فارین پالیسی: عربستان به کمک پاکستان لشگری 10 هزار نفره را برای اعزام به سوریه آماده کرده است

عربستان با کمک پاکستان لشگری پنج تا ده هزار نفره از سلفی ها و مرتبطین با القاعده را برای اعزام به سوریه آموزش داده و تجهیز کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت نشریه فارین پالیسی آمریکا پاکستان به درخواست عربستان در حال آموزش دادن سلفی ها و وابستگان به القاعده در خاک خود برای اعزام به سو ریه است.


به نوشته فارین پالیسی علت این اقدام عربستان از انجا ناشی می شود که ریاض امیدی به دولت اوباما برای تحرک جدی نظامی علیه دمشق ندارد.
فارین پالیسی در گزارش خود می افزاید قرار است دو تیپ متشکل از 5 تا 10 هزار نفر در پاکستان و با حمایت امارات و فرانسه دوره های آموزشی را در اردن و پاکستان فراگرفته و سپس برای انجام عملیات نظامی و تروریستی به سوریه منتقل شوند.
در این گزارش آمده است ریاض قصد دارد، بدون مشارکت واشنگتن و با سلیقه خود، پرونده سوریه را پیش ببرد، تا به آمریکا نشان دهد که انصراف از حمله به سوریه تا چه حد به سیاست های واشینگتن ضربه زده است.
به نوشته فارین پالیسی عربستان سعودی منابع مالی آموزش گروه های تروریستی در پاکستان را برای فعالیت در سوریه تامین می کند، و این عناصر به دست نظامیان پاکستانی آموزش می بینند.
براساس این گزارش علت این لشکرکشی این است که عربستان به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای حمله به سوریه ناامید شده است و تلاش دارد خودش دولت سوریه را ساقط کند.
این نشریه آمریکایی معتقد است این اقدامات ناشی از ناامیدی ریاض از عدم تحرک آمریکا و کم رنگ شدن نقش قطر و افزایش نقش ایران در منطقه است.

فارین پالسی در ادامه چنین نتیجه گیری می کند که به دلایل زیر این تلاش عربستان به بار نخواهد نشست.
نخست آنکه اوضاع داخلی پاکستان بحرانی است ضمن آنکه گروه های سیاسی و درون حاکمیت اردن نیز از پیامدهای منفی چنین رویکردی علیه سوریه بیم دارند زیرا باید تاثیر چنین اقدامی برکشوری مانند اردن که اساسا توان ایستادگی در برابر بحران های سیاسی و نظامی را نداردو گذشته آن نیز این موضوع را به اثبات رسانده است در نظر گرفت.
به نوشته این روزنامه واشنگتن نیز در این طرح تمایلی برای همکاری با عربستان ندارد .
افزون براین نبرد نزدیک به سه سال در سوریه این واقعیت را به اثبات رسانده است که گروه های نظامی در یک چیز با هم توافق دارند و آن اینکه هیچ وحدت نظر و رویه ای ندارند و بهترین دلیل بران عدم توافق معارضین برای حضور در نشست ژنو 2 است

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AE ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    39 21
    شما مگی عربستان برادر ماست دشمن ما عربها هسنتد نه امریکا ونه اسراییل
  • مهدی A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    45 11
    لعنت بر عربستان و هم پیمانانش جز تروریست پروری و شیعه کشی چیز دیگه ای نمی دانند یه مشت وحشی عقب مانده اینا اثار پول زیاد و عقل کم است
  • محسن A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    14 20
    بهتر است ایران هر چه زودتر در نقش خود در سوریه تجدید نظر کند . در هر صورت مسایل اعراب به خودشان بازمی گردد . اینکه یک شخصی مانند بشار اسد بنحوی رفتار کند که دیگر رهبران عرب را به مصاف خود دعوت کند ، باید در حل بحران ، به شیوه ای مستقل بتواند آن را مدیریت و هدایت کند . دخالت هر نیروی خارجی در سوریه موجب گسترش دامنه بحران می شود . بهتر است ایران نقش سازنده تری را در سوریه ایفاکند و تمام طرف های درگیر را به مسالمت و مصالحه دعوت کند و اگر چنین کند به رضایت الهی نزدیک تر است زیرا آنانی که در این بحران کشته می شوند مسلمان هستند و کشته شدن مسلمانان بدست مسلمانان آرزوی کفار است .
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    56 24
    خب ايده شون اينه ديكه، نبايد بخاطرش بهشون فحش داد كه! بهترين كار اينه كه ايران كلا خودش رو از اين داستان بكشه بيرون. خيلي كم كرفتاري داريم حالا هي خودمونو كرفتار كشورهاي ديكه هم كنيم! البته همين كرفتاري هاي الان مون هم بخاطر كشورها و سرزمين هاي ديكه و كاسه داغتر از اش شدنه!
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      28 38
      بعدش باید منتظر سلفی ها و داعش و ... تو ایران باشیم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    32 6
    جالبه كه همه دنيا هم ميدونن ريشه همه اين كثافت كاري ها در دنيا عربستانه اما نه تنها كاري باهاش ندارن بلكه قويترين سلاح ها رو هم بهش ميفروشن. اونوقت سالهاست وقت و انرزي كشور ما بخاطر اثبات حسن نيتش در توليد انرزي هسته اي كرفته شده! ميدونين دليلشو؟ دليلش كاسه داغتر از اش شدن ايران در قبال بعضي جاهاست. تمام كرفتاري ايران و مردمش همينه. دليل ديكرش اصرار و لجاجت جهت غرب ستيزيه حتي اكه دليلي هم نباشه. !
  • محسن IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    28 13
    عربستان مال این حرفا نیست انشااله با مرگ ملک عبدالله برای جانشینی تجربه قطر اتفاق خواهد اقتاد واونوقت این وهابیهای دنیا طلب خودشان به جون همدیگه میافتندو........................
  • رضایی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    10 12
    اگر واقعا این نشریه چنین گزارشی را بیان کرده باشد یقینا دروغ محض است.چون خود دولت سعودی هم از سلفی ها بیم دارد.
    • حقيقت گو A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      3 1
      بله عربستان از سلفي ها بيم دارد،‌اما وقتي كه توي خاك خودشون باشن!!! مثل آمريكا كه چه بازي ها كه با مهره ي القاعده (كه ازش بيم هم داشت!!) توي منطقه راه نينداخت!! آمريكا با القاعده و طالبان بده وقتي كه در خلاف جهت منافعش حركت كنه ولي به موقع ازشون براي نا امن كردن مرزهاي شرقي ايران هم خوب استفاده مي كنه. اين دقيقا همون كاريه كه عربستان داره انجام مي ده!!! الحق كه درساشو از آمريكا خوب ياد گرفته!!!
  • محمد جواد IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    19 68
    سلام به همه دوستان تعجب مي كنم از نظر بعضي دوستان، اگه ما از سوريه بيائيم بيرون چه مشكلي حل ميشه. آمريكا با ما رابطش خوب ميشه !! اين چه حرفيه، سوريه خط مقدمه، اگه بشكنه بعدش ميان سراغ ميا شيعه امام حسين را اين وهابي ها از چي مي ترسونن، ما شيعه هاي ايران نمي زاريم دوباره گوشواره بچه شيعه ها را از گوشاشون دربيارند. مسئله اقتصادي كه سهله ما حاضريم حتي خون بديم. ميخوايين 2 روز بيشنر زندگي كنيد كه چي بشه !؟ ما مسلمانيم و شيعه امام حسين نمي زاريم يك عده وهابي تروريست شيعه هاي مظلوم سوريه را قتل عام بكنند.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      13 8
      110 ادم رو بگیره ولی جو نه !!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    15 21
    در این شرایط حمایت از دولت سوریه در برابر تروریست های وحشی وظیفه ی هر کسی هست که به ازادی و تمدن علاقمند می باشد.
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    7 18
    تا امریکا هست عربستان هم هست. تا امریکا هست تروریسم و تندروی و خشک مغزی و وحشیگری هم هست. تا امریکا هست اسراییل و جنایت هم هست. تا امریکا هست طالبان و القاعده و گروه های مشابه ای که تنها اسم های متفاوت دارند ولی ریشه ی همه شان یکی و ان دشمنی با انسان است هم هستند تا امریکا هست هیچ صلح و ازادی و عدالتی در کار نخواهد بود. بقیه چیزها جزییات فریبنده ای بیش نیست. تا امریکا هست انسان نیست. امریکا به اخر خط رسیده ولی جهان راه تازه ای برای ازادی و انسانیت فراروی خود میگشاید. زنده باد زندگی ، زنده باد ازادی
  • شاکی از دولت وحش عربستان تروریست A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    4 1
    عربستان سعودی 30 میلیارد دلار برای سرنگونی نظام سوریه هزینه کرده است
  • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 1
    عربستان کرسی دائمی می‌خواهد! «عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل، خواستار عضویت دائم کشورش در شورای امنیت این سازمان جهانی شد. المعلمی همچنین شورای امنیت را نیازمند اصلاحات عمیق و بنیادین دانست.