فیگارو: رفتن احمدی‌نژاد، امیدهای اسراییل را بر باد داد/ دغدغه‌های بی‌بی از نزدیکی تهران-واشنگتن

اسراییل از رفتن احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران ابزار مهم فشارش را از دست داده؛ رئیس جمهوری که با سخنرانی های جنجالی اش دربارۀ هولوکاست و محو اسراییل، فرصت هایی را برای اسراییل ایجاد کرده بود.


باراک اوباما دوشنبه شب در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به وی اطمینان خاطر داد که در مورد ایران "همۀ گزینه ها روی میز است".
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیرۀ انگلیسی، باراک اوباما در این دیدار گفت: دربارۀ ایران همۀ گزینه ها حتی حملۀ نظامی برای متعهد کردن این کشور در پرونده هسته‌ای روی میز است.
اوباما در این دیدار تصریح کرد: "اول باید دیپلماسی را آزمایش کنیم و ببینیم که آیا آنها دربارۀ اراده و تمایلی که از خود نشان می دهند، جدی هستند یا نه؛ ما با نگاهی شفاف وارد این مذاکرات خواهیم شد".
اظهارات باراک اوباما در مقابل دوربین رسانه ها در حالی بازتاب خبری پیدا کرد که تنها چند روز از مکالمۀ تلفنی رئیس جمهور آمریکا با حسن روحانی می گذرد و امید به حل تنش های سیاسی میان ایران و غرب بیش از هر زمانی قوت یافته است.
نتانیاهو شب گذشته در دیدارش در پاسخ به اظهارات اوباما پیرامون آزمودن دیپلماسی گفت: "حتی اگر دیپلماسی هم جواب بدهد، فشارها علیه ایران باید همچنان ادامه داشته باشد".
شبکۀ خبری سی ان ان در تحلیلی پیرامون چالش ایران در روابط اسراییل و آمریکا می گوید: اوباما بار دیگر در قلب تنشی مهم در خاورمیانه قرار گرفته آنهم در حالیکه رابطۀ میان وی و اسراییل پرتنش‌ترین رابطه در تاریخ میان دو کشور بوده است. اوباما در میان برخی اسراییلی ها متهم است به اینکه در برخورد با اسراییل، سیاست‌ها و منافع این رژیم، اشتیاق و هیجان زیادی از خود نشان نمی دهد.
هرچند اوباما در اولین سفر خارجی خود در دور دوم به اسراییل سفر کرد و نسبت به تأمین امنیت اسراییل به این رژیم اطمینان خاطر داد، اما با گشایش فصل تازه ای در روابط میان ایران و آمریکا، اسراییل بیش از هر زمان دیگری نسبت به این امر احساس خطر می کند.
مارک هنری، تحلیل گر فرانسوی در روزنامۀ فیگارو دربارۀ سفر نتانیاهو و دغدغه های نخست وزیر اسراییل می نویسد: اسراییل قطعاً اینگونه وانمود نمی کند که می خواهد به اوباما دربارۀ بهبود روابط با ایران درس‌هایی بدهد؛ مانور پیچیده‌ای از سوی اسراییل که ناشی از نگرانی نسبت به تغییرات به وجود آمده در ایران است.
اسراییل از رفتن احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران ابزار مهم فشارش را از دست داده است؛ رئیس جمهوری که با سخنرانی های جنجالی اش دربارۀ هولوکاست و محو اسراییل، فرصت هایی را برای اسراییل ایجاد کرده بود.
مارک هنری در ادامۀ این تحلیل می افزاید: امروز نتانیاهو به رغم همۀ تغییرات و از بیم تنها ماندن بر موضع سرسختانۀ خود پافشاری می کند. او سخنان حسن روحانی را ریاکارانه می خواند و بیش از همه نگران بهبود روابط تهران - واشنگتن و حصول توافقات بر سر پرونده هسته ای ایران است.
با این حال نتانیاهو به وزرای کابینه هایش دستور داده که در مقابل فضای مثبت به وجود آمده در روابط ایران و آمریکا و کاهش انتقادات نسبت به موضع خصمانۀ این رژیم، از اظهارنظر دربارۀ مکالمۀ تلفنی روحانی-اوباما سکوت کنند. اما به گفتۀ رادیو اسراییل، بر کسی پوشیده نیست که بنیامین نتانیاهو بارها از موضع غرب در مقابل ایران با تلخی ابراز تأسف کرده است و آنها را متهم کرده که فریب سخنان زیبای روحانی را خورده اند.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    نه اين كه حالا آقاي روحاني كه اومده، اسراييل از چشم آمريكايي ها افتاده!!! سخنان اوباما پس از ديدار با نخست وزير اسراييل را گوش كنيد تا بفهميد كه چه قدر ما تحقير شديم.
    • سعید IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      ما داریم از نقطه پست اوج میگیریم پس یه مقدار به رئیس جمهور منتخف باید فرصت داد بلخره 8 سال دیپلماسی ضعیف دولت گذشته که ایران را به انزوا برده یک شبه بازرسازی نمیشود و نیاز به فرصت هست.
    • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      آقا "سعيد" اگر تو 8 سال گذشته ما سرمون را جلوي غربي ها پايين ميگرفتيم و گوش به فرمانشون بوديم و پيشرفتهاي هسته اي و ... را متوقف ميكرديم كه حالا آقاي روحاني نميتونست با اين اقتدار تو سازمان ملل صحبت كنه.
    • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      با این کامنت افکار رو خوب از تیتر منحرف کردی !
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      اتفاقا الان ما سرمون بالاست نه توی این هشت سال. به عنوان یک عضو خانواده انرژی اتمی وقتی توی این 8 سال دروغهای خنده دار احمدی نزاد را در مورد انرژی اتمی ایران و بعد فشارها رو به مردم می دیدم خجالت می کشیدم. حرفهایی که جز دروغ چیزی نبود ولی الان دولت با حقیقت گویی سرش رو بالا نگاه داشته. البته احتمالا شما اون موقع زیادی منتفع شدی که اینو می گی
    • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      کاملا حرفت درسته ! یه عده هم که در داخل داشتن دست وپا میشکستن فریب بزرگـــــــــــــــــــــــــــــــــــی خوردن! به این میگن تحقیرن شدن یک ملت آقای حقوق دان!
    • رامین A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      41 1
      این جمله یعنی همه امید اسرائیل به احمدی نزاد بود : فیگارو: رفتن احمدی‌نژاد، امیدهای اسراییل را بر باد داد
    • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      26 0
      آقا "بی نام" سر خم کردن و تقف برنامه هسته ای لازم نبود. فقط کافی بود محمود خان نره سازمان ملل و هلوکاست رو انکار کنه یا بگه من اسرائیل رو نابود میکنم. کی گفته کله شقی، توحین، تنش زایی و ..... که نمیشه نوشت موجب اقتدار میشه؟
  • جاوید IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    """باراک اوباما در این دیدار گفت: دربارۀ ایران همۀ گزینه ها"" حتی حملۀ نظامی"" برای متعهد کردن این کشور در پرونده هسته‌ای روی میز است. """ اینا گرگی بیش نیستن و عوض بشو هم نیستن.ایران هر کاری هم کنه بازم اینا بهونه تراشی می کنن
    • ترانه های بهاری IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      44 1
      آقا توی امریکا نظیر شعبان بی مخهای جامعه ما زیادن اوباما هم تحت فشاره واسه ساکت کردن کنگره و مخالفان باید یکی به نعل بکوبه یکی به میخ انتخاب یک بارم که شده نظرات منو منتشر کن
  • 139 IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    "همۀ گزینه ها روی میز است" این یعنی همه ی زحمت های روحانی هیچ آمریکا نشون داد واقعا نمیخواد اون اسرائیل رو برای دوستی بهتر از ایران میدونه
    • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      106 3
      ما بايد دنبال منافع خودمون باشيم حتي اگه اين منافع در گرو ايجاد رابطه با آمريكا يا هر كشور ديگه اي باشه. حالا اونا ميخوان باهم بجنگن يا بپرن تو بغل هم به خودشون مربوطه. اينجا فقط و فقط منافع ايران عزيز مطرحه.
    • بی نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      1 19
      طرف داره مستقیما و بدون هیچ گونه ملاحظه ای تهدید به حمله نظامی به خاک ایران میکنه اونوقت دوستان نشستن اینجا براش بهانه میتراشن. منم از برقراری ارتباط خوشحال شدم ولی تهدید به حمله اصلا قابل تحمل نیست. همونطور که آقای روحانی گفتن اگر قراره دور یک میز بنشینیم باید با احترام متقابل و از موضع برابر باشه اما ظاهرا آقای اوباما خیلی پاشو از گلیمش درازتر کرده من تعجبم از اوباما نیست از این توجیهات عجیب و غریبیه که اینجا میخونم
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    دوستان عزیز علاقه مند بهامریکا معلوم است یا امریکا را نمی شناسید و یا قصدتان فریب مردم است آخه اسرائیل برای چه باید از نزدیکی ایران و امریکا ناراحت شود یعنی فکر می کند امریکا هم به جبهه مقاومت می پیوندد؟؟ شما فکر می کنید در روابط با امریکا ما بر امریکا تاثیر خواهیم گذاشت و امریکا رابطه استراتژیک بیش از 50 ساله خویش را فراموش می کند و میشود مخالف یا بی تفاوت نسبت به اسرائیل و در صحن سازمان ملل می توانیم قطعنامه علیه اسرائیل به تصویب برسانیم؟؟ آیا این تصویر درستی است که به مردم نشان می دهید؟؟ مشخص است امریکا قصد دارد با نشاندن ایران پشت میز مذاکره جبهه مقاومت علیه اسرائیل را تضعیف کند پس چرا اسرائیل باید از این خدمت بزرگ به خودش ناراحت باشد؟؟
    • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      100 8
      چرا شما نگران نشان دادن این تصویر هستید؟ این فقط یه گزارش است که در آن به جمله ای نقل قول شده است. چرا از فضای باز سیاسی می ترسید؟ شما هم نظر بده. تحلیل کن. دمکراسی و جامعه مدنی یعنی همین دیگه. یعنی هر کی بتونه حرف بزنه و تحلیل بده. شما یه تحلیل بده که اینو رد کنه.
    • قندنمک A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      39 2
      شما همه چیز را صفر و یک می بینی ارتباط بین دو کشور را یا دوست فابریک و یارغار تصور میکنی یا دشمن خونی!
    • صدا A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      42 1
      یعنی واقعا نمیدونی که برای اسرائیل هیچ چیز با ارزش تر از وجود یک "دشمن" نیست؟ دوست عزیز حمل سلاح برای من و شما ممنوعه ولی اگر به وضوح تهدید بشیم و پلیس مجاب بشه که جان ما در خطره میتونیم مجوز حمل سلاح جهت دفاع از خود رو دریافت کنیم. عزیزم دشمنی علنی دولتمردان گذشته با اسرائیل هرچند ظاهری و بی ریشه بود ولی بهترین فرصت رو برای اسرائیل ایجاد کرد تا خودش رو در معرض تهدید جدی جلوه بده و با مظلوم نمایی از هر نظارت و کنترل بین المللی فرار کنه. همینطور قطر و عربستان در منطقه بعنوان قدرتهای منطقه بشوند و پول بی حساب نفت رو به جیب کمپانی های اسلحه سازی آمریکا بریزند.حالا بازهم فکر میکنی اسرائیل از نزدیکی آمریکا یا حتی عربستان به ایران ناراحت نمیشه؟صبر کن دکتر روحانی به حج مشرف بشه خواهی دید
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    60 3
    عکس گزارش قشنگ بود.
    • یک رفیق قدیمی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      55 0
      آره اوباما میگه نتانی فعلا برو به کار مون برسیم مخمان را خوردی
    • سورنا A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      4 12
      خبر آنلاین 4 بار نظر دادم اما تایید نمیکنی فقط کافیه آدم مخالف باشه تا تایید شه؟ :| یه مشت ...
  • هادی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    17 89
    بله..این واقعیت داره که گفته همه گزینه ها رو میزه،از دیروز تا حالا تمام رسانه ها دارند روی این موضوع مانور میدن...اوباما تلاش کرد با تماسش(هنوز که معلوم نشده کی زنگ زده) میخواسته فقط به دوستان ایران بگه که ایرانتون هم تسلیم شد و برای خودش وجه ای دوباره بسازه..بهرحال ماهم چیزی رو از دست ندادیم یکباره دیگه به خوش خیالهای داخلی ثابت شد که آمریکا قابل اعتماد نبوده و نیست.دل خوش نکنید...
    • منصف A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      56 5
      چرا به جای تعامل و گرفتن حق از دیگران دنبال تنش و درگیری و فرصت سوزی هستیم ؟ اسراییل در آمریکا لابی قدرتمندی داره و منافع مشترک هم زیاد دارن ولی این معنیش اینه که ما هم به کمک اونا بریم و کشورمونو نابود کنیم ؟ دشمنی روسیه ، انگلیس یا از اونا بدتر عربستان و قطر با ما بیشتر بوده و هست یا آمریکا ؟ مگه ما الان با اون کشورها تعامل نداریم ؟ مگه حزب بعث سوریه که متحد درجه یک ماست یک حزب کمونیستی نیست ؟ مگه بی دینی نقطه ی مقابل تفکرات ما نیست ؟ سیاست وسیله ی کسب منافع ملیه نه شعار و دشمن تراشی
  • شهاب IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    12 72
    رهبر عزیز انقلاب فرمودند نرمش قهرمانه و همچنین اعلام کردند امریکا باید در مذاکره صداقت و ... داشته باشد ولی من میدانم که با اصول انقلاب مشکل دارند و انها در مذاکرات صادق نیستند و به نتیجه نخواهد رسید ازامدن اقای روحانی از امریکا چند روزی بیش نمیگذرد و اعلام کردن اقای اوباما {همه گزینها روی میز است حتی گزینه جنگ }یعنی یک بام دو هوا امریکا در گفتار و رفتار
  • fox A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    112 4
    به نظر من اقای روحانی باعث شده که جهان چهره ی واقعی وجنگ طلبانه ی اسرائیل رو ببینه.
  • امیر IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    77 5
    این نشون میده آمریکائیها خیلی سیاستمدارن و زود هم جو گیر نمیشن. همه فکرشون منافع کشورشونه ما هم باید سیاستمدارانی داشته باشیم که در عین روابط دوستانه با بقیه کشورها ( که اینم باعث پیشرفته ) به فکر منافع کشور و ملت خودشون باشن نه مثل آقای احمدی نژاد که بدون سیاست فقط تندروی کنه و باعث انزوای ایران بشه
  • پيمان IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    57 5
    پس بفرماييد كل دنيا به جز كره شمالى و كوبا و سودان وما تسليم هستند و نوكر آمريكا.اين چه حرفى است ؟همه كشورها به دنبال بهبود وضع اقتصادى و افزايش در آمد سرانه كشور خود هستند و در كشور ما كه از نظر در آمد سرانه در دنيا در رتبه بالاى صدم قرار داردبعضى فكر مى كنندما در دنيا اوليم و قله ها نزديكند واز اين جور توهمات بى فايده و بدون پشتوانه آمارى و علمى كه ذره اى در بهبود وضعيت زندگى ما تاثير مثبت ندارد.دوستان لطفا بيدار شويد
  • ایران IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    42 6
    روحانی را ملت انتخاب کرده بنابراین تصمیم رئیس جمهور از پشتوانه رهبری و ملت برخوردارند. زنده باد روحانی
  • سحر IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    29 5
    من موندم چرا باید فکر کنیم امریکا متحد چندین ساله اش را با یه ایران تا دیروز دشمن باید یکی بدونه مسلما منافع امریکا و اسرائیل به هم وابسته است فارغ از اقدامات مثبتی که شده ساده اندیشی و زودباوری هم خوب نیست باید دید در اینده ایران چه کاری در رابطه با بهتر شدن شرایط می کنه و متقابل امریکا برای ایران
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    5 49
    اتفاقا خوب شد روحانی با اوباما صحبت کرد تا یه عده ساده لوح در آینده بفهمند مذاکره با آمریکا دردی را دوا نمیکند. واقعا چه صحبت های بچه گانه ای این روزها میشنویم. ایران باعث شکاف بین امریکا و اسرائیل شد!!!
    • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      6 0
      شما ها در اقلیت هستید..
  • علیرضا NL ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    9 40
    بابا چرا اینقدر بحث می کنید .به نظر من ایران باید بمب هسته ای و اتمی داشته باشه که دیگه نشه اون رو تهدید کرد ویک قدرت بلا منازع بشه دقیقا مثل کره شمالی.چون این آمریکایی ها واسراییلی ها خیلی گرگن و نامرد.
    • سعيده A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      14 4
      تو كه ايراني نيستي و به دنبال منافع خودت هستي دم از دوستي نزن. همونطور كه هميشه گفته شده ايران هيچ وقت به دنبال سلاح هسته اي نيست و نخواهد بود. بگو خب!
  • بیژن IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    29 0
    گزینه نطامی برای همه دولتها بر روی میز است مگر همین الان اگر کشوری مثل شوروی یا آلمان قد علم کند آمریکا نازش میکنه .
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    32 3
    با بچه باید همینجوری حرف زد دیگه!!! باید به نتانیاهو گفت "تو نگران نباش همه گزینه ها را روی میز است". بعد از 60 سال هنوز این اسراییله نتونسته روی پای خودش بایسته و مثل بچه ها می مونه. گریه نکن نتانیاهو!!!
  • حسین لطفی A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    25 1
    درسته صحبتهای اوباما درباده ایران خوب نبود..اما ما هم نباید احساسی برخورد کنیم..باید با حوصله کار کرد.همین که اسراییلیا از دیدار ما ناراحت شدن یعنی مسیر درستی داریم میریم.با بنبه باید سرشون رو برید.این سیاسته..نه زود و احساسی تصمیم گرفت
  • مجید IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    3 26
    ما هیچ وقت نباید دلمون را به آمریکا خوش کنیم تنها زمانی آمریکا باما رابطه صادقانه خواهد داشت که رفتار وکردارمان مثل انها بشود وگرنه تا منسجم وقدرتمند نشویم و فکری به حال خودمون نکنیم وضع همین است.به نظر شماها آیا بدون رابطه با آمریک نمی شود پیشرفت وقدرتمند شدوزندگی کرد؟
  • رضا IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    3 13
    بیچاره گفته گزینه نظامی روی میز است . اگه میگفت روی تاقچه است باید ناراحت میشدیم مگه نه؟
  • لاله IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    17 17
    به نظرمن اسرائیل که یکچهارم کشور ما هم نمیشه نمی دانم چطور کشور ابرقدرتی مثل آمریکارا در دست گرفته و مثل میمون می رقصاند و هرتصمی رابرای هر کشوری میگه خودش که اولین جنایتکار است و آخرین ظالم یکی می خواد تسلیحات هسته ای را از خودش بگیره بمیره از ترس جوانان رشید ملتمان
  • مصطفي A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    13 2
    اخه بعضي ها كه به مردم ميگن ساده لوح چقدر خودشون سطحي نگرن. شما توقع داشتين اوباما با يه تلفن بعد از ٣٥ سال دشمني امروز به نتانياهو بگه اقا سفارتتو جمع كن فردا ايرانيا ميخوان بيان جاي شما. عزيز من مگه ما از كدوم مواضعمون كوتاه اومديم كه اونا كوتاه بيان. هنوز وزير ما از فلسطينيها در مصاحبه اش دفاع ميكنه و هنوز ما پشت اسد هستيم خوب معلومه امريكاييها دست از اسراييل نميكشن. ما اگه زرنگ باشيم بايد با حفظ مواضع منافع كشورمون رو تامين كنيم به اين ميگن ديپلماسي
  • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    1 6
    روحانی هم همون تیر احمدی نژاد را رها مد کند ولی با نشانه گیریه خیلی بهتر
  • غلام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    7 1
    اسراییلیها بهتر از هرکس دیگری میدانند که اگر روابط ایران وآمریکا حسنه شود جایگاه فعلی خود را درسیاست خارجی آمریکا از دست خواهد داد همانگونه که پیش از انقلاب بطور مثال مدرنترین سلاحها وتجهیزات پیش از اسراییل به ایران تحویل شد ازجمله جنگنده اف14
  • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    6 2
    از هر چی اسراییلیه بدم میاد مخصوصا اون نتانیاهو
  • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    9 1
    همین که اسرائیل از ایران میترسد و ترسش رو نمایان میکنه ایرانیان احساس سربلندی میکنن
  • عباس IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    8 2
    من با مذاکره آمریکا و ایران مخالفتی ندارم ولی ما که می خواستیم مرگ بر آمریکا و اسرائیل رو فراموش کنیم چرا 16 سال پیش تا حالا این کار رو نکردیم، چرا 16 سال مردم ما باید تحت فشار باشن؟ چرا چرا؟ 16 سال یا 30 سال می دونی چه شرایطی برای ما فراهم می کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من کازی به عملکرد دولت ها ندارم، دیپلماسی خارجی ما زمان خاتمی که قوی تر بود، چرا اون موقع اقدام نکردن؟نمی دونم چی بگم به خدا موندم، ولی ماهی رو هر موقع از آب بگیری تازه است
  • ح2 A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    11 1
    کره شمالی بمب اتم ساخت به کجا رسید(بدبختی و فلاکت برا مردمش) رفتن احمدی نژاد امید رو به فلستین برگردوند. شعر فلستینی ها برا محمود (دشمن دانا به زدوست نادان است)
    • پویا A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      4 2
      تو هنوز بلد نیستی فلسطین رو بنویسی ، بعد میای نظر میدی!!!!؟!!!! مهندس ، فلسطین با (ط) هست ، نه (ت) !
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    0 0
    وای به هال کسی که دشمن ملت ایران یعنی عسرائیل از او تعریف کند.