۰ نفر
۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲

مهر نوشت:

یک رسانه لبنانی به نقل از منابع امنیتی از طرحی که آمریکا علیه سوریه،عراق و لبنان تدارک دیده بود و شامل سه بخش است پرده برداشت.

یک منبع امنیتی لبنانی که نامش را فاش نکرد به روزنامه الدیار لبنان گفت: طرح آمریکا در منطقه شامل سه بخش است؛ بخش نخست حمله نظامی به ارتش سوریه و فشارهای سیاسی و دیپلماتیک و رایزنی های سری با افسران عالی رتبه سوریه برای واگذاری قدرت به آنها پس از جدایی آنها از بدنه نظام است.

بخش دوم حمایت مالی از کودتای نظامی در عراق به منظور سرنگونی نوری المالکی که چند هفته قبل رخ داد و برخی افسران عراقی طرح کودتا را چیده بودند.قسمت خطرناک این بخش به همکاری اطلاعاتی آمریکا با فرماندهان بعثی عراق بر می گردد که قبلا آمریکا آنها را تحت پیگرد قرار داده بود و از کشورهای میزبان آنها خواسته بود این افراد را تحویل دهند.

بخش سوم طرح بی ثباتی در لبنان از طریق گروههای افراطی به ویژه در شمال لبنان و استفاده از آن به یک عنوان یک پایگاه در مناطق دیگر لبنان است.

این منبع در ادامه گفت: هدف طرح واشنگتن ضربه زدن به ایران همپیمان قوی عراق و سوریه و مقاومت در لبنان است.

منبع امنیتی افزود: با شکست بخش اول و دوم طرح، واشنگتن در برابر جهانیان و حتی ملت خود تحقیر شد، زیرا با عقب نشینی از حمله نظامی به سوریه موقعیت سوریه و حامیان آن یعنی روسیه و ایران را قوی کرد اما این بدان مفهوم نیست که بخش سوم طرح قابل اجرا نباشد.

این منبع امنیتی بیان کرد: واشنگتن طرح خود را تعدیل کرده است و هدف از تشویق دولت لبنان برای پذیرش آوارگان سوری در همین راستاست.هشدار مروان شربل وزیر کشور لبنان درباره انفجارهای جدید با پشتوانه اطلاعات امنیتی  نشانه طرح است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    12 5
    باشه باور کردم
  • امید A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    7 2
    این رسانه لبنانی به کدام گروه وابسته است؟ بیشتر شبیه حدس و گمان وشانتاژ تبلیغاتیست.
  • کریم IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    5 2
    عزیزم اگه اون تهدید امریکا نبود امروزایران مذاکرات را جدی نمی گرفت همه تعامل ما به خاطر تهدید امریکا علیه سوریه است هنوززوده سیاسی شوید