آیا آواز خواندن بانوان مطالبه اصلی ما از دولت تدبیر و امید است

کاملا قابل درک است. انتظارات بعضی از دوستان از دولت جدید را می گویم. بالاخره پس از هشت سال نسیمی وزیدن گرفته است که بوی بهبود را می توان از آن شنید. وقتی هشت سال دندان بر جگر صبر خاییده باشی و ناگهان فضای نصفه نیمه ای برای بیان حرف های مانده در گلو پیدا کنی می خواهی علاوه بر هر آن چه در دل داری چیزهای بیشتری هم بگویی. به کفاره آن همه سکوت و صبر، حرف زدن را حق خودت می دانی

 اما هشدار که "تدبیر" اگر از یاد برود دور و دیر نخواهد بود که بار دیگر زمام امور به دست زمره شعار و مدعیان عدالت و مهرورزی بیفتد و بشود آنچه نباید بشود. به صراحت بگویم مشکل جامعه بحران زده ما امروز نه حجاب اجباری است و نه ممنوعیت آواز خوانی بانوان. اگر هم بتوان این ها را مشکل به حساب آورد در مقابل مشکلاتی که بخش اعظمی از مردم ما با آن دست به گریبانند هیچ است و کم از هیچ. این حرف ها به معنای بی اهمیت جلوه دادن دغدغه بعضی از دوستان نیست، بدون شک این شکل از برخورد نظام جمهوری اسلامی با مسئله حجاب و موسیقی بدون عیب و ایراد نیست اما آیا رسیدگی به این مسائل در مقابل سیل مشکلاتی که مردم با آن امروز دست به گریبانند اولویت دارد؟ علاوه برآن آیا طرح این مسائل به عنوان مطالبات اصلی مردم، گزک به دست دشمنان دولت تدبیر و امید نمی دهد تا این خردک شرر امید را به شمع مرده ناامیدی بدل کنند؟ آیا آن ها نخواهند گفت بفرمایید این هم از مشتی شکم سیر که همه هم و غمشان برداشتن روسری نسوان و آواز خوانی بانوان است. تازه من با تعابیر محترمانه ای این حرف ها را بیان کردم واگرنه، هم شما و هم من خوب می دانیم که ادبیات آن ها که در کمین دولت تدبیر و امید نشسته اند تا او را به بی کفایتی متهم کنند از چه جنسی است. اگر می خواهیم سهمی در تناور شدن نهال نازک و نحیف امید داشته باشیم باید این نهال را از آفات و بلایای طبیعی و غیر طبیعی حفظ کنیم نه آن که بهانه به دست تبرداران بدهیم تا به نام دفاع وپاسداری از ارزش ها، نهال جوانی را که خیلی ها بدان امید بسته اند به خاک و خون بنشانند. این درست که هرکس به امیدی به تغییروضع موجود رای داده است و حق دارد مطالبات خود را بیان کند اما کمی پا روی خود خواهی بگذاریم و به این بیندیشیم که آیا طلب مطالبات ما در موقعیت کنونی به دیگران کمک می کند و یا آن ها را به دردسر می اندازد؟ آیا مطالبات ما نسبت به مطالبات آحاد جامعه در اولویت قرار دارد یا ممکن است مطالبات به حق آن ها را نیز تحت الشعاع مسائل حاشیه ای قرار دهد؟ گمان می کنم اندکی اندیشیدن به این سئوال ها در مسیری که پیش رو داریم بسیار به ما کمک می کند تا از تکرار تجربه های تلخ گذشته جلوگیری کنیم.

 

 

کد خبر 317820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    ساهاست که یک عده سلیقه و عقاید خودشان را تحت عنوان مذهب ، دین ، عرف به مردم تحمیل می کنند. ای کاش روزی برسد که به سلیقه های همدیگر احترام بگذاریم
    • دیوید A1 ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      میدونید . ما وقتی خوب دقت کنیم می بینیم که مشکلاتما یا کوچیکه یا ناچیز . ولی وقتی تعداد این مشکلات رو می بینی میشه ی غول بی شاخ و دم که باعث شده زندگی بسیار سخت و طاقت فرسا بشه تو ایران . هزاران مشکل فرهنگی ، فکری ، روحی ، اجتماعی ، زیست محیطی ، اقتصادی و انسانی ما رو احاطه کردن و تنها راه دور بودن از این مشکلات مهاجرت به ی کشور دیگه هست .
    • معین A1 ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      اره دیگه سیاست خودشان شما فقه خوندید که درباره پوشش نسوان یا موسیقی نظر می دید چطور موقه مریضی به دکتر مزاجعه میکنید اینجا هم جمهوری اسلامی است و باید بر اساس اسلام ناب محمدی (ٌص) اداره شود همین کار ها رو می کنید و نظر ها را می دید بعد با هم اختلاف پیدا می کنیم درباره این مقاله دست شما درد نکنه حالا ما اعتراض هم به خواندن موسیقی زنان که حرام است یا پوشش زنان می کنیم شدیم مخالفان رییس جمهور اتفاقا ما با اینکه به ایشان رای ندادیم احترام بسیار زیادی برای رییس جمهور کشورمان قائلیم
    • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      72 6
      اسلام ناب محمدي ميگويد كه جامعه بايد بر اساس خواسته و نظر مردم اداره شود و نه اينكه چيزي به نام اسلام بر مردم تحميل شود ! امام علي عليه السلام كه از طرف خداوند براي امامت بر مردم انتخاب شده بودند و حكم ولايي داشتند حكومت را تا زماني كه خود مردم براي بيعت با ايشان نيامدند نپذيرفتند ... دستورات ديني به خصوص در شرايط كنوني بايد مقبوليت اجتماعي داشته باشد و بعد در جامعه اجرا شود نه آنكه به زور و اجبار آن را به مردم تحميل كرد ... در ضمن كشور ايران متعلق به هفتاد و پنج ميليون ايرانيست و همه مسلمان و غير مسلمان ، مرد و زن ، پير و جوان همه بايد به طور يكسان از حقوق اجتماعي و منزلت اجتماعي يكسان برخوردار باشند و نه اينكه خواست و عقيده عده اي ديگر به نام دين و مذهب يا هر چيز ديگري بر ديگران تحميل شود.
    • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      9 53
      منظور از خودشان کیست؟؟ هرکی مخالفه سرش رو محکم بکوبه به دیوار. زنده باد جمهوری اسلامی ایران. نابود گردد آزادی های خلاف شرع
  • حسین بهاربین DE ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    44 41
    به عنوان کارشناس موسیقی و از خوانندگان صدا و سیما و عضو خانه موسیقی نوشته شما را تأیید می‌کنم مخصوصا: آیا طلب مطالبات ما در موقعیت کنونی به دیگران کمک می کند و یا آن ها را به دردسر می اندازد؟ آیا مطالبات ما نسبت به مطالبات آحاد جامعه در اولویت قرار دارد یا ممکن است مطالبات به حق آن ها را نیز تحت الشعاع مسائل حاشیه ای قرار دهد؟
  • محسن A1 ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    چقدر بد که حقوق طبیعی تبدیل به رویا و زیاده خواهی می شود.
    • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      حقوق طبیعی !!! آواز خوانی بانوان حق طبیعیه یا بی حجابی حق طبیعیه ؟ هیچ کدام اینا جز حقوق نیستند به عبارتی حرام هستند. حقوق طبیعی در دین و جامعه ایرانی شامل داشتن شغل مناسب سرپناه مناسب غذای مناسب برای خوردن و لباس مناسب برای پوشیدن می باشد که طبق گفته سید بسیاری افراد از بسیاری از این حقوق بی بهره اند. استفاده از تکنولوژی روز را هم می توان امروزه به آن اضافه کرد.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      45 5
      حقوق طبيعي در جامعه ايراني و در هر جامعه اي حقوقيست كه هر فرد براي خودش طلب ميكند و تا جايي كه مانع حقوق ديگران نشود محترم است نه حقوقي كه شما مطابق با اعتقادات خود براي ديگران طلب ميكنيد !
    • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      37 7
      جالبه به زور عقاید یک عده ای رو باید تحمل کرد و دم نزد این اسمش چی میتونه باشه؟
  • بی نام A1 ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    55 6
    مشخصه که نیست ولی سوالی که پیش میاد اینه که به هر حال قراره شرایط باز شدن این مسایل کی پیش بیاد؟ایا یادمون نیست که در دولت اقای خاتمی با وجود فضای چندین بار ازادتر اون روزها و با وجود کم قدرت تر بودن جریانهای افراطی باز هم این چنین مقوله هایی سر بسته ماند!این در نظر نگرفتن خواست های عرفی حداکثری این چنینی خود باعث دوری بیش از پیش مردم خصوصا نسل جدید از دین شده چون اینچنین محدودیتهایی برای فرزندان این هزاره قابل فهم نیست و این خود بزرگترین خطر برای یک جامعه است که قوانین با فرهنگ و خواست عرفی ناسازگار باشد،البته حرف صما رو برای منطقی نبودن ابراز این مباحث در این برهه زمانی تصدیق میکنم اما از نظر روانشناسی این گونه واکنشها طبیعی هست و کاریش هم نمیشه کرد.
  • بی نام A1 ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    46 3
    صبر كنيم .. تلاش ... صبر صبر صبر ... تاريخ را بخوانيم . به آرامي جلالمان را باز پس خواهيم گرفت . ( يك توصيه به سايتها و رسانه ها از ذوق ذدگي و نديد بديد ! بازي بشدت پرهيز كنيم با متانت و به پشتوانه زبان و فرهنگمان با جهان وارد تعامل شويم ) اميد تدبير كرامت حماسه
  • خودم IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    25 78
    نه په... ملت توقع دارند که تورم رو بیارن پایین این آقایون. کاری از دستشون بر نمیاد میان یه سری موضوعات طرح میکنند که فکر مردم رو از مسائل اصلی دور کنند
    • بی نام CA ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      16 0
      همین خودم خودم ه که بیچارمون کرده!
    • بی نام A1 ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      8 2
      اشتباه مثبت زدم
    • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      6 2
      احسنت.
  • صلح طلب IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    42 4
    یکی از سایت های معتبر کشورهای دنیا رو بر اساس هشت فاکتور رتبه بندی کرده و ایران جزو 100 کشور اول نیست! بدترین فاکتورهای ایران هم که جزو 10 تای آخر دنیا هستن این چهار فاکتور هست: آزادی های فردی، سرمایه اجتماعی، امنیت زندگی، و حاکمیت. خب حالا آقای موسوی لطفا شما بگید چرا؟
  • بی نام A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    10 46
    الان مشکل مملکت فقط آزادی و بی بندوباریه که نیست . باید همه اینها آزاد بشه تا همه مشکلات حل بشه .خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      25 2
      مشکل ما افکار بیمار امثال شما و بی ظرفیتی عده ای دیگر است که آزادی را مساوی بی بندوباری میدانید!
  • امیر A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    13 2
    با سلام دوست عزیز اولا که "اثبات شیء نفی ما عداء نمی کند". وبعد این که برخی دغدغه ها درست که در اولین نظر نان شب و قاتق روز نیستند اما به هزاران دلیل کهنه شده و مزمن گذار از آنها نه تنها التزامی با مانعیت بقیه ندارد که از قضا با شکستن تابوهایی که دیگرانی از آنها دکان های هزاران نبش هزار ساله بنا کرده اند فرصت و امکان رسیدن بعد از هرگز به واقعیات را می دهند. این ها حداقل "نشاط" ی را به جامعه هدف تزریق می کنند که اعتماد به نفس نفوذ به سد دین فروشان کمترین فایده آن است.
  • بی نام US ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    21 1
    خوشحالم كه نظر عموم مردم را كه مي خوانم به اين سمت است كه مطالبات فراواني وجود دارد، ولي بايد آرام آرام به سمت آنها حركت كرد. اميدوارم حكومت هم به اين تعامل با جامعه برسد و اعتماد بين حكومت و مردم تقويت شود. اين تنها راه توسعه پايدار كشور است. اتفاقي كه در هزاره گذشته نيفتاده
  • بی نام IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    18 4
    مردم نظرات وانتظارات خودشون رو نگن چون یه قشر دیگه مشکلات بزرگتری داره؟؟؟!!! این مسائلی که شما میگید مشکل نیست مربوط به فرهنگ واون چیزایی که می گید مشکلات اصلی هستند مربوط به سیاست واقتصاده چرا وقتی از یک اظهار نظر خوشتون نمیاد سعی میکنید با وسط کشیدن چیزای بی ربط اون رو گمش کنید
    • فریدون A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      7 1
      کی گفت نگن برادر؟ مطلب رو درست نخوندی، مثل خیلی های دیگه که معترضن. حرف اینه که مطالبات رو باید با تدبیر و خرد مطرح کرد تا گزک دست افراطی ها ندیم. این حرف کجاش اشکال داره؟
  • صادق IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    29 1
    برادر مسائل اقتصادی رو با مسائل فرهنگی قاطی نکن.اینا به هم مربوط نیستن. مشکل ما اینه که تا یه نفر حرف می زنه امثال شما برمیگردن میگن مردم گشنشونه چرا شما اینو میگید.موسیقی مربوط به وزارت فرهنگه اقتصادم وزارتخونه های مربوط به خودشو داره واگه کسی در مورد حجاب یا خواندن زنا حرف بزنه چوب لای چرخ وزارت اقتصات نگزاشته فدات شم!!!!!
  • امید IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    5 16
    روحانی مچکریم
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    25 4
    چقدر این ادبیات و این منطق آشنا به نظر می رسد. همیشه کسانی که روی دوش مردم به قدرت می رسند برای باقی ماندن روی دوش مردم آنها را دعوت به صبر و تحمل بیشتر می کنند.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    21 1
    این یه مطالبه اصلی نیست ولی مسلما باید تبدیل به یه مطالبه اصلی بشه. چون این موارد از نظر من البته جزو ابتدایی ترین حقوق انسانی و الفبای نو گراییه و در یه جامعه سنتی و غیر مدرن نمی شه از اقتصاد مدرن هم صخبت کرد
  • سعید خان A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    2 7
    اقلیت فرصت طلب از هر جناحی که باشد با سر هزار سودایشان کار دست اکثریت می دهد اگر خطوط قرمز هر جریان سیاسی مکررا باز تعریف نشود و رعایت نشود آن جریان سیاسی را میمیراند البته بایدخوش شانس هم باشیم رییس آن جریان دچار انحراف نشود . رییس دولت اصلاحات بعد از 7 سال زمامداری می فرماید اصلا تعریف اصلاحات باید روشن شود - رییس دولت عدالت و ساده زیستی سر ازجایی در میاورد که عقل متحیر می ماند و ..... اما امیدواریم سرداران تدبیر و امید از سرنوشت گذشتگان عبرت بگیرند و بیشتر به افراط و تفریط اطرافیان دقت کنند تا مخالفانشان . به زعم بنده مخالفین و منتقدین دولت فعلی بهترین ابزار برای طی کردن و تنویر راه دشوار اعتدال بوده و خواهد بود .
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    12 2
    اقای موسوی میدانیم که هر تغییر کوچک قانونی در ایران حتی در مسایل فرهنگی اجتماعی از طرف برخی سیاسی قلمداد میشه و این عده فکر می کنن تن دادن به خواست مردم حتی در مسایل کوچک این چنيی میتونه تبعات سیاسی بعدی داشته باشه یکی از اصولگراهای سرشناس طرفدار دولت که حتما شما هم میشناسي در مصاحبه ای در هفته قبل گفت اگه در مورد مسایل هسته ای نظر سنجی بشه خوبه اما ممکن دامنه اینکار بعدا به مسایل دیگه. بکشه که خوب نیست پس به طور کلی مخالفم!!!تازه این ادم افراطی محسوب نمیشه،چطور میشه انتظار داشت روزی دولتی حتی اگر واقعا به اي بخش از مطالبات مردمی اعتقاد داشته باشه خودش و دولتش رو وارد یه. همچین چالشهایی کنه،اقای خاتمی. رو نذاشتن حتی از ظرفیتهای قانون اساسی جهت. عمومی بهره بگیره چه برسه به...!
  • مهران A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    40 7
    مشکل کوچیک بزرگ نداره باید رفع بشه،، کی میخواهیم ار قرون وسطی بیرون بیایم؟!
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    25 1
    مطالبات و حقوق ابتدایی افراد که حتی در کشورهای همسایه و اسلامی چندین سال است که حل شده برای ما همچنان گره کوری است که رسیدن به آنها جزو آرزو برای آیندگان باشد.
  • بی نام GB ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    41 6
    ترانه خوانی بانوان هم یکی از مطالبات است
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    18 1
    اینها نیز بخشی از مطالبات جامعه است و باید بدان توجه کرد. با پاک کردن صورت مسئله های این دستی هیچگاه مسئله حل نشده بلکه نفاق رواج یافته. مردم ایران کم کم دوشخصیتی می شوند و این نه تنها برای خودشان بلکه برای نظام سیاسی نیز بس خطرناک است.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    13 0
    سید درست میگه این مسائل همه از خواسته های مردمه ولی باید اولویتها رو رعایت کرد...
  • مسعود IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    3 35
    یه عده ای که سنگ آزادی و... را به سینه میزنم از فرصتی که پیش اومده میخواند سوء استفاده کنند و به آزادی و به بند وباریشون بپردازند. کور خوندند مردم ما اسلامی هستند و با بدحجابی و لوتی گری آزادی خواههای افراطی مخالفند
    • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      24 1
      آزادی خواه افراطی خیلی خنده دار بود!!! واژه های اینچنینی من را یاد" کش لقمه" می اندازد.کاملا بی مفهوم!!!
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    15 4
    تا کی باید از ترس به هم نخوردن شرایط موجود حرف نزد؟! تا کی باید صبر کرد تا چند جمع محدود و بسته و کوته فکر بیابند که زندگی چیز دیگری ست و نمی شود برای هنر و حجاب و چه و چه از بالا و از بیرون تصمیم گرفت؟ بس است دیگر. واقعن بس است.
  • علی حسینی A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    10 0
    من به همان اندازه که با آزادی موافقم با بی بندباری مخالفم. دوستان آزادی با بی بندباری از هم جدا هستند، و به آنهایی که بی بندباری رو در آزادی ویا آزادی رو در بی بندباری میبینن باید گفت که کاملادر اشتباهند. انسان طالب کمال و رسیدن به اوج هست، پس دلیل نمیشه که انسان رو از خواسته های خوب محروم کرد. به راستی که اعتدال کلمه ایست پر مغز
  • رضا از شیراز IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    1 0
    این آقای موسوی عزیز نویسنده روشنفکری است و مطالب نابی ارائه می دهد. لازم است در شرایط فعلی به اولویت بندی مطالبات بپردازیم و شرایط را درک کنیم.قطعاً برای آنانکه سربلندی خود و کشور را می خواهند نوع پوشش و مباحث اینچنینی نباید اولویت باشد بلکه اصل آزادی ، ازادی اندیشه ، آزادی بیان ، بهبود امور اقتصادی، شرایط عمومی زندگی، ارتقای علمی، ارتقای فرهنگی، حفظ محیط زیست، بهبود نظام اداری، مبارزه با فساد مالی و اخلاقی و.... اولویت دارد و پرداختن به آن اموری که اولویت ندارد و از اتفاق در شرایط فعلی بسیار چالش برانگیز است ما را از نیل به اهداف اصلی باز می دارد. پیشنهاد می کنم ایشان و نویسندگان در فضای مجازی لیستی از مطالبات اصلی تهیه و ارائه و توجه همه اصلاح طلبان را به ان جلب نمایند تا از گرفتاری های بع
  • فرهاد A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    1 0
    آقای موسوی جالبه اکثریت خوانندگان نوشته شما اصل مطلبی رو که گفته شده رها کردن و در مورد آزادی و.. صحبت میکنن! و در واقع اون قشر یا گروهی که شما مخاطب قرار دادید و قرار است نزدیکان فکری شما (اعتدال و عقلانیت) باشن و مخاطب قرار بگیرن اصلا این حرف رو (دعوت به اعتدال و عقلانیت) بر نمی‌تابند! یه قشری از جامعه "طرفدار" اصلاحات هستن ولی لزوما به اصل نسخه ارائه شده و اعتدال و عقلانیت درونش "اعتقاد" ندارن! که دلیل شکست اصلاحات در دور دوم آقای خاتمی و فاجعه 8سال بعدش هم همین بود. بنظرم بهتره قبل از مفروض کردن عقلانیت و اعتدال و اتکا به وجود اون در مخاطب تون، اول در تحقق پیدا کردن و واقعی شدن این مفروض بکوشید..
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    4 0
    اگر امکان منتشر کردن کامنتها نیست-بهر دلیلی-،خاهشا کلا هیچ کامنتی را منتشر نکنید.
  • بینام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    11 0
    من با این نوشته کاملا کاملا کاملا موافقم.ولی واقعا چرا مردان به استفاده از عمامه یا روسری وادار نمیشن .کی گفته سر لخت اقایون جاذبه نداره ؟ یا واقعاچرا اقایون شلوار به پا میکنند در حالیکه مایه شرمساریه این نوع پوشش . دشداشه بپوشن امنیت جامعه به مخاطره نیفته
  • کهنسال IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    7 0
    به ازعان اکثر اونهایی که دو دوره رو دیدن با وجود تمام محدودیتها فساد افزایش داشته نسبت به اونهایی که دورۀ قبل رو دیدن, وقتی زیاد فشار بیاری حتماً از جای دیگه می زنه بیرون
  • معلم IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    5 2
    همین الان هم بی بند وباری کولاک میکنه -معلم دبیرستان دخترانه هستم باور میکنید دیگه بر ای دخترا نامحرمو ، گناه و با عرض معذرت رابطه نامشروع هیچ قبحی نداره -فکر کنید تو این جامعه که بقولی در تنگنا و خفگان هستید .نگید گه به خاطر همین سخت گرفتن هاست که دورغ محضه-با سند اظهار نظر کنید
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    3 5
    خدایا این ادم چرا باید این قدر مطلب بزاره. از ادبیات و بحث هایی که مطرح می کنه معلومه سطح سوادش چقدره؟؟؟ اصلاحات چقدر بدبخت شده که افرادی مثل این اقا می خوان واسش تئوری میدن. به جرات میگم بیش از نیمی از کامنت نویس ها با سواد تر از این اقا هستن. بک زمانی سروش و مهاجرانی و حجاریان و بشریه تئوری می دادن. الان....
    • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      3 1
      شما هم از این کامنتی که گذاشتید معلوم است چه سطح سواد فوق العاده ای دارید!
    • آرش IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
      0 1
      تئوری؟؟؟؟؟ کی گفته آقای موسوی میخواد تئوری بده؟ شما فرق کار رسانه ای رو با تئوری دادن نمیدونید بعد از تئوری حرف می زنید. کار رسانه و روزنامه نگار طرح مساله اس. بعدشم شما اگه ناراحتی نیا، نخون. مگه کسی مجبورت کرده؟ ضمنا چیزی که شما ظاهرا اصلا متوجه‌اش نیستید اینه که دوره اصلاحات سال هاست گذشته؛ الان دوره اعتداله، اعتدال. نه اصول گرایی و نه اصلاحات.
  • يه نفر A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    3 0
    استراتژهاي نظام حتماً بدانند كه امروزه روزگار همين موارد بظاهر " بي ارزش " ، بخش لاينفكّي از حقوق فردي و اجتماعيه و هيچ فرماسيون اجتماعي ، سياسي نميتواند بدون رويكرد به حقوق يادشده فرصت و داعيه " الگو" شدن داشته باشه.....
  • بی نام A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    1 4
    در احکام دانشجویی مقام معظم رهبری حکم ایشون اینه که تکخوانی زن اگه ریبه و مفسده نداشته باشه و غنا نباشه مشکلی نداره. لطفا مراجعه کنید.
  • لیلا IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    2 4
    اقای موسوی با توجه به این کامنت ها و وضع خراب خبر آنلاین بهتر است دیگر در این سایت ننویسید.
  • نسرين IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    7 0
    معروف‌ترين خواننده‌ي جهان اسلام ام‌كلثوم بود يك زن اهل كشور مصر و مركز اصلي فقه اسلامي و محبوب در كل كشورهاي مسلمان اعم از عرب و غير عرب! با اين كه جهان در چهل پنجاه سال قبل بسته‌تر و سنتي‌تر از امروز بود، كسي عليه او فتوا صادر نكرد و اگر هم كرد مسلمين توجهي به‌آن نكردند. گناه بانوان ايراني چيست كه بايد طبق خواسته اقليتي تندرو زندگي كنند؟
  • ناشناس A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    2 0
    این دو را که گفتید هم جز مطالبات زنان است