۰ نفر
۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
پسر ایران همچنان طرفدار دارد

چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از جمعه همزمان در هزار نقطه کشور برگزار می‌شود تا کتب این حوزه با تخفیف به علاقمندان عرضه شود.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ پنجاه و نهم کتاب «نورالدین پسر ایران» از جمله کتاب‌های پروفروش حوزه دفاع مقدس نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود. این کتاب روایت نورالدین عافی از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز است که در شانزده سالگی به جبهه می‌رود. وی در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر ۳۱ عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته بوده و عملیات‌های مختلفی را تجربه کرده و بارها مجروح شده است.

نورالدین نزدیک به هشتاد ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچک‌ترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس است.

رهبر انقلاب بر حاشیه این کتاب نوشته‌اند:«این نیز یکی از زیباترین نقاشی‌های صفحه‌ پُرکار و اعجاز گونه‌ هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقاً در هنرمندی، سنگ تمام گذاشته‌اند. آمیختگی این خاطرات به طنز و شیرین‌زبانی که از قریحه‌ ذاتی راوی برخاسته و با هنرمندی و نازک‌اندیشیِ نویسنده، به خوبی و پختگی در متن جا گرفته است، و نیز صراحت و جرأت راوی در بیان گوشه‌هایی که عادتاً در بیان خاطره‌ها نگفته می‌ماند، از ویژگی‌های برجسته‌ این کتاب است. تنها نقصی که به نظر رسید نپرداختن به نقش فداکارانه‌ همسری است که تلخی‌ها و دشواری‌های زندگی با رزمنده‌‌ای یکدنده و مجروح و شلوغ را به جان خریده و داوطلبانه همراهی دشوار و البته پر اَجر با او را پذیرفته است. ساعات خوش و با صفایی را در مقاطع پیش از خواب با این کتاب گذراندم والحمدلله».

پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور ۱۱۰ ناشر در هفته اول آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

کتاب «نورالدین پسر ایران» با تدوین معصومه سپهری منتشر شده است. بخش‌هایی از این کتاب را اینجــــــا  مطالعه بفرمایید.

بنابراین گزارش و به مناسبت هفته کتاب و هفته بسیج، هزار نمایشگاه کتاب دفاع مقدسدر 1000 نقطه کشور برگزار می‌شود. پنجمین دوره 1000 نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از سوی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه و بسیج و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان هفته کتاب و در آستانه هفته بسیج برگزار خواهد شد.

آثار این نمایشگاه‌ها همگی مرتبط با دفاع مقدس و جنگ نرم است که با 50 درصد تخفیف در پایگاه‌های مقاومت بسیج، مساجد، مراکز پررفت‌وآمد و میادین اصلی شهرها عرضه می‌شود. تعداد این نمایشگاه‌ها در هر استان با توجه به ظرفیت و امکانات موجود هر منطقه تعیین می‌شود. افتتاحیه نمادین این نمایشگاه‌ها جمعه اول آذرماه در حاشیه مراسم نماز جمعه و با حضور مسؤولان کشوری و لشگری برگزار می‌شود. همچنین این مراسم نمادین در برخی از شهرهای کشور نیز برگزار می‌شود.

این نمایشگاه‌ها به مدت یک هفته و از ساعت 9 تا 20 در مراکز مختلف برپا می‌شود.

بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبان‌ماه تا 2 آذرماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    12 3
    خنجان اشتباه است . خلجان صحيح مي باشد . لطفا تصحيح فرماييد
  • حمید A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    8 7
    اصولا من ادم کتاب دوستی هستم . ولی متاسفانه کمتر میتوانم کتاب بخوانم . ولی این کتاب از بس خوب نگارش شده بود .با اینکه خیلی قطور بود تا پایان مطالعه کردم .وخیلی خوب است که مااز این اثر سرمشق بگیریم . و دیگر اثار دفاع مقدس را بنویسیم. دستشان درد نکند.