ایرنا نوشت:

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه سه شنبه در دیدار با نخبگان استان کرمانشاه ، مردم ایران را آگاه ترین مردم جهان معرفی کرد و افزود: آگاهی چیزی نیست که بتوان آن را از مردم گرفت بلکه هرچه جریان ها و گروه های افراطی فشار بیشتری وارد کنند آگاهی مردم نیز افزایش می یابد.

وی گفت: برخی افراد تندرو و افراطی با هدف جلوگیری از آگاهی و بینش مردم کارهای غیرعاقلانه ای انجام می دهند اما خوشبختانه مردم کشور دارای فهم و شعور بالایی هستند و افراطیون که حضورشان درهرجایی خطرناک است،نمی توانند آگاهی را از آنان بگیرند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد از اخراج اساتید از دانشگاه ها بخاطر بیان عقایدشان و همچنین ستاره دار کردن گروهی از دانشجویان در دولت های گذشته آن را کاری اشتباه خواند و گفت: این کارها در دولت جدید معنایی ندارد.

وی دراین مراسم که درسالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، دانشگاه را محیطی علمی دانست که باید تبادل افکار در ان جریان داشته باشد و اساتید و دانشجویان اعتقادات و افکار خود را آزادانه بیان کنند.

هاشمی رفسنجانی افزود: اینکه استادی را بدلیل بیان و طرح اعتقاداتش اخراج کنند و یا دانشجویی را بخاطر بیان نظرات و فعالیت های دانشجویی ستاره دار و آن را ممیزی کنند کار اشتباهی است، دانشگاه های ما باید از برخی قید و شرط ها آزاد شود تا بتواند رشد لازم را داشته و به اهداف علمی مورد نظر دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما راهی نداریم جز اینکه برای توسعه و پیشرفت به سمت علم و علم آموزی برویم، زمینه های پیشرفت علمی در کشور را مهیا دانست و گفت: با شرایطی که ایجاد شده راه رشد و توسعه علم و دانش نیز هموارتر از گذشته شده و همه افراد علاقه مند می توانند با خیال راحت به تحصیل علم و دانش بپردازند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تلاش های دولت تدیبر و امید برای برای بهبود وضع کشور اشاره کرد و گفت: آقای روحانی که مردم وی را بعنوان رییس جمهور برگزیدند بدنبال تحقق شعارهای انتخاباتی خود است و ذره ای برای اجرای آنها تردید ندارد. هر چند ممکن است اجرای برخی از شعارهای تبلیغاتی آقای روحانی به تاخیر بیافتد اما مطمئنا عملیاتی خواهد شد و به فضل الهی افق روشنی پیش روی کشور قرار دارد.

از جمله نکات جالب توجه این جلسه می توان به قطع چند باره سخنان هاشمی رفسنجانی و تشویق شدن از سوی نخبگان استان و شرکت کنندگان در این مراسم اشاره کرد.

سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با استقبال شدید نخبگان مواجه شد اما در عین حال آنها دلخوری خود را از فراهم نشدن دیدار دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با وی ابراز داشتند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیاس بزرگ A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    6 4
    کوه درایت, سیاست, تجربه,آینده نگری,بزرگواری است این مرد.آقایون افراطی اگه بذارن این مملکت داره روی غلتک می افته فقط باید صبر کردو دید.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    4 3
    آقای هاشمی رفسنجانی این بار به خاطر مردم هم که شده باید آن جناب توهین کننده (ارضی) را به معذرت خواهی و ابراز ندامت وادار کنند.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    4 3
    هاشمی زنده است تا نهضت زنده است
  • هاتف A1 ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    5 3
    جالبه که این قسمت مهم از حرف ها حذف شده: "...وی خاطرنشان کرد: مردم دیگر تحت تاثیر صدا و سیما و جعبه ای که مطالب را با سانسور به مردم تحویل می دهد نیستند؛ مردم ایران امروز آگاه شده اند و عقل خود را دست جعبه ای که سانسور می کند نمی دهند." خوب جواب این صدا و سیما رو داده.
  • بی نام A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    3 9
    افراطی فرزندان شما هستند که هر غلطی دلشون میخواد انجام میدن . افراطی سایت شماست که هر مطلبی رو برای التماس به امریکا رو سایتتون میگذاره یه کسی از افراط و تندرو حرف بزنه که خودش مخالف اون رو انجام داده باشه افراطی شما هستید که سال 88 اون فتنه رو بپا کردید . میگم خدا آخر و عاقبت ادم رو بخیر کنه . شما که نه بچه هاتون مشکلی دارند نه اطرافیانتون .
  • بی نام A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    3 4
    مگه تودانشگاه شما قیدوبندی هم وجود داره . شما که پول اونجا رو هزینه اهداف کثیف خودتون میکنید
  • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    4 3
    سلام بر خاتمی درود بر هاشمی
  • محمدرضا A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    2 3
    خدا رو شاکرم که هاشمی رو با این عقاید مشاهده کردیم.درود بر هاشمی سلام خاتمی
  • حسین A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    2 4
    درود بر رفسنجانی عزیز ومرگ بر هر چی افراطی
  • بی قرار IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    3 1
    هاشمی اگه لالایی بلد بود بچه هاشو میخوابوند.
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    1 2
    عاشقتم هاشمی