ایسنا نوشت:

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) حمایت محتاطانه خود را از طرح روسیه در زمینه کنترل بین‌المللی بر سلاح‌های شیمیایی سوریه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یووال اشتاینتز، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی گفت: من نمی‌توانم بگویم که ما کاملا امیدوار هستیم اما اگر این پیشنهاد روسیه حقیقتا باعث خروج سلاح‌های شیمیایی از سوریه و سپس انهدام آنها شود این اقدام راهی برای پایان این تراژدی و همچنین راهی برای پایان این تهدید است.

وی در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل گفت: اجرای این برنامه نیازمند ضمانت مسکوست مبنی بر اینکه سوریه سلاح‌های شیمیایی خود را پاکسازی می‌کند.

اسرائیل که از مداخله در جنگ داخلی سوریه بسیار نگران است از اظهارنظر علنی اجتناب کرده است.

این اظهارنظر وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که اسرائیل خواستار تحویل فوری زرادخانه سلاح‌های شیمیایی سوریه به سازمان ملل است.

دیوید فرایدمن، یکی از مقامات وزارت جنگ اسرائیل در امور منع تکثیر سلاح‌های شیمیایی گفت: خنثی کردن این سلاح‌ها در داخل سوریه احتمالا یک تا دو سال طول می‌کشد اما اگر این سلاح‌های به روسیه که به کوره‌های زباله‌سوزی و تجهیزات مقابله با عوامل شیمیایی مجهزتر است منتقل شود، زمان کمتری می‌برد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهوازی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 0
    کاملا طبیعی است و قابل پیش بینی بود
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 0
    حالا نوبت اسراییل است که حسن نیت نشان داده و سلاح اتمی و شیمیایی خود را تحت کنترل بین المللی و سازمان ملل بگذارد و مردم سوریه و اعراب را خوشحال کند.
  • محمد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 1
    1.بر طبق دکترین شمشیر داموکلس ، تا زمانی که گلوی اسرائیل زیر شمشیر سوریه است غرب و ناتو جرات حمله به سوریه رو ندارن 2.رژیم اشغالگر قدس در راستای پدافند غیر عامل ، سازه هاش رو بتنی و مستحکم میسازه که در برابر حملات موشکی مقاوم باشه 3.پاشنه آشیل این سازه های مستحکم ، استفاده از سلاح شیمیاییه 4.آمریکا به سوریه حمله نکرد و اول میخواد این کشور رو خلع سلاح شیمیایی کنه 5.آقا فرمود امیدواریم غرب در این عقب نشینیش صادق باشه و دسیسه ای نداشته باشه