۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸

هفته رستوران‌گردی قرار است از 4 تا 10 آبان به میزبانی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نشست هفته رستوران‌گردی ظهر امروز (سه شنبه) به میزبانی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد. در این نشست رضا جهانگیری‌فر معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه در مورد اهداف برگزاری این هفته گفت: «یکی از رویکردهای ما در شهرداری تهران و به خصوص سازمان خدمات اجتماعی بحث تقویت و احیای مسئولیت اقتصادی در بخش خصوصی است. به هر حال پرداختن به موضوعات اجتماعی تنها مربوط به دستگاه های اجرایی و حاکمیت نیست و در تمام دنیا نهادهای مردمی و غیر دولتی توجه ویژه ای به آن دارند.»

او ادامه داد: «مسئولیت پذیری نهادهای خصوصی در حوزه های اجتماعی یک اجبار نیست بلکه یک الزام به شمار می آید. در واقع بخش خصوصی می‌پذیرد که به قشر خاصی که نیازمند هستند خدمات و سرویس‌های حمایتی را ارائه کند. ما در تلاش هستیم تا موضوع مسئولیت اجتماعی در بخش اقتصادی جدی تر گرفته شود.»

جهانگیری‌فر با بیان اینکه اتحادیه رستوران‌داران برای قبول مسئولیت در حوزه‌های اجتماعی پیش قدم شده‌اند، گفت: «اتحادیه رستوران‌داران از این موضوع استقبال کرده اند و پذیرفته اند که در شروع کار فعالیت‌های نمادین این هفته را انجام دهند.»

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه با اشاره به اینکه دومین روز از هفته رستورانگردی به نام کودکان نامگذاری شده، گفت: «دوستان رستوران دار ما پذیرفته اند که در قالب یک حرکت نمادین و انسان دوستانه، بخشی از کودکان کار سطح شهر از امکانات آنها به صورت رایگان استفاده کنند. ممکن است این ذهنیت به وجود آید که یک وعده غذا چه کمکی به زندگی این افراد خواهد کرد اما مهم این است که این کودکان احساس کنند که مورد توجه هستند.»

در ادامه این نشست حسن میرابراهیمی رییس اتحادیه رستوران‌داران کشور گفت: «روزهای هفته رستوران‌گردی به ترتیب به نام مهربانی، کودکان، سلامت، غذای ملل،‌ قدردانی از خانواده رستوران داران، اصراف نکردن و روز رستوران برتر نامگذاری شده. این مراسم را در استان‌های اصفهان، شیراز، خراسان و قم برگزار خواهیم کرد و خوشبختانه استقبال خوبی هم از آن شده است.»

همچنین میثم مشایخی مسئول برگزاری هفته رستوران‌گردی و مدیر سایت «فیدیلیو» گفت: «هسته اصلی این طرح زمانی توجیه پذیر شد که رستوران ها به عنوان یکی از محبوب ترین اصناف مطرح شدند. این هفته به نوعی برای قدردانی از میزبان و مهمان برگزار می شود.»

او ادامه داد: «طبیعتا بسیاری از اتفاقات روزمره زندگی ما چون تعاملات اجتماعی، جلسات، بستن قراردادها و... در رستوران ها اتفاق می افتد. سبک زندگی به صورتی شده که خانواده ها بسیاری از وعده های غذایی خود را در رستوران صرف می کنند. این پتانسیل می تواند یک سری ارزش فرهنگی را به جامعه انتقال دهد.»

مشایخی با بیان اینکه تبلیغات گسترده کشورهای عربی و ترکی برای غذاهای خود، آشپزخانه ایرانی را تحت تاثیر قرار داده، گفت: «متاسفانه می بینیم که در چند سال گذشته تبلیغات گسترده غداهای عربی و ترکی آشپزخانه ایرانی را به حاشیه برده است. حتی در بسیاری از موارد در دنیا غذاهای ایرانی را به عنوان غدای عربی یا ترکی می شناسند. ما باید سبک معرفی غذاهای خود را اصلاح کنیم و با برگزاری چنین مراسمی از این اتفاقات جلوگیری کنیم.»

در پایان مراسم حمیدرضا بتو معاون توسعه رفاه اجتماعی و امور گردشگری سازمان رفاه گفت: «در روزهایی که خانواده ها کمتر فرصت می کنند در کنار هم باشند، رستوران‌گردی فرصت مناسبی برای آنها به شمار می رود. البته این کار را برای رستوان ها سخت تر می کند تا با ایجاد فضای مناسب و ارائه غذاهای با کیفیت بالا رقابت سالمی را ایجاد کنند.»

هفته رستوران‌گردی از چهارم لغایت دهم آبان با همکاری سازمان رفاه شهری و اتحادیه‌ رستوران‌داران به صورت هماهنگ در سطح کشور برگزار می شود. این هفته بهانه ای است برای تمام خانواده‌های ایرانی تا با هر سطح درآمد، از پای سفره‌های خانه‌ به پای میز رستوران ها بیایند.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    3 3
    افرین.... مورد توجه قرار دادن کودک کار با یه وعده غذا تو رستوران یعنی این که کودک کار رو به عنوان کودک کار قبول داشته باشید و بهش بفهمونید اون کودک کاره!!!!!!!!!!!
    • قندنمک A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      4 0
      همیشه اظهار نظر منفی!! حداقل بگذار یکمی هم شادی باشه
  • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    17 1
    در چهاراه پارك وي تهران فروشگاه نان آوران هر روز ظهر پذيراي ده ها نفر از بچه هاي كار است . مسئله نحوه برخورد فروشندگان اين فروشگاه با اين بچه هاست كه بسيار انساندوستانه و زيباست ..من كه مشتري اين فروشگاه هستم به سهم خودم از مسئولان اين فروشگاه سپاسگزارم...اميدوارم در اين مناسبت از فروشگاه ها وفروشندگاني كه چنين خدماتي را بدون هيچ چشمداشتي به بچه هاي محروم ارائه مي دهند قدرداني ويژه شود..
    • سه عید IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      5 0
      آفرین بر شما که اطلاع رسانی کردید. من از این به بعد تمام سعیم را میکنم که از اینجا خرید کنم.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    3 0
    ممنونم از آقاي مشايخي روزي كه سايت فيديليو رو افتتاح كرد ميشد احساس كرد كه افكار بزرگي داره