ایسنا نوشت:

بازرسان سازمان ملل امروز (یکشنبه) عملیات امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه را به شکل فیزیکی آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، تیم بازرسان سازمان ملل که متشکل از 33 عضو است امروز عملیات از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه را ‌آغاز کرد.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از نمایندگان سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که این گروه به پایگاه‌های نگهداری سلاح‌های شیمیایی در سوریه رفته و عملیات تفتیش و از بین بردن سلاح‌های شیمیایی را رسما آغاز کردند.

در همین راستا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع در تیم بازرسان سازمان ملل اعلام کرد که این تیم امروز اولین دور از عملیات از بین بردن سلاح‌های شیمیایی را به شکل عملی آغاز کرد.

بنا به گفته این منبع، اعضای تیم بازرسان سازمان ملل بخش‌هایی از تسلیحات شیمیایی سوریه که حاوی گازهای شیمیایی نباشد را با استفاده از خودروهای سنگین تخریب خواهند کرد و موشک‌ها و کلاهک‌های حاوی مواد سمی که قابلیت پرتاب دارند را نیز با استفاده از سیستم‌های متحرک و غیر متحرک بسیار پیشرفته‌ای تجزیه و از بین خواهند برد.

بر اساس طرح سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی، تجهیزات تولید سلاح‌های شیمیایی نیز تا پایان نوامبر 2013 از بین خواهد رفت و مرحله انهدام این سلاح‌ها و صنایع وابسته به آن باید تا نیمه اول سال 2014 به طور کامل پایان یابد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 1
    اینم بگید که اسد از المان خواسته برای صلح در این کشور میانجیگری کنه