فرمانده نیروی انتظامی گفت: مفتخریم وظیفه ما ایجاد امنیت برای بهترین مردم است، پلیس از مردم و برای مردم است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سردار اسماعیل احمدی مقدم در سی و دومین مراسم دانش آموختگی دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: امروز جای بسی افتخار است که میزبان رییس جمهورحجت الاسلام دکتر روحانی در محفل سرباز ی خود باشیم و حضور حضرتعالی را در مراسم جشن دانش آموختگی خیرمقدم عرض می کنیم.

وی افزود: امسال حماسه سیاسی ملت ایران با حضور آگاهانه و پرشعور مردم باعث ایجاد امید و آرامش در کشور شد و در سایه تدبیر مسئولان ، یأس دشمنان و عزت کشور در دنیا را شاهد بودیم.

احمدی مقدم گفت: امروز به خوبی حضور جمهوری اسلامی ایران را در طراز کشورهای قدرتمند جهان مشاهده می کنیم. امنیت یکی از ارکان حماسه عظیم انتخابات بود و منجر به خنثی سازی توطئه دشمنان شد.

وی با بیان این که در مناطق پیرامون خود شاهد ناامنی های گسترده و در همسایگی ما، بزرگترین تولید کننده مواد مخدر قرار دارد، گفت: خوشبختانه امنیت قابل توجهی در سراسر کشور حکمفرماست و تلاش دستگاه ها در هنگامه انتخابات، در سایه ایجاد امنیت و آرامش در کشور بود.

احمدی مقدم گفت: امروز می توان ادعا کرد که کمترین جرایم خشن و جنایی را نسبت به سال های گذشته در کشور شاهد هستیم و این در سایه تلاش، مجاهدت و همکاری دستگاه های متولی امنیت و همچنین، قوه قضاییه که سکان آرامش را در دست دارند، حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه اقتدار ما برگرفته از هوشمندی است، افزود: اقتدار نیروی انتظامی بر سه نوع رکن مردم داری، قانونمداری و روزآمدی استوار شده است. پلیس از مردم و برای مردم است. و ما باید قدرت و رحمت را توام با هم در جامعه برای مردم و حتی مجرمان داشته باشیم. با توجه به قانونمندی پلیس؛ همواره باید بدون افراط و تفریط و در چارچوب قانون عمل کنیم.

به گفته این مقام ارشد انتظامی؛ ارتقاء سطح دانش و فناوری و جنبه های حرفه ای، پلیس را یک گام جلوتر از مجرمان قرار خواهد داد: با تلاش و مجاهداتهای فرماندهان ، مسئولان و کارکنان خدوم این نیرو، همچنین همیاری مردم و کمک دولت، ناجا به دستاوردهای ارزنده ای دست یافته است.

احمدی مقدم تأکید کرد: امروز شاهد افزایش قدرت کشف جرم با تکیه بر دانش حرفه ای در پلیس آگاهی هستیم، که منجر شده تا 90 درصد از جرایم خشن در کوتاهترین زمان کشف شوند.

وی همچنین با اشاره به افزایش کنترل مرزها ، با بهره گیری از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی گفت: اجرای طرح انسداد مرزها نیز حدود 80 درصد اجرا شده است.

احمدی مقدم به بهبود فرهنگ ترافیک در سطح کشور اشاره کرد و گفت : از سال 84 تاکنون یک سوم جان باختگان تصادفات رانندگی کاهش یافته است، این در حالی است که تعداد وسایل نقلیه 2.5 برابر افزایش یافته و در شش ماهه اول سال کشته های تصادفات 1000 نفر کاهش یافته است.

احمدی مقدم در خصوص دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: این پلیس با تلاش های اطلاعاتی و عملیاتی و بهره گیری از سگ مواد یاب، هم اکنون مسیر انتقال مواد مخدر را تغییر داده و همچنین طی 2 سال گذشته قیمت مواد مخدر در کشور 6 برابر افزایش یافته است.

او گفت: کشف جرایم سایبری به دو سوم افزایش یافته است، که این رقم حاکی از بالاترین سطح کشف این نوع جرایم در دنیا است.

احمدی مقدم از ارائه سالانه 30 میلیون خدمات از دفاتر خدمات الکترونیکی به مردم خبر داد و افزود: هم اکنون از 130 سامانه بهره می گیریم.

وی تقدم پیشگیری اجتماعی بر انتظامی را از دیگر گام های نیروی انتظامی دانست و خاطر نشان کرد: ناجا برای دستیابی به اهداف چشم انداز به سرعت خود افزوده است، اما تا رسیدن به وضع آرمانی نیاز به حمایت بیشتر مسئولان داریم.
فرمانده ناجا گفت: مفتخریم؛ وظیفه ما ایجاد امنیت برای مومن ترین و بهترین مردم است، عزت را در سایه رضایت الهی و همچنین ایمان و خدمت به مردم، به دست آورده ایم.

47233

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    30 1
    ما که هرچی میبینیم یا زورگیری بوده یا دعواهای خیابانی یا اختلاس یا....