انتقاد فاضل میبدی به بیان کلمات توهین آمیز از سوی مداحان

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) نوشت:

یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید هرچه زودتر جلوی افرادی که به تحریف دین می‌پردازند یا از مجالس اهل بیت(ع) در جهت خط سیاسی خود استفاده می‌کنند، برخورد و آنها را حذف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل میبدی با بیان اینکه "طرح مباحث سیاسی از سوی مداحان و همچنین ایراد توهین و افترا از سوی آنان در جلسات و هیأت‌های مذهبی به حال دین و مملکت مضر است"،‌ افزود: این افراد در واقع در جهت تهدید مصالح و منافع ملی گام برمی‌دارند.

وی ادامه داد:‌ البته این موضوع و این خطر در زمان پیامبر اسلام(ص) نیز وجود داشته و عده‌ای به عنوان متولی دین، دین‌زدایی می‌کردند. اما آن وقت طرح این موضوعات در محافل محدودی صورت می‌گرفت و رسانه‌ها وجود نداشتند. امروز انتشار اخبار مربوط به این موضوع می‌تواند آثار سوء را به همراه داشته باشد.

این فعال سیاسی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه در سال‌های اخیر برخی مبلغان و مداحان به غیر از سیاسی شدن، "خطی" هم شده‌اند، گفت: این دسته از افراد می‌خواهند خط و جریان فکری‌شان را به جامعه منتقل کنند در حالی که پیام دین پیام اخلاق، صلح، دوستی، برادری و آزادگی است.

فاضل میبدی در ادامه خاطرنشان کرد: باید مراجع و کسانی که متولی واقعه فرهنگ در کشور هستند نگذارند چنین تبلیغات سوءیی از سوی این افراد انجام و در نتیجه به ضرر دین و مملکت اقدام شود.

وی همچنین با انتقاد از برخی برنامه‌های صداوسیما در ماه محرم گفت: اگر واقعاً می‌خواهند در جهت شناساندن امام حسین (ع) به مردم کاری کنند، باید از انسان‌های تحلیل‌گر که نقد تاریخی را به خوبی می‌دانند، استفاده کنند و چنان فرهنگ‌سازی در این باره انجام شود که شخصیت‌هایی اینچنینی در دنیا قابل دفاع باشند.

این فعال سیاسی در همین راستا اظهار کرد:‌ امروز در دنیا از اخلاق گاندی صحبت می‌شود و در واقع او در تمام دنیا قابل دفاع است اما ما متاسفانه به گونه‌ای شخصیت‌های بالاتر از گاندی را مطرح می‌کنیم که قابل دفاع نیستند. ما شخصیت‌های خود را خشن و خونریز معرفی می‌کنیم که این موضوع مطلوب نیست.

وی همچنین با تاکید بر اینکه "هیچ خطری بالاتر از تحریف دین نیست"، اظهار کرد: باید هرچه زودتر جلوی افرادی که به تحریف دین می‌پردازند یا از مجالس اهل بیت (ع) در جهت خط سیاسی خود استفاده می‌کنند، برخورد و آنها را حذف کرد. باید مبلغان واقعی و اسلام‌شناسان به عرصه میدان بیایند تا جلوی این حرکات گرفته شود.

فاضل میبدی در پایان گفت: همان‌طور که با یک مقاله در یک روزنامه برخورد می‌کنند، باید با افرادی که در قالب مداحی کردن به شخصیت‌های مختلف توهین می‌کنند نیز برخورد و آنها را مجازات کرد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    10 1
    آقايان اينقد به مداحان پر و بال دادند كه ديگه خودشون هم از پسشون بر نميان. نه از حرف هاي دروغ و انحرافي نه حرف هاي سياسي و تهمت و ... و نه پول هايي كه به جيب ميزنند
  • گرفتار IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    7 1
    به جای شعار دادن یکبار برخورد کنین با این ها! یکی از این حرفها رو خدای نکرده زبونم لال (!) اگر یه آدم عادی یا یک وبلاگ نویس میگفت چیکارش میکردند؟؟؟!
  • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    8 1
    مداح اگر مداح باشد باید مداحی کند و طرح مسائل سیاسی در مجالس مداحی باعث دوری مسلمانان از حضور در این مجالس می شود. بهتر است که مداحان اگر می خواهند مسائل سیاسی را مطرح کنند در مجالسی که بحث سیاسی انجام می شود به طرح مسئله بپردازند.