فارس نوشت:

رئیس کل بانک مرکزی امروز با حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بحث افزایش نرخ سود اوراق مشارکت مد نظر بوده و افزایش نرخ سود بانکی چندان مطرح نیست.

سید ناصر موسوی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس با اظهارداشت: در این جلسه آقای سیف برای ایجاد تبادل نظر و هماهنگی بین کمیسیون و بانک مرکزی با نمایندگان به گفت‌وگو پرداخت.

وی افزود: در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به رشد 9.1 درصدی نقدینگی در شش ماهه اول امسال، حجم کل نقدینگی را حدود 500 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و معتقد بودند که بخش عمده‌ای از تورم به رشد این متغیر برمی‌گردد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آقای سیف سهم مسکن مهر از پایه پولی را 42 درصد برآورد کرد؛ این حجم از نقدینگی را بانک مرکزی جهت پرداخت تسهیلات مسکن مهر پرداخت کرده است که در واقع به نوعی افزایش پایه پولی از این جهت رخ داده است.

وی ادامه داد: اگر تورمی هم ایجاد شده اما موجب ثبات نسبی در قیمت مسکن و خانه‌دار شدن بعضی از اقشار شده است؛ یکی از محسنات دولت گذشته اجرای مسکن مهر بوده و نباید تنها نیمه خالی لیوان را ببینیم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی نرخ تورم مهر ماه را 40.4 درصد اعلام کرد، گفت: براساس پیش‌بینی آقای سیف نرخ تورم تا پایان سال به 35_36 درصد کاهش می‌ِیابد.

وی با اشاره به صحبت‌های سیف درخصوص نرخ ارز، اظهارداشت: ایشان گفتند که بنده در جلسه اتاق بازرگانی نرخی برای ارز اعلام نکردم و شرایط به گونه‌ای بود که صادرکنندگان نگران کاهش قیمت بودند و به همین دلیل گفتم بعید است که قیمت ارز از این عدد پایین‌تر بیاید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آقای سیف اشاره کرد که بحث افزایش نرخ سود اوراق مشارکت مد نظر بوده و افزایش نرخ سود بانکی چندان مطرح نیست.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    15 0
    البته الان موسسات و بانک ها هم خیلی به نرخ سود بانک مرکزی اعتنا نمی کنند مثلا: موسسه اعتباری آرمان 5 ساله 27 درصد میده موسسه اعتباری توسعه 5 ساله 26 درصد میده بانک قوامین 5 ساله 24.5 در صد میده بانک اقتصاد نوین 2 ساله 22.2 در صد میده بانک ملی هم دو ساله 22 درصد بانک گردشگری و مهراقتصاد هم میدونم که بالای 20 درصد میدن یعنی حتی بانک ملی هم برا حرف بانک مرکزی تره خرد نمی کنه!!!
  • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    12 0
    مثل این که کسی اوراق مشارکت وزارت اقتصاد و دارایی رو نخریده!!!!
  • سعید A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    10 2
    این چرا همش ساز مخالف میزنه ؟؟؟؟
  • ایران A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    12 1
    بنظر می آید آقای سیف نگران آقا زاده هایی است که خدای نکرده سود تسهیلات بر ایشان بالا نرود و موجب کم شدن ثروت میلیاردی آقایون بشود
  • بی نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    سود اوراق هم بره بالا خوب میشه، این پول های اضافه یه جور منطقی سود بگیره این مردم انقدر نمیدوئن تو بازار مسکن و سکه و ارز قیمت همه چیز رو ببرن بالا
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    4 1
    یعنی چی؟ بحث افزایش نرخ سود اوراق مشارکت مد نظر بوده و افزایش نرخ سود بانکی چندان مطرح نیست.!!!!! پس تکلیف پول بی زبون ما تو بانک که تبدیل به ..... شد چی میشه؟ تورم 40% ولی سود20% !!!!!!
  • بی نام A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    6 0
    این اشتباه دفعه قبل هم انجام شد و مردم پولهاشونو برای خرید اوراق از حسابهای پس انداز خارج کردند و بانکها مجبور شدند سود کل سپرده ها و اوراق فروخته شده قبلی را هم سه درصد افزایش دهند. خوب از تجارب قبلی درس بگیرید مگر میشه سود اوراق را زیاد کرد سود بانکی ثابت بمونه ‍‍‍!!!!!
  • بی نام EU ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    5 0
    واقعا مسخره ست با تورم 40 درصد رو سبزی خوردن سرمایه گذاری کتی بهتره تا پول تو بانک بزاری !
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    6 0
    این آقای سیف ساز ناسازگاری می زنه همش چرا؟؟
  • مهرداد IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    3 0
    در اقتصادهای برتر دنیا مردم رییس بانک مرکزی را سالی یکبار هم نمیبینند ولی این حضرت برادز روزی ده بار رو تیتره....صد رحمت به بهمنی چون ماهی یکبار حرف میزد و همچی رو بهم میزد .....