اعضای هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر امسال برخلاف روال معمول از سوی روابط عمومی جشنواره معرفی نشدند و در بین آنها سینماگرانی دیده می​شوند که یا مدت​ها در سینما حضور نداشتند و یا در ابتدای راه سینما هستند.

به گزارش خبرآنلاین، در میان این فهرست اسامی سه فیلمساز، یک مدیر، دو کارشناس سینما و یک تهیه کننده دیده می شود. انسیه شاه​حسینی، حبیب​الله کاوش،​ بهمن حبشی، حجت​الله سیفی، علیرضا سجادپور، مجید رضابالا و محسن علی اکبری، اعضای هیئت انتخاب این دوره از جشنواره فیلم فجر هستند.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کنندگی را از دهه 60 و با فیلم «گورکن» شروع کرد، او در سال‌های بعد در حوزه سینمای کودک و سینمای مذهبی فعالیت کرد.

دوره مهم فعالیت حرفه‌ای علی‌اکبری با تهیه «مریم مقدس» شروع شد و او پس از آن فیلم‌های «پاداش سکوت»، «همیشه پای یک زن در میان است» و «کتاب قانون» به تهیه‌کننده‌ای تبدیل شد که فیلم‌هایش با واکنش‌های مختلف و حواشی بسیار روی پرده می‌رفت، «کتاب قانون» در دوره مدیریت جدید او توانست روی پرده برود و این موضوع جایگاه حرفه‌ای علی‌اکبری را که از نظر فکری به طیف مدیران سینمایی نزدیک است تثبیت کرد.

تهیه‌کننده فیلم‌های «پاداش سکوت» و «کتاب قانون» در جشنواره بیست و ششم فیلم فجر و در واکنش به بی‌توجهی جشنواره به فیلم "پاداش سکوت" گفت که دیگر در جشنواره شرکت نمی‌کند، جالب است که در این شرایط او حاضر شده فیلم‌های بخش‌های مختلف را انتخاب کند.

انسیه شاه‌حسینی فیلمسازی تازه آمده به سینمای حرفه‌ای است که فیلم‌های «شب بخیر فرمانده»، «غروب شد بیا» و «پنالتی» را کارگردانی کرده است، شاه‌حسینی تنها سینماگر زن عضو هیئت انتخاب جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر است. حجت سیفی سال‌ها است از سینمای حرفه‌ای فاصله گرفته است و آخرین فیلمش "محکومین بهشت" سال 86 اکران عمومی شد.

سیفی هشت فیلم ساخته که هیچ کدام آثار شاخصی نبوده‌اند، «به خاطر خواهرم»، «محکومین بهشت»، «عروس کاغذی»، «ماه عسل»، «خانه‌ای مثل شهر»، «جستجو در شهر» و «کیلومتر پنج» حضور او در این فهرست بیش از آن که به سوابق سینمایی این کارگردان مربوط شود به نزدیکی او به طیف مدیران سینمایی جدید برمی‌گردد.

حبیب کاوش هم از جمله سینماگرانی است که در سال‌های اخیر از سینمای حرفه‌ای فاصله گرفته است، آخرین فیلم او «امید» سال 70 اکران عمومی شد و مورد توجه مخاطب عام قرار گرفت، اما فروش بالای این ملودرام اشک‌انگیز هم باعث نشد او در سال‌های بعد پرکار شود. «آتش پنهان»، «دادشاه»، «فصل خون»، «پرواز در قفس» و «آب» دیگر فیلم‌های این کارگردان 64 ساله سینمای ایران است.

مجید رضابالا که در سینما و تلویزیون مسئولیت های مختلفی برعهده داشته و در دوره​های مختلف جشنواره عضو هیئت انتخاب بود، امسال هم در میان اعضای هیئت انتخاب قرار دارد.

حضور علیرضا سجادپور در میان هیئت انتخاب با توجه به حضور او در عرصه​های مختلف سینما بعد از انتصاب به سمت رئیس اداره کل نظارت و ارزشیابی چندان دور از انتظار نبود. هرچند که در اغلب دوره​های جشنواره حضور نماینده اداره نظارت در این شورا غیرمحسوس بود اما در بیست و سومین دوره جشنواره هم جعفر صانعی​مقدم، رئیس وقت اداره نظارت، عضو هیئت انتخاب بود.

بهمن حبشی، به عنوان مدیرکل جشنواره​ها و مجامع سینمایی در دوره مدیریت مهندس جعفری​جلوه و در مدیریت فعلی در معاونت امور سینمایی مشغول به کار بوده و این نخستین دوره​ای است که به عنوان هیئت انتخاب در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

خبر «داوری سوال برانگیز سینماگران» را در این زمینه اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فیلم ساز IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۳
    0 0
    جشنواره پر باری است ...