دیده بان حقوق بشر، سازمان مدافع حقوق بشر مستقر در نیویورک، گروههای اپوزیسیون در سوریه را به جنایت علیه بشریت متهم کرده است.

 

به گزارش یورونیوز این خبر پس از آن اعلام شد که گزارشی مبنی بر مرگ ۱۹۰ شهروند سوری در روز چهارم اوت به دست مخالفان مسلح در سوریه منتشر شد.

 

این حملات به صورت دسته جمعی و در ۱۰ روستای در استان لتاکیا صورت گرفته بود. گزارش سازمان های حقوق بشری همچنین تایید می کند که ۱۸ تن از کشته شدگان کودک بوده اند.

بر روی دیوار خانه هایی که مورد حمله شورشیان قرار گرفته، امضایی از جبهه نصرت به چشم می خورد. گروهی که شاخه وابسته به القاعده در سوریه به شمار می رود.

به گزارش دیده بان حقوق بشر ، ۲۰ گروه از شورشیان مسلح در این حمله و برای تحت کنترل درآوردن این ۱۰ روستا همکاری کرده اند اما تمامی این مناطق باردیگر توسط نظامیان در نبردی در ۱۸ ماه اوت باز پس گرفته شده است.

لما فقیه، یکی از پژوهشگران دیده بان حقوق بشر می گوید: "نحوه حمله و برنامه ریزی های از پیش تعیین شده برای آن نشان می دهد که این حملات کاملا حساب شده و بر اساس سیستمی مشخص صورت گرفته است. به همین دلیل، به عنوان جنایت علیه بشریت شناخته می شود. مخالفان مسلح که وارد محل شدند، بطور برنامه ریزی شده، هر مردی را که می دیدند، می کشتند. آنها همچنین هر کسی را که در حال فرار مشاهده می کردند، اعم از زن یا کودک، می کشتند."

به گزارش این سازمان حدود دویست روستایی که اغلب آنان زنان و کودکان هستند نیز در این حمله توسط شورشیان به اسارت گرفته شده اند.

دیده بان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا همه احزاب درگیر در بحران سوریه به دادگاه جنایی بین المللی فراخوانده شوند و درباره جنایاتی که مرتکب شده اند، پاسخ دهند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    22 1
    قابل توجه بینندگان پر و پا قرص بی‌بی‌سی که ایران رو جعلی، اسرائیل رو اصل، تروریست ها رو ارتش ازاد و مدافعان سوریه و لبنان رو تروریست معرفی میکنه.