مولف کتاب «زبور نور؛ هزار و یک نکته از زندگانی حضرت مهدی(عج)» گفت: در این اثر هر موضوع و مساله‌ مرتبط با امام زمان(عج) را که به ذهن آدمی خطور می‌کند، با استناد به منابع اهل سنت و شیعه، آیات قرآن و روایات آورده‌ام.

در کتاب «زبور نور؛ هزار و یک نکته از زندگانی حضرت مهدی(عج)» به جایگاه امام عصر(عج) پیش از تولد و نیز پیش از بعثت پیامبراسلام(ص) پرداخته‌ شده و نویسنده به مقوله امام عصر(عج) پیش از خلقت آدم و علل نوری خلقت ایشان بر اساس روایات موجود توجه کرده‌است. نخستین چاپ کتاب «زبور نور؛ هزار و یک نکته از زندگانی حضرت مهدی(عج)» با شمارگان سه هزار نسخه در 528 صفحه و با قیمت 170 هزار ریال از سوی انتشارات سعید منتشر شده است.

گزیده​ای از گفتگوی محمدرضا رمزی اوحدی، نویسنده کتاب با ایبنا را در ادامه می​خوانید:

- (با اشاره به فصل نخست اثر درباره علل نوری خلقت امام عصر(عج) پیش از ولادت): فصل‌های دیگر این نوشتار درباره موضوعات جایگاه امام زمان(عج) نزد انبیای الهی گذشته، مرتبه این امام غایب(عج) در عصر رسول‌الله(ص) و روایات و احادیث ائمه اطهار(ع) درباره امام زمان(عج) در منابع اهل سنت نوشته شده است.

- امام زمان(عج) پس از ظهور هشت ماه طول می‌کشد که مدیریت دنیا را در دست بگیرد، در کتاب زبور نور به چگونگی دقایق و ظرایف امامت حضرت مهدی(عج) در مدیریت دنیا، مباحث اقتصادی، مسایل سیاسی و حتی شکل هندسی ساختمان‌ها تا شهادت ایشان پرداخته شده است. همچنین در این اثر با بهره‌مندی از نظر و بینش آیت‌الله شاه‌آبادی، علامه طباطبایی و آیت‌الله آملی، مباحثی نظیر چگونگی تشرف، فرزندان و طول عمر حضرت مهدی(عج) بر اساس دلایل عقلی تشریح می‌شوند. در حقیقت، محتوای این کتاب، هیچ جای خالی و سوال بی‌پاسخی را در ذهن مخاطب به جا نمی‌گذارد.

- محتوای این اثر می‌کوشد تا هرچه را در ذهن انسان درباره امام عصر(عج) است، حتی به شکل موجز پاسخ دهد. تاکنون کتاب‌های متعددی درباره امام مهدی(عج) نوشته شده، اما کمتر کتابی به نحوه حکومت‌داری امام(عج) در دنیا و نیز ویژگی‌های جسمانی و طبی افراد در هنگام ظهور پرداخته است. در حقیقت، مباحث این کتاب ابعاد گوناگون امامت عصر(عج) و شرایط دنیا را به طور منسجم تشریح می‌کند که تاکنون در حوزه پژوهش و بازار نشر جای چنین کتابی خالی بود.

- البته نحوه نگارش و چگونگی انتقال مطالب کتاب زبور نور خالی از ایراد نیست، اما تاکنون بازخوردی مبنی بر نقطه ضعف کتاب دریافت نکرده‌ام.

- بر اساس حدیث امام صادق(ع) تا پیش از ظهور امام عصر(عج) بشر تنها به دو باب از ابواب علوم دست خواهد یافت، اما با ظهور دوازدهمین وصی خداوند بر زمین، 25 باب از از ابواب علوم بر بشر گشوده می‌شود. بر پایه این حدیث، درمان برخی بیماری‌های صعب‌العلاج نظیر سرطان در هنگام ظهور مانند درمان بیماری سرماخوردگی آسان خواهد شد.

- در روایات ائمه(ع) آمده است که در دوران پس از ظهور امام عمر آدمی بسیار افزایش خواهد یافت، به طوری که افراد، نسل هزارم خود را خواهند دید و سپس از دنیا می‌روند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    49 10
    با این دنیای نامناسب اول پناه می برم به خدای مهربان دوم آرزو دارم امام زمان هرچه زودتر ظهور کنند انشاالله
  • عباس A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    42 9
    اللهم عجل لولیک الفرج برای امام زمان یار باشیم نه بار!!!
  • علی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    44 4
    بعضی ها هم در این باره بشدت هدفمند افراطی عمل کرده اند مراقب سیاسیون دین باز باشیم
  • منتظر A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    51 8
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    5 4
    دنیا آماده ظهور میشود با دنیا مذهبی میشود زمین تا آسمون فرق داره ... بلکه در روایات صراحتا آمده که دنیا بدتر هم میشه ... اما وظیفه ما اینه که سعی بر بهبود داشته باشیم ...
  • بی نام FI ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    21 5
    وای چقدر خوب.. ایکاش من بعد از ظهور امام به دنیا می آمدم حالاکه نشده خداکنه زودتر ظهور کنن که چشممون به چهره زیباشون روشن شه
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    22 3
    یاصاحب الزمان ادرکنی.