ایسنا نوشت:

 تلویزیون سوریه از انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در دمشق خبر داده و اعلام کرد که هدف این انفجارها ساختمان رادیو و تلویزیون سوریه بوده است.

شبکه الاخباریه سوریه اعلام کرد، دو خودروی بمب‌گذاری شده که توسط دو عامل انتحاری هدایت می‌شدند در دمشق منفجر شد. شبکه الجزیره نیز گزارش داد که در هر خودرو بیش از 100 کیلو گرم مواد منفجره کار گذاشته شده بود.

عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در پی این انفجار اعلام کرد که این دو حمله هیچ تلفات جانی به دنبال نداشت و چنین اقداماتی نشان‌دهنده عجز و ناتوانی گروه‌های مسلح در تحقق اهدافشان در سوریه است.

در همین حال، جبهه النصره با انتشار پیامی در صفحه خود در پایگاه اجتماعی توییتر مسئولیت دو انفجار تروریستی مذکور را بر عهده گرفت.

در این پیام آمده است، جبهه النصره وارد دمشق شده و ساختمان رادیو تلویزیون را نابود می‌کند. جبهه النصره در ادامه با اعلام اینکه یکی از مسئولان شبکه الاخباریه سوریه زخمی شده تاکید کرد: این تنها آغازی چیزی است که ما وعده آن را داده بودیم.

گرچه این انفجارها تلفات جانی بر جای نگذاشت اما مقدار مواد منفجره به کار رفته در آن و نیز منطقه مورد حمله، نشان دهنده برنامه ریزی گسترده و دقیق النصره برای حمله به مراکز حساس دمشق است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =