شفقنا نوشت:

رئیس شورای افتاء اهل سنت کرمانشاه در مراسم آغاز به کار دبیرخانه کنگره خطر جریان‌ تکفیری، خاطره‌ای از هدیه گرفتن خود از آیت‌الله بروجردی نقل کرد.

ماموستا ملا میر عماد مدنی فر رئیس شورای افتاء اهل سنت کرمانشاه، در مراسم آغاز به کار دبیرخانه کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و بشریت و راه‌های برون‌رفت از آن طی سخنانی اظهار کرد: این دومین بار است که با لباس کردی به قم سفر می‌کنم؛ دفعه اول به خاطر دارم که کلاس ششم ابتدایی بودم و به همراه پدرم برای زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) به قم آمده بودم.

او افزود: در آن سال به مسافرخانه‌ای رفتیم و در آنجا صاحب مسافرخانه عقیده داشت که ما نجس هستیم؛ پس از آن به همراه پدرم به مجلس آیت‌الله بروجردی رفتیم و او مرا که با لباس کردی بودم به سمت خود خواند.

رئیس شورای افتاء اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله بروجردی در آن زمان پنج تومان به من هدیه داد گفت: پس از آن ایشان از پدرم پرسید برای چه به قم آمده‌اید و بعد هم پدرم جریان صاحب مسافرخانه را برایشان تعریف کرد که این امر موجب ناراحتی شدید آیت‌الله بروجردی شد.

او ادامه داد: این مرجع تقلید شیعه پس از آن دستوراتی به منظور رفع چنین عقیده و مشکلی صادر و از ما دلجویی کرد؛ این خاطره چنان در ذهن من نقش بسته که هیچ‌گاه آن را فراموش نمی‌کنم تا اینکه امروز هم به قم آمدم و با لباس کردی و در هیبت یک ماموستای سنی مذهب به خدمت دو مرجع تقلید دیگر شیعه یعنی آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی رسیدم.

مدنی فر خاطرنشان کرد: رفتار آن روز آیت‌الله بروجردی سبب شد من هم به دروس حوزوی علاقه‌مند شوم و به خاطر دارم روزی که می‌خواستم صمدیه را شروع کنم خبر رحلت این مرجع تقلید را هم شنیدم که بسیار موجب تاثر من شد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمّد IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    18 0
    روحِ بلندِ حضرت آیت‌الله شاد باد، انشاالله که ماموتسا، در زیر سایۀ حق و اهل‌بیت موفق باشند.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    2 0
    زنده باد!