انتقاد از سخنان حاشیه‌سازِ ژاله صامتی، داور «عصر جدید»

ایسنا: در روزهایی که به‌تازگی جنجال زبان فارسی را پشت سر گذاشته‌ایم و از سوی دیگر زبان‌شناسان توصیه می‌کنند زبانوران و گویشوران در خانه با فرزندان خود به زبان و گویش بومی‌شان صحبت کنند، داور «عصر جدید» به شرکت‌کننده این برنامه در بخش خوانندگی می‌گوید اگر بخواهد برای خوانندگی به شهرهای بزرگ بیاید باید لهجه‌اش را «فراموش» کند و البته به او توصیه می‌کند در زادگاهش بماند.

 در مدت اخیر بازنشر حرف‌های یک چهره هنری به یک گویشور («پسر چوپان») درخصوص لهجه‌اش، در فضای مجازی موجب ابراز واکنش‌ها و انتقادهایی شده است.

ماجرا از این قرار است که در یکی از برنامه‌های اخیر «عصر جدید» که با اجرای احسان علیخانی در شب‌های نوروز ۱۴۰۱ از شبکه سه تلویزیون پخش می‌شود و امین حیایی، مجید اسماعیلی، کارن همایون‌فر و ژاله صامتی به عنوان داور در آن حضور دارند، ژاله صامتی که البته به‌عنوان بازیگر و نه متخصص حوزه زبان‌ها و گویش‌ها شناخته می‌شود، در واکنش به اجرای یکی از شرکت‌کنندگان این برنامه که در حوزه موسیقی هنر خود را به نمایش گذاشت و برخی داوران اجرای او را بکر و ملهم از طبیعت توصیف کردند، در بخشی از حرف‌هایش گفت: «این‌جا اومدی یعنی تو اول باید شروع کنی کلاس بیان بری، لهجه‌ات فراموش بشه، بتونی حرف بزنی، باید کتاب بخونی، باید ادبیات بدونی، باید شعر بدونی. این شکلی نیست...»

واکنش‌هایی به حرف‌های حاشیه‌ساز داور «عصر جدید»

این شیوه او در واکنش به اجرای شرکت‌کننده «عصر جدید» سبب شد تا یکی از زبان‌شناسان که با نام کاربری «مسوت» در توییتر فعالیت می‌کند، بنویسد: «ایشون اگه دوتا کتاب خوب زبانشناسی تو زندگیش خونده بود چنین حرف بی‌معنی ای نمی‌زد که «لهجه‌ت باید فراموش بشه». یا اگه مدارس ما چهارتا مطلب مفید و علمی درباره زبان یاد میدادن ایشون میدونست همه از جمله خودش لهجه دارن و هیچ لهجه‌ای هم برتری خاصی به دیگری نداره». 

واکنش‌هایی به حرف‌های حاشیه‌ساز داور «عصر جدید»

همچنین کاوه فیض‌اللهی، مترجم در واکنش به این موضوع نوشت: «شجریان نامه‌ای نوشته بود که در ابتدای کنسرت بم از رو خواند. آنجا بود که فهمیدم چقدر لهجه مشهدی دارد و یکی از نقاط قوتش در خوانندگی همین است. اگر این لهجه نبود بعضی کارهایش مثل غزل عطار در دود عود یا آلبوم شب، سکوت، کویر اینقدر جادویی نمی‌شدند.»

یوسف سعادت، پژوهشگر زبان‌شناسی تاریخی زبان‌های ایرانی نیز در تازه‌ترین رشته‌توییت خود آورده است:

«گوش مردم باید به لهجه‌های مختلف زبان عادت کنه. خوب می‌شه اگه: ۱. گویندگان رسانه‌های استان‌ها زبان‌های رایج در هر استان رو به لهجه‌های مختلفی که در اون استان هست حرف بزنن.

۲. گویندگان رسانه‌های استان‌ها در بخش فارسی (حتی در برنامه‌های رسمی) فارسی رو به لهجه معمول استان حرف بزنن.

۳. رادیو و تلویزیون سراسری سعی کنن در برنامه‌های غیررسمیشون لهجه‌های فارسیِ منطقه‌های مختلف ایران و کشورهای افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان رو وارد کنن.

* مردم ایران عادت نداشتند برنامه‌های رسمی مثل اخبار رو به لهجه‌ای غیر از #لهجه_معیار ایران بشنوند ولی بعد از اینکه در #بی‌بی‌سی_فارسی لهجه فارسی افغانستان و تا حدودی تاجیکستان رو شنیدند، الان دیگه کلاً با موضوع بیگانه نیستند.

* این کارها به نوبه خودشون زمینه بعضی دلخوری‌ها و توهین‌ها رو از بین می‌برن و کمک می‌کنن تا ورود به جامعه و بهره‌گیری از فرصت‌های اجتماعی بیش‌ازپیش و برای افراد بیشتری ساده بشه.

* وقتی گوش به موسیقی، زبان و لهجه‌ای عادت کرد، احتمالاً بهتر می‌تونه از زیبایی این پدیده‌ها لذت ببره.»

عده‌ای از کاربران فضای مجازی نیز بر این باورند که ویدیو کامل ‌منتشرنشده در فضای مجازی از داور «عصر جدید» موجب ایجاد اشتباه دراین‌باره شده و یکی از آن‌ها چنین نوشته است:

واکنش‌هایی به حرف‌های حاشیه‌ساز داور «عصر جدید»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 59
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    25 10
    والا من که خودم لهجه دارم و مدرس دانشگاه هم هستم چون کامل حرفاشو دیدم مخالف نیستم.با برش که نمیشه تصمیم گرفت.بنظرم بد نیست بجای توهین کمی فهم هم اضافه بیاارن دوستان
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    70 3
    در زمینه بحث درگرفته در این صفحه خبرآنلاین فاقد تخصص هستم و نظر خاصّی هم ندارم، امّا جناب کاوه فیض‌اللهی! شما را نمی‌شناسم ولی در مثالی که ذکر نموده‌اید ای کاش واژه استاد را هم اضافه می‌نمودید. در این کشور که مسؤلین آن قدر بزرگان فرهنگ و هنر این سرزمین را نمی‌دانند،خود مردم، به ویژه افراد پیگیر در امورفرهنگی باید رعایت احترام و جایگاه دُردانه‌های هنر را به جا آورند ...
  • امان IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    23 37
    حذف ژاله صامتی
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    37 27
    متاسفم برای شما تحصیل کرده ها که از صحبت های خانم صامتی این برداشت را کردید.منظور خانم صامتی خیلی واضح بودو معنی فراموش کردن لهجه نبود.ایشون گفت ممکن هست تواین مسیربیوفتی لهجه فراموش بشه.باید کلاس بری و......
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    20 44
    تریبونی که در دست هر آدم بی هویتی بافتد بهتر از این نباید انتظارش را داشت
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      خانم اومده میگه لهجه فراموش شه بعد بعضیا میان میگن یه چیز دیگه میگه بس کنین شورشو درآوردین قشنگ داره به یه زبان توهین میکنه
  • سهیل IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    32 23
    بدبختی ما اینه که شنوده..... سرکار خانم صامتی کاملا درست و بی هیچ توهین شخص مورد نظر رو راهنمایی درست کرد و اتفاقا اگر گوش میدادید گفت در صورت اومدن به تهران.... ونهی کرد از تهران اومدن.... پدر مملکت در اومد از دست یه مشت روشنفکر نمای اماده حمله که فقط بدون حتی یبار شنیدن درست اماده فقط مخافت هستند برای. ژست روشنفکری
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    4 0
    احسان علیخانی فکر کرده کیه، برنامه رو تهیه کردی که کردی، این داورها کین که این طور بی سواد باید بشن داور، متاسفیم برای مملکتی که علیخانی بشه تهیه کننده و مجری برنامه، ژاله صانتی و امین حایی
  • .... IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 11
    واقعا متاسفیم به حرفهای خانم صامتی.متاسفیم ک چجور هویت ی جوان رو نابود میکنه
  • ali IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 17
    این خانم که نشون داداطلاعات جندانی نداره وفقط بلده مثل سریال زیر خاکی جیغ بزنه وشلوغ کنه.آخره هنر بازیگری ایشون!!!
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    4 12
    کلا این برنامه مرزهای استعداد یابی رو جابجا کرده!!!!!!!!!! هر روز مشی رای دادنشون عوض میشه حتی قوانین مسابقه رو به صلاح دید عوض میکنن. آدمهارو میارن و مسخره شون میکنن و بهشون میخندن، لهجه شونو، لباسشونو، بیانشونو!
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 26
    بله وقتی هرکسی در صدا و سیما بدون تخصص و فقط بازی در یک سریال وارد سیمای ملی میشود نتیجه اش همین میشود خانم مثلا صامتی تو باید صامت باشی و از خونه خودت خارج نشی چون همین تهران از اقوام مختلف و با زبانها و لهجه های مختلف ترک، لر ،کرد ،بلوچ...زندگی و حرف میزنند
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 0
    البته افراط در لهجه ها و فرهنگها و قومیتها نباید اونقد تشدید بشه که احتمال خطر حاشیه ی تعصب و فرقه گرایی را به وجود بیاره. همون در اولویت قرار دادن زبان محاوره ی رسمی در تمام کشور از این نظر ارجحیت داره.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 13
    واقعا متاسفم برای قضاوت نادرست و دور از عدالت خانم صامتی
  • علی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 12
    اینها همان تازه بدورانها هستندکه میخواهند ادعای فضل کنند و خودی نشان بدهند
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    3 10
    علاوه بر این، خانم صامتی با پیش داوری گفتند که با وجود استعداد و زیبایی و دلنشینی صدا شما بهتر است همان چوپان باشید!‌ آخه این چه حرفیه! اگر استعداد داره پس باید رای بدید و این استعداد شکوفاتر بشه!‌ اینکه بماند یا برود میل خودش است.
  • afshin IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    13 1
    حقیقت اینه که در این مملکت شما اگر لهجه داشته باشید پیشرفت نمی کنید و خانم صامتی کاملا درست اشاره کردن. متاسفانه واقعیت جامعه ی ما فرسنگ ها با حقیقت نوشته شده توی کتاب ها و سانتی مانتالیسم توییت ها فاصله داره. امیدوارم روزی برسه که جامعمون شبیه تئوری کتاب ها بشه.
  • سقا IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    28 2
    بنده خدا حرف بدی نزد .اتفاقا این بچه ای از دل طبیعت با همه خلوص و سادگی آمده یک دفعه بیارنش وسط تهران و شهرهای بزرگ در واقعه ظلم بزرگی به این بچه یشه تمام حرفش این بود ضمن این که منظور از لهجه عوض کنی نه این زبان محلی را ترک کنی یا فراموش کنی منظورش این بود باید کلاس بری تا بتونی متناسب با شعر و لهجه را تعغیر بدی
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 30
    خانم صامتی عزیز شما خیلی بد برخورد میکنی واقعا متاسفم برای این مسابقه به این زیبایی که داورش شما هستید
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    حرف صامتی کاملا درسته! و به هیج وجه نفع لهجه نیست!‌ بلکه افزایش سواد هر خواننده به زبان فارسی است!‌ مگه به هر لهجه یا گویشی یا زبانهای ترکی یا کردی یا لری چند تا کتاب منتشر شده است تا طرفداران آن لهجه یا زبان بخوانند و یاد بگیرند؟! فعلا زبان فارسی زبان رسمی کشور است و مطالب به این زبان منتشر میشود!‌ ضمنا تقد آقای کاوه فیض‌اللهی هم از اساس بیراه و بیمورد است! شجریان شعرهای حافظ و سعدی و مولوی را هم خوب میخواند که اصلا مشهدی نبودند و شجریان به هیج وجه هم لهجه مشهدی نداشت!
  • یک نظر IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 2
    سلام . متاسفانه توضیحاتی که خانم داور ارایه دادند فقط بحث زبان و لهجه نبود. ایشان به عنوان داور و تشخیص اینکه شرکت کننده از استعدادی برخوردار هستند یا نه آنجا نشسته اند و نه به عنوان یک امر به معروف کننده و ناهی از منکر و آنهم به سلیقه خودشان. به نظرم وظیفه داوری برایشان تشریح نشده، ایشان داوری خود را بکنند. دوست داشتند بعد از جلسه به شرکت کننده مشورت بدهند. نه اینکه در یک برنامه تلویزیونی و در جمع میلیونها بیننده افاضه فضل کنند (در مورد فرد دیگری هم افاضات مشابهی داشتند ) حتی باعث شوند که فرد شرکت کننده پشیمان شود و دیگرانی هم دیگر جرئت نکنند شرکت کنند که مبادا مورد سرزنش قرار گیرند. البته این در مورد آقای مجری هم صادق است. به چه دلیل ایشان شغل پدر و مادر و .... می پرسند ، آنهم با لحن تحقیر کننده. متاسفانه ایشان بعد از اینهم سال مجری گری در موارد از ادب کافی برخوردار نیستند
  • محمد IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 2
    نمیدانم احسان علیخانی با چه رزومه ای و به ویژگی خاصی این خانم بی سواد را داور عصر جدید انتخاب کرده . واقعا متاسفم .
  • ناشناس FR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 2
    ژاله صامتی واقعا فکرمی کنه خودش هنرمنده که چنین اظهارنظر بی شرمانه می کنه
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 0
    اتفاقا این افراد اگه فیلم کامل را دیده بودند چنین نظراتی نداشتند.خانم صامتی از اونجایی که دغدغه ی لهجه شیرین وروح صادق این شرکت کننده را داشتند این توصیه ها را به این نوجوان کردند تا اصالت خودش را فراموش نکند واز دست ندهد.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 2
    متاسفانه به اصطلاح هنرمندان ما چرا اینقدر بیسواد وتوخالی هستند
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    3 3
    برنامه یخ و آبکی ، مجری بی ادب و پر مدعا ، داوران بی سواد و کار نابلد ، و استعدادهایی که به هدر میروند .
  • موذن IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 2
    باسلام توروخدااین خانم صامتی ازداوری برداریدفقط ضدحال انگاری کی هست که اونجانشسته
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    3 0
    ایشون از اول هم به ایشون گفت من بهت رای نمیدم که هوابرت داره بیای تهران که در اینصورت زندگی سختی در انتظارش بود یکیش سواد و لهجه بیان و کلی ایتم که فقدانش اون پسر چوپان رو تو دردسر مینداخت...پس ایشون منظورش بود شکل زندگیت رو عوض نکن..
  • رحیم IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    3 1
    صحبت های خانم صامتی هیچ مشکلی نداشت خیلی هم قشنگ و از روی دلسوزی مادرانه بود، تو کشور ما یه عده ایراد نگیرند امورات شون نمی گذره
  • آدرین IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 1
    من برای ژاله صامتی متاسفم که جلوی شکوفا شدن این استعداد رو گرفت
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    خانم صامت حرف غلط و اشتباهی زد اما واقعیت جامعه رو گفت...
  • مانی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 2
    این خانم بسیار بی سواد هستند بنده متولد تهران و تهرانی الاصل هستم ولی قبل از آن ایرانی و همه لهجه‌های مختلف ایران را دوست دارم
  • نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 2
    زیبایی خوانندگی این پسر معصوم به لهجه اونه ... این همه محلی خوندن چیزی نبود ...‌‌تندبرخورد کردن میتونستن مادرانه کمک کنن
  • علی NL ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 3
    انگار آدم قحطیه که از افراد کوته فکر در داوری استفاده بشه، ایشون اصلا کارمایه اینکارو ندارن.
  • رضا IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 2
    خانم ژاله صامتی شما باید بدانی همه ی ایران از یک لحجه بر خوردار نیستند واین اقا پسر در طبیعت زیبای کوهمره فارس متولد شده نه از مادر شما وباید گوشت را به لحمه های شیرین محلی در ایران عادت دهی.این شمایید که باید تغییر کنید
  • حیدر IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 2
    کلا داورها اینکاره نبستند اخه رشته های ورزشی که چهار تا چراغ سفید میگیرند که کار خاصی نمیکنند . خب از این گروه ها و ادمهای ورزشکار گم نام توکشور تا دلت بخواد هست.. خواننده باید دربرنامه های خواص خوانندگی شرکت کنه نه در استعداد یابی . انقدر خواننده خیابانی .و مجلس خصوصی داریم که اینا اصلا پیدا نیستند.. توهر تالار عروسی بیشتز ده خواننده و موزیسین قابل هستند . این چه استعداد یابی هست
  • رمان IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 2
    به نظر من بی ادب بی تربیت تر از این خانم صامتی وجود نداره بازد از برنامه بیرونش کنن
  • فاطمه IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 2
    سلام به نظر خودم عالیه
  • عسل IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 2
    یه نظر من خانم رویا نونهالی خیلی خیلیبهتر از خانم صامتی هستند چون اوشون وقتی رای می‌دادند دلیلی برای رای میدادم دلیلی برای رایشون داشتنچخ قرمز. چه سفید ولی خانم صامتی وقتی رای سفید می دهند یا میگن دوست داشتم اگه قرمز هم میدادم می‌گفت دوست نداشتم
  • US ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 2
    لهجه و گویش هر شهری شناسنامه همون شهره نمیشه که همه زبانها وگویشها به فارسی تبدیل بشه این حرف کمی بی معنی به نظر میرسد از یه بازیگر با سابقه بعید همچین حرفی
  • سیامک IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    راست میگه اینجا تهران هستش که به دست شهرستانی ها تسخیر شده آنان باید خود را وقف بدن نه اینکه ما رو تغییر بدن
  • اقبال اوسطی IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 2
    باسلام خدمت دوستان عزیز اگه من به عنوان يک شرکت کننده‌ به عصرجدید میرفتم بدون چون و چرا حق این زن میگذاشتم کف دستش تا واسه بقیه آدمهای که باعث تفرقه بین مردم هستندعبرت بشه این مگه کیه که توهین میکنه جای تاسف داره
  • سودابه DE ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 2
    اصلا این بازیگره چه چیز از لهجه وگویش سر در میاره؟ حرف نزنه سنگین تره
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 3
    این خانم قرارداد بسته تا استعداد رو شناسایی کنه، نه اینکه به فکر و سلیقه‌ی خودش آینده ی کسی رو تعیین کنه.از کجا معلوم که حرف های این خانم که ناشی از دلسوزی برای بابک بوده در آینده حتما اتفاق میفتاده؟
  • ترانه IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 2
    خانم صامتی امیداوارم این پیام منو ببینید اون بچه شغلش چوپانی واگه مثلا هم خواننده نمیشد چیزی از دست نمیداد اون باید تلاش به چیزی که میخواد نمیشه بگیم حالا اینده چی میشههیچکی خبر نداره شما به بچه ایی حتی تلویزیون یه استعداد با لهجه قشنگ داره باید حمایت بجای اینکه بهش بگین حالا اینده نمیشه
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 3
    این داور باید اخراج بشود هیچ عذری پذیرفته نیست و گرنه باید برنامه رو تعطیل کرد
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 2
    اخه اصلا چرا باید دوتا بازیگر راجبه همه چیز نظر بدند تومجری گری دخالت کردید تو اخبار گویی تو خوانندگی توسیاست تواقتصاد من نمیفهمم مگه میشه یه برنامه که استعداد هایی که میاند در ضمین های خیلی متنوعی استعداد داشته باشند ولی داورها یکسان باشند یه داور قبل از هرچیزی باید تواون زمینه ای که میخواد داوری تخصص داشته باشه نه اینکه از روی سلیقه داوری کنه
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    3 0
    متاسفم.چرا جامعه ما اینجوریه؟!هرکسی هرحرفی میزنه زودی تفسیرش میکنن.اول از خودش توضیح بخوان تا منظورشون واضحتربگه اگه به همین نتیجه رسیدن آنوقت تفسیرکنن.من که از حرفهای خانم صامتی این طور متوجه شدم.که پسر چوپان چیز خاصی برای ارائه نداره وخیلی مبتدی هست واگر بخواد این راه رو ادامه بده مجبوره بیاد کلانشهر وکلاس بره و...درواقع شرایط زندگیش عوض میشه تا جایی که این لهجه شیرین منطقه خودشون رو هم باید بزارن کنار. اکثر خواننده های کشور ما مگه بچه شهربودن ویا بچه تهران بودن؟!اونام اومدن شهر و لهجه وگویش خودشون رو گذاشتن کنار کاملا شهری شدن واز اون لهجه منطقه خودشون دور شدن.بهرحال بنظرم نظرشون مثبت بود نه منفی
  • ریحانه IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 2
    خانم صامتی گفتند ایشون در جایگاه یک مادر دارن به بابک رای قرمز میدن ولی اگر واقعا" فرزند خودشون بود چنین توهین‌هایی رو اونم رسانه جمعی بهش میکردن؟! که اول باید بری کلاس بیان و فراموشی لهجه و ...خطر موندن در شهر و غیره چه ربطی به کنار زدن استعداد بابک انتخاب نهایی داشت؟؟ راه دیگری برای کمک به بابک نداشتند این مادر مهربان؟؟
  • بهنام اکبری IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 2
    اولا دهاتی و روستایی بودن بسیار افتخار آمیز هست⁦‼️⁩ دوم ایشون خودش دهاتی زاده لر هستند چجوری پیشینه خودش فراموش می‌کند بعد هم لحجه داشتن حتی در موسیقی بخودی خود ایرادی ندارد
  • ایرانی IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 2
    هرچقدر خانم صامتی رو در عرصه بازیگری قوی دیدم به همون اندازه ایشون رو در عرصه قضاوت و داوری ضعیف ،احساسی بیش از حد،ناسیونالیست،وناتوان دیدم.ایشون بدرد داوری حداقل برنامه ای در سبک عصر جدید نمیخورند .باا حترام به ایشون البته
  • پدرام IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 2
    اصلا به درد داوری نمیخورد چون مسابقه را به سمت قوم بختیاری بورده من توهین به قوم نمیکنم اما صدا ان نوجوان خیلی زیبا ودل نشین بود امشب یکی دیگر از هم اقلیمهایش در مسابقه خواننده بود با اینکه صدای دل نشینیم نداشت اولین نفری بود که چراغ سفید را زد در همان اول کار حالا من نمیدونم به چه کاریش نگاه کنم....
  • سعید حیدر IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    برید حرف زدن علیرضا افتخاری ببینید حالتون به هم میخوره از لهجش
  • علی کرم IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 2
    خیلی خیلی متاسفم برات داور .قضاوت صفر بود تو هم زبان بین المللی انگلیس است باید صحبت کنی اینقدر به خودت نناز
  • مهدی IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    2 0
    مشکل اینا نیست مشکل خبر گذاری الاف شماست که موضوع دیگه ای پیدا نکردین.خجالت اوره
  • محمدولایی بازنشسته IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 2
    خانم صامتی فقط در جراحی پلاستیک تخصص دارندو
  • محمد باقر پیرمحمدی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 2
    به نظر من خانم ژاله صامتی هیچی حالیش نیست حرف زدنم بلد نیست داور باید اطلاعات بالایی در مورد این برنامه وکارهایی که شرکت کننده ها انجام میدم داشته باشه که فکر نکنم خانم صامتی اطلاعاتی داشته باشه
  • محمد IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 2
    خانم صامتی حرف زدن بلد نیست چه برسه به داوری،!!
  • پرستو IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    2 0
    خانم صامتی به این جوان توهین نکرد و به درستی راهنماییش کرد. اگر این جوان هنرمند به این نکات توجه کند قطعا در آینده موفق خواهد شد.