مهر نوشت:

معاون دانشجویی دانشگاه تهران آخرین وضعیت دانشجوی حادثه دیده این دانشگاه را تشریح کرد و گفت: دانشگاه تمام هزینه های درمانی دانشجو را تا زمانی که بیمه پرداخت کند متقبل شده است تا فشار مالی به خانواده دانشجوی حادثه دیده وارد نشود.

دکتر علی رضا وجهی درباره آخرین وضعیت دانشجوی حادثه دیده دانشگاه تهران گفت: ماریه جعفری دانشجوی دانشگاه تهران دوم آبان‌ماه سال جاری تصادف کرد و وی بلافاصله به بیمارستان شریعتی منتقل و بستری شد.

وی ادامه داد: همکاران ما در دانشگاه تهران تا 2 نصف شب کنار دانشجوی مصدوم بودند تا اینکه وی تحت عمل جراحی قرار گرفت سپس به خانواده وی نیز اطلاع داده شد پدر و برادر این دانشجو در بیمارستان حاضر شدند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: پدر و برادر دانشجوی حادثه دیده از همان روز در خوابگاه دانشگاه مستقر شدند و سپس یک واحد آپارتمانی در اختیار پدر برادر و خواهران این دانشجو قرار گرفت تا دغدغه محل استقرار نداشته باشد و تا امروز نیز این واحد در اختیار خانواده این دانشجو است.

وی افزود: ما به خانواده این دانشجو اعلام کردیم که نگران مخارج نباشند چون وی می تواند از انواع بیمه‌ها، بیمه اتوبوسی که با وی تصادف کرده، بیمه حوادث و بیمه مسئولیت استفاده کند.

وجهی افزود: حتی خود من با برادر دانشجوی حادثه دیده صحبت کرده و اعلام کردم اگر در پرداخت هزینه بیمارستان مشکل دارند دانشگاه هزینه ها را پرداخت می کند تا بیمه هزینه را پرداخت کند.

وی افزود: تا اینکه به من خبر دادند که در بیمارستان شریعتی پرستاری خوب به بیمار نمی رسد و این مقداری نگران کننده است بنابراین به همراه مدیرکل بهداشت و درمان دانشگاه تهران مساله را پی گیری کردیم و با یک متخصص عفونی مشورت کرده و با یک پزشک معتمد دانشگاه به بیمارستان مراجعه کرده و بعد از بررسی پرونده بیمار اعلام کردیم به صلاح است که این بیمار به بیمارستانی با پرستاری خوب منتقل شود هرچند که آنجا شنیدیم که نماینده مجلس بوکان هم روز گذشته آمده و با معاون بیمارستان صحبت کرده است .

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: اما با این وجود پزشک معتمد دانشگاه اعلام کرد در صورتی که خانواده دانشجو موافق باشند وی را به بیمارستان سینا منتقل کنیم، حتی من با معاون درمان وزارت بهداشت نیز صحبت کردم و از وی خواهش کردم کمک کنند تا ما بتوانیم این دانشجو را در بیمارستان سینا بستری کنیم.

وی ادامه داد: درنهایت موافقت شد و با آمبولانس و نماینده دانشگاه دانشجوی حادثه دیده را به بیمارستان سینا منتقل کرده و همان روز وی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وجهی افزود: برای هزینه های درمانی دانشجو با صندوق رفاه دانشجویان نیز صحبت کرده ایم و قرار است حدود 5 میلیون تومان وام بلاعوض به این دانشجو تعلق گیرد وی همچنین اگر بخواهد می تواند از وام ضروری هم استفاده کند.

وی افزود: هزینه بیمارستان سینا در مرحله اول 4 میلیون تومان بود که توسط دانشگاه پرداخت شد و اعلام کردیم دانشگاه این هزینه را پرداخت می کند هر زمان بیمه پرداخت کرد به دانشگاه بپردازید.

معاون دانشگاه تهران افزود: تا کنون این دانشجو تحت چندین عمل جراحی قرار گرفته است دراین مدت حداقل سعی کردیم خانواده وی را تنها نگذایم اما نکته قابل توجه این است که اتوبوس از روی پای وی رد شده و این حادثه سبکی نبوده و عوارضی دارد عضلات پای وی آسیب دیده است حتی پزشک بیمارستان در مرحله اول اعلام کرده بود که ممکن است به قطع عضو هم برسد که این گونه نشد.

وجهی افزود: بعد از چندین بار عمل بافت‌های آسیب دیده دانشجوی حادثه دیده برداشت شده و از جاهای دیگر بدن این بافت ها پیوند زده شده است و حتی ما اعلام کرده ایم که اگر جراحی پلاستیک نیز نیاز باشد انجام دهند تا کمترین عوارض را داشته باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: امیدواریم این دانشجو هرچه زودتر بهبود یابد و زودتر به دانشگاه بازگردد.

وی ادامه داد: با آموزش دانشگاه هماهنگ کرده‌ایم در ترم جاری دانشجو از مرخصی تحصیلی استفاده کند و سعی هم می کنیم در سنوات وی محاسبه نشود تا آسیب علمی و مالی کمتری به وی وارد شود.

وجهی افزود: همچنین به خانواده دانشجو اعلام کرده ایم تا زمانی که بیمه هزینه‌ها را پرداخت کند دانشگاه هزینه دانشجو را پرداخت می کند و زمانی که بیمه پرداخت کرد خانواده دانشجو می توانند هزینه را به دانشگاه بازگردانند و اگر به هر دلیلی بیمه هم پرداخت نکرد هماهنگ می شود تا هزینه ها از دانشگاه پرداخت شود.

به گزارش مهر، روز دوم آبان، ماریه جعفری دانشجوی بوکانی که در رشته الهیات مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران تحصیل می کند، از سرویس دانشگاه پیاده می شود. درب عقب اتوبوس دچار اشکال فنی بود و فقط یکی از درها باز می شد، به محض پیاده شدن ماریا، در بسته می شود و چادر او لای درب اتوبوس گیر می کند و اتوبوس از روی پای وی رد می شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آنالیزور EU ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    85 2
    خدارو صدهزار مرتبه شکر، اما این دلیل نمیشه کسایی که این وسط قصور کردن (و نزدیک بود با این قصورشون اتفاقات شدیدتری بیافته) بیخیالشون بشیم، باید درس عبرتی بشه که دیگه از این اتفاقا نیافته...
    • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      10 4
      اخه مگه یه خبرنگار صلاحیت داره که تو یه کار تخصصی نظر بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب بود خبرانلادن از پزشکان هر دو بیمارستان وناظر وزارت درمان هم یه گزارش بده. نه اینکه هرکس بدون صلاحیتی هر کس رو محکوم کنه
  • رضا A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    156 4
    شک ندارم اگر رسانه ای نشده بود تا حالا یا فوت میکرد یا نقض عضو میشد! اگر چه الان هم معلوم نیست تا آخر عمر لنگ لنگان راه بره یا نه !!!!
    • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      5 14
      شما علم غیب دارید؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    53 2
    دقت کردین این چند وقته چقدر بلا داره سر دانشجو میاد!!!!خودمون به قدر کافی نگران اینکه بعد از تحصیل چه بلایی قرار سرمون بیاد هستیم دیگه تحمل این حوادث ناگوار و عجیب و غریب رو نداریم
  • سورنا IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    161 0
    خداروشکر واقعا خوشحال شدم خداروشکر.
  • هدي A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    44 5
    تقدير از زحمات دانشگاه تهران در رابطه با مورد فوق ، انصفا ً عملكرد فوق جاي تامل و فرهنگ سازي دارد
  • saeid IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    33 6
    خداروشکر ، خدا هوای هممون رو داره
  • بابا از گنبد A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    63 0
    امیدواریم به سلامتی زودتر پیش خانواده شون برگردند وتمام مریضا شفا پیدا کنند
  • وحید GB ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    25 2
    من یه سئوال دارم اگر دانشگاه پشت سر این خانم نبود چه اتفاقی براش می افتاد !!؟ اگر تو انگلیس این اتفاق افتاده بود الان تیتر اول روزنامه ها استعفای رئیس بیمارستان بود ... فکر کن اگه کسی پشتت نباشه و وضع مالیت هم خوب نباشه ، به خاطر یه مصدومیت ممکنه بقیه عمرت و زجر بکشی....
  • رضا A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    15 0
    سلام خدا را شکر .امیدوارب کوتاهی کنندگاه رسیدگی شود .م هرچه سریعتر شفا پیدا نماید.دست کمک کنندگان درد نکند وباید به حسا
  • دانشجو A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    18 1
    جالب اينجاست كه بيمارستان شريعتي بهترين و بيمارستان سينا بدترين بيمارستان مجموعه دانشگاه تهران از لحاظ درمانيه بنده خدا از چاله به چاه افتاد!
    • محمد A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      3 0
      نه ازچاله نیفتاده توچاه الان توبخش وی ای پیه جاش خیلی راحته شکرخدا دکترش ازبهترین دکتراست کارش خیلی درسته، توسینا همه بهترینن باید می بودی وخودت مقایسه میکردی ،هرچقدم امکانات خوبی داشته باشی وقتی بکارنبری ،وقتی خودت کارنکنی به چه دردت میخوره
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    22 0
    مدت ها بود يه خبر خوشحال كننده نشنيده بودم. به اميد بهبوديه كاملشون
  • ایران A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    21 2
    اگه در اتوبوس رو از اول درست می کردید ،نه الان این بنده خدا زجر می کشید نه خانوادش تو دردسر می افتادن و نه لازم بود این مخارج صورت بگیره. آرزو می کنم این خواهرمون سالم و سلامت از بیمارستان مرخص بشن. صلوات.
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    21 1
    حتما باید در مورد وضع بیمارستان شریعتی هم تحقیق بشه.
    • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      5 1
      و البته از بیمارستان سینا و پزشکان و پرستاراش تقدیر شه. البته بعضی دوستان فقط مشکلات رو مبینند و خدمت رو نمیبینند. جالبه از دانشگاه تشکر میشه ولی از کادر درمان نه. اینه فرهنگ ایرانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟گمون نکنم
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    16 3
    وای وای اگه نماینده به دادش نمی رسید چی می شد... والا اگه رسانه ای نمی شد بنده خدا معلول می شد نقش رسانه ها اینجا معلوم میشه بعدشم باید نمایندت زورشو داشته باشه...
  • زهرا A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    20 2
    همین اتفاق 8سال پیش برای یکی از بچه های دانشگاه ما افتاد که متأسفانه به خاطر کوتاهی و بی مسئولیتی دانشگاهیان پای بنده خدا قطع شد، وضع خیلی بهتر شده جای شکر داره
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    8 2
    همه حرفها فقط حرف است یکسال دیگر بروید ببینید بیمار چه حال وروزی دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی GB ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    22 3
    یه چی میگم لطفا منو نزنین این چادر خیلی جاها خطرناکه تو پله برقی مترو هم حادثه زیاد میده
    • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      11 3
      دقیقا.
  • ميعاد A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    4 0
    باسلام-واقعا وقتي يك خبر خوب مي شنويم سرحال مي آييم بخصوص كه در مورد نجات يك انسان يا كمك به خانواده اي مضطرب باشد.خداوند به كساني كه در اين خصوص به اين دانشجو و خانواده او كمك كرده اند خير وافر عطا كند.اميدواريم هميشه مسولين در هر جايي كه باشند همينطوري به فكر مردم باشند واولويت هاي حساس را خوب درك كرده رسيدگي كنند.
  • بی نام DK ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    3 2
    آقایون و خانم هایی که نظر می دن احیانا متن خبر رو هم می خونند یا نه. کجای کار قصور بوده؟ نوشته بعد تصادف بردنش اتاق عمل
  • حسین IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    1 2
    بابا ایول!!! آقای محترم اینهمه کارو تنهایی انجام دادین ؟! وای دارم از ذوق منفجر میشم از اینهمه مسوولیت پذیری ! حالا خوبه برادر این بنده خدا چند روز پیش کلی جلز و ولز کرد تا یکی به دادشون برسه اون وقت میشیم پهلوان عرصه میدان و رستم دستان! چقدر حقیریم ما ای خدا !
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    4 1
    حالا این یکی آشنا فامیل خبرنگار داشت موضوع افتاد رو مجبور شدن ماسمالی کنند . ما مردم بدبخت بی پارتی چکار کنیم.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    خوبه والا كه نماينده هاي مجلس، كاربرد مثبت هم دارن! كاش منم يه پارتي اينجوري داشتم!!!