آقای خاتمی همین الان وارد شوید

با بالا گرفتن بحران در سوریه و استفاد از سلاح های شیمیایی و واکنش هایی که نسبت به آن در سطح جهانی صورت گرفته است بیم خارج شدن اوضاع از کنترل بیشتر شده. البته روسها طرحی داده اند اما این طرح تضمین کننده صلح در سوریه ومنطقه نیست و بیشتر مبنای آن برخلع سلاح است.


نفس همه صلح دوستان و ملت های دنیا طی 2هفته اخیرازجانشان درآمد. ملتهای منطقه هیچگاه تا به این اندازه سردی لوله تفنگ را روی شقیقه خود حس نکرده بودند. یکی در جایی سلاح شیمیایی به کار برد ،عده ای دیگر در مقام قضاوت حکم صادر کردند، ملت های بی گناه منطقه هم شوربختانه به انتظار تاوان آن نشستند.بی ربطی تا به این حد دیده بودید؟. بحران سوریه و خطری که صلح منطقه رادر ظرف 2هفته اخیر تهدید کرد (هرچند این تهدید هنوز کاملا مرتفع نشده) صرف نظر از اینکه نشان داد یک اقدام جنایتکارانه یا قضاوت عجولانه تا چه حد میتواند اوضاع را به ضرر همه تمام کند،اما به نوبه خود اهمیت جایگاه دیپلماسی در کنترل بحران های جهانی را یک بار دیگر آشکار کرد ولو به صورت بازیچه ای .
حدود دوسال ونیم سال از جنگ داخلی سوریه میگذردونبردها بی محابا ادامه دارد و پایانی هم بر آن متصورنیست. واقعیتی ست قابل مشاهده اما حیرت آور وبه گونه ای عجیبی میان طرف های درگیر توازن نسبی قوای نظامی برقرار بوده به نحوی که هیچیک توان حذف دیگری را ندارد.
پس از دو هفته وحشت مسکو طرحی برای کنترل اوضاع ارائه داده که تا حد زیادی موثر واقع شده است ،اما مشکل اصلی آنستکه به لحاظ عنصر معنوی موضوع یعنی صلح و آرامش تضمین شده، طرحی جامع و پایدار نیست.بیشتر ازآن جهت که ساختار آن فاقد فرمولی برای کنترل رفتار های طرفین در آینده است و مشخص نمیکند چنانچه مجددا جنایتی مشابه، در ابعادی دیگروبا ابزاری بدتر رخ داد جامعه جهانی در برابر آن باید دست به چه اقدام تنبیهی یاواکنشی موثر بزند. مگر برای اولین بار است که جامعه جهانی شاهد چنین جنایتی در جنگ داخلی سوریه است؟ در این  شرایط ازمیان فضایی مملو از آلودگی و سوء تفاهم باید به دنبال مدلی کارآمد و تضمین شده برای صلح بود. طرح روسها فاقد این خاصیت بوده و صرفا مبتنی بر خلع سلاح شیمیایی دولت سوریه است ولی صلحی را ایجاد و تضمین نمیکند و صرفا میتواند درخلع سلاح محدود تضمین نشده ای کارایی داشته باشد. اما مسلما طرح جامعی نیست.
نمیگویم موثر است (حداقل فوری)اما به امتحانش میارزد. منظورم در باره ورود عناصر سوم کارآمد به صحنه نبرد است.عناصری که تاکنون کنار مانده اما در صورت عزم واتحاد دارای توانایی در ایجاد صلح جهانی هستند. چندروزپیش خبری جالب به نقل از آقای صادق خرازی و ملاقات ایشان با آقای خاتمی منتشر شد.آقای خرازی از رییس جمهور سابق هم به اعتبار مرکز گفتگوی تمدنها و هم به اعتبار آبروی جهانی شان خواسته اند پا به میدان نبرد گذاشته ودر کنارهمفکران و تاثیر گذاران برافکار عمومی بین المللی منجمله پاپ فکری به حال وضع کنونی بکنند.
فکر میکنم آقای خاتمی باید این پیشنهاد را جدی گرفته و کمپینی جهانی متشکل از چهره های مشهور و شناخته شده بین المللی مانند آقای کوفی عنان، آقای لولا، فعالان صلح، برنده گان جوایز صلح، آقای اخضر ابراهیمی حتی فعالان عرصه های روشنفکری مانند نوام چامسکی یا نویسندگان مشهور و... والبته خودشان تشکیل و فارغ از اقدامات دولت ها برای تحقق صلح و ایجاد آرامش در سوریه قدم های موثری بردارند. خوشبختانه آقای خاتمی مسئولیت دولتی ندارید(که همین دست ایشانرا برای هر اقدامی باز نگه میدارد) اما نکته مهم اینستکه هم رییس جمهور و هم وزیر خارجه ای در کشور وجود دارند که با ایشان همدل و همراه در تلاش برای صلح در سوریه هستند . آقای خاتمی دیگر چه میخواهید؟هر کس موافق است نظر خود را بنویسد. این مطلب در روزنامه بهار 23-6-92 به صورت تفصیلی تری انتشار یافته است.matinmos@gmail.com

 

 

کد خبر 312926

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 127
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    47 2
    سید دوست داشتنی فقط سید محمدخاتمی
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    34 3
    خوبه خاتمی که 8 سال هر چه از دهانشان بیرون امد به او زدن(جاسوس . وطن فروش .شاه سلطان حسین و...)باید برای نجات یک دیکتاتور خونخوار فعالیت کندتا بشار و نسل اندر نسلش حکوت نامشروعشان را در سوریه ادامه دهند. واقعا میفهمین چی میگین؟ یا چی از سید محبوب ما میخواین ؟!!
    • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      1 15
      کسی تو ایران به حرفرش تره هم خورد نمیکنه چه رسد به جای دیگه،این سید شما
  • معین A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    27 4
    پیشنهاد خیلی خوبیه.امیدوارم سید عزیز با مقبولیت جهانی که دارن این کار رو انجام بدن تا صلح طلبی ما ایرانی ها رو به معنی واقعی اثبات کنن ونتیجه ی خوبی برای مردم سوریه داشته باشه.
  • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    5 31
    اگر آقاي خاتمي ميتونست كاري بكنه كه زمان خودش ميكرد تا ما اون زمان محور شرارت لقب نگيريم. البته بعد از چند سال دوباره ميتونه آقاي خاتمي بياد شايد سياستهاش عوض شده باشه.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    21 1
    آقاي محترم همين الان در ايران سايت جناب آقاي خاتمي فيلتر است و اجازه ندارد حرف بزند ،شما مي خواهيد فعاليت بين المللي كند
  • امیر موید A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    12 2
    پیشنهاد بسیار خوبی است .خاتمی فرد شناخته شده ای بوده وهمه او را میشناسندگفتگوی تمدنها برای ایشان است تا حالا هم که نیامده به نظر من کوتاهی کرده
  • وفا IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    4 2
    اگه بياد كه خوبه ولي شك دارم
  • pop IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    24 1
    زنده باد خاتمی
  • افسر IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    19 3
    آقا بی خیال بشوید ،بهانه دست آقای شریعتمداری ندهید فردا باز برداره مقاله بنویسه خاتمی جاسوس این و آن هست...بگذارید مردم به زندگی عادی خودشان ادامه دهند.سفید صلح جهانی ما همان استاد شریعتمداری است و بس،با آن سرمقاله های فضایی شان.
    • بی نام A1 ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
      0 2
      شریعتمداری کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    18 13
    بابا ول کنین خاتمی رو.بنده خدا الان یه قدم برداره حسین شریعتمداری میگه ۱۰۰میلیون دلار از ملک عبد الله گرفته،روش انقلاب مخملی رو از سورس گرفته و...و اومده تا در سوریه انقلاب پشمکی ایجاد کنه!!!
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    35 1
    درود بر خاتمی
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    22 1
    چه قدر دلم برای خاتمی تنگ شده ...
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    12 3
    بهتره آقاي احمدي نژاد بيان و از تكنيك مديريت جهاني استفاده كنن
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    25 1
    خاتمی ما با توییم ، پشتتیم
  • ساره A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    13 1
    به امید صلحی پایدار برای همه جهان............
  • یاسین IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    4 6
    کمپین صلح؟؟؟ اونم با برندگان جایزه صلح ؟؟قابل توجه شما که یکی از برندگان جایزه صلح ،جنگ طلب واقعی سوریه یعنی جناب اوباما میباشد
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 2
    اگر بیاد خیلی عالی میشه بلکه بتونه کاری انجام بده
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    4 1
    سلام. از خبر آنلاین متشکرم بابت انعکاس این درخواست خوب. ضمنا از آقای خاتمی درخواست دیگری هم دارم و می خوام به موضوع دیگری هم وارد شوند . اونم ماجرای خانم راستگو است. آیا خوشحالی بی حد رسانه های ضد اصلاحات را نمی بینید؟ آیا نمی بینید می خواهند بگویند همون ماجراهای شورای اول با حضور اصلاح طلبان تکرار می شه؟ به دوستان بفرمایید این بساط را تمام کنند. من فکر می کنم خانم راستگو از جای دیگری خط می گیرند برای ادامه ی ماجرا.
  • 63 IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    18 3
    خاتمی دوستت داریم وحشتناک !!!
  • اوجان اوغلی A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    19 2
    سید ما . . یک ایران که نه همه عاشقان دوستی و محبت و صلح ناخودآگاه شما را صدا میزنن . .
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    15 1
    4سال بنده خدا را به هزار وصله و اتهام ثابت نشده نواختند و رئیس جمهوری را که با حداکثر محبوبیت انتخاب شده بود و بعد از رفتنش هم اگر به ان محبوبیت افزوده نشد کم هم نشد "ممنوع الخروج"کردند. حتی یک اتهام اثبات شده مالی و مدیریتی نتوانستند به او و دولتش بزنند. حالا برای اینطور انتظاراتی حداقل یک عذر خواهی خشک و خالی ایشان طلبکار نیست.؟
  • مرتضی A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    4 25
    حالا که تب جنگ خوابیده و آمریکا منصرف شده آقای خاتمی بیاد دقیقا چکار کنه؟!! عزیزم آقای خاتمی توان دیپلماتیک برای این کار رو نداشت و نداره اگر داشت در زمان ریاست جمهوری خودشان موضوع هسته ای را حل وفصل میکرد و یا از حمله آمریکا به افغانستان و عراق جلوگیری میکرد ولی در آن زمان که قدرت داشت و وزارت خارجه در اختیارش بود نتوانست حالا چی شده که شما چنین توقعی از ایشان دارید جای بسی تامل و درنگ و ابهام است؟
  • 11111111 A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    7 1
    باید کمی در داخل هم ایشان راحمایت کنیم
  • مهدی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 13
    متن نشون میده نویسنده بیشتر نگران آقای خاتمی است تا مردم سوریه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 6
    واقعا میخواید اقای خاتمی بنده خدا چکار کنه؟ اگر به خاطر بیارید زمان ریاست جمهوری ایشون بود که با وجود تمام کمک هایی که در عراق و افغانستان بهشون کردیم، امریکا ایران رو محور شرارت معرفی کرد. تنها کسی که امریکا ازش حرف شنوی داره نتانیاهو است. این اسرائیل است که ماشین جنگ امریکا رو رام کرده و افسارش رو در دست گرفته و با اون بر دشمنانش میتازد. نمیدونم چطور. شاید از خرابه های معابد قدیمی فلسطینیان انگشتر سلیمان رو پیدا کرده اند.
  • مهربان توسی A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 1
    موافقم
  • آرمان IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 1
    منم با نظر شما موافقم اما این کار مستلزم این است که واقعیت را بپذیریم . ایشان ممنوع الخروج بوده و حتی نمی تواند از کشور خارج شود چطور فردی که نمی تواند یک سفر دیپلماتیک داشته باشد و با یک عده مذاکره نماید را انتظار داشته باشیم که کمپین راه بیاندازد!!!. واقعا جای تاسف دارد که ما سرمایه های ملی خود را با دست خویش نابود می سازیم
  • امیرم IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 1
    ساده انگارانست ... کسانی جنگ رو شروع کردند که از ابتدا چنین جنایاتی رو متصور بودند و اصلا برای همین به اون دامن میزنند! صلح با مسلح کردن نیروهای نظامی تکفیری؟؟؟ کسانی که کشتن مردم برای اونها مستحبه؟؟؟ کسانی پای صلح بنشینند که برای کشتن آمدند نه اصلاح؟؟؟ خیلی ساده انگارانست
  • reza IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 0
    ممنون عاشق خاتمی ام اینو حتم حتما بخونید؛ باورتون میشه هنوز سایت خاتمی عزیز فیلتره http://etedaliyun.com/
  • حسین A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    پیشنهاد بسیار جالب و خوبی است
  • محمد اسلامی A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    به نظر من خیلی عالیه وچون اقای خاتمی در گذشته نشون داده ادم صلح طلبیه (گفتگوی تمدن ها) میتواند موفق باشد. انشالله که جنگ سوم جهانی رخ ندهد.
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 1
    موافقم
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 1
    كاملا موافقم
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 0
    ابتكار صادق خرازي بسيار تحسين برانگيزه. اما دوست عزيز، مجلسي كه گنجايش حضور خاتمي محبوب رو در مراسم تحليف رئيس جمهور نداره و تندروهايي كه سايه خاتمي رو با تفنگ كه نه، با توپ مي زنن آيا فكر ميكنين همينطوري ميذارن افتخاري به اين بزرگي به خاتمي برسه؟! حاشا و كلا... از فردا كفنهاي آماده در صندوقچه هاشونو در ميارن!! مگه اينكه... ما مردم دوباره موجي مثل اون موج درخواست ائتلاف عارف و روحاني راه بندازيم و خواستار نقش آفريني محمد خاتمي و بازگرداندن حيثيت و آبروي ايران باشيم.
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 1
    عزیز این بشار اسد حاضر نیست با زبون خوش کنار بره قبلش هم پدرش بود پادشاهی موروسی دیده بودیم ولی ریاست جمهوری موروسی نه! هیچ راه حل سیاسی هم فایده نداره چون هیچ کس انتخاباتی که بشار برگزار کنه رو قبول نداره فقط میمونه برگزاری انتخابات توسط سازمان ملل که بنا به دلایل مشخص بشار زیر بارش نمیره والسلام
  • nas A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 3
    من موافق ام که ايشان پيشنهاد را قبول کند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    4 0
    سلام خدا بر خاتمی
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    احسنت
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 1
    یک موقع بشار اسد ترشش نکنه.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 1
    پیشنهاد بسیار خوبی است , مستقل از آنکه برای جلوگیری از جنگ و خونریزی می تواند کارآمد باشد با توجه به وجهه بین المللی اقای خاتمی می تواند جایگاه ایشان و ملیت ایران را به عنوان یک ملت صلح طلب تقویت نماید امیدوارم اقای خاتمی با حمایت های لازم و با شجاعت وارد این عرصه شوند به امید موفقیت همه صلح طلبان
  • امیر A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    اقای خاتمی واقعا چنین پتانسیلی دارند ومابایدقدرچنین ادمهایی رابدانیم ولی حیف که خیلی بی مهری ها کردند نسبت به ایشان(زنده بادخاتمی)
  • بی نام GB ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 1
    موافقم
  • احسان A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    موافقم. با توجه به وجهه آقای اتمی، می تواند نتیجه دهد.
  • حامد IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    آقای خاتمی همیشه بهترین گزینه برای این کشور بوده و هست
  • محمد رضا IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    با سلام طرح خوبی است و با توجه به چهره محبوب و جهانی آقای خاتمی اثر گذار خواهد بود
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 2
    هر کس با ورود آقای خاتمی به صلح جهانی موافق است لطفا مثبت بدهد.
  • امینس A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 1
    از این اقدام به دنبال تغییر رویکرد چه کسانی و در چه موردی هستین؟یعنی می خواهین از به کارگیری مجدد سلاح شیمیایی جلوگیری کنین یا که اصلا می خواین صلح برقرار کنین؟ اگر سلاح شیمیایی دست شورشیان باشه که وقتتون رو تلف نکنین و اگر کار اسد بوده که دیگه استفاده نمیشه...صلح هم برقرار نمیشه با این صحبتهای متمدنانه، چون مثل اینکه هنوز باور ندارین فضای جنگ مذهبی که در سوریه ایجاد شده و از همه دنیا برای جهاد اومدن با این حرفها بیگانه هستن...اما می مونه تاثیر بر کشورهایی که از دو طرف ماجرا حمایت می کنن که به نظر شما با این حرفها قرار هست رویکردها عوض بشه؟ تنها با برگزاری احتمالی ژنو2 شاید اتفاق موثری بیفته که البته باز هم تا سالها ترور و کشتار در سوریه باقی می مونه...کار قشنگی هست ولی تعیین کننده نیست
  • امین DE ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 0
    ممکن است همچین فعالیتی از سوی آقای خاتمی به حمایت از بشار اسد تعبیر بشه که اصلا به صلاح ایشون نیست
  • صفوتی IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    باشما وهرکسی که غم بیچارگان را دارد موافقم اصولا نامداران غیر دولتی در چنین مواردی کار ساز ترند/
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 0
    حالا خاتمی بیاد؟!؟!
  • رضا IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 5
    نه آقای خاتمی در این حد و اندازه هاست نه طرف مقابل گوش به حرف منطقی میکند
  • پرهام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    حرکت بسیا خوب و پسندیده ای خواهد بود با یک حرکت سه تیر به هدف زده خواهد شد یک برگشت آقای خاتمی به صحنه بین المللی بدون بحث دولتی پیشتازی نام ایران در عرصه صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی و حمایت شدید از بحث انرژی صلح هسته ای بصورت صلح آمیز در پشت پرده وسه مجبور کردن دشمنان داخلی و خارجی به ستایش از ایشان با عنوان یک صلح طلب و شنیده شدن اسم و رسم ایشان عالی عالی عالی
  • احمد از تهران IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 5
    خاتمی شر بپا نکند وریشه اسلام را نزند اقدام برای صلح پیش کش ایشان.
    • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      0 0
      آقای احمد از تهران :ما 8 سال شر بپا کردن رو از یه نفر دیگه دیدیم نه از خاتمی
  • بی نام US ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    روسیه این بار ایران و سوریه را گرانتر خواهد فروخت بشینید ببینید . ابتدا سوریه را خلع سلاح می کنه بعد نوبت ایرانه مرگ بر سوریه
  • علی IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    فک نکنم اقای خاتمی ورود کنه. ما برای اقای ظریف دعا میکنیم که تو گفتگوها موفق باشه.
  • محمد US ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    کاملا موافق هستم، و اینکه هوشمندانه و با طرح هایی که واقع بینانه و به قول آقای ظریف برد-برد باشد، باید به پیش روند. برای آقای خاتمی توفیقات بیشتر را مسئلت می نمایم.
  • افشار IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    موافقم طرح خوبي است. هم شان كشور بزرگ و مردمان تمدن سازش مي توان از ايران چهر ه اي ديگر گونه و واقعي به دنيا نشان داد.اين مهم مي تواند تمامي معادلات كشور را در ايفاي نقش واقعي خود تغيير دهد و مي تواند تا آنجا تاثير گذار باشد كه حتي بر اعتماد به نفس بازيكنان ملي پوش ما در عرصه هاي جهاني و خلق پيروزي هاي بزرگ تاثير بگذارد زيرا بازيكنان ما از نظر تكنيكي كم ندارند فقط اعتماد به نفس آنها در عرصه هاي جهاني مخدوش مي شود كه اين موضوع با جايگاه سياسي كشور ارتباط مستقيم دارد
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 0
    نفست از جای گرمی در می یاد ، خاتمی اگر به موضوع ورود کنه اول باید حمله شیمیایی اسد رو محکوم کنه تا حرفش خریدار پیدا کنه و مخالفان خاتمی رو از حکومت ایران جدا بدونن تا به داوری و نظراتش احترام بزارن اما اونوقت اگر به ایران برگرده مستقیم می ره اوین و کهریزک!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    به نظرم با وجود اینکه وجهه بین المللی ایشون غیر قابل انکاره ولی اگر به عنوان نماینده ویژه انتخاب شوند تأثیرگذارتر خواهند بود کاری که از عهده ایت الله هاشمی هم علی الخصوص در بعد منطقه ای ساخته است.
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 1
    بیا وسط...
  • حسین IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    برادر من، عزیز من، یعنی فکر میکنی اگر خاتمی قدمی آن طرف مرز بگذارد عزیزان دست به قلم در کیهان او را راحت می گذارند و از او حمایت میکنند ؟ این مسئله در صورت وارد شدن خاتمی تنها در یک حالت منجر به حمایت همه جانبه داخلی میشود و آن هم در صورتی ست که رهبری معظم انقلاب حمایت صریح و روشن خود را از این اقدامات جهت بهبود اوضاع سوریه به عمل بیاورند...
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    پیشنهادی ارزنده!
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    نظرم مثبته ولی چرا فقط از سوریه حرف زدی؟ خودمون کم مشکل داریم؟ سوریه سوریه سوریه گور پدر سوریه وقتی برای بیکاری دارو بیمه و هر چیز دیگه ای همه اش میگن تحریم تحریم تحریم بابا به ما چه این سوریه و فلسطین ببینید مردم چی میخوان نه اینکه حکومت چی می خواد
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    خاتمی افتخار ایران وایرانی ست
  • مجید نظام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    موافقم درود بر خاتمی گفتگوی تمدنها
  • محسن A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    ما چشم در راهیم خاتمی...
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    پیشنهاد خیلی کارامد و درستی ست البته اگه دوستان تندرو بگذارند ...
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    پیشنهاد عالی است.خاتمی رو همه کشورهای منطقه قبول دارند. وهمینطور غربیها البته باید مواضعی عادلانه گرفته که تمامی کشورها مورد قبولشون باشه.اگر بر مواضع کشور خودمون بایسته کاری از پیش نمیره اصل باید بر پایه منافع مردم سوریه باشه. ایشون میتونه با رایزنیهاش البته مستقیم با طرف امریکایی حتی در جهت رفع تحریم ها هم کمک موثری کنه. سید جان بیا.که دنیا وایران منتظر توست
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    موافقم از نجات جان انسانها خاموش كردن شعله هاي جنگ و صلح ودوستي واجب تر مگر كاري وجود دارد بسم الله ياعلي شروع كنيد
  • پوریا EU ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    ما موافقیم ...
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    بسیار پیشنهاد خوبی است. متانت و خبرخواهی و مقبولیت و وجاهت جناب آقای خاتمی می تواند گره گشا باشد.
  • رضا ک A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    میگه چطوره به جای خاتمی احمدی نژاد بره چطوره؟ فکرشو بکیند چی پیش میاد
  • ايراني A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 2
    اين بنده خدا حرفش در ايران خريدار نداره اونوقت در عرصه بين الوللي انتظار داريد چه شق القمري را انجام بده؟
  • پیمان A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    چهره محبوب آقای خاتمی در دنیا و ایران می توان گره گشای این موضوع باشد. هر چند خیلی ها در ایران حتی تحمل شنیدن نام ایشان رو ندارند و بطور قطع کارشکنی و هیاهوی کاذب ایجاد خواهند کرد. امیدوارم این فرصت رو جدی بگیرند و اجازه دهند با حضور ایشان وضعیت منطقه و ایران بهبود یابد. امیدوارم همانند گذشته نظاره گر فرصتهای از دست رفته نباشیم.
  • امین EU ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    استفاده از خاتمی به عنوان چهره ای معقول، معتدل و دوست داشتنی در ایران و دنیا میتونه خیلی مفید باشه. به نظرم سید عزیز باید وارد میدان شه. باید سفیر صلح ایران بشه و دولت روحانی هم باید همه جوره حمایت کنه و از پتانسیل های خاتمی استفاده کنه. به شدت و قویا از این طرح و پیشنهاد خوب حمایت میکنیم
  • جهان A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    طرحي بسيار هوشمندانه وديپلماتيك است انشالله انجام شود
  • امیر A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    واقعا" شرم اوره ..به این زودی فراموش کرده اید که برای عدم حضور ایشان در مراسم تحلیف چه ها که نکردید تا مانع شوید..تا کی می خواهید بر حسب منافع خود از انشانها استفاده ( و درواقع سوء استفاده )کنید؟..حالا که بحران شده خاتمی خوب شد؟..باید هر چه سریعتر ورود کنه ؟..ایشان همانی است که 8 سال حتی درج اسم و عکس ایشان در مطبوعات و رسانه میلی ممنوع بوده است.تا کی می خواهید با انسانها مثل دستمال کاغذی برخورد کنید....رجال سیاسی که مردم عادی نیستند که موصع انتخابات و نیاز به ایشان روی سرتان بگذارید و بقیه موارد به هیچ بگیرید...
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    پیشنهاد بسیار جالب و کارآمدی است
  • تهرون پاکم آرزوست IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    یک سوال از دوستان دارم ...همیشه نه به ایشان و تفکرات بالغ بر نیمی از ایرانی ها می گویید اما چرا این موقع ها خاتمی.... چرا خودتون حل نمی تونید بکنید... چرا؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    اگه جنبه نمایشی و تبلیغ حزبی نباشه کار خداپسنندانه ایست.
  • مخسن A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    درود بر بزرگ مرد اصلاحات. واقعا آقای خاتمی شخصیتی برجسته و توانمند و البته دلسوز و نتدین هستند. امیدواریم قبول کنند و به کمک کشور و منطقه بیایند
  • مرتضی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    منظور آقای متین این است که آمریکا ، اسرائیل ، فرانسه ، انگلیس و...حرف آقای خاتمی را گوش می کنند !!!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    فكر خوبي است . انشاء اله كه محقق شود .
  • saeed IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    درود بر خاتمی
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    به نظرم پیشنهاد خوبیه!
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    پیشنهاد بسیار خوبی است امیدواریم خاتمی عزیز رسالت خودشان را در این عزصه جدی بگیرند
  • ممد IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    مگه تو روزای خوش باهاش خوب رفتار کردین که الان تو این وضعیت ازش انتظار دارین؟
  • حسین زاده IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 1
    مملکت اسلامی تشکیلات دارد.خاتمی کیلویی چند است؟
    • jamal A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      0 0
      تعریفت از اسلام؟کجایی بیدار شو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟زنده باد خاتمیییییییییییییییییییییییییییییییی
  • شهاب IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    موافقم.... هرچی برای صلح کارساز باشه و آبرو برای ایران بخره باهاش موافقم... حتی اگه با افرادش مشکل داشته باشم و نخوام باهاشون حتی حرف بزنم.... البته جناب خاتمی سروره
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    خاتمي هميشه در قلب ماست.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    حالا که کار گیر کرده یاد خاتمی افتادید؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 0
    زنده باد خاتمی
  • مرضیه A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    بسیار موافقم.
  • رضا EU ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    واقعاً طرح روشنفکرانه ای میباشد. جناب دکتر خاتمی در صحنه داخلی و بین المللی مهره تاثیر گذاری هستند. یادآوری میکنم 90 درصد رای جناب دکتر روحانی عزیزبه دلیل حمایت آقای دکترخاتمی از ایشان بود.
  • محمد IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    عالیه-ما باید ازچهره واعتبار ایشان در سطح دنیا استفاده کنیم-حتی برای دبیر کلی سازمان ملل -درهمه دنیا به غیر از ایران مرسوم است که از روسای جمهور گذشته در زمینه های جهانی وصلح استفاده میکنند-نه اینکه انان را خائن ودشمن وجاسوس معرفی کنند-مهمتر از همه این است که میتوانیم با همسو کردن جامعه جهانی با خودمان تحریم های علیه کشورمان راهم لغو وبی اثر کنیم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    الان دقیقا زمانیه که ایران باید نقش خودش رو به عنوان کشور منادی صلح در جهان ایفا کنه.آقای خاتمی هم با پرستیژی که داره باید وارد عرصه بشه.سید جان بسم الله....
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 0
    وقتی خود ما خاتمی را تحویل نمی گیریم وگاهی دوست داریم اصلا دیده نشه وحامی فتنه می دانیم چه انتظاری از آن مرد بزرگ دارید
  • میثم RS ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    کاملا پیشنهاد به جایی هست
  • محسن IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    انشاالله آقای خاتمی و هرکس به هرنحوی که میتواند وارد میدان شده و از فجایع بیشتر جلوگیری کنند.
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 2
    اينجور افراد اگر سر ملت را به باد ندن فكر نكنم بتونن صلح جهاني برقرار كنن. اگر روزي به اين آقا بهايي داده شد احتمالا بخاطر بي ديني ها عقب نشيني ها و كنار اومدن ها با امريكا بوده نه گفت و گوي تمدن ها
  • مسعود US ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    بنده اصلا معنی این دخیل بستن ها را متوجه نمی شوم، اول آقای صادق خرازی بعد هم جناب آقای متین. البته هرکس حق دارد نظر کارشناسی اش را مطرح کند و گفتگو با این گونه بحث ها عمیق تر می شود. اما مگر اثر سیاسی جناب آقای خاتمی چه بوده است که اکنون در بین سه گروه متخاصمی که دو نفرشان به هیچوجه کوتاه نمی آیند مگر با نابودی طرف سوم، ایشان بتواند کاری بکند؟ شخصیت آقای خاتمی یک شخصیت فرهنگی است. ایشان به جز نطق کردن در امور فرهنگی در مجامع بین المللی در کدام مذاکرات دنباله دار سیاسی شرکت کرده اند و با کدام یک از جنگ طلبان طرف های درگیر رابطه موثر دارند که اکنون می خواهیم این دو مثقال اعتبار ایشان را هم خرج کنیم.
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    ای کاش میذاشتن وارد بشه...
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    بسیار جالب است . چنین کمپینی برای اعتراض به تحریمهای ظالمانه وفشار برمردم ایران هم می تواند تشکیل شود
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    بله موافقم
  • داش FI ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    ایده جالبی هست. سوال اصلی این هست که ایا دولت میخواهد به طور مستقیم از ایشان دعوت کند و بعد از قبولی احتمالی مسولیت از طرف ایشان پشتیبانی های لازم را فراهم اورد؟ علاوه بر حمایت، هم دولت هم نظام باید به ایشان این اطمینان را بدهد که فردا همین امر دست آویزی برای تخریب نباشد. از طرف دیگر این سوال مطرح است برای فردی همچون آقای خاتمی که چند سال پیش در فرودگاه متوجه شدند ممنوع الخروج هستند ایا عملا امکان فعالیت وجود دارد؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 0
    خاتمی انسان با شعوریست
  • خاتمی IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 2
    آره واقعا صلح جهانی در معرض نابودی قرار داره و همه دست روی دست گذاشتن تا آقای خاتمی(منجی)یه کاری بکنه آمریکا و دوستاش هم منتظرن تا ایشون لب تر کنه تا دست از سر سوریه بخت بر گشته بردارن!!ممد جون فقط یه ذره زودتر کار رو تموم کن آمریکایی ها مردن از بلا تکلیفی!!!!!!!
  • كامران IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 1
    اين همه آسمون و ريسمون فقط براي مطرح شدن خاتمي!!!؟؟؟؟
  • رسول A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    مگه که خودش آستین بالا بزنه وگرنه این دولت هم که تو زرد از آب در اومد و بسیار آقای خاتمی رو پیچوند!!! الان وقتشه آقای خاتمی که خودتا نشون بدی
  • ایران IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    درود بر سید محمد خاتمی عزیز
  • بی نام US ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    اینکه خبر انلاین اینگونه مطالب را درج می کند مایه امیدواریست اما از یاد نبریم عده ای مترصدند که سایه خاتمی را با تیر سه شعبه بزنند و باز از یاد نبریم که خاتمی را ممنوع خروج کرده اند و اجازه ندادند که در قامت یک مقام غیر دولتی فعالیت های عادی دشته باشد به هیچ مقام خارجی دیدار کننده از ایران اجازه ی دیدار ب خاتمی داده نشده ایا همه این محدودیت ها از بین رفته؟ ایا همه این ها را احمدی نژاد وضع کرده بود؟ باید دید اول با خاتمی چه معامله ای در داخل می شود بعد از ایشان انتظار شق القمر داشت
  • ناصر A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    آقای خاتمی یا هر شخصی دیگری که شاید بتواند نقشی در جلوگیری از این جنگ داشته باشد، لطفا" هرآنچه در توان دارند انجام دهند. بخاطر انسانهای بی گناه، بویژه کودکان
  • داانيال IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    1 0
    والا چي بگيم. بياد كه خوبه. خاتمي از تواناييهش بادي استفاده كنه
  • عشق احمدی نژاد IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 4
    خاتمی اگه میتونست میومد رییس جمهوری شرکت میکرد . اگه هم بیاد به نفع دوستای غربیش کار میکنه که بازم نمیتونه بیاد
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    1 0
    توي ايران خاتمي شد جاسوس سران فتنه و هزار چيز ديگه .. حالا بياد بره براتون خودشو هزينه كنه؟!
  • dan IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    1 0
    نظر که نظر جالب و خوبیه. خوبه خاتمی یک واکنشی نشون بده. ببینم تا حالا چیزی نگفته
  • ben IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    1 0
    شاید نخواهد بیاد اینقده اصرار نکنید
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    1 0
    مردم سوریه به ما چه ربطی داره؟ یکی بیاد مشکلات کشور خودمان را حل کنه، سوریه پیش کش.
  • amir A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    1 0
    خاتمی میخوامد
  • mas US ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    1 0
    اي ول ما كه از اين پيشنهاد حال كردم
  • داود IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    آقای محترم چه خوب است در ارائه نظرتان جانب ادب را رعایت کنید . خوب است 8سال یکه تازی همفکرانتان را فراموش نکنید .همه شاهد بودیم چقدر برای شماها تره خورد کردند .بماند مصیبتهای وارده اقتصادی وسیاسی و......از جانب همفکرانتان بر گرده این ملت مظلوم.
  • علیرضا از یزد IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    دورود بر خاتمی عزیز و مظلوم
  • علیرضا از یزد IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    دورود بر خاتمی عزیز ومظلوم