کاروان خادمان امام رضا(ع) به کشورهای دیگر سفر می کنند

ایسنا نوشت:

حدود 17شهر دنیا میزبان کاروان‌های زیر سایه خورشید هستند که این برنامه از 23 تا 31 شهریورماه با حضور در شهرهای مختلف ادامه دارد و اولین مقصد حضور کاروان خدام حرم مطهر رضوی، شهر مقدس "نجف" در کشور عراق و آخرین شهر نیز شهر "بیروت" در کشور لبنان است.

صادق حسین‌زاده ملکی، دبیر جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید اظهار کرد: کاروان‌های خدام حرم مطهر رضوی در کشورهای آلمان (شهرهای فرانکفورت، کامل، مونیخ، برلین، هامبورگ)، هندوستان (شهرهای دهلی، ساتنه، نوگانوان سادات، کلنو، حیدرآباد)، افغانستان (شهرهای هرات، مزارشریف، کابل)، لبنان (شهرهای بیروت، مناطق جنوب)، عراق (شهرهای نجف اشرف، بصره، ناصریه، عماره، شط العرب) و امارات (شهر دبی) حضور خواهند یافت.

وی اظهار کرد: سفر کاروان‌های خارج از کشور خدام رضوی از 23 تا 31 شهریورماه ادامه دارد و اولین مقصد حضور این کاروان‌ها شهر مقدس نجف در کشور عراق و آخرین شهر نیز بیروت در کشور لبنان است.

دبیر جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید گفت: التزام عینی و عملی به نظام جمهوری اسلامی، شناخت آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی، آشنایی به فضای بین‌المللی، شناخت و آشنایی با الزامات و جایگاه و خدمات آستان قدس رضوی، تسلط به زبان کشور هدف، رعایت ظاهر آراسته و چهره‌ای مناسب و دارای توانمندی در زمینه برقراری ارتباط با جوانان، دارای اطلاعات و بینش اولیه از معارف دینی، آشنا به الزامات و حد و مرزهای فرهنگی، اجتماعی کشور هدف از جمله رویکردهای مهم در انتخاب خدام اعزامی به خارج از کشور است.

حسین زاده ملکی با اشاره به جشن بزرگ مردمی "بزم نور" به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه در نظر گرفته شده از سوی کاروان‌های خدام رضوی جهت برگزاری در کشورهای خارجی، گفت: این جشن بزرگ مردمی، برنامه پیش‌بینی شده‌ای در قالب جشن‌های زیرسایه خورشید است و در مدت زمان حضور کاروان رضوی در هر کشور آنها به برپایی این مراسم جشن و شادمانی میلاد امام رئوف(علیه‌السلام) در یکی از مراکز دینی و فرهنگی (از جمله مسجد، سالن ورزشی و یا تالارهای فرهنگی) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان می‌پردازند.

وی افزود: در این راستا باید دو نوع مراسم جشن برگزار شود که یک مورد آن مربوط به مراسم جشن برای ایرانیان مقیم در کشورهای خارجی و دیگری ویژه بومیان مسلمان و علاقه‌مندان به دین مبین اسلام است.

دبیر جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید با معرفی طرح «جاری مهر» با محوریت عیادت از بیماران که طی آن خدام کاروان رضوی به عیادت بیماران رفته و بسته‌های متبرکی نیز بین ایشان توزیع می‌کنند، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه هنری تجسمی با توجه به تجربه موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در برگزاری این نوع از نمایشگاه‌ها با موضوعات مرتبط با فرهنگ رضوی از دیگر برنامه‌های کاروان‌های رضوی در این سفرها است.

حسین زاده ملکی با بیان اینکه «اهدای کتاب در جریان جشن‌ها و برنامه‌های "زیر سایه خورشید" نیز در راستای تحقق بخشیدن به امر خطیر آموزش غیر حضوری به مخاطبان از جمله دیگر برنامه‌های ما است» تصریح کرد: برنامه‌های جانبی که توسط کاروان‌های "زیر سایه خورشید" اجرا می‌شود در هر کشور ویژگی‌ها و شاخصه‌های بومی و فرهنگی خاص خودش را خواهد داشت.

وی افزود: از آنجا که بومی و مردمی برگزار کردن برنامه‌های زیر سایه خورشید در دستور کار این سلسله جشن‌ها قرار دارد، طراحی و اجرای برنامه‌ها و بالاخص برنامه‌های جانبی به مسوولانی در خود این کشورها سپرده شده است.

دبیر جشن‌های مردمی "زیرسایه خورشید"، افزود: بر همین اساس هر کدام از کشورهای میزبان به لحاظ شاخصه‌ها و توانمندی‌های خود اقدام به طراحی برنامه‌های متنوعی در حین برگزاری جشن و حضور کاروان رضوی در کشور خود می‌کنند.

ملکی با اشاره به این‌که «برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی رضوی و نمایشگاه مراحل تعویض ضریح نیز از جمله برنامه‌های جانبی ششمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید است» یادآور شد: برپایی ایستگاه نقاشی کودک (ایستگاه بهشت رضوی)، بازدید از مراکز تاریخی، علمی و مذهبی، شعرخوانی محبین اهل بیت(علیهم السلام)، ارتباط با حرم مطهر امام رضا(علیه‌السلام) و همچنین بازدید و دیدار با فرهیختگان از جمله دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم است.

ششمین دوره جشن‌های ملی و معنوی "زیر سایه خورشید" در سال جاری همزمان ایام سالروز ولادت امام رضا(علیه‌السلام) و دهه کرامت در 120 شهر از 22 استان کشور و همچنین در17شهر از 6 کشور برگزار می‌شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =