عضو کمیسیون آموزش مجلس: فانی و فرجی‌دانا رای اعتماد می‌گیرند

اسفندیار اختیاری می‌گوید: افراد پیشنهادی برای وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش با مسائل آموزشی آشنا هستند و از مجلس رای اعتماد می‌گیرند.

فهیمه حسن‌میری: این هفته، هفته سرنوشت‌سازی برای سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان است. قرار است مشخص شود که سه وزیر پیشنهادی رییس‌ دولت یازدهم از مجلس رای اعتماد می‌گیرند یا نه. در این رابطه از اسفندیار اختیاری، یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس پرسیدیم نظر کلی مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی که قرار است در حوزه آموزش وارد عمل شوند چیست.

 آقای فانی از مجلس رای اعتماد می‌گیرد؟

بله به نظر من آقای فانی می‌تواند رای اعتماد مجلس را بگیرد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. نظر بیشتر اعضا بر انتخاب ایشان به عنوان وزیر آموزش و پرورش است و نگاه مثبتی به ایشان وجود دارد و مشکلی در گرفتن رای اعتماد نمایندگان مجلس ندارد.

 چه ویژگی باعث شده این نگاه مثبت وجود داشته باشد؟

آقای فانی فردی از بدنه آموزش و پرورش است و با مشکلات و مسائلی که این وزارتخانه دارد آشناست بنابراین می‌تواند برای حل این مشکلات گام بردارد. وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش سابقه آموزشی بالایی دارد و این آشنایی با آموزش موجب شده است که نمایندگان نسبت به او دید مثبتی داشته باشند. به نظر ما آقای فانی ویژگی‌هایی که وزیر آموزش و پرورش باید داشته باشد را دارد.

در جلسه‌ای که نمایندگان با ایشان داشتند چه مسائلی مطرح شد؟

ایشان برنامه کلی را مطرح کردند و به نظر می‌رسد برنامه‌های توسعه‌ای لازم را برای ارتقای جایگاه نظام آموزش و پرورش کشور در اختیار دارد ضمن این که تاکید کردند که به اسناد بالادستی عمل خواهند کرد و در عین حال تدوین برنامه‌های مختلف برای بهبود عملکرد این وزارتخانه را در دستور کار دارند.

به نظر شما وزیر آموزش و پرورش باید چه کارهایی را در راس کارهایشان قرار دهد؟

ایشان باید کارشناسی دقیق مسائل این وزارتخانه و بررسی نقاط مثبت و منفی که طرح‌ها می‌توانند داشته باشند را در اولویت قرار دهند و با بررسی مسائل بودجه‌ای و مدیریت صحیح با استفاده از بودجه و امکاناتی که در اختیار دارند عملکرد مثبتی در این حوزه که حوزه بسیار مهمی است داشته باشند.

 با وزیر پیشنهادی علوم هم جلسه‌ای داشتید؟

بله آقای فرجی‌دانا هم اگرچه اخیرا معرفی شدند اما در مجلس حاضر شدند و برنامه‌هایشان را ارائه کردند و بر اساس اسناد بالادستی شرح کارشان را برای کار در این حوزه مطرح کردند که مورد موافقت نمایندگان مجلس هم واقع شد و فضا نسبت به ایشان هم مثبت است.

 پس به نظر شما آقای فرجی‌دانا هم برای وزارت علوم رای اعتماد می‌گیرد؟

به نظر من این وزیر پیشنهادی هم مشکلی برای گرفتن رای اعتماد ندارد. به نظر ما این افراد که معرفی شده‌اند، در حوزه خودشان متخصص هستند و بهتر است با دادن رای اعتماد به آنها کاری کنیم که این وزارتخانه‌های باقی‌مانده هم بتوانند شکل قانونی به خودشان بگیرند و از انجام وظایفی که باید داشته باشند غفلت نشود و زمان را از دست ندهیم.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    1 0
    به عنوان یک شهروند زرتشتی از آقای اختیاری که در مجلس برای دومین مرتبه وارد شده و به عموم ملت در قالب کمیسیون ها خدمت می کنند انتظار داریم تا در وهله نخست به وظیفه اصلی شان که در قبال جامعه مورد وکالتشان است عمل کرده و در پی حل و فصل جدی و پیگیرانه مشکلات عدیده ی آنان باشند نه اینکه در جامعه داخلی این امر را انجمن ها و افراد دیگر بر عهده بگیرند.
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    5 1
    وقتی نجفی نشد دیگه مهم نیست