شورای شهر تهران پیگیر موضوع تابلوهایی است که تنها 5 روز در معرض دید عموم بود ولی به اندازه 50 روز خبر و گزارش و مصاحبه درباره آن منتشر شد.

امید سلیمی بنی: بیلبوردهایی که نشان می دهد دو فرد با پرچم ایران و آمریکا در دو سوی میز نشسته اند. طرف ایرانی، با کت و شلوار و ریش پرفسوری است و طرف آمریکایی شلوار و پوتین نظامی پوشیده و "شات گان" خود را زیر میز مخفی کرده است. در تابلوی دیگری، طرف مذاکره کننده آمریکایی، سگ ترسناکی را کنار خود نشانده و نوازش می کند. در یک بیلبورد دیگر، در برابر دستی که از سوی ایرانی‌ها دراز شده است، یک پنجه عقاب دیده می‌شود. در همه این تابلوها، تصویر کوچکی از کاخ سفید وجود دارد و در کنار آنها عبارت «صداقت آمریکایی» به فارسی و انگلیسی نوشته شده است. هرچند عبارت صداقت آمریکایی که به انگلیسی نوشته شده، اشتباه است، اما به طور کلی فضای حاکم بر این بیلبوردها، چیزی بیشتر از اعلام بی‌اعتمادی به آمریکایی‌هاست. این تابلوها می‌خواهند خصومت و عداوت آمریکایی‌ها را نشان بدهند و به دولت یازدهم یا خارجی‌ها القا کنند که نظر مردم نیز همین است. 

دامنه مخالفتها با این تصاویر که برخی تحلیلگران گفتند باعث تضعیف تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات بین المللی از جمله مذاکرات هسته ای خواهد شد، به جایی رسید که نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس هم اعلام کرد مجلس با این کار مخالف است و آن را پیگیری می کند. هر چند سخنگوی شهرداری تهران، رسما اعلام کرد از نصب این تابلوها اطلاعی نداشته و بدون هماهنگی شهرداری این تابلوها نصب شده، ولی مجری و طراح این تابلوها به رسانه هایی مانند خبرگزاری تسنیم گفته این کار با اطلاع مسئولان شهرداری و به خصوص سازمان زیباسازی شهرداری بوده و نصب این تابلوها "در چهارچوب توافقات" صورت گرفته است.

شورای شهر توضیحات رسانه ای شهرداری را نمی پذیرد
اکنون یکی از اعضای شورای شهر به خبرآنلاین می گوید شورای شهر پیگیر این ماجراست و قرار شده در جلسه یکشنبه 5 آبان ماه، مسئولان شهرداری درباره این رویداد توضیح دهند. محمد مهدی تندگویان در این باره می گوید: "سازمان زیباسازی شهرداری تهران باید مسئولیت نصب این بیلبوردها را بر عهده بگیرد. هر چند ظاهرا آقای پیرهادی (عضو شورا و فرمانده بسیج شهرداری) گفته این کار با هماهنگی بسیج شهرداری انجام شده ولی شهرداری می گوید از این کار اطلاعی ندارد."

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر، توضیح می دهد: "به همین دلیل از مسئولان شهرداری خواسته ایم در صحن شورا حاضر شوند و توضیح دهند. همگان می دانند بدون نظارت سازمان زیباسازی شهر تهران کوچکترین تابلویی نصب نمی شود و اینکه به رسانه ها می گویند ما از نصب این تابلوها خبر نداشته ایم، توضیح مناسبی نیست. گفتن این که در جریان نبودیم برای این سازمان خوب نیست. به نظر می رسد این اتفاق با نظارت برخی مدیران انجام شده باشد و چون مضمون این تابلوها مغایرت با سیاستهای نظام و کشور است، باید شهرداری پاسخگو باشد. لذا از آقایان شهرداری خواسته ایم یکشنبه در شورا، آقایان توضیح دهند."

او، از سخنگوی شهرداری تهران به عنوان کسی که قرار است از سوی شهرداری در این جلسه حاضر شود نام می برد و می گوید: "آقای دکتر ایازی قرار است در صحن شورا حاضر شود و درباره نصب این تابلوها توضیح دهد. امیدواریم توضیحات قانع کننده باشد، در غیر اینصورت شورا حق پیگیری این موضوع را دارد و این کار را خواهد کرد."

توضیح رسمی، همان است که سخنگو گفت
با وجودی که تابلوهای صداقت آمریکایی از معابر جمع آوری شد و مشاهدات خبرآنلاین تایید می کند دیگر تابلوی دیگری در سطح شهر تهران با این مضمون وجود ندارد، ولی ظاهرا قصه صداقت دردسرساز ینگه دنیایی پایانی ندارد. مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران که پیش از این گفته بود این تابلوها بدون تایید آن سازمان نصب شده، در گفتگو با خبرآنلاین باز هم تاکید می کند: "روز سه شنبه این تابلوها نصب شد و چون روزهای پس از آن تا شنبه تعطیل بود، ما جمع آوری این تابلوها را در دستور کار قرار دادیم و از چهارشنبه، جمع آوری را شروع کردیم و شنبه این کار تمام شد. توضیح رسمی نیز در این باره، همان است که آقای ایازی، سخنگوی شهرداری گفت. ما اطلاعی از نصب این تابلوها نداشتیم."

مهدی نژاد، در توضیح اینکه چرا شهرداری در جمع آوری این تابلوها تعلل کرده، می گوید: "ما از فردای نصب این تابلوها، کار جمع آوری را آغاز کردیم و هیچ توافقی نیز با طراح و مجری این تابلوها برای نصب نداشته ایم."

مدیرروابط عمومی سازمان زیباسازی شهری تهران در پاسخ به این پرسش که مجری این طرح گفته فردا اطلاعیه ای درباره این تابلوها منتشر می کند و در صورتی که توافق مکتوب خود با سازمان شما را منتشر کند، چه پاسخی دارید، اظهار کرد: "بگذارید اطلاعیه آنها منتشر شود، پس از آن، ما موضع گیری می کنیم."

او، در اصل، مصاحبه مدیر سازمان هنری، رسانه ای اوج، را تکذیب کرده که در مصاحبه با وبسایت خبری تسنیم گفته شهرداری تهران از طریق کارشناسان سازمان زیباسازی شهر تهران در جریان تمام مراحل طراحی و نصب این تابلوها بوده اند. سازمان هنری، رسانه ای اوج، سازمانی است که در مرامنامه تاسیس خود، استفاده از موجسازی تبلیغاتی را به عنوان یکی از دستورات کاری خود عنوان کرده و نوشته: "تولید محصولات گرافیکی برای فضاسازی و ایجاد موج‌های تبلیغاتی به عهده خانه‌ی طرح و گرافیک انقلاب که وابسته به این سازمان است، قرار داده شده است."

این سازمان پیش از این نیز نصب بنرهای بسیار بزرگی در نقاط مختلف تهران مانند میدان ولی‌عصر (عج) و خیابان ستارخان را از کارهای خود عنوان کرده بود. در این پوسترها، سازمان اوج با کولاژ چهره اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در کنار چهره تمثیلی شمر، قاتل امام سوم شیعیان، سعی داشت پیام تاریخی شمر را تکرار کند، سازمان اوج، جمله معروف "با ما باش، در امان باش" را در زیر این تابلوها درج کرده بود. همچنین این سازمان مجموعه پوسترهای «جنگ، کار تا پیروزی» را به عنوان نمونه پروژه‌های خود، معرفی کرده است.

مدیر سازمان هنری، رسانه ای اوج؛ احسان محمد حسنی رسما طراحی و نصب تابلوهای "صداقت آمریکایی" را پذیرفته است.

در جدول زیر، برخی اظهار نظرها و مواضع اشخاص درباره نصب تابلوهای صداقت آمریکایی را می خوانید:

نام

سمت/عنوان

موضع

اظهارات

محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

اظهار نظر صریح نکرده

آزادی همین است و قبل از این‌که مذاکرات به نتیجه برسد نباید آمریکا احساس کند که یکطرفه امتیاز می‌دهیم. بیان نظرات به صورت آزادانه امری طبیعی است و مخالفان و موافقان باید نظرات خود را مطرح کنند تا این تصور ایجاد نشود که فضای ایران کنترل شده و حکومتی است و از این شرایط سوء استفاده کنند.

محمد جواد کولیوند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس

تلویحا مخالف نصب

برخی می‌خواهند موضوع مذاکره با آمریکا را با توجه به اعلام نظرسنجی از مردم ، مردمی جلوه دهند و افکار عمومی را نیز درگیر بحث مذاکره با آمریکا کنند. باید دید مقام معظم رهبری در خصوص بحث مذاکره با آمریکا چه نظری دارند و ایشان هستند که باید در نهایت در خصوص این موضوع اعلام نظر کنند اما عده‌ای می‌خواهند طوری جلوه دهند که مردم مستقیما درباره مذاکره با آمریکا و نحوه مذاکره تصمیم می‌گیرند.

اسماعیل کوثری 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

موافق نصب تابلو

جمع‌آوری بیلبوردهای ضدآمریکایی از سطح شهر یک 'اشتباه' در روند سیاست خارجی ما است. مردم هیچگاه از نظرشان نسبت به آمریکا برنمی‌گردند، فشار اصلاح‌طلبان یا دولت برای جمع‌آوری این بیلبوردها اشتباه است. حدسم این است که نمی‌شود بدون هماهنگی شهرداری بیلبوردی در سطح شهر نصب شود.

حسن سید آبادی

نماینده ادوار مجلس

مخالف نصب

در کشور افرادی وجود دارند که می‌خواهند به گونه‌های مختلف موانعی در کار دولت ایجاد کنند. آنها رفتارهایی انجام می‌دهند که روند مذاکرات را بر اساس منافع خود تحت تأثیر قرار دهند. با این افراد باید از طریق سیاست‌های رسمی کشور برخورد کرد. نباید به اظهارات اینگونه افراد توجه کرد و در مقابل نیز صداوسیما و وزارت کشور وظیفه دارند با این افراد مقابله کنند.

محسن پیرهادی 

عضو شورای شهر و فرمانده بسیج شهرداری

موافق نصب

تعدادی از تشکل‌های خودجوش مردمی این پوسترها را طراحی و نصب کرده‌اند و پیش از این‌که نصب کنند به ما اطلاع داده بودند. ما در بسیج شهرداری تهران اطلاع داشتیم و مانع از نصب این پوسترها و تصاویر نشدیم چون محتوای آن‌ها را خارج از سیاست‌های نظام ندیدیم.

محسن سرخو

عضو شورای شهر تهران

مخالف نصب

اگر شهرداری با مسائل سیاسی هوشیارانه برخورد نکند، به منافع کشور لطمه وارد می‌شود. نباید شهرداری اجازه بدهد هر بیلبوردی با هر مضمونی ولو اینکه هزینه‌اش پرداخت شده باشد در سطح شهر نصب شود به عنوان مثال درمورد بلیبوردهای "صداقت امریکایی" باید حداقل در این راستا هماهنگی لازم با شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه انجام می‌شد در غیر این صورت باید جلوی چنین حرکت‌های خودسرانه در شهر گرفته شود. منافع کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی اولویت اول است و اینکه بخواهیم بیلبوردهای اهانت‌آمیز درج کنیم که خدایی ناکرده مغایر برنامه‌ریزی‌های مسئولان کشور باشد؛ خوب کار درستی نیست.

پرویز سروری

عضو شورای شهر

موافق نصب

در روزهای گذشته شاهد اقدامی هوشمندانه و مقتدرانه از طرف سازمان زیباسازی شهرداری تهران بودیم که به شکل هنرمندانه ای، هشدار‌های جدی به مذاکره‌کنندگان درباره مذاکره با آمریکا و غرب می‌داد. این تابلوهای تبلیغاتی موجی از رضایتمندی را در مردم ایجاد کرده است، حتی روز گذشته در نماز جمعه، مردم تقدیر‌های زیادی را از نصب این تابلوهای تبلیغاتی داشتند.

غلامرضا انصاری

عضو شورای شهر تهران

مخالف نصب

نصب بیلبوردها از طرف هر گروهی که انجام شده کار غیراصولی و ضد امنیت ملی است. نمایندگان مردم در شورای شهر تهران از شهرداری و مسئولان ذی‌ربط سوال خواهند کرد که چطور می‌شود در سطح شهر بدون مجوز چنین طرح گسترده‌ای اجرا شود و اگر مجوز داده شده، توسط چه کسی و چرا این مجوز صادر شده و نتیجه آن را به مردم اعلام خواهیم کرد.  قطعا در جلسه بعدی شورا این قضیه را به صورت قانونی و حقوقی پیگیری خواهیم کرد. 

مجتبی شاکری

عضو شورای شهر تهران

موافق نصب

به نظر من اشکالی ندارد که شهرداری هم همراه با مردم این فضا را همچنان آماده نگه دارد تا در مذاکرات آنها بفهمند که هنوز هم در کشور ما شعار مرگ بر آمریکا شنیده می شود. دیپلمات ها باید کار خودشان را در چارچوبی که تعیین شده انجام دهند؛ نرمش آنها نرمش قهرمانانه باشد و به فکر حذف شعار مرگ بر امریکا هم نباشند چون به نظر من این کار شدنی نیست.

حسین کنعانی مقدم

کارشناس سیاسی

مخالف نصب

درحال حاضر شاهد هستیم که لابی صهیونیست درصدد القا این موضوع هستند که تیم مذاکره کننده فعلی ایران برای تصمکیم گیری از اختیار کافی برخوردار نیست و اگر در مذاکرات متعهد به توافقی شوند، گروهای فشار اجازه نمی‌دهند آن توافق اجرایی شود.  بر این اساس این نوع واکنش‌ها تضعیف تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات بین المللی از جمله مذاکرات هسته‌ای را به دنبال دارد و همین امر باعث می‌شود طرف‌های مذاکره کننده با تیم مذاکره کننده ایران به دیده شک و تردید نگاه کنند و حاضر نشوند هیچ امتیازی را به این تیم بدهند و روند مذاکره برای مذاکره بازهم ادامه پیدا کند.

4747

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    موافقین دست کنن تو جیب مبارکشون و هزینه این اقدامات رو بپردازن. کمی هم از خودشون مایه بذارن ببینیم چقدر برای اعتقادات و آرماناشون ارزش قائل هستن؟
    • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      170 9
      متاسفانه نصب اين بنر فقط به نفع نتانياهو و همفكرانش در آمريكا بود كه مي خواهند ايران را منزوي كنند،اين همه تلاش كرديم كه آن ها را منزوي كرديم ولي بعضي ها در داخل دارند به نفع اون ها كار مي كنند مثل نصب اين بنر،نميدونم مشكوكه
  • آرش EU ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    به نظر می آید با توجه به این نوع روش و سیاست های محافظه کارانه ، باید تمامی کتاب هایی که سخنان حضرت امام خمینی (ره) را شامل می شوند از جمله صحیفه نور جمع شود! و همه تصاویری که در سطح شهرها جملاتی مانند :"رابطه ما با آمریکا مثل گرگ و میش است " یا "ما آمریکا را زیر پا می گذاریم" و یا "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" هم باید پاک شده!! و همه کسانی که در این رابطه مسامحه کنند به جرم سنگ اندازی در راه روابط ایران و امریکا به سختی محاکمه و مجازات شوند!!! راستی سیمای جمهوری اسلامی هم مراقب باشد که علاوه بر قطع سرودهایی که خدای ناکرده قلب آمریکایی ها را جریحه دار سازد از نمایش هرگونه فیلم که بر ضد امنیت ملی آمریکاست مثل فیلم "غیر قابل انتشار" برایان دی پالما یا "خانه امن" و یا "رخنه" خودداری ورزد!!!!
    • مهام پناهداری A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      8 3
      پیامبر اسلام (ص) در آن زمان برای مصالح مسلمین جنگهایی با کشورهای شمال آفریقا و اروپا فراهم کردند.آیا این دلیل میشود که پس از سالهای زیاد و تغییر شرایط ،‌دوباره مسلمین به همان شیوه اقدام به عمل خاصی بکنند؟ . آیا این نادانی محض نیست ؟
  • نیما IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    خبر آنلاین یه نظر سنجی بزار تا همه بفهمن مردم با کدوم طرف هستن
    • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      مگه آمریکا برای امور سیاست خارجی و جنگهایی که راه میندازه از مردمش نظرخواهی میکنه که ما بکنیم؟! تازه نظرخواهی و نظرسنجی نتیجه اش به نفع هر سمتی باشه سیاست خارجی ما رو در موضع ضعف قرار میده.
    • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      132 5
      نظر سنجی نه تنها موضع ما را در ضعف قرارنمیده بلکه در جهت شفاف سازی جامعه و آگاهی کسانی که از سوی خود هر نظری را به مردم منسوب می دانند قدم برمی داره . قطعا نظر سنجی و آگاهی از خواست مردم جامعه به مذاق برخی خوش نمی آید چون خود را منزوی و حرکت خود را برخلاف جریان رودخانه می بینند .
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      6 17
      عزیز من نیاز به نظرسنجی در خبرآنلاین نیست معلوم و واضح و روشن است و من از همین حالا قسم می خورم بیش از 80 درصد بینندگان خبرآنلاین به آن چیزی رای می دهند که مسئولین این سایت علاقه دارند تمام نظرسنجی های این سایت بیانگر همین نکته است شما دیده اید نظرسنجی در این سایت صورت بگیرد و نتایجش خلاف نظر مسئولین سایت و روندکلی آن باشد؟؟ این سایت مخالف هدفمندی است نظرسنجی سایت نیز موید همین نظر است این سایت موافق نرمش ذلیلانه است و نظر سنجی سایت هم همین را خواهد گفت
    • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      26 3
      شما که از نظر سنجی میترسید چون میدونید مردم نظرشون چیه پس لطفا" از مردم مایه نگذارید.
    • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      1 3
      نظر سنجی ها اینچنینی کاملا بی ارزش هستند،هم به راحتی قابل تقلب هستند هم به علت سلیقه خاص مخاطبان از پیش جهت دارند. روش درست نظر سنجی در انتخابات هم فقط توسط یک گروه از نظرسنج ها که از شیوه تلفنی استفاده کرده بودند به کار گرفته شد و نتایج نسبتا قابل قبولی داشت.
    • بی نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      3 4
      نفرین به افراط درود بر اعتدال
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    اتفاقا طرح های بسیار اثرگذاری بود!
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    303 9
    راس ميگن شهرداري در جريان نبود، با هماهنگي عمو پورنگ نصب شده بودن
  • محمد جواد A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    من نظر موافق یا مخالف نمیدهم در باره محتوای تابلوها ولی این نشان دهنده ی نوعی آزادی است که نشان میدهد در ایران مخالفین دولت هم می توانند نظر خود را رسانه ای کنند. چرا تا بخواهیم مثال از آزادی مخالفین سیاست های دولت را بزنیم سراغ مثال هایی چون وال استریت برویم بیا اینم ایران
    • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      192 4
      جان محمد جواد بي خيال!!!! حالا اگه يكي موافق دوستي با آمريكا بود و يه تابلو تو خيابون نصب مي كرد چه برخوردي باهاش مي شد؟ مي گفتن آزادي بيان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • حسن IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      111 3
      البته این جور آزادی ها خوبه ولی چرا همه داره توی این دولت اتفاق میفته!!! یادمون باشه که در دولت گذشته بود که فقط به خاطر انتقاد بعضی از اساتید دانشگاه علامه بیشترشون رو اخراج کردند!!!! یادتون که هست؟؟؟
    • حسین IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      73 1
      دوست عزیز ! بنظر شما که موافق نصب چنین پیامهایی در سطح شهر هستید و این کار رو نشان از آزادی میدونید , ماهم به عنوان مخالف میتونیم نظرمون رو بنر کنیم بزنیم روی تابلوی بر اتوبان و خیابون؟ واقعا از نظر شما آزادی اینه ؟
    • تيزبين IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      1 0
      عجب مغالطه هايي ميفرماييد!! اينو ميگن آزادي در انتقاد از دولت كه هنوز جوهر بنرها خشك نشده بنرها رو بكشي پايين و داد از آزادي در اعلام نظر بكني!!! واقعا وحيد داره اين كشور كجا ميره؟! هركي بخواد سر خدا كلاه بذاره خدا سرش بشكه ميذاره
    • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      6 0
      شما که دم از آزادی میزنین تو این 8 سال کجا بودین
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    183 8
    الان من پول داشته باشم و عليه سياست هاي افراطي دولت قبل در عرصه بين المللي بيلبورد نصب كنم چند ساعت!!!! دوام مي آورد ؟!!! تازه اگر بتوانم
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    83 4
    شب یکشنبه که در میدان نیاوران هنوز یکی از این بنرها بود. فکر هم نکنم هنوز جمع شده باشد
  • مجید صرافی رفسنجانی A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    242 8
    اقا اگه میزارن من حاضرم بنر با پول شخصی در جهت عقایدم که کاملا برعکس نظر دوستان بسیجی است را تهیه کنم.ایا میگذارند؟
    • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      شما جرأت انجام چنین کاری رو نداری!!!
    • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      جناب رفسنجانی امام خمینی در مورد بسیج میفرمایند بسیج لشکر مخلص خداست .بسیج میقات پا برهنگان ومعراج اندیشه پاک اسلامی است وتربیت یافتگان آن ، نام ونشان در گمنامی وبی نشان گرفته اند بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفهای آن بوی بهار وصل و طروات یقین حدیث عشق می دهدبسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده اند من دست یکایک پیشگامان رهائی را میبوسم و میدانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. حالا شما میخوای بر علیه کدام یک از این عقاید بنر چاپ کنی ؟ شما مقصر نیستی وقتی یک مسئول که به قران قسم یاد کرده که حافظ کیان این مملکت باشه ان نظرات کذایی را دارد از من و شما چه توقعی؟
    • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      8 0
      بی نام اول تو یکی از کجا جرات پیدا کردی؟
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    ما این پستر ها را پشت ماشین هایمان خواهیم چسباند چی فکر کردید ؟ ما داغ سلطه امریکا بر این مملکت را بر دل زیاده خواهان و وادادگان غرب زده خواهیم گذاشت ما هرگز جنایات امریکا در 8 سال جنگ تحمیلی و سرنگونی هواپیمای مسافر بری را فراموش نخواهیم کرد
    • جلال IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      شما این پوسترا رو تو خونت نصب کن.خوش می گذره.همیشه این جوری خوش باشین
    • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      111 8
      اول برو اکابر پستر نیست پوستر صحیح است بعد هم هرکس فکر کرده مذاکره یعنی سلطه یا نادان است یا از کسانی که منافع خود را در جنگ و دشمنی میداند. هیچگاه مردم به هیچ دولتی اجازه رابطه گرگ و میش را نمیدهد ضمن اینکه دولی تدبیر و امید مورد اعتماد مردم و مجلس و رهبری است.
    • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      7 50
      جلال خان شهر ما خانه ماست خیلی هم حال میکنیم و خوش میگذره
    • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      3 33
      جواب اون اقای ملا لغتی باید بگم حالا پوستر یا پستر اصل کلمه که لاتینه اگه گیرت سر اینه شما با سواد و ما بی سواد به جای گیر دادن به لغات به این توجه کن که ما با مذاکره مشکل نداریم به حمدالله رهبر معظم انقلاب به موقع تذکرات لازم را داده و خواهند داد ولی شما ظاهرا با فرمایشات ایشان که امریکا را دروغ گو , غیر صادق و فریبکار معرفی کرده اند مشکل دارید که مخالف نصب بنر هایی با این مضمون هستید .
    • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      12 1
      پرچم روسیه رو هم بزن سر در خونتون
    • سجاد A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      7 1
      جناب اقای بی نام برو پشت ماشینت بچسبون ،شماها همیشه ...........میکنین،تازه میگی 8سال دفاع مقدس،ما 8 سال با همین عراقی ها جنگ داشتیم که الان شدن برادرامون،البته عراقیها شدن برادر های شما و امثال شما،وگرنه ما با اونها هیچ رابطه ای نداریم و نخواهیم داشت،پس با عراقیها قطع رابطه کنید
  • ح ش IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    106 3
    ما نفهمیدیم چند وزارت خارجه داریم نظر دادن مشکلی نیست ولی هر نهاد و ارگانی وشورای وشهرداری برای خود یک اداره وزارت خارجه درست کرده ودست به اقداماتی می زنه وبعضی ها هم از هم اکنون شروع به کارهای انتخاباتی رییس جمهوریشان شروع شده از یک طرف سخنان غیر مسئولانه میزنند از طرفهای دیگر شروع به حاتم بخشی از کیسه ملت میکنند پاداش به فوتبالیستها و خانه دادن و..... تو ازکجا آوردی
  • دلال مرکزی IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    کل شهرداری تهران باید بخاطر دخالت در امور سیاسی کشور از خود قالیباف تا پایین دستیها بازجویی شوند که چرا در سیاست نظام دخالت کرده اند و از کجا خط میگیرند ؟
    • ایران A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      24 6
      شما بالاخره بازجویی یا دلال؟!!
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    37 2
    افراط و تفريط خارج از اعتدالي است كه مصداق «خيرالامور اوسطها» است. آيا افراطيون و تفريط‌گران كه در تنگناي قافيه خود را ولايي مي‌نامند از آرا و نظر رهبري در اين حيطه آگاهند؟ ضدفرهنگ توهين، تمسخر، مچ‌گيري و غوغاسالاري، در سيره كدام يك از معصومين بوده؟ خدايا به تو پناه مي‌بريم.
  • بی نام EU ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    55 7
    یکی از تابلوها هنوز در اتوبان سئول روبروی نمایشگاه نصب است ساعت 10 روز یکشنبه
  • رحمان A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    36 2
    اینگونه تناقض در سیاست کلی کشور خیلی هم بعید نیست یه فلش بک بزنید به دور خاتمی بلکه یادتون اومد
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    53 3
    معلوم نیست کی به کیه ! واقعا نمی دونیم مملکت چه جوری داره اداره میشه ! همه همه کارن و هیچ کاره ! امان از دست جمعیت خود جوش مردمی ! فقط نمی دونم چرا هیچکی این خودجوشارو نمیشناسه!من که تا حالا ندیدمشون . شما دیدین؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    31 0
    امان از افراط و تفریط
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    34 2
    هنوز هم در ميدان فلسطين اين پوستر هست واقعان نميدونم مگر چقدر پول داشتن كه هر چي ور ميدارن تمام نميشه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    3 19
    به گزارش ایسنا، مری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا تصمیم گرفته‌است تا مبلغ یک میلیون دلار به این صندوق کمک کند؛ چون معتقدیم انتقال آنها از عراق تنها راه برای حفظ امنیت و آسایش ساکنان فعلی لیبرتی است.»
  • 1400 A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    27 3
    وقتي مسولان عاليرتبه ما دارن با حفظ اقتدار ايران با همه دنيا وارد مذاكره مي شوند ديگه انجام اين كارها در حقيقت خالي كردن پشت اونهاست و معني نداره. وقتي يكي از ارگانهاي مسئول (شهرداري) خلاف جهت با سياستهاي كلي دولت پيش ميره نتيجه همين ميشه. به نظر من اصلا شهرداري حق سياسي كاري نداره و فقط بايد به وظايف خودش عمل كنه. يادمه در دوران اصلاحات هم تندروها مانع جدي براي انجام تصميمات دولت بودند.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    12 0
    ما کجاییم بحث سر چیز دیگست!!
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    44 1
    این دفعه اسم اون کشور رو نیاوردم کسی متوجه نمیشه منتشر کن سلام چه خوب بود اگر اجازه میدادن ما هم پوسترهایی در مورد یکی از کشورهای اطراف نصب کنیم بالاخره حرف زیاد داریم از هزینه هایی که سر نیروگاه به ما تحمیل کردن تا اس 300 تا دو قرارداد گلستان و ترکمانچای و اشغال ایران در جنگ جهانی و...و کمک هایی که به صدام داشتن
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    14 26
    بعنوان کارشناس تبلیغات باید بگویم که برعکس نظر طراحان، این بیلبورد تبلیغ مذاکره بود. 1- اولین بار است که پرچم ایران و امریکا کنارهم و برابر تصویر می شود. 2- آمریکا دیگر شخصیتی با سر اسکلت و خون آشام نیست. 3- پیام بیلبورد : مذاکره خوب است ولی باید مراقب آمریکا باشم.
    • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      7 1
      آفرین!!!!!!بزنین دست قشنگه رو به افتخارش، آقای کارشناس تبلیغات هینجوری کار میکنین و تفسیر میکنین که تو تبلیغات اینقدر ضعیفیم دیگه
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    52 1
    اینکه ازادی یه طرفه باشه فقط برا برخی ادمها کار درستی نیست ایا بقیه مردم هم میتوانند بیلبورد مطابق با نظرشون رو نصب کنن؟ بعد هزینه این بیلبوردها برای ما جای سواله ایا شهرداری نصب کرده یا شهرداری اجازه نصب داده؟
  • مسلمان ایرانی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    64 1
    سلام، اول این که:ملت ایران همین چندنفرنیستند و77/5میلیون نفرند. هررفتاروگفتارخلاف قانون وخودجوش وخودسرحتی به ظاهرمردمی؛خلاف مصالح کشوروملت است.
  • عباس IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    8 2
    این همه هزینه میلیاردی رو که بخش خصوصی نکرده بلکه عده ای کوته فکر امل که منافعشان از عدم ارتباط با امریکا میباشد انجام دادند البته از جیب بیتالمال .مرگ بر آدمهای روسی صفت۰
  • آزاد A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    1 1
    کجا جمع شده ؟ همین امروز صبح، اول باند غرب به شرق سئول بعد از پل یادگار (نزدیک مجتمع قضایی) یکیشو دیدم
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    5 2
    قابل توجه خانم الهه راستگو !!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    1 2
    آقای قالی باف چرا این کارهارو می کنی؟
  • بی نام EU ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    1 0
    سمت چپی شبیه بابک زنجانی است!
  • عبداله IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    2 0
    به جای صداقت آمریکایی، باید بیلبورد صداقت مسوولان شهرداری نصب شود!
  • مسعود IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    3 2
    از اظهارات آقايان كوثري و سروري آدم شاخ در مي آره. اينها از كدام موج حمايت مردمي حرف مي زنند؟! ما كه هر كي رو ديديم ناراحت اين كار بود.
    • رضا A1 ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
      1 3
      ما هم هر کی رو دیدیم راضی بود
    • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
      0 1
      آقای رضا توی همین سایت به عنوان یک جامعه آماری کوچک نگاه کن چند درصد مردم راضی بودند؟ مغرضانه جانبداری نکنید.
  • اکبر.تهران IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    1 1
    در شهرداری کی مسول است حالا هم میخواد در هییت دوات هم داشته باشد تا خبرها را از جلسه هییت دولت راحت تر به بیرون درز کند کسی نباید رقیب خود را به جلسه هییت دولت وارد کند.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 1
    به نظر اینجانب این گونه حرکات نمی تواند در راستای منافع ملی و حرکتی معقول باشد ، چون در این راستا مشخص است که یک جانبه گرایی اشخاص یا گروههایی تطمه به منافع عامه مردم میزند. اجماع در مورد مسایل کلان کشور و حرکت در یک راستا و چارچوب جز لاینفک دنیای پر از تزاحم امروز است. خواست مردم نیز در انتخابات این دوره مشخص شد که خواستار اعتدال همه جانبه هستند.
  • بنده خدا A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    5 1
    به سیاستمداران مان اعتماد کنیم.وبازی را به ایشان واگذار کنیم.
  • بی نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    خبر انلاین به نظر من برای کسانی که به یک نظر پاسخ میدن هم پاسخ به این نظر بذارید چون در اکثر موارد اونها هم پاسخی را میطلبد و وقتی کسانی به اون نظر دهنده به یک نظر پاسخ میدهن وقتی پاسخها زیاد میشود مخاطب نظرها مشخص نیست. با تشکر از سایت وزین و با انصاف شما.