شانا نوشت:

وزیر نفت ابراز امیدواری کرد با استفاده از امید و تلاش شکل گرفته در صنعت نفت، ارزش تولیدات پتروشیمی ایران از ۲۰ میلیارد دلار کنونی به بیش از ۴۰ میلیارد دلار برسد.
  
بیژن نامدار زنگنه با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی یکی از ارکان اصلی صنعت نفت ایران در زنجیره تولید است، افزود: صنعت پتروشیمی می تواند سبب دور شدن ایران از سیاست خام فروشی شود؛ این صنعت علاوه بر تولید ثروت می تواند زنجیره ارزش را در صنایع پایین دستی تکمیل و همراه با ایجاد اشتغال محصولات متنوعی تولید کند. 

زنگنه اظهارکرد: هم اکنون محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای مختلفی همچون تایوان و چین صادر و در آن جا تبدیل به محصولات نهایی و مصرفی شده و دوباره به ایران بازمی گردد، از این رو ایران ظرفیت فراوانی برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی دارد. 
وی با اشاره به این که هم اکنون بخشی از خوراک واحدهای پتروشیمی در خطوط گاز کشور به عنوان سوخت استفاده می شود، تصریح کرد: باید این خوراک به محصولات پتروشیمی تبدیل و ارزش افزوده بیشتری تولید شود. 
وزیر نفت احداث واحدهای پتروشیمی در نقاط مختلف کشور را زمینه ای برای توسعه و تقویت فرهنگ صنعتی شدن ایران دانست و گفت: در طول سال های۱۳۷۵ تا ۱۳۸۵ جهش نخست در صنعت پتروشیمی رخ داد و ارزش تولیدات پتروشیمی کشور از یک میلیارد دلار در سال به نزدیک ۲۰ میلیارد دلار و در جهش دوم به ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    43 2
    خدا جون شکرت!جناب زنگنه دوست دارم
  • نوید A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    32 1
    یه استادی داشتیم، دکتر جوانرودی. بنده خدا همیشه راجع به همین قضیه ضعف تولیدات پتروشیمی با ناراحتی و تاسف صحبت میکرد. همین که تولیدات خام رو میفرستیم خارج و فرآوری شده با قیمت چند برابر از خارجیا میخریم. همیشه میگفت این صنعت خودرو که جز ضرر واسه ما چیزی نداشته رو باید سرمایه ش رو تزریق کرد تو تولیدات پتروشیمی. بنده خدا سال 90 به زور بازنشسته شد. امیدوارم زودتر به علم و صنعت برگرده.
  • مردادی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    24 1
    امیدوارم با برداشتن موانع موجود بر سر راه صادرات و نیز توسعه این صنعت از طریق طرحهای توسعه یا پروژه های جدید، دوباره بتونیم بازارهای پتروشیمی چهان رو فتح کنیم و با افتخار پیشرو صنعت پتروشیمی خاورمیانه بشیم.