آمار و ارقامی که سازمان ثبت احوال درباره ازدواج و طلاق منتشر کرده، نشان از افزایش سرعت طلاق نسبت به ازدواج دارد؛ ۱.۵ برابر.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این آمار را مدیرکل دفتر آمارواطلاعات و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده و سایت ثبت احوال منتشر کرده است.

به گفته علی اکبر محزون، در پنج سال اخیر، از 12.5 طلاق در مقابل هر 100 ازدواج در سال 1387 به 18.1 طلاق در مقابل هر 100 ازدواج در سال 1391 افزایش یافته یا به عبارت دیگر سرعت افزایش طلاق‌ها در مقایسه با ازدواج تقریباً 1.5 برابر شده است.

جدول میانگین سنی ازدواج در مناطق شهری و روستایی

جنسیت کشوری شهری روستایی
آقایان 27.4 27.7 26.2
زنان 22.1 23.3 21.5

محزون استان‌های سمنان، البرز و تهران را به ترتیب با 28.6 ، 28.5 و 28.1 سال جزء سه استان اول از لحاظ بالاترین میانگین سن ازدواج آقایان که این شاخص در آن‌ها بیش از میانگین کشوری است عنوان کرد و گفت: کمترین مقدار این شاخص در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان و به ترتیب برابر با 25.1 ، 25.1 و 26.1 سال بوده است.

مدیرکل دفتر آمارواطلاعات و مهاجرت سازمان ثبت احوال همچنین استان‌های دارای بیشترین میانگین سن ازدواج خانم‌ها را به ترتیب تهران با 25.0 البرز با 24.4 و سمنان با 24.2 سال که تفاوت آن‌ها در مقایسه با میانگین کشوری به مراتب بیشتر از تفاوت میانگین سن آقایان با میانگین‌های کشوری است عنوان کرد و گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان رضوی به ترتیب با مقادیر 20.9 ، 21.1 و 21.1 سال دارای کمترین مقدار برای این شاخص هستند.

محزون در ادامه درباره آمار طلاق هم گفت: نرخ ثبت طلاق در سال‌های اخیر بین 1.7 تا 2.0 در هزار بوده، یعنی ثبت حدوداً 2 طلاق به ازای هر هزار نفر جمعیت و این میزان نشان می‌دهد که میزان ثبت طلاق در سال‌های اخیر با در نظر گرفتن تحولات حجم و ساختار جمعیت تغییر جزئی داشته است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات و مهاجرت سازمان ثبت احوال گفت: برای بهتر نشان دادن تغییرات ثبت طلاق در مقایسه با رویداد ازدواج از شاخص تعداد طلاق ثبت شده در مقابل هر 100 ازدواج استفاده شده است. بیشترین مقدار این شاخص به ترتیب در استان‌های تهران و البرز با رقم 35.0 و 28.6 طلاق در مقابل هر 100 ازدواج و کمترین مقدار آن به ترتیب در استان‌ها سیستان و بلوچستان و ایلام با رقم 4.9 و 9.2 طلاق در مقابل هر 100 ازدواج است.

به گفته محزون 14.1درصد از طلاق‌های ثبت شده مربوط به کمتر از 1 سال طول مدت ازدواج است: 49.7 درصد یا به عبارت دیگر، نیمی از طلاق‌های ثبت شده مربوط به کمتر از 5 سال زندگی مشترک بوده است.

او در خصوص جمعیت زنان بدون همسر که قبلاً ازدواج را در زندگی تجربه کرده‌اند گفت: براساس آخرین سرشماری که توسط مرکز آمار ایران انجام شده جمعیت زنان بدون همسر در اثر طلاق بیش از 440 هزار نفر بوده و جمعیت زنان بدون همسر به دلیل فوت همسر بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر گزارش شده است. بر این اساس می‌توان گفت از کل زنان بدون همسر که یکبار ازدواج را در زندگی تجربه بودند، 84.0 درصد بدون همسر در اثر فوت همسر و 16.0 درصد بدون همسر در اثر طلاق بوده که سهم مربوط به علت طلاق در سرشماری 1385 برابر با 11.8 درصد و در سرشماری 1375 برابر با 7.6 درصد بوده است.

مدیرکل دفتر آمارواطلاعات و مهاجرت همچنین گفت: جمعیت مردان بدون همسر در اثر طلاق نیز براساس نتایج آخرین سرشماری در حدود 214 هزار نفر و جمعیت مردان بدون همسر به دلیل فوت همسر نیز 332 هزار نفر گزارش شده است. بر این اساس می‌توان گفت از مردان بدون همسر که یکبار ازدواج را در زندگی تجربه بودند، 39.2 درصد بدون همسر در اثر طلاق و 60.8 درصد بدون همسر در اثر فوت همسر بوده که سهم مربوط به علت طلاق در سرشماری 1385 برابر با 31.9 درصد و در سرشماری 1375 برابر با 19.4 درصد بوده است.

جدول مردان و زنان بدون همسر (طلاق یا فوت همسر)

جنسیت طلاق فوت همسر جمع
مرد 214 هزار نفر 332 هزار نفر 546 هزار نفر
زن 440 هزار نفر  2 میلیون و 300 هزار نفر 2 میلیون و 740 هزار نفر

محزون همچنین گفت: در دو سرشماری اخیر تعداد زنان مجرد قطعی که از لحاظ جمعیت‌شناسی یعنی زنانی که تا 50 سالگی ازدواج نکرده‌اند از حدود 53 هزار نفر در سال 1385 به حدود 89 هزار نفر در سال 1390 یعنی تقریباً 1.7 برابر رسیده و تعداد مردان مجرد قطعی نیز با همان تعریف، از حدود 43 هزار نفر به حدود 62 هزار نفر یعنی تقریباً 1.4 برابر رسیده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 105
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    ما که نفهمیدیم این کارشناس چی گفت!
    • حسين A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      26 9
      من اشخاصي رو ميشناسم كه به خاطر ازدواج اشتباه مجبورن 500الي600 تا سكه مهريه بدهند حتي 1 ماه هم از عقدشان نگذشته كه دچار اين مشكل مالي شدند. اگر شماها مي خواهيد كه ازدواج مجدد هم شكل بگيرد قانوني وضع كنيد كه با 20 الي 14تا سكه پرونده هاي مهريه بسته بشه ؟؟!!.. اين قانون كه در كشور است براي مرد ازدواج را اسارت كرده است كه اگر با همسرت مشكل داشته باشي يا بايد اسارت در خانه را تحمل كني يا اسارت در زندان را...
    • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      27 8
      چشمتون روشن
    • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      24 6
      آمار ارائه کرد.
    • ایرانی IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      13 1
      چرا بعضی ها نمیخواهند، مردم این کشور در آرامش و رفاه زندگی کنند؟ واقعا چرا؟
    • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      3 3
      چای دم کرد
    • میلاد حمیدی IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      49 25
      هر چه می خواهید بگویید بگویید و هر چه می خواهید منفی بزنید. افزایش آمار طلاق تنها از زمان تشکیل مرکز زنان ریاست جمهوری که آن زمان مرکز مشارکت زنان بود زیاد شد. به دلیل تصویب لوایح و قوانینی که نزاع خانوادگی را افزایش داد و کنترل زندگی را از مردی که بنا به فرمایش قرآن و معصومین باید رئیس خانواده باشد خارج کرد. خداوند در قرآن فرمود الرجال قوامون علی النساء اما در عمل می بینیم شده النساء قوامات علی الرجال (آیات شیطانی)!!! این است که آمار طلاق بالا می رود. خبر آنلاین تو را به زهرا س این رو نشون بده. آن که ذهنش واقع بین باشد و جویای حق و مطیع خدا می فهمد من چه می گویم. افزایش آمار طلاق به دلیل فمینیسم و فعالیت فعالان حقوق زن است. اصلا ماهیت فمینیسم ضد خانواده است...
  • رضا A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    مگه آدم عقلش رو از دست داده که تو این گرونی ازدواج کنه! تازه اگه خانم عروس همون شب اول مهریه رو به اجرا نگذاره! گذشت زمانی که پسرها، خام دخترها میشدند! تنهایی شرف به داره بخدا
    • فرید A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      ازدواج نکنیم بهترم هست تعداد ولادت کم میشه دیگه تجربه دهه 60 تکرار نمیشه
    • ِک دوست IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      86 19
      گل گفتی آقا رضا
    • علیرضا A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      31 4
      من هم نظر شما رو دارم , بقول مادرم اگه یکی عین من پیدا کردی بساز باشه کلاتو بنداز هوا ! دختر های امروزی تا بهشون بگی بالای چشمت ابروئه قهر میکنه میره خونه باباش ! از اینا بگذریم یکی دیگه از دلایل امار طلاق دخالت های بیجای خانواده هاست مخصوصا مادر زن و مادر شوهر ها ! این یکی از پسرش طرفداری میکنه اون یکی از دخترش ! من بشخصه فرهنگ ازدواج خارجی ها رو که پسر از سن 18 سالگی روی پای خودش وای میسته و خودش همسر ایندشو انتخاب میکنه و جدا از خانواده زندگی شو شروع میکنه میپسندم
    • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      17 2
      آقا فرید گل گفته به مولا گل گفتی داداش حرف دل همه ما نسل سوخته هارو گفتی. دمت گرم. هیچ میبینی اکثر کسانی که دهه شصتی هستن تقریبا از یه طرز فکر برخوردارن. به خاطر اینکه با مغز و استخونشون همه کمبودها و نداری ها و وووو خیلی چیزهای دیگه رو چشیدن و درک کردن دیگه نمی خوان اون دوران خاکستری تکرار بشه.
    • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      14 5
      جناب خود شما اگه دختر داشته باشید با هزار جور مشکل بزرگ اش کنی مدرسه , دانشگاه و... بفرستی و جهت دانا و هنرمند شدنش متحمل هزینه ها و سختیها بکشی یک نفر کاردان را تحویل یک شخص در به در بی هویت , بی ادب و.... چیکار می کنی دختر دادن به یک شوهر نفهم مثل این می ماند شما کیسه ای از طلا و جواهرات را بدهی به یک کودک دو یا سه ساله وبرعکس
  • داریوش IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    185 5
    ما رکورد زدیم!!! ما رکورد زدیم!!! همه میدون اینو کی توی سخنرانیهاش گفته
    • باب اتش A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      68 11
      اقای دکتر مدیریت جهانی این سخن رو نقل فرمودن
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    136 2
    دلیل این رشد امار طلاق را نمیتوان فقط یک فاکتور (اقتصادی .اجتماعی و...)دانست .شرایط امروز مردم در ایران به نحوی بیسابقه و بغرنج شده که در پس یک جدایی بین دونفر عوامل متعددی وبعضا متناقض مشاهده میشود .
    • بی نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      9 0
      بسیار زیبا گفتین
  • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    107 6
    این عدد و رقما هــــــــــــــــــــیــــــــــــــــــــچ مشکلی رُ حل نمیکنه
    • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      10 1
      اشتباه ميكنيد!! آگاه شدن از يك روند اشتباه شايد براي خيلي ها روشن كننده باشه
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    مبارکه. به امید هر چه بالاتر رفتن سرعت طلاق
    • کاپریکورن 66 IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
      2 0
      به نظر من اگه آقایون طرفیت داشته باشند و خیانت نکنند و درک عمیقی از زنگی مشترک داشته باشند طلاقی صورت نی گیره.زن جودی ساسر احساسه و زمانی خطرناک میشه که بی توجهی و خیانت رو از همسرش بینه.مسایل مهریه و اقتصاد بهانست.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    این آمار آخری نشون میده که وقتی یه خانم طلاق میگیره یا شوهرش فوت میکنه تقریبا دیگه ازدواج نمیکنه ولی یه آقا بعد ازدواج اول راحت سراغ ازدواج دوم میره....اینا خیلی مفهوم پشتشه؛یعنی ازدواج برای خانوم نزد جامعه ما دردناک تر از یه آقا هست...بهتره این جور آمار را رو بررسی های بیشتری بکنیم؛جدای همه اینا من فکر میکنم هرچه زودتر باید این بحث مهریه و نفقه در مقابل حقوق برابر زن ومرد رو بررسی کنیم...اینکه هی بیاییم این حرفا رو تکرار کنیم و عملی صورت نگیره به درد نمیخوره
    • محمد A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      76 6
      اشتباه ميكني ديگه . مشكل اينجاست كه آقايان مجرد يا مطلقه و ... حاضر نيستن با خانم هاي مطلقه ازدواج كنن .
    • بی نام A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      12 7
      خب حالا به نظرت اون آقایی که طلاق گرفته کارش درسته که میره با یه دختر ازدواج میکنه؟؟؟نخیر...جامعه ما خیلی راه داره تا حقوق مساوی ولی خب هر وقت استارت رو بزنیم بازم جلوی ضرر بیشتر رو گرفتیم...البته پسرای مجرد نمیخان با زنای مطلقه ازدواج کنن ولی دوست دارن ارتباط داشته باشن که خب اشتباهه دیگه
    • میلاد حمیدی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      14 8
      اگر باز پرداخت مهریه و آنچه که باخته و دودسنی تقدیم خانم کرده بهش اجازه بده دوباره ازدواج میکنه. طلاق امروزه طوری مردها رو فلج میکنه که عمرا بتونن بعدش تا 10 سال آیندش کمر راست کنن. ولی اون زن مطلقه خیلی راحت با پولی که به دست میاره میره . تازه انقدر توقعشون بالا میره با همسن یا 10 سال بزرگتر از خودشونم ازدواج نمی کنن. مهریه نمیدن نفسشون از جای گرم در میاد.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    62 2
    خیلی عالیه :)
  • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    58 0
    چرا اینجوری شد؟
    • بی نام A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      15 0
      کی بره جهانو مدیریت کنه
  • علی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    توقع خانمها از آقایان زیاد شده تازه با بدبختی هم که براورده میکنی یک ایراد دیگه میگیرن تا تقی به توقی میخوره ول میکنن میرن خونه باباشون شاید یکی دو ماه بعدش بخوای برگردونی کلی امتیاز باید بشون بدی من حتی برای زنم ماشین ظرفشویی خارجیش خریدم هم 3ملیون صبح تاشب کار میکردم میومدم خونه طلبکار هم بود.تازه همه جوره بهش ازادی داده بودم بچه ها رو میزاشتن مهد کودک خودش با دوستاش میرفتن گشت وگذار آخر سر هم ولم کرد رفت خونه باباش2ماه کارمونم به دادگاه خانواده کشیده شده.به قول یک نفراومده بود دادگاه خانواده گفت تا حالا تو عمرم دادگاه نرفته بودم از وقتی زن گرفتم پام به دادگاه و پاسگاه هم باز شد.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      92 12
      از اول ول دادی. مرد باید از اول محکم بگیره. زن ذلیل نباشه
    • بی نام A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      32 50
      لابد یه جای کار مشکل داشته...دوام ازدواج با عشق نه با ماشین ظرفشویی. شاید اصلا دوست نداشته
    • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      34 0
      یکی دو ماه؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    49 13
    طلاق و جدایی هیچ خوشایند نیست مطمئن باشید اونی که جدا میشه از دلخوشیش نیست مگر تعداد محدودی!!! و اینکه دلایل طلاق فقط اقتصادی نیست وقتی طرف مقابلت اخلاق داشته باشه و هرچند کمی و کاستی باشه اما ببینید تلاش میکنه پذیرش نداشته ها امکان پذیره اما امان از روزی که مرد تو بذاره تو تحقیر و آواره بشی اما هیچ تلاشی به خرج نده اونموقع ست که دیگه نمیشه موند
    • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      8 9
      خوبه خودتونم اعتراف میکنین.قبول کنیین تقصیر مردها نیست مگه اینکه معتاد باشه یا وقتی که با هم زندگی میکردین بهتون خیانت کرده باشه.بعضی خانمها هم حوس تجدید فراش به سرشون میزنه.دلیل نمیشه اگه از زندگی با مردشون خسته شدن وشاید عاشق کس دیکه ای شده باشن ....مگه زندگی مشترک مسخره بازی یا بچه بازی.
  • محسن IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    21 95
    دادگاههای خانواده نباید بگذارند طلاق به این راحتی وبا این سرعت انجام شود اگر این جوری پیش برود و آمار طلاق بالا برود جوانهای دم بخت برای ازدواج کردن و تشکیل نهاد مقدس خانواده دچار شک و تردید و شاید هم منصرف شوند یا حداقل ازدواج را به تاخیر بیندازند و جز اولویتهای بعدی قرار دهند.با تشکر از خبر انلاین
    • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      15 4
      زن و شوهری که کارشون به دادگاه خانواده کشیده میشه باید از هم جدا بشن. چون معمولا تمام پلهای پشت سرشونو خراب کردند.نمیشه به زور دو نفر را در کنار هم نگه داشت. اگه هم دادگاه اجازه نده زندگی اونها مثل یک چینی بند خورده میشه و بچه ها بیشتر آسیب می بینند.
  • بهنام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    چه کنم ای خدا با دل شکسته چه کنم با دلی که به خون نشسته میدونست مهرش رو با جونم خریدم اما از عشق اون جز ریا ندیدم دیگه دل از همه دنیا سرده.......کی میگه گریه دوای درده............ همش میگیم تحریم اثر نداره.....تحریم ما رو به اینجا کشونده...اصلی ترین عامل عدم تمایل جوانان به ازدواج و همچنین شکست های پس از آن...مسائل اقتصادی است، البته علل دیگه هم داره..اما مهمترینش همینه از زمانی که خانوما وارد جامعه شدند...بدبختی جوامع بشری آغاز شد...به خدا مثل قدیما تو خونه باشن و کارای خونه رو انجام بدهند زندگی پایدار تر است باید مردسالاری ر احیا کرد................
    • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      نخیر بهنام خان هیچم اینطور نیست همش مسائل اقتصادی یا ورود خانوما به اجتماع نیست بعدشم مردسالاری دیگه چیه؟؟؟؟ باید اخلاق خوب و نیکو اولویت داشته باشه آقای محترم اگه مهر و محبت و درعین حال تلاش باشه هیچوت تلاش پیش نمیاد برو با اونا که جدا شدن کمی صحبت کن تا بیشتر بدونید!!!!
    • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      32 16
      با این طرز فکرباید دلتو بشکونن بذار دم کوزه عقایدتو
    • 1 مرد A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      5 5
      بهنام جان گل گفتی 100000000 تا مثبت. آقایون روشنفکر خودتون و زنهارو و جامعه رو بدبخت کردید با این آزادی زنان در جامعه
  • سید محمد IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    79 11
    بعد از سالها مطالعات گسترده، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که مهمترین عامل ازدواج "طلاق" می باشد.
    • ممممم IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      98 2
      برعكس نوشتي،،مهمتري عامل طلاق،ازدواجه،،،،
    • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      14 9
      آقا یا خانم ممممم متوجه نشدین سید محمد چی نوشته اگه کمی فکر کنین میبینید که درسته
  • هادی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    134 3
    من طلاق گرفتم ..یعنی واضح تر به خاطر بی کلاس بودن شغل و کمی در آمد مجبورم کردن طلاق بدم .... اما الان کاملا راضیم هر چقدر در امد داشته باشم همون قدر هم خرج میکنم کسی هم نیس که ندارم حالیش نباشه............
  • حميد IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    154 1
    من 27 سالمه،،24 سالگي ليسانس گرفتم 6 ماه بعد رفتم سربازي بعد يك سال و نيم يعني وسطاي سال 91 خدمتم تموم شد،،،چند ماه بيكاري و دنبال كار دويدن كه الان مدت 6 ماهه سر كارم با حقوق حداقلي 600 تومن،، آخه من به چه جراتي با كدوم سرمايه برم ازدواج كنم،، مسئولين محترم كه اينهمه تبليغ ازدواج ميكنين اقلا شرايط وام ازدواج رو محيا كنين و يك هفته اي وام 3 ميليوني رو بدين اين حداقل كاري هست كه ميتونين انجام بدين و نميدين،،، دهه شصتي ها هواي همو داشته باشيم ما نسل سوخته و كوپني هستيم،،
  • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    61 0
    کاش مدیرکل از مهاجرت هم می گفت
  • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    71 1
    جناب مدیر، از این آمار چند نمودار کلوچه ای 2 اکسل 2013 تولید کن که لااقل در ی نگاه بفهمیم چقدر بدبخت و بیچاره شدیم. اینا چی که نوشتی !
  • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    44 8
    دم شهرمون کرج گرم که شونه به شونه تهران داره حرکت می کنه
  • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    42 9
    سربازی رو یا باید ور دارن یا واسه دخترا هم بذارن تا این وضع یکم بهتر بشه
  • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    21 3
    من از همسرم طلاق نگرفته ام به خاطر بچه ها و آبرویم ولی ای کاش می توانستم این ها را زیر پا بگذارم و من هم طلاق بگیرم .صد رحمت به مردان قدیم که زنان را مانند یک جواهر در پستو نگه می داشتند . شانه هایم خم شده ازبس تک و تنها بار زندگی را به دوش کشیده ام و همسرم در حاشیه ی امن خود و زیر سایه ی کار و تلاش بی حد من در آرامش و بی خیالی و به راحتی زندگی می کند ودریغ از حتی ده دقیقه زحمت فکر کردن در عرض 20 سال در باره مشکلات زندگی. به نظر شما این زندگی کردن است یا بی گاری دادن . متاسفانه کم نیستند مردان و زنانی که به دلیل تربیت غلط خانواده ها کس دیگری را بد بخت می کنند .
  • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    9 63
    آقا جمعیت را زیاد کنین. دوای همه دردهای بی درمون مملکت ماست. زیاد کنین جمعیت را تا مشکلات حل بشه
    • بی نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      15 1
      نفست از جای گرم در میاد؟؟!! با کدوم پول ؟ با کدوم کار و شغل ؟؟؟؟
  • سارا A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    42 4
    سلام یعنی از هر پنج تا ماشین عروس یا خبر ازدواجی که میشنویم, یکی و نصفی از اونها به زودی با فاصله کمتر از دو سال طلاق؟؟؟؟ وااااای... این فاجعه است..... ممکنه مسائل اقتصادی مهم باشند ولی بی شک همه دلیل به دوش پول نیست...
    • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      11 1
      متاسفانه بله...فاجعه ست
  • عليرضا IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    43 0
    از وقتي كه اين دهه هفتادي ها كه ماشالاه همشون پيش فعال دارن داماد ميشن .واسشون هم كار و تحصيل مهم نيست ميگن اول دامادي
  • علي IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    48 6
    بنده نوكر شما ، 31 ساله هستم و كارمند ، هنوز جرات ازدواج ندارم. فعلا بهش فك نمي كنم تا اوضاعم مسائد بشه. چرا الكي و بي برنامه برم جلو و خودمو داخل چاه بندازم ؟؟ فك كنم 4-5 سال ديگه بتونم اقدام كنم
  • بی نام GB ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    53 9
    مثل بقیه ی دوستان معتقدم که ازدواج نکردن بسیار بیشتر به نفع پسران است.
  • حسن EU ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    59 1
    من 23 سالم هست من و خانمم ظرف يكماه از هم طلاق گرفتيم فكر كنم در اين زمينه از ركوردداران باشيم البته طلاق بده ولي عشق بايد دو طرفه باشه و به هرقيمتي آدم نبايد زندگي كنه
    • علی محمد IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      21 1
      من به سن خودت کاری ندارم ولی قاعدتا سن همسرت چند سال کمتر از خودت بوده . فکر نمی کنی همسرت به بلوغ اجتماعی نرسیده بوده ؟ با خودت فکر نکردی که اینهمه آدم که دیرتر ازدواج می کنند یک دلایلی دارند که دیرتر ازدواج می کنند؟ فکر نمی کنی همه مسایل رو نباید خودت تجربه کنی و بهتره از تجربه دیگران عبرت بگیری ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    38 1
    چندی پیش اعلام شد که نرخ افزایش جمعیت امسال از پارسال بیشتر شده. البته این اتفاق هرسال می افته. حالا اگه نرخ طلاق اضافه نشده بود که جمعیت ازاین هم بیشتر می شد. باز خوبه یه عده طلاق می گیرن!
  • محمد IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    71 22
    میگن قبلنا زنای احترام سرشون میشده رو حرف اقاشون حرف نمیزدن بدون اجازه بیرون نمیرفتن و... الان چی شده ؟؟؟ تمام دختران تو خیالات غوطه ورن بدون اینکه حرفه یا کار بلد باشند بدون اینکه دو ریال کمک به اقتصاد خونه بتونن بکنن توقع اانچنانی دارن فقط یه چیز میدونن اونم اینکه هرچی خواستن باید حی وحاضر جلو دستشون باشه حالا ازکجا میخاد تهیه بشه خدا میدونه .از یه طرف هم تبلیغات ماهواره پدر همه رو در اورده وضع اقتصادی مملکت هم که همه بهتر از من میدونید. و در نهایت و بدتر از همه چیزا این اهرم مهریه که به دست خانوماس عقل رو به کل از سرشون پرونده تا تقی به توقی میخوره میخان پدر همه رو در بیارن.... بازم بگم؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      17 12
      زنی که احترام نبینه کمتر احترام رو هم فراموش میکنه...تو جامعه ایران احترام به زن خونه گذاشتن مترادف با زن ذلیلی.... میدنم که خبر انلاین این نظرو نمیزاره چون بعد از یه سال کامنت گذاشتن اینجا متوجه شدم که جهت گیری زن ستیزانه داره.... مردا همش از مهریه و خرج خونه مینالن...زنها بخوان برن سر کار ناراضی هستن که چرا زنها جای یه شغل رو اشغال میکنن... نرن سر کار میگن ما بریم کار کنیم بدیم اینا خرج کنن (حالا انگار چه قدر حقوقا بالاست که بعد از دادن اجاره خونه. اب، برق، گاز، تلفن، چیش بمونه که خانو بخواد خرج اضافه کنه). مردا ناراضین که زنها مهریه دارن.... پس حق طلاق چی اه من با یکی ازدواج کردم و سال بعد با یه از من خوشگلتر گذاشت رفت چی؟؟؟ اگه 10 سال بعد با دو تا بچه مدرسه ای رفت دوباره ازدواج کرد چی؟؟
    • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      30 4
      تمام دختران؟!!!!!!!!!!واقعا چرا انقدر مردای جامعه و کشور عزیز ما زن ستیز شدن؟!!چرا همه مشکلاتشون رو تو علتی به اسم "زن" ردیابی میکنن؟!!!رو حرف آقاشون حرف نمیزدن؟!!!!شما احتمالا نموندی تو دهه بیست و سی؟! گرونی و وضعیت بد معیشتی پدر هممون رو در اورده.دخترام به اندازه پسرا از این شرایط تلخ اجتماعی و اقتصادی متضرر هستن و ناراحت.به جای این بحثهای متحجرانه و گرفتن انگشت اشاره به سمت"همه"!!!دخترا،بهتر نیست از خودمون شروع کنیم؟!!
    • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      36 45
      هم می خوای بدون اجازه شما نرن بیرون هم به اقتصاد خونه کمک کنن؟ زکی
    • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      9 18
      با این طرز تفکر شما هم به جمع مطلقه ها قطعا اضافه میشی برادر مگه اینکه یه از مثل تارزان از جنگلی غاری جایى پیدا کنی!؟!
  • داریوش IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    38 1
    آمار در کشور ما درست نیست اگه هم در ست باشه بر خلاف کشورهای توسعه یافته هیچ سازمانی در رفع معظلات اجتماعی از آمار و ارقام کارشناسی شده استفاده نمی کند.
  • خشایار IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    64 3
    هرگز ازدواج نکنید مگر با نیمه گمشده تان .البته اگر افرادی مثل من هم که فقط بخاطر بچه هام مجبور به زندگی بودند چه آماری میشد
  • بی نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    21 1
    خوشم باشه
  • مللک A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    63 2
    همه چی ارومه .من چقدر خوشحالم
  • بهروز A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    13 0
    .... واقعاً کدوم آدم عاقل تو این شرایط میتونه همچین تصمیمی بگیره!!!! (البته برای ما های زیر دهک متوسط)
  • بی نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    24 5
    تو مملکت ما اگر به فرض دختری باشه که حاضر بشه با کم ِ آقا داماد بسازه اینقدر اطرافیان تو گوشش ورد می خونند که تحت تاثیر حرف دیگران توقعاتشو بالا می بره.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    24 2
    جامعه ما الگوی بشریت است!
  • ط.ی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    11 14
    چرا بعضی خانمها از انها ارایش زننده میکنن ولباسهای ناجور میپوشند و شوهر به انها میگویید نکنید گوش نمیکنن
  • امیر A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    20 5
    ازدواج یعنی مرد خودشو به بردگی و نوکربیجیر وبی زن درمیاره اما الان دیگه اروم اروم عال شدم پسرا! هدف 90درصد دخترا از ازدواج همینه اون عده ی دیگه ام که نیاز به به ارامش میکنن مجرد میمونن! پس ازدواج تو ایران کلا اشتباهه برای پسرا
  • بی نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    23 2
    دو ماه عقد بودم تازه با دختری که سه سال میخواستمش.این دو ماه به اندازه ده سال اسارت طول کشید.خدا روشکر که ازاد شدم.
  • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    24 3
    همین الان از جشن طلاق میام، خیلی خوش گذشت، طلاق به خیری و خوشی انجام شده بود
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    18 1
    ریشه این نگرانیها،برای کاهش جمعیته.الان در استانهای سنی نشین،رشد حمعیت بیداد میکنه ولی در بقیه استانها برعکسه.برای همین دنبال ازدواج و رشدجمعیت اند.
  • جمال IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    13 16
    بزرگترين مشكل جامعه ما اينه خانمها مخصوصا تو تهران ميرن سركار.اون خانم ديگه حوصله شوهرداري و بچه داري نداره و منجر به طلاق ميشه.خيلي ساده گفتم ديگه دنبال علتهاي ديگه نگردين
  • مهدي A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    13 7
    اينجاست كه بايد بگيم: " روحاني مچكريم "
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    37 2
    ازدواج کردن اشتباه محض است . انشاءالله جمعیت کمتر بشه و امکانات بیشتر
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    30 1
    این آمار کذبه. دیگه الان حداقل نصف ازدواجها میشه طلاق
  • زهرا IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    15 8
    تا زمانی که آقایون خام چشم و ابروی مصنوعی و آب و رنگ مواد آرایشی دخترا میشن و ازدواج میکنن و توی مراسم خواستگاری به رنگ چشم دختر توجه میکنن نه به نجابتش بایدم اینطور باشه ! توی ازدواج هاس سنتی وقتی مادر پسر زنگ میزنه و میگه ببخشید قد و وزن دخترون رو بگید تا ما تصمیم بگیریم دیگه بهتر از این نمیشه ! توی ازدواج های مدرن هم وقتی اولین چیزی که پسر میپرسه اینه که سایز بده دیگه انتظار بهتر از اینم نباید داشت بله ! گذشت اون زمانی که متانت و نجابت و اصالت حرف اول رو توی ازدواج می زد نه قد و وزن و رنگ چشم.
    • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      12 4
      دیگه با این چیزام گول نمیخوریم .انقد سرخاب سفیداب بمالن که برشکست بشن.الهی امین
  • حجت A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    20 7
    بیش از 1 ساله دنبال کیس مناسب میگردم ولی وقتی طرز فکر بعضی خانواده ها و بعضی دخترها رو میبینم دچار تردید میشم که اینجا یه کشور اسلامیه و مبنا رو اخلاقیات قرار بدند.اکثراً تو مادیات غوطه ور شدند.
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    26 4
    من هم به فکر طلاقم دیگه کشش ندارم واقعا" یا طلاق یا خودکشی
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    25 2
    بیشترین مسئله طلاق به خاطر قوانین مون هست که تو قرن بیست و یکم جواب نمیده.
  • حسین آقا A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    23 3
    مسئول محترم سایت خبر آنلاین ممنون از اطلاع رسانی خوب شما ولی بد نیست در مورد زنهای که دوست پسر دارن و شوهر هایی که دوست دختر دارن و علت کارشون را هم این میدونن که طلاق نگیرن یکی بالا سرشون باشه و یا اینکه ابرو دارن بهتره که طلاق نگیرن و این ننگ را در جامعه دارن ترویج می کنن بگین به نظر من طلاق شرف داره به اینکه اینطوری بخواهیم انجام بدیمش در مورد کسی که گفته بود جلوی طلاق را بگیرن بنظرم اشتباه است بذارید افراد با کسی که اختلاف دارن خیلی راحتر از این جدا بشن تا متضرر در دنیا و آخرت خود و دیگران نباشن یا علی مدد
    • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      5 3
      به همچنین اضافه کنید آمار شوهر کشی که رو به افزایشه. اگه شرایط طلاق را اینقدر سختنگیرند و اگرطلاقاینقدر تابو نباشد آمار جنایات خانوادگی هم کاهش می یابد.
  • رابين A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    22 0
    جامعه افسرده ونا شاد باعث درونگرايي وانزواي افراد شده است ، فرهنگ تفريح ودلشاد بودن جايش را به غصه خوردن ونگراني از فردا و حل مشكلات مختلف داده وافراد از مرحله اي به بعد توان تشخيص هدف زندگي را از دست ميدهند . والبته در اين ميان هركس به فكر خودش وسليقه هاي خودش است.
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    11 0
    این آمار هم بدرد مفت نمیخوره، مشکل ی جای دیگست
  • مهدي قائدي A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    8 2
    - اجازه دهيد کودکانتان تاوان و پيامد بي مسئوليتي شان را بپردازند. براي مثال اگر کودک شما دفتر تکاليف خود را گم کرد و يا اسباب بازي اش را شکست، بلافاصله نوع جديد و بهتر آن را در اختيار او قرار ندهيد بلکه هزينه معادل آن کالا را به طور يکباره يا تدريجي از پول توجيبي کودکتان کسر کنيد. - در مورد ارزش و اهميت مسئوليت پذيري براي کودکتان صحبت کنيد و سعي کنيد از طريق رفتارتان، الگوي خوبي براي او باشيد. - حتي در سنين پايين نيز به کودکتان فرصت و اجازه ي تصميم گيري در برخي از امور را بدهيد. براي مثال: « زهرا جان دوست داري با پول عيدي هايت چه کار کني؟» و يا «سامان جان، دوست داري براي آخر هفته با پدرت کجا برويم؟»
  • ف.ر IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    12 26
    آقايون توجه كنند. وقتي طلاق صورت ميگيره بيشترين ضربه رو از نظر اجتماعي خانمها مي خورن. يه آقا بعد از طلاق ميره و دوباره به راحتي ازدواج مي كنه حتي با يه دخترخانم كم سن و سال و مجرد. ولي يه خانم حتي اگر فقط عقد كنه و ازدواجي هم صورت نگيره حالا حالا ها بايد صبر كنه تا شايد بتونه مجددا ازدواج كنه تازه اون هم با كلي باج دادن به طرف مقابلشون. انگار اون آقا چه ايثاري كرده. براي همين وقتي مي خوان طلاق بگيرن با گرفتن حقوق قانوني خودشون در واقع مي خوان يه جوري آينده خودشونو تامين كنند تا اگر حتي ديگه نتونستند ازدواج كنند لااقل مشكل مادي نداشته باشند و يا به راه هاي خلاف كشيده نشن. خيلي وقتا خانمهايي كه به راههاي ناجور كشيده ميشوند، به خاطر نداشتن پشتيبان مالي به اين راهها ميروند نه براي هوا و هوس.
    • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      24 7
      یک آقا بعد از طلاق انقدر بدهکار میشه و دیگه نمیتونه ازدواج کنه. الکی دکون باز نکنید شما هم واسه زیادی خواهی های بی انتهاتون
    • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      7 4
      شما مثل اینکه از عهد بوق آمدید. پس اگر مهریه رو میگیرن چرا دیگه کار میکنن. کمشونه؟ از بس زیاده خواهند. هم مهریه هم کار هم بازنشسنگی شوهر در صورت فوت اون. مهریه بر ارث هم مقدم است و حتی خودش به وراث به ارث می رسد. چه کسی فکری برای آینده مرد میکند؟ از کجا معلوم مرد به این بی پولی و مشکلات دچار نشود؟ امروزه این مشکلاتی که فقط میگویید مخصوص زنان نیست بلکه مردان را بیشتر شامل می شود. بیشتر بیکارها مرد هستند. وقتی بازه آماری از سال 57 به بعد باشه همین میشه. اما اگر چند سال اخیر را بگیریم شمار بیکاران مرد دو برابر زنهاست. این انصاف نیست. از یک طرف مدرن که به نفع زنها باشد از آن طرف هم سنت جاهایی که به نفع زنان باشد. بیچاره مردان
    • هخ IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      4 2
      برعکس
  • پرهام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    12 2
    من خیلی دوست دارم که با وجود نداشتن شغل، درآمد، خونه، ماشین و ... ازدواج کنم اما پدر و مادرم اجازه نمیدن و بهم فحش میدن! میگن مگه آمار طلاق و مهریه های به اجرا گذاشته رُ نمی بینی، ما نمیخوایم خونمون رو مهریه بره که البته راست هم میگن. البته پدر دخترا هم حق دارن که مهریه رُ بالا میگیرن. بنابراین، نتیجش میشه این چیزی که شده!
  • سحر IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    15 4
    من خودم پسران مجردی می شناسم که تمایل به ازدواج ندارن در صورتیکه کار و موقعیتشون بد نیست علتش هم که جویا شدم فهمیدم با خانمهایی که طلاق گرفتن رابطه دارن و از این رابطه هم راضی هستن چون بدون مسئولیت رابطه شون را دارن و دلیلی نمی بینن که ازدواج کنن ! معضلات اخلاقی و اجتماعی در کنار مسائل مالی داره ریشه خیلی از چیزهای خوب را در این مملکت خشک می کنه !
    • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      13 4
      یه همچین آئمی بهتره ازدواج نکنه...کسی که چون میل جنسی برطرف میشه نمیخواد ازدواج کنه یعنی یه جورایی تمایلی به پدر شدن نداره...چرا همچین آدمی رو باید مجبور کرد به ازدواج...فردا دو سه تا بچه بیچاره هم به علاوه مادرشون بدبخت میشن...
  • كيان A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    21 3
    با سلام به همه دوستان.يك نفر كامنت جالبى گذاشته كه بسيار درست بود. خانم ها قصد دارند مهريه سنتى را داشته باشند و آزادى مدرن را نيز داشته باشند. گذشته و أينده با هم جور در نمياد. بهترين راه عدالت اينست كه مهريه اى وجود ندارد ولى دارايى هاى "پس" از ازدواج به صورت مساوى بين مرد و زن تقسيم شود تا اين حربه مهريه باعث تخريب زوجين نشود.
    • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      5 10
      ببخشيد مهريه وجود داره باز هم آقايون ميرن و هزار تا كار بي سرو صدا انجام مي دن. واي به حال اينكه مهريه نباشه. ديگه اون وقت هر روز يكيرو عقد مي كنند و فرداش به راحتي طلاق ميدن.
  • امیر A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    42 2
    هرچی ازدواج کمتر، تولد کمتر، آدم بدبخت کمتر
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    24 6
    اخه درستهتو قرن بیست و یکم زن و مرد هردو کار کنند ولی مرد فقط باید مخارج زندگی رو بدوش بکشه و زن بخواهد فقط برای خودش پس انداز کنه ؟!هر دو کار کنند ولی مرد مجبور باشه مهریه سنگین پرداخت کنه و زندونی رو هم بکشه؟!حالا به هر دلیلی زن ناسازگاری در بیاره فقط مرده که ضرر می کنه.
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    10 12
    اين آقايوني كه ميگن مهريه دادن باعث ميشه اونها بدهكار بشن و ديگه پولي براشون نمي مونه تا دوباره ازدواج كنند! چه طور ميرن و با چند زن رابطه صيغه و بدون صيغه برقرار مي كنند؟؟؟ چون مجانيه؟؟!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      13 6
      مگه چند درصد مردا اینطورین .خود من با اینکه مجردم دنبال این چیزا نبودم با اینکه میتونستم .بعدش شما باید ببینی چی میشه که یه مرد به جای براورده کردن نیازش توی خانواده به جاهای دیگه پناه میبره .بی انصافیه اگه بگیم فقط بهخاطر تنوع طلبیه. موارد دیگه رو هم باید درنظر گرفت .خود من اگه بخوام با این شرایط ازدواج کنم (توقعات بالارو براورده کنم) هیچ موقع نمیتونم زنمو اونقدری دوست داشته باشم که نیازشو براورده کنم یا ابراز علاقه واقعی بکنم حتی تا اخر عمرم .به نظرم باید طلاق عاطفی رو مسبب اصلی این رابطه ها دونست .در خانواده ای که مرد مجبور به تحمل زندگی باشه (به خاطر مهریه بالا و وناسازگاری های همسر) این موارد بیشتر میشه .
  • علیرضا ی متاهل IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    13 4
    کاشکی من یک زن افریده میشدم.دیگه هیچ غمی نداشتم.