مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 20 آبان 1392

پلیس آگاهی استان البرز با انتشار تصویر فردی که به بهانه استخدام اقدام به کلاهبرداری می کرد ، از شهروندان درخواست کرد چنانچه از سوی این فرد، مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند جهت شناسایی متهم و طرح شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمیدرضا گل صباحی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر فعالیت یک شرکت خصوصی با نام زرین ناب واقع در مهرشهر کرج و استخدام تعداد زیادی راننده و دریافت مبالغی وجه نقد در ازای استخدام آنها و طرح شکایت شهروندان از این فرد در مورد عمل نکردن به هیچ یک از تعهداتش و کلاهبرداری از شاکیان ، با توجه به حساسیت موضوع، پیگیری آن در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
کارآگاهان این پلیس پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی صحت و سقم خبر با هماهنگی مقام قضایی اقدام به دستگیری عامل اصلی شرکت مذکور که خود را مهندس می نامید کردند.
این فرد پس از انتقال به پلیس آگاهی و در مواجهه با شواهد و قرائن موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و با معرفی هویت واقعی خود به نام محمد رضا در بازجویی های ماموران اقرار کرد که با نشر آگهی در روزنامه اقدام به جذب 590 نفر به بهانه استخدام کرده و در این رابطه مدارک شناسایی ثبت نام کنندگان را دریافت و پس از اسکن درسیستم کامپیوتر خود ذخیره کرده است.
در پی اعترافات متهم، با بررسی های بیشتر در این خصوص مشخص شد که شرکت نامبرده فاقد هرگونه مجوز استخدام از مبادی ذیربط بوده و مالک شرکت صوری با دریافت مدارک و تلفن های افراد قصد انجام کلاهبرداری از مردم را داشته است.

 

محمد رضا، متهم به کلاهبرداری را شناسایی کنید
با توجه به احتمال کلاهبرداری متهم از افراد متعدد ،دادیار شعبه 32 دادسرای عمومی و انقلاب کرج، دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم را در رسانه های جمعی صادر کرده است، بنابراین از شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند درخواست می شود تا جهت پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی استان واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.

توقیف کیا با 197 کیلومتر سرعت در اصفهان!
تیم گشت کنترل سرعت پلیس‌راه اصفهان - تهران کیا را به علت سرعت غیر مجاز متوقف کرد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ رضا رضایی، فرمانده پلیس‌راه استان اصفهان گفت: تیم گشت پلیس راه اصفهان- تهران در حین کنترل سرعت خودروهای عبوری در آزاد راه امیرکبیر استان به کیا که با سرعت غیر مجاز و مخاطره آمیز در حرکت بود، دستور ایست دادند.
سواری یاد شده نهایتاً متوقف و پس از بررسی دوربین‌های کنترل سرعت مشخص شد این خودرو 197 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته است.
برابر بند د ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، خودرو یاد شده توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

گذشت از قاتل زن جوان در آستانه تاسوعای حسینی
زوج سالمند در آستانه تاسوعای حسینی متهم به قتل دخترشان را در جلسه دادگاه بخشیدند.
به گزارش خبرنگار مهر، در این پرونده حمید متهم است آبان ماه سال همسر خود به نام فاطمه را به قتل رسانده است در حالی که متهم مدعی است همسرش خودکشی کرده بازپرس جنایی با صدور کیفرخواست پرونده را برای رسیدگی به اتهام قتل عمدی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد.
صبح امروز ـ دوشنبه ـ جلسه دادگاه در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی اصغرزاده برگزار شد.
در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: پزشکی قانونی در گزارش نهایی خود خودکشی را به طور کامل منتفی دانسته است سپس اولیای دم مقتول با قرار گرفتن در جایگاه اعلام کردند از قاتل دختر خود گذشت کرده و خواهان قصاص او نیستند.
وکیل اولیای دم نیز در شکایت خود گفت: متهم در جریان تحقیقات تناقض های بسیاری داشته است او مدعی شده روز حادثه از محل کارش خارج نشده و این در حالی است که روز حادثه بر اساس استعلام مخابرات او در فاصله 300 متری خانه اش حضور داشته است.
همچنین پسر این زوج در جریان تحقیقات مدعی شده وقتی وارد خانه شدم یک نامه در کنار جسد مادرم بود که با خط پدرم در آن نوشته شده بود حمید باعث مرگ من شد این در حالی است که این نامه هیچگاه کشف نشد.
رئیس دادگاه سپس از مادر مقتول پرسید، آیا دخترتان سابقه خودکشی داشته است؟ که مادر مقتول با تأیید این موضوع گفت: دخترم دوبار بخاطر اینکه همسرش خانه مجردی گرفته بود با قرص دست به خودکشی زده بود.
سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و با رد اتهام قتل همسرش گفت: من سال 74 با فاطمه ازدواج کردم که دو سال بعد صاحب یک دختر شدیم دخترم نارسایی قلبی داشت و بخاطر بیماری اش جان باخت، دو سال بعد نیز خدا به ما یک پسر داد که پسرمان نیز دارای بیماری خونی می باشد این اتفاقات باعث ضربه روحی شدیدی به همسرم شد، اما درباره خانه مجردی باید بگویم که من و چند نفر از دوستانم یک شرکت راه انداخته بودیم که من در آنجا بازرس بودم، بخاطر کار به آن شرکت سر می زدم و موضوع خانه مجردی صحت ندارد.
متهم درباره روز حادثه نیز گفت: روز حادثه مثل همیشه ساعت 7:30 صبح به محل کارم رفتم که ساعت 13:45 پسرم با من تماس گرفت و گفت حال مادرش خوب نیست سریع به همسر برادرم زنگ زدم و از او خواستم به خانه مان برود، خودم نیز راهی خانه شدم وقتی به خانه رسیدم جسد همسرم کنار مبل افتاده بود به او تنفس مصنوعی دادم، اما دیگر نفس نکشید.
رئیس دادگاه: علت حضورتان در نزدیکی خانه چه بود؟
متهم به قتل: روز حادثه برای اینکه لوله کش پیدا کنم تا جلوی نشتی گاز در هانه را بگیرد به حوالی خانه مان رفته بودم.
رئیس دادگاه: پزشکی قانونی علت مرگ را خفگی اعلام کرده است، در این باره چه توضیحی دارید؟
متهم به قتل: یکبار همسرم خودکشی کرد و پزشکان پس از آزمایشات تخصصی متوجه علت مسمومیت او نشدند این بار هم تصور می کنم همین اتفاق افتاده بود.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

سرقت میلیاردی از مرد مسافر در راه آهن مشهد
سارق جوانی که اقدام به سرقت 16 میلیارد ریال پول نقد و چکهای امضا شده از مسافر قطار مشهد کرده بود در تحقیقات پلیس آگاهی راه آهن شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، چندی قبل مردی هراسان با مراجعه به پلیس آگاهی راه آهن خراسان مدعی شد حین انتقال وسایلش از ایستگاه به تاکسی فردی تعدادی از چکهای امضا شده و پول نقدش به ارزش 16 میلیارد و 125 میلیون ریال را به سرقت برده است.
با طرح این شکایت بلافاصله ماموران پلیس آگاهی راه آهن خراسان اقدام به بررسی دوربینهای ایستگاه کردند و توانستند با همکاری شرکت رجا تصویر و مشخصات سارق را به دست آورند.
در ادامه ماموران متوجه شدند مرد سارق یک چک به ارزش 15 میلیون را در یکی از بانک ها نقد کرده است که بلافاصله تمامی چک ها و حساب های این فرد مسدود شد.
در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارق میلیاردی ادامه داشت ماموران یکی از شعب بانک ملی مشهد در تماس با پلیس اعلام کردند فردی قصد دارد چکهای مسروقه را نقد کند. کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در بانک موفق شدند سارق را دستگیر کنند.
مرد جوان در بازجویی ها به این سرقت اعتراف کرد و گفت: از چندی قبل سرقت در قطار مشهد را آغاز کرده و با آب میوه مسموم طعمه هایم را بیهوش کرده و از آنها سرقت می کنم وقتی فهمیدم این مرد پولدار است می خواستم با آب میوه مسموم او را بیهوش کنم که موفق به این کار نشدم به همین دلیل اعتماد آنها را در طول سفر جلب کردم و در حالی که آنها می خواستند سوار خودرو شوند کیف حاوی چک و پولها را سرقت کردم.
با اعترافات سارق 30ساله کارآگاهان در بازرسی از هتل محل اقامت سارق 12 جلد دسته چک 100برگی به همراه 4 مهر، 2 دفترچه حساب بانکی و 586 برگ چک مبلغ دار حامل را کشف و ضبط کنند.
سرهنگ ولی پور، رئیس پلیس آگاهی راه آهن کشور با اعلام این خبر گفت: از تمامی هموطنان می خواهیم در صورتی که به این شیوه در راه آهن خراسان مورد سرقت قرار گرفته اند به راه آهن پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه کرده یا با شماره تلفن 55123030 تماس بگیرند.

انهدام استودیو زیرزمینی ‏در تهرانپارس
سرهنگ علیرضا محرابی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران‌بزرگ از دستگیری محمد Dj و انهدام استودیوی زیرزمینی خبر داد و به ایسنا گفت: در پی خبر واصله مبنی بر تشکیل استودیو زیرزمینی در منطقه تهرانپارس تهران ‏توسط شخصی معروف به محمد ‏DJ‏ رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که این فرد اقدام به تهیه آهنگ‌های زیرزمینی در شبکه‌های ‏ماهواره‌ای می‌کند به نحوی که بعضی از این صحنه‌های ضبط شده در برخی از شبکه‌های ماهواره‌ایی ‏ پخش شده است گفت: ‏اکیپی از عوامل پایگاه چهارم پلیس امنیت در ساعت 18، 16آبان ماه امسال به محل اعزام شدند.
ماموران پس از بازرسی تعداد یک گیتار و ارگ، دو صدا ضبط کن پیش‌رفته، دو آمپلی فایر، دو عدد میکروفن و پایه ‏مربوطه، 5000 هزار حلقه ‏CD‏ غیرمجاز، تعدای تجهیزات ماهواره ایی و ‏یک لپ‌تاب کشف و همچنین متهم دستگیر شده را به مقر پلیس امنیت تهران بزرگ منتقل کردند.

آتش بی احتیاطی در کارگاه نجاری
با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی شعله های سرکش آتش که کارگاه نجاری را در خیابان اتحاد در بر گرفته بود مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده دود و آتش از انبار چوب، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 7:20 امروز دوشنبه زنگ ایستگاههای 56، 32 و 92 را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه یک خاور تنفسی به محل حادثه در خیابان اتحاد، نبش خیابان 13 اعزام شدند.
علی امینی، مدیر منطقه سه عملیات در این باره گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه یک کارگاه نجاری به مساحت 130 متر به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده و دود غلیظی از آن به بیرون زبانه می کشید.
دراین آتش سوزی نیروهای عملیاتی 3 ایستگاه با استفاده از دستگاه تنفسی و تجهیزات خاموش کننده به سوی شعله های آتش هجوم برده و در کوتاه ترین زمان ممکن به کانون آتش سوزی دسترسی پیدا کرده و آن را در کوتاهترین زمان ممکن مهار و خاموش کردند.
خوشبختانه این آتش سوزی آسیب جانی در بر نداشت و تنها خسارت مالی بر جای گذاشت.

آتش سوزی انبار کالا در خیابان فدائیان اسلام
آتش سوزی انبار شیشه و بلور در خیابان فدائیان اسلام با سرعت عمل آتش نشانان مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی بروز آتش سوزی در یک انبار کالا در خیابان فدائیان اسلام، مقابل بیمارستان مهدیه، کوچه جندقی ستادفرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 14:47 دیروز یکشنبه آتش نشانان ایستگاه های 13، 4 و 91 را به همراه خاور دستگاه های تنفسی به محل حادثه اعزام کرد.
در محل حادثه انباری به مساحت 1000 متر مربع و در دو طبقه مملو از کالاهایی از جنس بلور و شیشه دیده می شد که تا زیر سقف به طور غیراصولی چیده شده بود و 100 متر از این انبار در بخش مرکزی دچار آتش سوزی شده و شعله های ناشی از آن در حال سرایت به قسمت های دیگر بود.
در این حادثه نیروهای عملیات پس از قطع برق و گاز محل آتش سوزی به چند گروه تقسیم شدند و در مدت زمان کوتاهی کانون آتش سوزی را به محاصره خود درآوردند و با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و چندین رشته لوله آبدهی شعله های سرکش آتش را مهار و خاموش کردند.
علت این حادثه نیز قرار داشتن ظرف بنزین در مجاورت اجاق گاز روشن و رسیدن حرارت به آن اعلام شد.
45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاشار IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    20 1
    ماموران پس از بازرسی تعداد یک گیتار و ارگ، دو صدا ضبط کن پیش‌رفته، دو آمپلی فایر، دو عدد میکروفن و پایه ‏مربوطه، 5000 هزار حلقه ‏سی دی غیرمجاز، تعدای تجهیزات ماهواره ایی و ‏یک لپ‌تاب کشف و همچنین متهم دستگیر شده را به مقر پلیس امنیت تهران بزرگ منتقل کردند. !!!!!!!!!!
    • مهران FI ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      23 1
      برید مواد مخدر جمع کنید که تو شیشه شدیم صادر کننده. نه گیتار.....