ایرنا نوشت:

روز چهارشنبه(اول آبان ماه) یک خبر در خروجی پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شد که در آن به لغو مصوبه موسوم به ˈمهرآفرینˈ اشاره شده بود.

بخش دیگری از خبر منتشر شده پایگاه اطلاع رسانی دولت به بندهای دیگری از مصوبه مذکور که از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، اشاره دارد که مربوط به انجام و اجرای استخدام در دستگاه های دولتی و اجرایی بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون بودجه 1392 مصوب مجلس شورای اسلامی است.

رسانه ملی در اقدامی قابل تامل و عجیب(که انتظار آن نمی رفت) در بخش های مختلف خبری و در میان عناوین گوناگونی که از این خبر انتخاب کرده بود، تلاش نمود تا چنین وانمود کند که مصوبه مذکور در جلسه امروز دولت به تصویب رسیده و اعلام شده است، در حالی که چنین موضوعی نادرست بوده و از اساس کذب است.

به نظر می رسد اشتباه فاحش بخش خبر صدا و سیما در این اقدام غیرحرفه ای اول به دلیل عدم رعایت اصول حرفه ای و خبری در نقل خبر از منبع اصلی(یعنی پایگاه اطلاع رسانی دولت) است.

منشا دوم اشتباه صدا و سیما؛ برداشت نادرست از همزمانی انتشار این خبر در خروجی پایگاه اطلاع رسانی دولت و برگزاری جلسه هیئت وزیران در روز چهارشنبه است، در حالی که انتشار مصوبات و تصمیمات هیئت وزیران یک رویه معمول و همیشگی و مستمر بوده و اصحاب رسانه و مدیران کشور و همچنین کاربران عادی پایگاه اطلاع رسانی دولت با آن آشنا هستند.

به بیان دیگر این مصوبه چند روز قبل از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده و زمان بندی انتشار و اطلاع رسانی درباره آن بر اساس کنداکتور پایگاه اطلاع رسانی دولت در اول آبان ماه انجام شده است.

همچنین باید این نکته به استحضار مخاطبان گرامی رسانده شود که مصوبه مهرآفرین در پی اشکالات متعددی که از سوی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی به دولت اعلام شد؛ ملغی شده است.

در عین حال دولت تدبیر و امید پس از لغو مصوبه مهرآفرین(بنا به دلایلی که گفته شد) دستگاه های اجرایی و استانداری ها را مکلف کرد تا فرآیند استخدام و جذب نیروی انسانی خود را بر اساس نیازهای خود و در چارچوب قانون برنامه پنجم توسعه و قانون مدیریت خدمات کشوری دنبال کنند.

از سوی دیگر خطای رخ داده در پوشش خبر مذکور ممکن است، این بدبینی را نیز به مخاطبان القا کند که دولت در شب عید، مصوبه ای بر خلاف انتظار و منافع مردم داشته است، در حالی که مرور بندهای مختلف این مصوبه نشان می دهد که دولت علاوه بر رعایت قانون و تذکر مجلس برای لغو مصوبه مهرآفرین، دستگاه های اجرایی را به پیگیری و پاسخ به مطالبات و انتظارات مردم درباره موضوع استخدام درچارچوب قوانین موضوعه کشور مکلف کرده است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    از سیمای ضرغامی بیشتر نباید انتظار داشت .روند تخریبی و مشکل افرین صدا و سیما کم کم داردبه حملات عجیب و غریب رسانه به اصطلاح ملی؟!!! در دوران (طلایی) اصلاحات شبیه میشود .
    • رضا IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      5 2
      مطمئنی اصلاحات دوره طلایی هم داشته؟به نظرم اون دوره رنگش پهنی بود بیشتر
    • فرهاد IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
      0 0
      خطاب به رضا : دوران پهني دوران دولت نهم و دهم بود كه داد طرفداران خودشون دراورد
  • مهدی A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    20 51
    یعنی صدا و سیما غیر از این گفته: «هیات وزیران بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور ... تصویب کرد: ... موضوع طرح مهرآفرین و کلیه پیوست ها، اصلاحات و الحاقات بعدی آن لغو می شود.» لینک خبر توی مطالب مرتبط هست.
  • hosain najmi IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    25 43
    رئیس مجلس با آقای احمدی نژاد مشکل دارد دیگر چرا جوانان را قربانی مشکل خودشان می کنند. شب عیدی عوض اینکه خبر خوش به مردم بدهند باعث نگرانی شدیدی میان تمام جامعه شده اند. جوانان سردرگم شده اند
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    53 13
    صدا و سیما جنگ اعلام نشده ای را علیه دولت آغاز کرده و در این باره همراهی با شماری از تشکل هایی دارد که فقط دنبال بهانه ای می گردند تا این دولت نوپا را از همان ابتدا قلع و قمع کنند. این شرط انصاف نیست.
  • غلامرضا IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    15 34
    آقای لاریجانی چرا مصوبه مهرآفرین را لغو کردید؟ چرا با آرزو و امید جوانان بازی کردید؟ چرا زندگی جوانان را خراب کردید؟ با پافشاری بر لغو طرح مهرآفرین چه چیز عاید شما شد؟شما با آقای احمدی نژاد مشکل دارید دیگر چرا جوانان را قربانی مشکل خودتان می کنید؟. شب عیدی عوض اینکه خبر خوش به مردم بدهید باعث نگرانی شدیدی میان تمام جامعه شده اید. جوانان سردرگم شده اند. به جای جشن عید در خانه ها عزاداری برپا شده
  • مصطفی- جواد- مرتضی- ابراهیم IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    12 31
    مجلس بجای اینکه حامی جوانان باشد ، جوانان را نابود میکند. نماینده های مجلس بلد هستند فقط هنگام تبلیغات خودشونو نشون بدهند. الان باید از اشتغال جوانان و استخدامشون در مجلس دفاع می کردند و اقعا شورشو در آوردند. گناه ما جوانان تحصیل کرده چیه؟ نمایندگان مجلس، همه جوانان ایران از شما کمک میخواهند که مصوبه طرح مهرآفرین لغو نشود. با لغو این مصوبه دیگر چیزی برای جوانان باقی نمی ماند. خانواده ها در روزه عیدی عزادار شده اند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    20 3
    بهتر.مردم عادی که شکل خودشون نیستن تو این استخداما جایی ندارن
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    25 34
    صدا و سیما و کیهان شدن اپوزوسیون!
  • عبدالله IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    19 5
    اي بابا اينكه مشخصه ، نيروهاي مشايي هنوز فعالند و جبهه ي پايداري در اين جعبه جادو نفوذ خودشو داره!! هدف تضعيف و استيضاح دولت روحاني و انتخابات زود هنگام و برگشت دولت قبلي و ....
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    33 11
    رسانه ملی خیلی وقتی مردم رو نسبنت به خودش بدبین کرده یا بهتر بگم واقع بین!!!اگه غیر از این بگن عجیبه والا
  • هاتف A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    26 10
    از سیما و صدا انتظاری بیشتر نیست. دروغگویی و تحریف از کارهای معمول روزمره این رسانست.
  • ندا A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    28 8
    خود من یه اداره ی عریض و طویلی رو میشناسم که تو چند سال گذشته فقط بچه های کارمنداشو بدون توجه به تخصصشون استخدام کرده هرچند آزمونهای استخدامی کاملا صوری برگزار میکرد!!!این فقط یه مورده!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    15 19
    صداوسیماهم با دزدهاست
  • کیان A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    5 1
    این پروژه به اصطلاح مهرافرین بدون فکر و وجود امکانات و در روز های پایانی دولت قبل تصویب و هدفش افزایش فشار به دولت بعدی بود. خوشحالم که لغو شد. گرچه خودم استخدام نیستم ولی نباید وقتی دولت از پس هزینه کنونی اش برنمی آید فشار جدیدی بهش وارد کرد و حجم دولت را بیشتر کرد.
  • نوید IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    2 5
    باید هرچه زودتر ضرغامی از ریاست صدا و سیما برکنار شود.بنده دستور میدهم اقای ضرغامی از کار برکنار شده و به جایشان اقای عارف منصوب میشوند
  • مهدي A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    6 0
    کاش حداقل مشخص ميکردند که کدوم استخدامها دقيق لغو شده والا بخدا الان 17 ماهه آزمون داديم،قبول شديم،مصاحبه داديم،باز قبول شديم ولي بازم ميگن لغو شده هيچي بدتر از معلق بودن نيست،بخدا مردم و جوانان را اينقدر اذيت نکنيد حيف رايي که به روحاني دادم
  • احمد A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    1 0
    آخرش چی شد؟ یکی بگه منم بدونم که چی شد دولت این طرح رو لغو کرده یا نه میخواهدادامه بده؟ یکی جواب منو بده خوشحال میشم چون هرلحظه یه خبرجدیدونامعلوم میشنویم خب منم یک کارگرشرکتی هستم وخوشحال میشم که بدونم عاقبت از دست این شرکتهای پیمانکاری جلاد خلاص میشیم یانه همچنان بایدبرده شرکتهای پیمانکاری بمونیم.ممنون میشم
  • حاتف A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    1 0
    یکی به داد کارگزاران بیمه کشاورزی برسه که به خاطر عدم تخصیص بودجه به صندوق کشاورزی همه بیکار شدند نزدیک 4000 نفر در کل کشور از درامد محروم شدند اونوقت این مثوبه میخاد اشتغال زایی کنه؟
  • المهدی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    4 2
    درود بر دکتر احمدی نژاد رییس جمهور محبوب جمهوری اسلامی ایران ایران اباد کرد وفقر گرنسه گان سیراب کرد همه صاحب ماشین مسکن تمام شهرهای دور افتاده وروستاها صاحب خانه شداند این دولت نیامده داره گریه می کنی اقای نوبخت داره زیاد حرف می زنی مردم را نگران می کنی دکترجان زود بیا به ما عیدی بده همه منتظر ییم خدا کند این دولت حرکت کند سرعت این دولت خیلی کم است ما همه گرنسه ایم کسی از ما خبر ندارند
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 1
    وقتی دولت روحانی مثل دولت قبل واسه تبلیغش تو این رسانه به اصطلاح ملی زمین بیت المال رو بذل و بخشش نمیکنه باید تا پایان کار خود تیرهای زهر آگین رسانه پول پرست را بر پیکر خود تحمل کنه . بله اینجا ایران است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    1 2
    اصلا پای این رسانه به اصطلاح ملی که میشینی یه حسی بهت میگه که صداو سیما کلا از دولت جدید یه جورایی بیگانه است و حتی مغرزانه و به صورت کاملا زیر پوستی و خزنده در جهت تخریب آن گام بر میدارد و خیلی محترمانه هم به مخاطبش میگوید که ما اینجوری دوست داریم و به شما هم هیچ ربطی نداره !!!!! .
  • godarzi IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    4 0
    هر دم از این باغ بری می رسد. باید آماده بی تدبیری ها و نا امیدی های دیگری از دولت یازدهم باشیم. همه مردم با استرس دارن زندگی می کنند که نکند شب بخوابند و فردا قانونی ضد مردم تصویب بشه. یارانه که حذف، استخدامی کلا تا پایان 93 حذف- مرخصی زایمان حذف و چندین مورد دیگه. آخه بابا به جای این کارا گرانی را مهار کنید که امان مردم را بریده. قیمت ماشین را پایین ببرید. کمی از مشکلات مردم کم کنید نه مشکل اضافه کنید. فقط زورتون به جوانان تحصیل کرده رسید که نمیذارید استخدام بشند؟
  • naser IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    3 0
    دوستان هی میگید پارتی بازی شده مگه در دولتهای قبلی استخدام ضابطه و قانونمند بود ؟ اگر استخدامی در دولتهای دیگر قانونمند بود پس چرا الان بیکارید؟ طرح مهرآفرین طرح بسیار خوبی است که می تواند حجم بیکاری را کم کند. هنوز 47000 نفر با این طرح استخدام شده اند و نزدیک 450000 نفر دیگه می توانستند استخدام بشوند و شاید یکی از این استخدامی ها شما بودید. پس تلاش کنید طرح مهرآفرین اجرای بشه
  • مهدی A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    آیا طرح استخدامی استان زنجان هم شامل این طرح است؟‎ ‎
  • الهام نصرتی IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    4 0
    مسئولان دولت یازدهم ، با لغو طرح مهرآفرین بدبینی بدی میان جامعه ایجاد کرده اید که همه از دادن رای به آقای روحانی پشیمان شده اند. پس حرفهای شما هم شعار بود که بیکاری را کم می کنید؟ شما دولتمردان قول دادید سطح معیشت مردم را بالا ببرید پس چی شد؟ سطح معیشت بالا نرفت هیچی مردم فقیرتر هم شدند. قرار بود نگرانی را از مردم بگیرید و امید بدهید، این بود امیدتون؟ همه را که نا امید کردید. دوستانی که خوشحال هستند مهرآفرین لغو شده و جا برای استخدامی براشون باز میشه، اشتباه فکر می کنید. چون دولت اعلام کرده تا پایان سال1393 هیچ استخدامی دولتی انجام نخواهد گرفت. حداقل با اجرای مهرآفرین مجبور بودند 400000 نفر دیگرو استخدام کنند ولی با لغو این طرح زیر بار مسئولیت شانه خالی کردند.
  • ملت A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    3 0
    بابا چرا گیج میزنید دولت مصوبه را لغو کرده تا دیروز همه به احمدی نزاد میگفتید چرا تصویب کرده چه ربطس به مجلس وصدا سیما داره
  • محمد حیدری A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    1 2
    بهتره که بخش دولتی کوچک وکوچکتر بشه . متاسفانه کار کردن در بخش خصوصی حقوق اولیه کارکنان کمتر رعایت میشه ،بخش دولتی هم بسیار بزرگ و بسیار ناکارامد هستش، خدا کنه که مسولان جدید که منطقی تر و صالح تر هستند حمایت از تولید وصادرات رو به جد پیگیری کنند که نسل جوان واقعا در تنگنا و عذاب قرار نگیره،اگر بخش خصوصی وسیع و رقابتی باشه و دولتی و شبه دولتی کوچیک ما رشد قابل ملاحظ ای در زمینه تولید واشتغال خواهیم داشت و کارامدی بالاتر میره همین الان کیفیت خدمات دهی بانکهای خصوصی رو با دولتی مقایسه کنیم میبینیم خیلی رقابتی تر و پرکارترند گرچه منافع خودشون رو دنبال میکنن اما برای کسب سود هم که شده نیروهای متخصص و کارای بیشتری دارن
  • davood IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    8 0
    بخدا کسایی که با این طرح استخدام شده اند هیچ پارتی نداشته اند. بخدا خودم حتی یک نفرو نداشتم پارتی. اگه داشتم همون سالهای قبل استخدام می شودم. جوانهای مثل من دارند سنشان بالا می ره. اگه این استخدامی لغو بشه دیگه هیچ وقت نمیتونن استخدام بشوند و آیندشون تباه میشه. خیلی به امید استخدامی ازدواج کردند و شنیدم با لغو این خبر در زندگیشون مشکا پیش آمده و شاید طلاق بگیرند. شماها حق ندارید با زندگی جوان ها بازی کنید
  • امیر علوی A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    4 0
    آخرش چی شد؟ مکلف به پاسخ گویی هستند یعنی چی؟میشه یکی توضیح بده؟
  • محمدرضا IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    2 0
    ما همه کارکنان قراردادی داریم قربانی مرفعین بی درد میشیم دولتی که ثبات گفتاری نداره ، اول میاد ملغا میکنه بعد میگه باید اجراء بشه بعد دوبار میاد حرفشرو پس میگیره چه جوری باید اعتماد کرد.بنابر شنیده ها اینا درنظر دارند دل شرکت های خدماتی رو که براشون کلیه هزینه کردند رو بدست بیارن و مجددا" پای شرکتهارو که از دوران سازندگی به ادارات باز شده بود را باز نمایند . کی مخواد به داد ما برسه خدا میدونه
  • hamid IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    1 0
    چرا اینقد ظلم در حق نیروهای زحمت کش قراردادی می کنید؟ نیروهای زحمت کش قراردادی همیشه مورد ظلم و نامردی قرارگرفته اند . تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی حق کمی هست که به این عزیزان می دهند حالا مسئولان دولت یازدهم حتی این حق کوچیک را از قراردادی ها گرفته اند. نیروهای قراردادی باید به پیمانی تبدیل وضعیت بشوند
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    2 0
    خدایا به داد مردم برس
  • حامد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    0 4
    صداسیما با اصلاح طلبان غرب زده صیغه برادری نبسته که بخاطر منابع کشور دوست و برادر امریکا!! و امریکایها دوستان داخل حقیقت رو به مردم نگه.. بله معلوم هست که شما سرمایه داران تنتون به لرزه درمیاد اگر صداوسیما به مردم بگه یارانه ها یا مسکن مهر و ...می خواهد قطع بشه.. چون قطعا توده های متوسط و ضعیف کشور ساکت نخواهند نشست...