۰ نفر
۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸

فیلم «فرا‌تر از خشم» ساخته تاکشی کیتانو از 3 ژانویه 2014 در سینماهای آمریکای شمالی اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این فیلم اولین بار در دنیا سپتامبر پارسال در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز نمایش داده شد.

«فرا‌تر از خشم» (Beyond Outrage) دنباله فیلم «خشم» ساخته تاکشی کیتانو در سال 2009 است.

کیتانو در فیلم سینمایی جدید خود داستانی پیچیده از خانواده‌های متخاصم یاکوزا را به تصویر کشیده است.

کیتانو خود در «فرا‌تر از خشم» نقش اوتومو، رئیس خانواده‌ای را بازی می‌کند که توسط خانواده جنایتکار سانو از هم پاشیده و شایعه شده خود او هم مرده است، اما اوتومو در زندان است. وقتی او از زندان بیرون می‌آید دست به انتقام می‌زند و آنچه در ادامه می‌آید دنیایی از سلاح‌ها، ماشین‌های شیک و ملاقات‌های شبانه است.

پوستر فیلم «فرا‌تر از خشم» ساخته تاکشی کیتانو

کارگردان 66 ساله توکیویی که در 1997 برای درام پلیسی «هانا ـ بی» («وسایل آتش بازی») جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را برد، پس از ساختن چند فیلم هنری بار دیگر به مضامین گانگستری بازگشته است.

کیتانو پارسال در ونیز گفت: «کارگردانی نیستم که در ژاپن خیلی ازم قدردانی شود، اما فکر می‌کنم در خارج از ژاپن با یک دنباله، کارم بیشتر دیده می‌شود.»

فساد در پلیس و حکومت بخصوص پس از وقوع حادثه سونامی، مضمون اصلی «فراتر از خشم» است و تماشاگر با دیدن آن حس می‌کند به تماشای نسخه ژاپنی «پدرخوانده» نشسته است.

«فرا‌تر از خشم» پس از نمایش در جشنواره ونیز در جشنواره‌های مختلف مانند تورنتو، بمبئی، نیویورک، استکهلم، هنگ کنگ، سان فرانسیسکو، ریو دو ژانیرو و... هم روی پرده رفت.

«نقطه جوش»، «سوناتین»، «بچه‌ها بازمی‌گردند»، «کیکوجیرو»، «برادر»، «عروسک‌ها»، «ششمیرزن نابینا»، «متعلق به تاکشی»، «افتخار فیلمساز!» و «آشیل و لاکپشت» از دیگر فیلم‌های کیتانو در مقام کارگردان است.

عکس: موویز

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =