تقریب میان مذاهب اسلامی، امروز در لندن برگزار می شود

هفتمین کنفرانس بین‌المللی "تقریب میان مذاهب اسلامی" امروز، مطابق با 21 سپتامبر 2013 در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر علی الاوسی دبیر هفتمین همایش بین المللی تقریب بین مذاهب اسلامی؛ ضمن بیان این مطلب گفت: به دلیل اهمیت تقریب بین مذاهب اسلامی در جهان اسلام و لزوم وحدت هرچه بیشتر مسلمانان عالم و به ویژه در عصر حاضر که بیداری اسلامی جهانی نیز در حال گسترش است، برگزاری همایش هایی از قبیل کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی، می تواند در پیوند بیشتر مسلمانان و ایجاد وحدت میان آنان کمک کند و از این رو از اهداف و رسالت های مرکز اسلامی انگلیس به شمار می رود.

دبیر هفتمین کنفرانس بین‌المللی "تقریب میان مذاهب اسلامی" گفت: ما معتقدیم تقریب بین مذاهب و در نهایت دستیابی به وحدت اسلامی به معنای واقعی کلمه مهمترین و اساسی ترین عامل برای تحقق عزت، کرامت و سعادت معنوی و مادی مسلمانان است و هرگز نمی توان عزت و کرامت و سعادت اسلامی را در مدار تفرقه و جدایی مسلمانان از یکدیگر جستجو کرد.

دکتر علی الاوسی همچنین افزود: این همایش در روز شنبه 21 سپتامبر 2013 و با عنوان "نقش تقریب در مقابله با فرقه گرایی و حمایت از جامعه" و با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندان برجسته مسلمان از کشورهای مختلف مصر ، انگلیس ، آلمان، لبنان ، الجزایر ، عراق ، مغرب ، فرانسه ، پاکستان ، هند ، یمن ، ایران ، عربستان سعودی و بحرین کار خود را در مرکز اسلامی انگلیس در لندن آغاز می کند.

هدف برگزاری این گونه کنفرانس ها، شناخت بیشتر مذاهب اسلامی از همدیگر به منظور همدلی و همفکری و ساختن آینده ای روشن برای امت اسلامی عنوان شده است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    5 3
    انگلیس مگه مرکز اسلامی داره؟؟؟!!! دوستان مذهبی که اصن خوششون نمیاد چنین کنفرانسهایی در پایتخت چه میدونم استعمار پیر و این حرفا برگزار بشه!!!!!!!!!!!!
  • حسن A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    4 1
    درجواب این دوست عزیز باید بگویم که مرکز اسلامی انگلیس حدود 20 سال است که به فعالیت در زمینه وحدت و انسجام مسلمانان و گسترش روابط مسلمانان می پردازد و آیت الله اراکی که هم اکنون دبیرکل مجمع جهانی تقریب هستند اولین رئیس آن مرکز بوده اند. نکته دیگر اینکه اتفاقا برگزاری کنفرانس در کشورهای مختلف از جمله انگلیس (به علت وجود تعداد زیاد مسلمانان در این کشور ) از اهداف و سیاست های ایران می باشد.
  • حسن باقری A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    1 3
    خوانندگان محترم خبرآنلاین با توجه به شرایط حساس جهان اسلام و اهمیت موضوع وحدت وتقریب مذاهب اسلامی وهمچنین عدم اطلاع کافی بعضی از دوستان از مباحث تقریبی خواهشمندم در صورت تمایل ،سوالات خود را در این زمینه ها به ایمیل بنده ارسال کنید تا با ارسال جواب های مقتضی ، به فرهنگ سازی در این زمینه کمک شود . حسن باقری ( مسئول سایت پژوهشگاه مطالعات تقریبی)
    • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      1 0
      سوال من از شما ! چرا فقط تو این جلسات تقریب مذاهب داریم و در روزهای دیگر سال دشمنی دارین با اهل سنت ؟!