استاد شهید مرتضی مطهری به عزادارن امام حسین(ع) توصیه کرده که "شعارهایتان در سینه زنی ها حسینی باشد" و گفته است:

«آقایان سردسته ها که برای دسته های خودتان شعار می سازید، ببینید شعارهایتان با شعارهای حسین می خواند یا نمی خواند؟! عظمت اباعبدالله چیز دیگری است. او چیزی است و ما چیز دیگری. شعارهایی که در سینه زنی ها و نوحه سرائی ها می دهید، شعارهای حسینی باشد. نوحه بسیار بسیار خوب است. ائمه اطهار دستور می دادند افرادی که شاعر بودند، نوحه خوان بودند، نوحه سرا بودند بیایند برای آن ها ذکر مصیبت کنند. آن ها شعر می خواندند و ائمه اطهار گریه می کردند. نوحه سرایی و سینه زنی و زنجیرزنی، من با همه این ها موافقم ولی به شرط این که شعارها، شعارهای حسینی باشد، نه شعارهای من درآوردی: «نوجوان اکبر من» شعار حسینی نیست.

شعارهای حسینی شعارهایی است که از این تیپ باشد: فریاد می کند نمی بینید که به حق عمل نمی شود و کسی از باطل روگردان نیست؟ در چنین شرایطی مومن باید لقا پروردگارش را بر چنین زندگی ترجیح دهد. و یا: من مرگ را جز خوشبختی نمی بینم، من زندگی با ستمکاران را جز ملالت و خستگی نمی بینم. مرا عار آید از این زندگی/ که سالار باشم کنم بندگی، شعارهای حسین شعارهای محیی است.» متن کامل سخنان شهید مطهری را اینجا بخوانید.

6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میر FI ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    16 4
    آتشم زدی جاج آقا زائری... سرت را بلند کن این گریه پنهانی تو آتشم می‌زند ... فرصتی باقی نیست دیگر تا پایان کار چیزی نمانده است... کار من... و کار تو تازه آغاز می‌شود استوار باش و پایدار...»
  • masoud AU ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    25 4
    با سلام من در استرالیا زندگی‌ می‌کنم.این پرونده ، مخصوصا نوحه سرایی مرحوم حج ناظم منقلبم کرد. به خوبی‌ به یاد دارم با دایم رفتی بودیم بازار روز عاشورا بود،این پیر غلام امام حسین بالای صندله می‌گفت سلام ما سلام ما به............... ببخشید کلمات فارسی نداشتم خوب ننوشتم ولی‌ بیاییدبرای تسلیه خاطر ه حضرت زهرا باهم با این پیر غلام هم نوا بشیم بگیم سلام ما سلام ما به اکبرو به اصغرت ...... از کار بسیار زبتون قدردانی می‌کنم و التماس دعا
  • ایرانی مسلمان IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    15 3
    به نام خداوند بی همتا . مسلمونا اون موقع که باید میومدن بیرون و از امام حسین حمایت میکردن نیومدن(1400 سال پیش) ماها باید از اون جریان درس بگیریم