مهر نوشت:

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران از اتصال 10 گمرک اصلی کشور به تجهیزات پیشرفته کشف مواد مخدر و پیش سازهای مواد مخدر صنعتی تا پایان سال جاری خبر داد.

 ناصر علی مدد جهرمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک گفت: 10 گمرک اصلی ترانزیتی و مسافری کشور تا پایان سال جاری به تجهیزات پیشرفته جهت کشف موادمخدر و پیش سازهای صنعتی مواد مخدر صنعتی مجهز می شوند.

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران اظهار داشت: این کار با هدف افزایش دقت در بازرسی‌ها، کنترل و سرعت در امور مربوطه صورت می گیرد. جهرمی با تاکید بر ضرورت استفاده از شیوه‌های جدید و ابزارهای به روز برای مبارزه با قاچاق کالا و موادمخدر گفت: شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود تا با ارتقاء سطح دانش همکاران در زمینه‌های مختلف بتوانیم موفقیت‌های بیشتری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر به دست آوریم.

وی با اشاره به نقش نظارتی ستاد گمرک افزود: انتظار می‌رود همکاران در مرکز مبارزه با جرائم سازمان‌ یافته با ارتقاء سطح دانش خود و بهره‌گیری از شیوه‌های به روز نقش راهبری را برای گمرکات اجرایی در زمینه های مرتبط داشته باشند.

جهرمی در خصوص اهمیت جایگاه مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته اظهار داشت: وظایفی که در حال حاضر برعهده این مرکز واگذار شده است در گذشته در قالب کمیته‌های مختلف انجام می‌گرفت ولی در حال حاضر با اصلاح ساختار سازمانی گمرک و ابلاغ قانون امورگمرکی و آئین نامه اجرایی آن، این امور در قالب وظایف این مرکز دیده شده است.

این مقام مسئول در گمرک گفت: این مرکز دارای 3 معاونت قضایی، مبارزه با مواد مخدر و پولشویی است که تاکنون اقدامات مؤثری در راستای وظایف محوله انجام شده است. وی بهره‌برداری مطلوب گمرکات از سامانه جامع قضایی و ورود اطلاعات به صورت مستمر در این سامانه و بهره‌برداری از این اطلاعات برای بهبود امور را مورد تأکید قرار داد و افزود: استفاده بهینه از سامانه مذکور سبب می‌شود تا همکاران از روند پرونده‌های متشکله، فرایند پرونده‌ها، مدت زمان صرف شده برای رسیدگی و نتیجه کار در مراجع رسیدگی کننده آگاهی داشته باشند و براساس آن تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

وی گفت: گزارش‌ گیری از سامانه جامع قضایی به صورت مستمر از سوی گمرکات اجرایی کشور و ارائه آن به مرکز جرائم سازمان‌یافته جهت اتخاذ تصمیمات مناسب از موارد مهمی است که باید در سرلوحه کار این مرکز قرار گیرد.

به گفته جهرمی، برگزاری دوره‌های آموزشی با توجه به ابلاغ قانون امور گمرکی و آئین‌نامه آن و کنوانسیون‌های مرتبط از دیگر مواردی است که توجه به آن سبب افزایش بهره‌وری در امور می‌شود.

گفتنی است، در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات و تلاش حسین دمیاد در طول مدت فعالیت در این مرکز، خانم فریده زبیدی به عنوان مدیرکل جدید مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته معرفی شد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =