رئیس شرکت ممنتو فیلمز ابراز امیدواری کرد فیلم اصغر فرهادی بتواند بجز بخش فیلم خارجی‌زبان در دیگر بخش‌های جوایز اسکار 2014 نیز رقابت کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، الکساندر ماله-گی در واکنش به انتخاب فیلم اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار، گفت:‌ «این انتخاب به شرکت سونی پیکچرز کلسیکس، پخش‌کننده آمریکایی ما کمک می‌کند تا برای تبلیغ «گذشته» برای دیگر بخش‌های جوایز اسکار مانند بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد مکمل بهتر عمل کند.»

رئیس شرکت فرانسوی ممنتو فیلمز که «گذشته» را تهیه کرده، ادامه داد: «کیفیت فیلم، جوایزی که در جشنواره کن دریافت کرد و شهرت اصغر فرهادی و بره‌نیس بژو به لطف دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «هنرمند»، همین طور نقدهای عالی نوشته‌شده بر «گذشته»، باید فیلم را خوب پیش ببرد.»

«گذشته» اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن به نمایش درآمد و برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای بژو شد. طاهر رحیم و علی مصفا دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند که در کن جایزه اصلی داوران کلیسای جهانی را هم دریافت کرد.

داستان درباره مردی ایرانی به نام احمد (مصفا) است که چهار سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش (بژو) به در خواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی لوسی دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به لوسی پرده از رازی در گذشته بر می‌دارد.

«جدایی نادر از سیمین» فیلم قبلی فرهادی سال 2012 برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. ممنتو فیلمز یکی از توزیع‌کنندگان این فیلم بود. سونی پیکچرز کلسیکس هم «جدایی نادر از سیمین» را در آمریکای شمالی توزیع کرد.

اسامی پنج نامزد نهایی بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان پنجشنبه 16 ژانویه 2014 (26 دی) همراه نامزدان دیگر بخش‌ها اعلام خواهد شد.

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود.

اسکرین دیلی / 30 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    77 2
    کاش آقای کلاری در قسمت فیلم برداری هم نامزد شوند.
  • tohid.m IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    12 13
    تو لیست جوایز اسکار 4 جایزه مربوط به موزیک و موسیقی متن فیلم و کارهای مربوط به ویرایش موزیک و این جور مسائل هست! ولی متاسفانه فیلم آقای فرهادی با اینکه پتانسیل داشتن موزیک رو داشت. به هیچ وجه از موزیک در کل فیلم استفاده نکرد! و کسایی که فیلم زیاد دیده باشن این مساله رو به راحتی متوجه میشن که یه کمبودی داره! امتیاز من به فیلم آقای فرهادی 6 از 10 هست. کسایی که فیلم رو دیدن میتونن امتیاز مد نظرشونو اعلام کنن! مرسی
    • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      7 2
      موسیقی گذشته با المان های طبیعی بود (مثل صدای لوستر ها و...) 7.75/10
  • شهریار A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    8 31
    کاش دربند رو میفرستادن اسکار . شانس گذشته خیلی کمه
    • سعيد A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      5 0
      دوست خوبم حتما شوخي ميكني. ممكنه گذشته هم اسكار نبره اما دربند واقعا فيلم متوسطيه. اشكال ساختاري و اشكالات زياد در فيلم نامه و ... كارگردان خودش دراره پايان فيلم مردده و هنوز نميدونه چه پاياني رو براي فيلم بذاره. شروع داستان بسيار ضعيفه و جاي سكانس آغازين در فيلم معلوم نيست... دربند هنوز هيچ موفقيت جدي بين المللي به دست نياورده.... و ...
    • شیرین IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      5 0
      به نظر من گذشته بهترین انتخاب بود.ولی حتی اگر هم قرار بود که گذشته رو نفرستن،دربند هم اصلا" گزینه خوبی نبود وشانسی نداشت.چون اصلا" در جهان دیده نشده.اگر قرار بود گذشته فرستاده نشه،آینه های روبه رو انتخاب بهتری بود که در چند جشنواره هم موفقیت کسب کرده نه دربند.با این حال از انتخاب گذشته خیلی خوشحالم.