضعيت فعلي و اسفبار شهرهاي كشور مرا هم به اين نتيجه رسانده كه به راستي بهتر است چنين مكاني باشد! چرا كه خواهندگان از هر جنس فضاي بي نهايت نفرت آوري را در شهرهاي كشور پديد آورده اند!! مانورهاي ظاهري نيروهاي انتظامي هرگز و هرگز نمي‌توانند در اين ميان اثر گذار باشند!! البته وظيفه فعالاني مذهبي و گروه هاي فعال حقوق بشر در هشدار به عواقب و كاهش معظلات اهميت مي‌يابد . به هرحال اميد اينكه ديگران آسوده تر باشند و خواهندگان هم جاي خود را بشناسند و مزاحم نشوند!
  • ایرانی ساکن آلمان A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    14 4
    من به عنوان یک زن ایرانی در خیابان های ایران احساس ناامنی می کنم، با اینکه در ایران ظاهر پوشیده ای دارم، آرایش نمی کنم و لباسهای تیره می پوشم. به نظرم وجود اینگونه توالت ها به قول خودتان، در شهر ضروری است تا مردهای مزاحم و مریض روانی هم به همین نسبت از خیابان ها برچیده شوند. به نظر من این موضوع و جاافتادن آن نیز باعث می شود زنهای فاحشه پایشان به زندگی خصوصی کسی باز نشود. حد و حدود هرکسی مشخص است. لیاقت مردی که خارج از مسائل خانوادگی و اجتماعی خواهان برقراری این روابط است و زنهای تن فروش اینگونه مکان هاست. با مجزا کردن این افراد، خیابان ها از این روسپیگری ها پاک می شوند و حرمت خانواده حفظ می شود.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    9 3
    از قرنها پیش با تشکیل اولین شهرها ،همچین مکانهایی هم درست شد
  • اهوازی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    7 11
    به نظرم این راه حل نیست اولین راه کار ایجاد اشتغال و بعد کمک به جوانان برای ازدواج و دومین کار احیای روح غیرت و مردانگی و عفت و پاکدامنی در بین اقشار جامعه است ما نباید توجیه کنیم چون مردو زن جوان نیاز جنسی دارد این نیاز طبیعی است و باید به هر قیمتی برطرف شود با ایجاد این مراکز باعث به رسمیت شناختن این انحرافات خواهیم بود
  • شهرام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    12 2
    کنترل این گونه زنان در مکانهای مشخص باعث کاهش شدید جنایت و تجاوز میگردد. به نظر شما بهتر نیست مردان فاحشه (که تعدادشان هم کم نیست) در این مکانهای تحت کنترل به دنبال هدف خود بروند و از وجود بی شمار این زنان که بازهم تعدادشان کم نیست بهره برند ، تا در خیابانها بچرخند و مزاحم نوامیس مردم از زن شوهردارگرفته تا دختران کم سال ، خانمهای میانسال و غیره شوند و یا حتی در محیط کار و زندگیشان به دنبال طعمه بگردند؟... تعداد مردان خیابانی کم نیستند و نباید همه گناهها را به گردان زنان خیابانی انداخت.
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    7 1
    توالت اسم درستی نیست ! تو این سال ها سعی شده نیاز های طبیعی و غریزی انسانی نادیده گرفته شود، خب طبیعتا نیاز پابرجا هست و از راه جدیدی خودش رو نشان خواهد داد لذا اگر انسانی به این قضیه نگاه کنیم، طبیعی ترین پاسخ به این سوال این است که بله ، شهر نیاز به مکان هایی داره که شما اسمش رو توالت گذاشتین ! اما من اسم اش رو تصفیه خانه شهر از آلودگی های بیشتر میذارم
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 1
    حتما نیاز هست که این کار سازماندهی شود به دلایل مختلف. این مسائل باید از سطح شهر جمع شود و در محل های مخصوص با نظارت باشد. از لحاظ بهداشتی باید مدام کنترل شوند، مشکل فقط زنهایی که تن فروشی می کنند نیستند بلکه این عرضه به خاطر تقاضای زیاد است گیرم که عرضه را کم کنند تنها اتفاقی که میافتد این است که قیمت ها بالا می رود! پس بهتر است منطقی برخورد شود و راهکار قابل انجام در پیش گرفته شود و مهمترین دلیل دیگری هم که وجود دارد این است که دیگر هر کسی به خودش اجازه ندهد راه بیافتد توی خیابان و برای همه زنها بوق بزند و مزاحم همه شان بشود... این واقعا اتفاق زشت و زننده ای است که دارد می افتد. مراکز خاص را ایجاد کنند و بعد با رفتارهای اینچنینی در خیابان و ملا عام برخورد شود.
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    11 2
    آن آقايوني كه با طرح خانه عفاف مخالفت ميكردند،جوابگوي مسائل و مشكلات پيش آمده باشند!
    • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      4 0
      "جوابگو"؟ معنايش را فراموش كرده ام
  • حسین A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 4
    اقای محترمی که میگی ما مسلمانیم ودر مملکت ما نباید همچین جاهایی باشه مگه کشورهای عربی از جمله عربستان که مهد اسلام هستن مسلمان نیستن اونها هم همچین مکانهایی برای جلو گیری از فساد جامعه ایجاد کردن
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    11 12
    واقعا من موندم چی بگم!!! فکر کردین با این راه حل ها چیزی درست میشه؟؟ آدم خندش میگیره ، دم از کشورای خارجی میزنین که مشکلشون با این مراکز حل شده، ولی واقعا حل شده؟؟ اگه حل شده این همه بی بندو باری توی جووناشون پس برای چیه؟؟ آره خوب یه عده آقا اینجا کامنت گذاشتن بله خوب بایدم خوششون بیاد، فکر اون زنها و دخترای بدبخت رو نمیکنید؟؟ کدوم زن و دختری دوست داره کار آیندش این باشه؟؟ از حرف اونایی تعجب میکنم که میگن باید شرعی باشه!! شرع زنا رو محکوم نکرده آیا؟؟ با این کار مطمین باشید نه تنها چیزی حل نمیشه بلکه زنا یه امر عادی میشه که اونوقت باید بچه هاتون رو از این مراکز بهداشتی جمع کنین!! مگه همه چیز ایدز گرفتن این جور آدماست که اگه بهداشتی بشه مشکل حل میشه؟؟!!
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 3
    واقعا من موندم چی بگم!!! فکر کردین با این راه حل ها چیزی درست میشه؟؟ آدم خندش میگیره ، دم از کشورای خارجی میزنین که مشکلشون با این مراکز حل شده، ولی واقعا حل شده؟؟ اگه حل شده این همه بی بندو باری توی جووناشون پس برای چیه؟؟ آره خوب یه عده آقا اینجا کامنت گذاشتن بله خوب بایدم خوششون بیاد، فکر اون زنا و ئخترای بدبخت رو نمیکنید؟؟ کدوم زن و دختری دوست داره کار آیندش این باشه؟؟ از حرف اونایی تعجب میکنم که میگن باید شرعی باشه!! شرع زنا رو محکوم نکرده آیا؟؟ با این کار مطمین باشید نه تنها چیزی حل نمیشه بلکه زنا یه امر عادی میشه که ائنوقت باید بچه هاتون رو از این مراکز بهداشتی جمع کنین!! مگه همه چیز ایدز گرفتن این جور آدماست که اگه بهداشتی بشه مشکل حل میشه!!
  • امیر IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 6
    سلام یکم واقع بینانه نگاه کنیم میبینیم که با این کار صورت مسئله پاک میشه ینی همه بدو بدو بیاین اینجا ازدواجو خونوادهو اینارو بیخیال خودتو دریاب. من مخاااااااالفم
    • بی نام A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      4 1
      كسي كه صرفا به خاطر نياز جنسي ميخواد ازدواج كنه همون بهتر كه صدسال ازدواج نكنه(تا آمار ِ طلاق هم الكي بالا نره)
  • مسعود A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 5
    خدا شاهد است سالها قبل به اين موضوع و "بحران جنسي" كه جامعه را فراخواهد گرفت و جوانان بيكار يا شاغل كه استطاعت ازدواج دائم را ندارند و گسترش فحشا و علني شدن آن بارها هشدار دادم و ازدواج موقت را يكي ار از راهكارهاي عملي و صحيح و شرعي و قانوني آن دانستم ولي با اين شرط كه بسترهاي فرهنگي آن آماده شود و ضوابط قانوني آن رعايت شود و افراد شناسنامه سلامت و ... داشته باشند و ثبت قانوني شود و ... . اما اكثر افراد به كامنتهاي من نظر منفي مي دادند ! ظاهرا بعد از اين همه مشكلات و فجايع و جناياتي كه در پي تجاوزات جنسي در طي سالهاي اخير صورت گرفته است و قتل و... كم كم افراد و مسوولان دارند يه تكوني مي خورند و احساس خطر كرده اند. اما باز هم چشمام آب نمي خوره.
  • مسعود A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 2
    سالهاي خيلي دورتر آقاي هاشمي يك بار در نماز جمعه درباره ازدواج موقت صحبت كرد كه از فرداي آن روز كلي به او هجمه كردند و او ديگر اين موضوع را مطرح نكرد. يك بار هم در زمان دولت خاتمي . بحث "خانه هاي عفاف" مطرح شد كه آن نيز با مخالفتهاي شديد در نطفه خفه شد. آقاي هاشمي همان اوايل سالهاي دولت نهم به صراحت از سياستهاي اقتصادي دولت و پخش گسترده و بي حساب و كتاب نقدينگي به جامعه بدون هدايت به بخش توليد انتقاد كرد از گداپروري انتقاد كرد و ... اما باز هم به او انتقادات زيادي كردند و او مجبور به سكوت شد تا اينكه مردم در سال 92 به واقع به عمق كلام و افقهاي بالاي ديد آيت الله پي بردند. در مورد موضوع ازدواج موقت هم ظاهرا جامعه در حال يك تحول است با اين فجايعي كه در مورد خود زنا و فحشا و قتلها و جناياتي كه
  • برادر غمگين برادر غمگين كوچكتر A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    12 0
    برادر من 4 سال است كه استخدام رسمي آموزش و پروش شده كه خيلي هم غبطه كار او را مي خورند اما جالب است كه او از ازدواج وحشت دارد و مي گويد با 700 هزار تومان حقوق آيا مي توانم ازدوج كنم و نفقه بدهم؟1 وحشت دارد. اما جرات بيان نياز جنسي اش و ازدواج موقت را هم ندارد. من كه برادر او هستم حال او را درك مي كنم و رنجي كه مي كشد كه مجبور است نياز جنسي اش را سركوب كند اما مگر اين كار شدني است؟! چقدر قران بخواند ؟! اولين مخالف ازدواج موقتش هم مادرم است حالا كسان ديگر بماند!
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 1
    آيا فكر مي كنيد با اين همه تجاوز به عنف و فحشا كه ديگه داره علني مي شه و قتلها و از هم پاشيدگي خانواده ها و ... توالت لازم نيست؟!
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 3
    لطفا کمی تامل کنید ..دارید درباره چی حرف میزنید!!! این انحراف اخلاقی را چرا با نیاز به توالت مقایسه میکنید ... رفع حاجت هیچ گاه گناه نیست اما تخلیه نیاز جنسی تنها از راه خودش مجاز است. خدا راه این مشکل را ازدواج میداند ..حالا یا دائم یا موقت. برای این که صحنه ها را در خیابان نبینیم ایا راهش اینست که فاحشه خانه بسازیم؟ محیطی امن برای اشاعه فحشا . خدا (در سوره بقره اگر اشتباه نکنم) وقتی راه حل رفع نیاز جنسی را ازدواج معرفی میکند میگوید اگر کسی استطاعت نداشت باید صبر کند .یعنی اگر قادر به ازدواج ( دائم یا موقت ) نیست صبر کند ..نه اینکه برود جایی به اسم شهر نو. ان خانمهایی که ادعا میکنید نیاز مالی دارند اگر ازدواج کنند تحت حمایت شوهر هستند .اسلام درامد خانواده و... را از دوش زن برداشته.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 4
    با این کار سطح شهر برای نوامیس مردم امن تر میشه
  • هیچکس IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 1
    سلام . جمع کردن اینا به این سادگیها هم نیست. زیرا: اولا بسیاری از این افراد ضمن اینکه این عمل را شغل خود قرار داده اند هرگز حاضر نیستند در یک مکان مشخص و با اسم رسم به این کار ادامه دهند. ثانیا بسیاری از این افراد مخفیانه این کار را انجام می دهند در صورت بودن در یک مکان مشخص با مخالف و مماننعت شدید خانواده روبرو می شوند.ثالثا جمع شدن در یک مکان مشخص مستلضم پرداخت مالیات می باشد. که بسیاری از این افراد موافق پرداخت مالیات نیستند بعضی ها نیز دچار بیماریهایی هستند که اجازه کار در این مکانها را پیدا نخواهند کرد.
  • ابوالفضل A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 3
    نظر مثبت است اين كار ميبايستي چند سال قبل انجام ميشد . ولي انشائ الله حتما زير نظر بهداشت با كارت شناسايي باشند .
  • حسن IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 1
    هرکاری راباید درزمانش انجام داد حالاکه فساد به خانه ومحله ها کشیده شده جمع کردن اش خیلی مشکل است باید فکر اساسی کرد نه تنها وجود تولتها لازم است بلکه باید بیکاری وفقره راباید ازبین برد چون فقرو بیکاری منشاء اصلی توسعه فساداست متاءاسفانه ما اصل موضوع را ول کردیم چسبیدیم به فرع که گیر میدیم به موی زناودخترهای مردم
  • محمد FI ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 3
    متاسفم برای انهایی که بدون فکرکردن نظر میدهند .ایا جوانمردیت .بیشمار جوان هست که هیچ وقت مشکل ندارند .چرا رستوران مجانی نگذارند. چرا تاکسی مجانی نباشه خیلی ها به موارد دیگه احتیاج دارن .میخواهید برای اوباش ها فکر کنید.نیروانتظامی اگر سریع چند نفر ار این عوضی های مراحم رابگیرد وتست کند تحت تاثیر مواد بودن انها ثابت میشه . هرکی مشکل داره خودشه جمع کنه کار هست برای این مشکل تا حالا کسی نمرده .
  • کاظم IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    7 2
    حتما خوش بحال آقایان متاهل هم خواهد شد. باید دید نظر خانم های متاهل چیه!!!
  • شهروند A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    4 3
    مخالفم. این طرح یک طرفه فقط به نفع اقایونه!!!!!!! خانومایی که شوهراشون مشکل سردمزاجی دارن و .... چی؟ اونها چیکار کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یه مشکل رو که میخوان حل کنن باید همه انسانها رو در نظر گرفت نه یه قشر خاص رو!!!!!!!!!!! متاسفم که علی رغم ادعای تمدن و پیشرفت، مسئولان ما هنوز در جهل مرکب دوران جاهلیت موندن. برای همه مشکلات باید دنبال راهکار باشیم نه فقط مشکلات مردان!!!!!!!!!!!!
  • میرزا عباس A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    5 8
    یعنی میخوا هید گناه قانونی شود . انا لله وانا الیه راجعون
  • میرزا عباس A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    7 1
    انروز هم که توالت بود بوی گند اینها درهمه کوچه ها وخیابانها پربود اگر شما نبودید ببینید از دیگران که بودند بپرسید
  • شهره A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    4 7
    من از دولت تدبیر و امید می خواهم ، پولهای بیت المال را که در دست احمدی نژاد و بابک زنجانی هست، بگیرند و به اینجور زنان کمک کنند. چون آنها بخاطر مخارج زندگی تن به اینکار می دهند. وگرنه هیچ زنی دوست ندارد تن فروشی کند!
  • باران IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    1 6
    نگارنده محترم وبلاگ با سلام ، آنچه شما نوشتيد فقط در خصوص زنان خياباني بود كه اكثرا" از روي نياز مالي تن به فروش شرافت خويش و پذيرفتن عواقب خطرناكي همچون اكثر بيماري هاي مهلك و خطرناك داده اند. اي كاش در خصوص مردان خياباني نيز كه فقط از روي شهوت و هوس بدين سوي گام مي گذارند نيز مطالب خويش را بنگاريد چرا كه مطمئن باشيد اگر تقاضاي مردان خياباني نباشد زنان خياباني چيزي را نمي توانند عرضه كنند. در اين راستا همانا ابتدا تقوي الهي و بعد اصلاح ساختار اقتصادي و پايين آمدن سن ازدواج كارساز خواهد بودهر چند كه متاسفانه در بخش مردان خياباني دارا بودن تمكن مالي بر عكس نياز مالي زنان خياباني جلوه گر است.
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    ممنون از شما که بعد از این همه جار و جنجال این موضوع رو مطرح میکنید. کاش تو مملکت ما هم به جای اینکه بخواهیم همه چی رو تجربه کنیم یخورده هم از تجربیات دیگران استفاده کنیم. به قول یکی از دوستانی که کامنت گذاشته به هزار دلیل موجه این کار باید انجام بشه.
  • مهدی A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    3 9
    سلام بکار بردن کلمه توالت برای این زنان بخت برگشته بسیار توهین امیز و ضربه بزرگی بر وجود اسیب دیده انهاست بیایید بیشتر بیندیشیم.
    • آرزو IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      5 0
      سلام توالت مکان است نه اینکه به زن این نسبت داده شود.
  • فریبرز A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    5 3
    آیا برای زنده ماندن نیاز به هوا دارید ؟! آیا انسان نیاز دارد برای سیر شدن و بدست آوردن انژی باید مواد غذایی استفاده کند ؟! آیا برای صاحب فرزند شدن یک مرد و یک زن وجود داشته باشد یا دو مرد با هم میتوانند بچه بدنیا بیاورند ؟! به همین سادگی باید وجود داشته باشد در غیر این صورت سر هر کوچه و خیابن ردی از کثافت خواهی دید
  • عباس IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    3 1
    با سلام اي كاش در هر كاري اول سعي مي كرديم عقلاني عمل كنيم و از شعار زدگي بپر هيزيم دوچيز موجب انحراف انسان ها مي گردد اول پول و دوم جنس مخالف در تمام آيات قرآن واحاديث مرتبط به آن هواي نفس گفته مي شود ما براي مديريت اين دو در كشورمان بجاي عقلانيت دائماً شعار مي دهيم اما دريغ از يك مديريت صحيح در اين دو زمينه هشت سال را شعار داديم مي خواهيم مديريت جهاني را اعمال كنيم يك نفر از اركان اصلي نظام جلوي اين اقا را نگرفت زيرا شعار زده شديم شعار ها را باور كرديم عزيز برادر بايد موانع ازدواج را برداريم اولين وبزرگترين مانع خدمت سربازي است تا خدمت سربازي اين خدمت بي حاصل باشد شما نمي توانيد سن ازدواج را كاهش دهيد من قادر هستم در هر مجامعي كه لازم باشد اين را توضيح بدهم به نفع منافع ملي ماست
  • mazaher IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    5 2
    سلام به نظر بنده باید تدبیری اساسی شود (باید وضعیت اصلاح شود) با توالتها بو ی تعفن همه جا را خواهد گرفت.
  • یه بدشانس IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    6 0
    اینو باید مسئولین درک کنن چرا همه گناه ها رو گردن زنا میندازید یکی به خاطر نیاز جنسی یکی بخاطر نیاز مالی تن به این کار میده وقتی موقعیت ازدواج و کار مهیا بشه دیگه این اتفاق ها نمیافته من خودم فوق لیسانس دارم ولی کار درستو حسابی نمیتونم پیدا کنم خدا عاقبتمون رو بخیر کنه یا هر چه زودتر این زمینو نابود کنه
  • سایه A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    8 10
    دوستانی که اینقدر موافقن یه خرده آدم روبه شک می اندازه که نکنه خودشون میخوان به این جا ها مراجعه کنند!!!! من به شدت مخالفم چون پذیرفتن خودفروشی! (که متاسفانه بیشتر هم به اسم زنها تمام شده و اسم زیادی از مردهای متقاضی! و همیشه در صحنه به میون نمیاد.) با شان انسان جور در نمیاد. حالا هر کاری غربیا کنن مگه درسته؟ .... بدون شک باید مسایل این گونه آدمها حل بشه تا نیازی به این کار برای کسب در امد نداشته باشند. البته اگر مشکل روانی دارن هم باید به نوع دیگه حل بشه.
    • j IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
      1 1
      راه شرعی و صیغه کردن یعنی جلوگیری از خود فروشی. نه اینکه تا حالا که مخالف بودیم هیچ کسی خود فروشی نمیکرد! ولی چرا به اسم زنها تا حالا تمام شده چون در آمدش برای زنها بوده البته مضراتش هم همینطور.
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    7 3
    موافقم با یه تعبیر دیگه و به یه شکل شرعی که هم خدا رو خوش بیاد و هم بنده خدا
  • شوشتری A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    5 5
    اون هایی که با راه اندازی توالت مشروع وقانونی وبهداشتی در شهر مخالفند انصافا چند روز میتونن از همبستری با همسر حلالشون دور باشن؟؟؟حتی کسانی که نسبتا سنی ازشون گذشته؟؟چشم هایمان را بر واقعیت ها نبندیم؟! مگرنه فردا خیلی دیر است.........!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    12 3
    ولی به نظر من با انجام این کار مسئله رو حل نکردیم ، فقط صورت مسئله رو پاک کردیم!! این کار فقط باعث میشه که جوونا بیشتر به خطر بیفتن، چون مطمئن باشید با این کار حتما همه آقا پسرا چند باری تو طول عمرشون به این مراکز سر میزنن،چون به قول خودشون نیاز آدمه دیگه مثل هوا و آب و غذا باید یه جوری برطرف بشه!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      1 7
      البته نیاز آدم که نه! نیاز مرد هاست ظاهرن!!! . و جالبه که اونقدر اونا نگران این نیازشون هستند هر کی ندونه فکر می کنه از اکسیژن هم بیشتر بهش نیاز دارند! و خدای نکرده در معرض انقراضن!
    • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      2 0
      فارغ از جنسيت بگو لطفا. نه فقط آقايون بلكه هردوجنس ممكنه نياز داشته باشن به اين مراكز سربزنن چون واقعا نياز آدمه ديگه(ممكنه يعني ممكنه، نه اينكه همه بخوان چنين كنن ولي همه بايد چنين حقي داشته باشن)اينكه توي مدرسه هيچي بهمون ياد ندادن و نيازهامون رو سركوب كردن نبايد باعث بشه چشمهامون رو روو همه چي ببنديم. منتشر كنيد لطفا
  • dost IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    1 1
    خدا را شکر بالاخره به این نتیجه رسیدید
  • حاج زمان IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    3 0
    باید به خداپناه ببریم اگرمسلمان هستید اسلام همه مسایل راحل کرده وراه کاردارد شاید مسلمان نیستید یانمی خواهید به اسلام عمل کنید صیغه موقت باید رایج کرد
  • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    فارغ از جنسيت بگو لطفا. نه فقط آقايون بلكه هردوجنس ممكنه نياز داشته باشن به اين مراكز سربزنن چون واقعا نياز آدمه ديگه(ممكنه يعني ممكنه، نه اينكه همه بخوان چنين كنن ولي همه بايد چنين حقي داشته باشن)اينكه توي مدرسه هيچي بهمون ياد ندادن و نيازهامون رو سركوب كردن نبايد باعث بشه چشمهامون رو روو همه چي ببنديم. منتشر كنيد لطفا
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    3 1
    اين زنان را اعدام كنند؟!!بعد اونوقت مرداني رو كه بااين زنان بوده اند چي؟ آنها راست راست راه بروند؟ ميدوانم كه فقط صحبتش هست و همين ولي اينكه حتي به راحتي ميتونيم چنين چيزي رو زبون بياريم(بدون اينكه عليه ش موضع بگيريم) ترسناكه
  • محمد IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    1 1
    من با نظر شما موافقم مشروط به اينكه يك نفر باشه كه قبول كنه ناموسش توي اون توالت باشه كه شدني نيست
  • بی نام A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    2 1
    کاملا ضروریه برای جلوگیری از مزاحمت برای افراد دیگر و همچنین بهداشت
  • کارشناس IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    البته در زمان قبل از انقلاب با آنکه محله شهر نو بر پا بود ولیکن گروههای مختلف در جاهای مختلف شهر ( کافه ها ، کاباره ها ، خانه های شخصی و ... ) فعال بودند . در شهر نو فقط یکسری افراد رانده شده از خانواده و جامعه و بدبخترین افراد اقدام به تن فروشی می کردند و این در حالی بود که سایر افراد که شرایط بهتری داشتند مثل الان در منازل شخصی یا در سطح خیابان به دنبال مشتری می گشتند . ( رجوع شود به پژوهش روسپیگری خانم ستاره فرمانفرماییان - دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی ) بجای افراط و تفریط در این خصوص بهتر است راهکارهای متفاوت توسط کارشناسان مرتبط بررسی شود وراه کار جامع بهداشتی ، اجتماعی ، روانشناختی و اقتصادی دراینخصوص ارایه گردد نه راه کارهای افراطی و تفریطی ...
  • ali IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 1
    البته با تصور و فرهنگ جامعه ما که مقدار زیادش تزریقی دشمنان خود خواه و سود جو گذشته و حال هستند تن دادن افراد جامعه صیغه یا متعه سخت است در حالی که خداوند خالق بهتر ین راه حل را حداقل در سوره مبارکه نساء ایه 24 ( استمتعتم) فرموده . میگویند حداقل چهار ( م )را در زندگی باید تجربه کرد 1- مشاهده 2 مصاحبه 3مکاشفه 4 مشاوره که اینها در متعه حاصل میشود بحث خلوارها کتاب است و باعث به حداقل رسیدن معضلات میگردد.(بله اینهم هست فکرمی کنم در سوره مبارکه احزاب باید باشد خداوند متعال اجازه بیشتر از یک زن را به مرد نداده فقط چند همسری با شروط مربوطه هست که نیاز به تحلیل خودش را دارد )بر اساس وظیفه الهی خانمها ی که بعللی مجرد شوند و یا باشند داری شوهران با ایمان و معتقد می گردند و تا حدود زیادی مشکل حل میش
  • بابی IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 1
    نظر شما عزیزان اصلا" مهم نیست ، آقایان مسئولین هر وقت می خواهند حواس شما از اخباری مهم منحرف شود نظر شما را هم میپرسند تا حواستان پرت و پلا شود. احتما لا" نظر بنده نیز باید فیلتر شود.
  • arash IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    4 3
    بسيار ضروري هست از همه چيز مهمتره همه سردرگم هستن زن مرد............ كووووووووووووووو گوش شنواااااااااا
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    3 3
    با توجه به خط قرمزهائی که برای این مسئله کشیده شده خیلی سخته که بتوانند جای مناسبی برای اینکار درست کنند اما واقعا لازمه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    4 1
    بهتر از اینکه بری یه دختر وخودت را بدبخت کنی .باید باشه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    4 2
    سلام به همه . فاحشه خانه اگر برای جامعه مفید بود پیامبر اکرم ص فاحشه خونه های زمان جاهلیت رو جمع نمی کرد در حالی که هفت سال بعد از هجرت کار پیامبر جمع کردن فاحشه خونه ها و مبارزه با فحشا بود اما خانه های عفاف چیز دیگه است به شرط اینکه برای دختران و پسرانی که تجربه ازدواج دائم ندارند بیش از یکی دو بار نباشه و براشون شرایط ازدواج دائم فراهم بشه...
  • بی نام A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    1 0
    توهرخونه وشهری توالت میخواهدبه شرطی اینکه آب باشه طهارت گرفت
  • محمد DE ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    2 0
    متاسفانه شهر نوی زیر زمینی زیادی وجود داره و نمیشه منکرش شد از طرفی کثافت کاریهای داخل شهر از جوونا الگوی نادرستی میشه برای نوجوونها و تا نسل بعدی سنگ رو سنگ بند نمیشه . حداقل برای تخریب خانه های فحشای غیر قانونی که کمابیش در هر منطقه وجود داره و دور کردن فاحشه ها از خانه های مردم و جمع کردن اینطور آدما از سطح شهر یک توالت در هر شهر به وسعت یک شهر بازی لازمه تا حداقل با رعایت موازین شرعی و ... اسلام و اخلاق در ایران احیا بشه
  • عبی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    1 2
    همه چی تو این کشور از کنترل خارج شده باید منقرض بشیم و یه نسل جدید بیاد
  • دختر ایرانی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    11 5
    خیلی متاسفم که تن و بدن دخترای سرزمینم به فروش میره و یه عده ای هم نشستن کف میزنن.این زنا اگه مجبور نبودن بدنشون رو نمیفروختن. به جایی که یه مشت زن بینوا از سر بیچارگی تنشون رو به حراج میزارن اونم به خاطر اینکه نون شب ندارن میگین توالت؟؟؟اون مردای بی همه چیز که همش دنبال کثافت کاری و هوس بازین لایق توالتن. میشه بهشون گفت توالت سیار.کمک کنین این زنا به زندگی برگردن نه اینکه بستر رو برای یه مشت ... فراهم کنین که اونا راحت باشن و تازه راه حل شرعی هم میخواید درست کنین.باید زن باشی تا بفهمی فروختن بدن یعنی چی.مردا فکر میکنن زنا از سر سرخوشی میرن سراغ این کارا ولی نه زنا مثل مردا همه چیزو از دریچه سکس نمیبینن.خدایا تو به فریاد برس...
    • بی نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      4 0
      درسته
  • نا شناس A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    3 1
    عالیه
    • ميم مثل محسن NL ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      4 1
      در جواب شما خانم محترم بايد بگم، تن فروشي يك زن براي امرار روزمره زندگي معني نداره و اين از ضعيف بودن اون شخصه و شما هم به اين شكل توجيه نكنين. اون خانم مي تونه هر كار شرافتمندانه اي انجام بده براي امرار معاشش، پيشخدمت يك رستوران، بگذريم از اين موضوع..... شما خانم ها ياد گرفتين كمبود هاي خونه پدريتون رو همسرتون جبران كنه،،،، اولش با ترانه و عشق شروع مي كنين و بعد يك مدت قهر و آشتي و بعد جنگ رواني و اعصاب خوردي مي خواين به خواسته اتون برسين، نسل ما سوخت به خاطر اين فرهنگ تربيتي اشتباهي شما ها، حالا نسل جديد داره يك جور ديگه اشتباه مي كنه ازدواج سفيد، ما دهه ٥٠ هيا از انور بوم افتاديم دهه ٧٠ از اينور بوم. اين وظيفه دولته كه به جاي رسيدن به مشكلات يمن و لبنان و .. به مشكلات فرهنگي و اقتصادي...
  • انسان A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    2 3
    خواهش میکنم بزارید باشه ،ادمایی هستن که خودشون اگاهانه میخوان تو این مراکز کار کنن
  • بی نام RO ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    2 3
    اگه این مکان ها نباشه کسافت جامعه رو خفه می کنه.
  • ممص A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    1 3
    به نظرم اين كار مي شود ولي زماني كه همه چيز رفت
  • رضا A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    5 1
    ایا در جوامع غربی این مسئله حل شده است؟ نه . اگر به اینترنت نیز مراجعه شود خواهید دید که حل که نشده هیچ بلکه به کانون باصطلاح گرم خانوادگی نیز کشیده شده است.
  • مهدی IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 3
    در جامعه لازم است چنین جای باشد موافقم به شرط آنکه درست استفاده شود چون افرادی که مشکل ازدواج دارند بتوان از آن موقعیت استفاده کنند
    • بی نام EU ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      1 0
      شما هایی که دلتون تنوع میخواد بیخود مشکل ازدواج را بهانه نکنید. زیرا بیشتر آن مردانی که اهل این کار هستند متاهل هستند، ولی باز دنبال این کار هستند. بدانید که این کار اسمش زنا است و گناه کبیره و اصلا اخلاقی نیست.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    2 6
    آقایون همه دلشون میخواد بیخودم توالتو از این مسائلو مطرح نکنید. خدا بیامرزه آیت الله طالقانی رو که اون موقع متوجه این قضیه بوده. بعضی ها هم ادای آدمای به اصطلاح با فر هنگو در نیارن. مردای ایرونی همشون کشته مرده ی این قضیه هستن. ...
  • شهرام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
    1 5
    اگر توالت نباشه جامعه به فساد کشیده میشه.البته کشیده شوده .
  • حسین A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    7 5
    با سلام واقعا متاسفم برا کسایی که با انجام شدن این به اصطلاح توالت موافق هستند یعنی میخواهید یک کار علنا حرام رو حلال کنید برا کسایی که نمی دونم یا خودشونو به نفهمی زدن بگم که اسم اینکار زنا است متاسفانه کامنت های بیشتر آقایون موافق با این کار بود که جای تاسف داره و بدتر این که خیلی از خانم ها هم موافق بودند که این اتفاق برای همجنسشون بیفته خانم لطفا خودتونو جای اون زن بزارید ..... میتوانید تحمل کنین خانمایی که گفتن بخاطر نیاز هست و از سر اجبار وادار به این کار شدن اگه خودشون مشکل مالی براشون پیش اومد همچین کاری میکنم ؟ اسلام دین برابری است و زن و مرد هر دو یکسان هستند . بهتر نیست به زن ها نگاه ابزار مانند نداشته باشیم چرا همش از فرهنگ مزخرف غربی ها تقلید میکننین ؟
  • ایرانی EU ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    2 9
    باسلام. متاسفم برای مطرح کنندگان این نظرسنجی. ما ایرانی هستیم و مسلمان، و چنین مکانهایی با فرهنگ و مذهب ما متضاد است. برادرا و خواهرایی که که نظر مثبت دارید، دو مطلب را مد نظر داشته باشید: اول که این کار اصلا اخلاقی نیست و همون کشورهایی که ازش مثال آوردید، این اعمال را نادرست میدانند شاهد هم اتهام زنا به سیاستمدارانشان برای تخریب، و همچنین مسلمونا،این کار اسمش زنا است و گناه و نمیتوان آن را با شیغه شرعی کرد، پس این اصطلاحا توالت ناقص دین و فرهنگ غنی ماست. دوم خانم های،موافق شوهر یا پسر یا برادر خود را در حال این عمل فرض کنند و آقایان،همسر و دختر و خواهر خود را، آیا مطمئنید آنها بعدها با قانونی شدن وسوسه نمیشوند؟ چون تنها مشکل همه زنان کنار خیابان مالی و تنها مشکل همه مردان مشتری تجرد نیست.
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    1 1
    به قول یه شخصی مردم ایران تبدیل شده اند به گرسنگان جنسی آفریقای جنوبی . بنا بر این باید برای آنها تدبیر بشه نه تخاصم و نه ممانعت .
  • بی نام RO ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    2 0
    باعرض سلام .خسته نباشیدازاینکه دردرست کردن توالت تمام سعیوکوششتونوکردیدکمال تشکروقدردانی رادارم پاشیدبخوابیدکه صدای خانم های جوانمون هم دراومدالهام خانم شماهم غریزه داریدبرمنکرش لعنت پس برای چی این همه ادم تلاش کردندتاتوالت زودترتمام شه ؟چون بنده خدااقایون همشون به فکرغریزه جنسیه شماخانومهاست والااین بیچاره هاکه پول ازدواج ندارند،مجبورندبرای رفع غریزشون برندخارج ،پس من موندم غریزه جنسی این همه خانومهای لب خیابونوکی برطرف میکنه وقتی مردای ماپول ندارندامامیرندخارج برای رفع غریزه جنسیشون؟حق بالهام خانومه شب بخیر
  • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    0 3
    كاملا واجب وضروريه البته همين الانش هم مردم دارن به صورت مخفيانه اين عمل رو انجام ميدن كه متاسفانه مشكلاته فراوني مثل بيماري ايدز رو بوجود مياره پس چه بهتره كه يه مكاني باشه كه هم قانوني باشه هم بهداشتي وهم حقوق كساني كه درش كارميكنن رعايت بشه وحرف اقاي طالقاني اجرا بشه البته بايد تعصب كنار گذاشته بشه ومنطقي فكربشه

آخرین اخبار