آیا کنسولهای بازی، گیمرها را به سوی پی سی سوق می دهند؟

همان طور که می دانید دو نوع گیم باز یا گیمر داریم: گیمر های پی سی و گیمر های کنسول؛ یعنی عده ای با پی سی و دسکتاپ گیم بازی می کنند و عده ای نیز با کنسول های مخصوص، بازی می کنند.

 

همچنین می دانید که اغلب گیمر های حرفه ای پی سی خود را درگیر با کنسول نمی کنند و گیمر های کنسول نیز علاقه ای برای رفتن به سوی پی سی نشان نمی دهند.

نکته تعجب برانگیز اینکه چرا دستگاهی که هر دوی اینها را در یک جا کنار هم قرار می دهد، ساخته نمی شود؟

سالها گیمر پی سی بودن، یک افتخار محسوب می شده ولی طرفداران کنسول عقیده داشته اند سرمایه گذاری روی جی پی یو و کیبورد و موس مخصوص گیم اشتباه بوده است.

همه چیز در حال تغییر است!

همچنین برخی را دیده ایم که گیمر کنسول بوده و فقط با کنسول کار کرده اند، اما حالا برخی بازی ها را با پی سی انجام می دهند و به سوی گیم پی سی رفته اند.آنها هیچ آرزو و غروری در مورد کنسول نداشته و کم کم به سوی سخت افزار قوی تر پیش رفته اند!

 بنابراین در دنیای کنونی، گرایشاتی این چنینی و درحال تغییر را مشاهده می کنیم. امروزه موانع سابق بر سر راه سوئیچ کردن از کنسول به پی سی وجود ندارد و کسی که دنبال گرافیک با کیفیت عالی است می داند که چگونه به سوی سخت افزار مناسب برود.

گیم روی پی سی راه درازی را پشت سر گذاشته است. با قیمت یک کنسول می توان پی سی به مراتب قوی تر را روی هم سوار و نصب کرده و از بازی مورد علاقه لذت برد. بعلاوه با بهینه سازی سیستم، می توان حداکثر توانایی را در پی سی هنگام بازی خلق کرد که در بهترین نوع کنسولها نمی توان چنین کاری را پیش برد.

در محیط کنسول محدودیت وجود داشته و چیزی که برای شما از قبل تعریف شده، وجود خواهد داشت.

انویدیا

همچنین روی این نکته باید تاکید گردد که پرش از کنسول به پی سی این روزها خیلی هم حرکتی با پرستیژ محسوب نمی شود. در واقع کسانی که به راحتی پی سی را به تلویزیون وصل کرده و به آسانی گیم بازی می کنند، خیلی موضوع را پیچیده و بزرگ نمی بینند که سوئیچ کردن روی ان پرستیز محسوب شود.(این را گیمرهای قدیمی بیشتر درک می کنند)

بزرگترین موضوعی که کنسول ها با آن روبرو هستند: آنها سعی نمی کنند تا گیمرها را همیشه همراه خود کنند چرا که قیمت هر بازی دست کم 60 دلار است در حالی که برای پی سی بسیار ارزان تر است. نکته حاد تر، سازندگان کنسول چرخه تولید را با هدف به حداکثر رساندن درآمد خود، تعریف می کنند و این بیزینس خوبی برای گیم سازان و ... نیست و به اصطلاح "مشتری پران" است.

دستگاههایی مانند پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان شاید بتواند مانع از پرش از کنسول به پی سی را در برخی ایجاد کند، اما اکسیر سازندگان کنسول دور باطل است. در طول چند سال بعد همچنان شاهد خواهیم بود که کنسولهای خوب همچنان پشت سر پی سی حرکت می کنند و هزینه های ساخت با بازی های بیشتر، همچنان افزایش می یابد.

یک روزی مدل کنسولی انتخاب خوبی برای سازندگان بود اما من حدس می زنم پی سی همچنان راه بهتر خود را ادامه خواهد داد.

 

(آنچه خواندید نظرات نویسنده مطلب Don Reisinger بود)

منبع: اسلش گی یر

56502

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    30 17
    مقاله رو قبول ندارم . طرفداران كنسول بعد يك سال از انتشار كنسول ها و ارائه نسخه هاي انحصاري از بازي هاي محبوب به يكباره افزايش پيدا ميكنن . اين رو بر اساس 10 سال تجربه فعاليت در زمينه گيم و رسانه اي گيم ميگم.
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    54 21
    به عقیده من گیم با پی سی لذتی داره که هیچ کدوم از کنسول ها ندارن. من متعصب نیستم و بچه ام با پلی استیشن بازی می کنه خودم هم با پی سی.
    • بی نام CN ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      40 0
      البته پی سی هم باید پی سی باشه....پی سی ای که یهو هنگ کنه وسط بازی پی سی نیست
    • روح الله A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      39 2
      پی سی باید پی سی باشه،پی سی که پی سی نباشه اصلا پی پی سی نیست.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    15 39
    هر وسيله براي يه كاري ساخته ميشه . كنسول براي بازي ساخته شده. كامپيوتر براي كاركرد گوناگون. بازي كردن با pc l مثل اين ميمونه با كاميون بري كاراي روزانتو انجام بدي كارت راه ميوفته ولي گرفتار ميشي هزار تا مشكل كرك نصب و. رو داري
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    30 1
    اقا من با جفتشون از بچگی بازی کردم با هر جفتشونم راحتم
    • majid EU ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      1 0
      اقا لطفا به ایمیل من یه پیام بده من چنتا سوال دارم طولانی هستن
  • بی نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    12 2
    سیاست کنسول ها روی انحصاری کردن میان مدت بازیها متمرکز شده. مثلا "دزدی بزرگ اتوموبیل 5" که خیلی از رکوردهای فروش رو جابجا کرده فقط روی کنسول عرضه شده و فعلا خبری از عرضه روی پی.سی نیست. البته من گیمر نیستم و اولین و آخرین کنسول بازی که داشتم آتاری 2600 بود، فقط از نظر بازار مسئله رو بررسی میکنم!
    • ابوالفضل IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      0 2
      مایکروسافت تو کنفرانسش اعلام کرد که هر بازی برای ایکس باکس وان تولید کنن یه پلتفرم ویندوز هم میدهاز فورزا۵ تا سان آف روم این برای شکست دادن سونی هستخوب تولید کامپیوتر و ایکس باکس زیر نظر مایکروسافته و اگر کسی نخواست ایکس باکس بخره به جز پلی استیشناگر متعصب به کنسول نباشهکه جمعیت این ها کم نیس میتونه کامپیوتر توپ با مبلغ کمتر از کنسول بخرهمن هم همین کار رو کردم دیدم باید ۳ملیون و نیم یه ایکس باکس وان با ۴ تا بازی بگیرم رفتم سیستم خونگی رو ارتقا دادم با ۲ملیون و نیم و ۲۰۰ تا بازی در ضمن کنترل بازی های اول شخص با موس و کیبورد ۱۰۰درصد بهتر از دسته بازیه
  • بی نام US ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    17 4
    به نظرم گیمری که بازی های انحصاری و شاهکار سونی برای پلی استیشن 3 را بازی نکرده، نصف عمرش برفناست! (چرا حروف انگلیسی رو نمیشود در نظرات فرستاد؟)
  • بی نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    7 2
    من کاملآ مخالفم برای خرید یه پی سی باید دوبرابر یک کنسول هزینه کنی بعدشم نمیتونی بازی های مثل خدای جنگ و ...بازی کنی
  • وحید FI ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    3 1
    کنسول های جدید معماری x86 دارن دقیقا مثل pc و این مورد تو این نسل وجود امولاتور تضمین میکنه واگه امولاتور کنسولها ساخته بشه کلا فروش کنسول مالیده کنسول میشه قوطی حلبی دی: