مهر نوشت:

دستیاران تخصصی و فوق تخصصی و کارورزان بیمارستان شریعتی تهران طی بیانیه‌ای خطاب به دکتر جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خواستار پی‌گیری کیفری اظهارات مسئول یکی از تشکل‌های دانشجویی درباره انترن‌های این بیمارستان شدند.
در این اطلاعیه نسبت دادن مطالبی ناروا به انترن‌های این بیمارستان که در سخت‌ترین شرایط، با کمترین امکانات و با تحمل ده‌ها کشیک ماهانه در طی دوران خدمت به بهبود مداوای بیماران مستمند و بی‌بضاعت می‌پردازند، را ناشی از عدم درک صحیح از واقعیت‌های حاکم بر ساختارهای آموزشی درمانی کشور دانسته شده و آمده است: تحقیر فرزندان نخبه علمی کشور، جز کوچاندن منابع و سرمایه‌های ناب انسانی به خارج از کشور و خدمت به بیگانگان ثمر دیگری نخواهد داشت.
دستیاران تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شریعتی تهران در این بیانیه آورده‌اند: این که افرادی آگاهانه و یا ناآگاهانه، یکسویه و بدون کمترین اطلاع علمی از یک مساله پیچیده درمانی، به خویش اجازه می‌دهند با پر و بال دادن و تحریک احساسات عمومی، موجی کاذب از بی‌اعتمادی به یکی از بزرگترین مراکز ارجاعی درمانی و از معتبرترین مراکز آموزشی کشور را در میان جامعه رواج دهند بی‌تردید امری غیر اخلاقی است و کمترین نتیجه آن ایجاد تنش در روابط بیماران و کادر درمانی و آثار سوء مستقیم آن، بر نتایج درمانی همان دردمندانی است که با ارائه چنین گزارش‌های غیرکارشناسی و خالی از شواهد علمی، مدعی بهبود وضعیت ایشانند.
در ادامه این بیانیه با اشاره به عبارت توهین آمیز «بی‌کفایت» در نامه رسمی این مسئول تشکل دانشجوی پزشکی به انترن‌های این بیمارستان آمده است: پذیرفته‌شدگان دوره عمومی پزشکی و کلیه رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در این دانشگاه و این بیمارستان سالهاست همگی از برگزیدگان و رتبه‌های برتر علمی کنکور سراسری هستند و نادرست جلوه دادن خدمات درمانی برای بیماران در مراکز آموزشی درمانی از طریق تفسیر غیرعلمی و غیرمنصفانه، به سلب اعتماد مراجعان و تخریب بستر آموزش پزشکی می‌انجامد.
دستیاران تخصصی و فوق تخصصی و کارورزان بیمارستان شریعتی تهران در ادامه از وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواسته‌اند که ضمن روشنگری کارشناسی واقعه در اذهان عمومی جامعه و پاسداشت حرمت و شأن انسانی، حرفه‌ای و علمی نخبگان کشور، با طرح موضوع در نزد مراجع ذیصلاح قانونی، پی‌گیری کیفری توهین‌کنندگان به این قشر جامعه پزشکی را پی‌گیری کنند.
ماریه جعفری دانشجوی دانشگاه تهران به دلیل تصادف با سرویس این دانشگاه از ناحیه پا دچار له شدگی شده بود که پس از پذیرش در بیمارستان شریعتی اقدامات تشخیصی و درمانی اولیه در مورد وی آغاز شد. 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران طی نامه‌ای به وزیر بهداشت، ضمن انتقاد از برخورد نامطلوب انترن‌های بیمارستان، آنها را بی‌کفایت نامیده و خواستار برخورد قاطع وزیر بهداشت با آنها شده است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 129
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آزاد A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    این همه توضیح دادن تو نامه اشون آخرش نگفتن پس اتفاقی که واسه این دختره افتاده اگه بخاطر بی کفایتی کادر پزشکی نبوده دلیلش چی بوده
    • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      این هم جای عذر خواهیتونه،حتما مردرکتون را گرفتید به کسی جواب گو نباشید و .....
    • انترن ! IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      خطای پزشکی در همه جاهای دنیا رخ می ده ، و برای این کار مسئول وجود داره که این مسئول سازمان پزشکی قانونی هست و نه سازمان بسیج دانشجویی!
    • مسعود A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      شما ٧ سال از جووونیت , تفریحت,زندگیت بزن. بچسب به گوشه کنابخونه.بعدش یکسالونیم ماهانه ١۰ تا کشیک ٣۰ ساعته بده, اونوقت میتونی از نظر علمی بگی دلیل مشکل بوجود اومده چی بوده! برادر من جواب سوالی که تو پرسیدی رو که کاملا در حیطه ی علوم پزشکیه که نمیشه تو بیانیه عمومی داد! ضمنا شما فکر میکنی اگر این دخترخانم گرامی,بسیجی نبود,اونوقت اون عضو بسیج با همین آب و تاب ازش حمایت میکرد؟!
    • بانوى ايرانى IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      35 12
      اولا كه كاربر عزيز كاملا درست گفته اند در ثانى من مقصر اصلى را رئيس بيمارستان ودكتر هاى متخصصى مى دانم كه بايد به كار رزيدنت ها نظارت مى كردند! فكر كنم با اين وضع پيش برود اول منكر صدمه ديدن اين خانم مى شوند بعد هم ادعاى خسارت مى كنند!!!!!!
    • علی A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      66 38
      من یکی از دانشجویان بیمارستان شریعتی هستم ، سیر بیماری این بیمار از قبل معلوم بود که ممکن است همچین اتفاقی بیافته و در واقع در سیر درمان ایشون کوتاهی از جانب پزشکان رخ نداد . نمیدونم مسئول بسیج چرا بدون هیچ تحقیق و بررسی با این لحن نامه نوشته به وزیر بهداشت و سعی کرده موضوع را سیاسی کنه و همچنین حتی اگر کوتاهی صورت گرفته باشد ، باید سیر قانونی طی میکرد. نکته اخر هم اینکه رسانه ای کردن معضلات حامعه خیلی خوبه ولی ای کاش صدا و سیما یکم بیشتر بررسی میکرد و این قدر یک طرفه به وضوع نگاه نمیکرد.
    • جراح IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      65 62
      شما که اطلاع پزشکی نداری نظر نده جانم. انگشت قطع شده و ران پای له شده هر جای دنیا بره درمانش ساده نیست. ضمنا الان در حال بهبوده. بی کفایت این نظردهنده های عزیرند
    • بی نام A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      30 4
      اصولا افشای راز بیماران (هر گونه اطلاعاتی راجع به بیماری) در همه جای دنیا هم غیر قانونی است و هم غیر اخلاقی. احتمالا اون آیتم طنزی که سیامک انصاری به عنوان نسخه پیچ فریاد می زند که "بواسیر حاد کی داره؟ بواسیر حاد با خونریزی کی داره؟" دیده اید؟
    • احمد IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      14 11
      آخه نامه مسئول بسیج هم شد سند؟! باید رفت و دید که قضیه از اول چی بوده؟ اصلاً آیا این اتفاق به این شکل افتاده یا نه؟ وقتی تلویزیون میگه هوای اهواز مثل تمیزترین شهرهای دنیاست، دیگه وارونه کردن مسائل پیچیده پزشکی که براشون مثل آب خوردنه. من به شخصه قبول دارم که به جز معدود پزشکان بیوجدان (کمتر از 10%) بقیه واقعاً دارن زحمت میکشن و چوب بدنامی اون عده کم رو میخورن. از شما هم خواهش میکنم زود تحت تاثیر یک گزارش و نامه کذب قرار نگیرین.
    • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      11 35
      نمی دونم چرا این دکترا فکر می کنن خدا هستند همه باید برده اونا باشن جلوشن تعظیم کنن و حق اینو دارن با جون مردم بازی کنن آخرم یه چیز طلب کار باشن
    • بی نام CH ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      7 1
      گفتن شما نگرفتی .وسعت له شدگی در تصادف
    • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      13 26
      هموطنان عزیز من جای این انترن ها و پزشکان و کل کادر بیمارستان عذر خواهی می کنم چرا که اونا ظاهراً مردم را در حد خود نمی دونن تا بابت اشتباهشون و بازی با زندگی و جون مردم یه عذر خواهی خشک و خالی کنن
    • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      8 18
      ماشاءاله مار خوردن افعی شدن
  • بی نام EU ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    90 33
    فرار رو به جلو
    • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      27 23
      حقوق انترنها ماهی نود هزار تومنه دوست عزیز
  • بی نام NZ ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    این انترن های عزیز مجانی که کار نمیکنن پولشو دارن میگیرن
    • بی نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      99 24
      ایکاش مجانی کار می کردن چون کل حقوق انترن ها 200 هزار تومنه که خرج کرایه تاکسیشون هم نمیشه! فقط یه توهین به انترنی که ماهی 10 تا کشیک میده اونم تو شلوغ ترین مراکز درمانی! شما یه شب تا صبح نخواب ببینم چه شکلی میشی!
    • ایرانی A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      69 25
      چه پولی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ماه 150 تا 200 هزارتومن.متاسفم .....
    • بی نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      61 19
      پولی که میدن کرایه ماشینشونم نمیشه. ماهی 120 تومن.
    • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      86 22
      درباره چيزي كه اطلاعي نداريد لطفا نظر ندهيد. من انترن، با حجم شديد درس و كشيك و بار كاري و فشار و استرس موجود در بيمارستان، با افتخار و به ميل خود در حال خدمت هستم، هيچ گلايه اي نيست، اما جهت اطلاع جنابعالي، ماهيانه،١٨٠هزار تومان كه حتي هزينه اياب و ذهاب هم نميشود به من تعلق ميگيرد.ياد بگيريم، درباره چيزي كه اطلاع نداريم، نظر ندهيم
    • کیان A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      30 9
      حال شما خوبه؟کدوم پول؟پولی پرداخت نمیشه.فقط بیگاری اجباری است.نکنه با فلان جراح متخصص اشتباه گرفتید؟ خود شما اگه راست میگی 15 روز در ماه فقط شب تا صبح بیدار یاش بدون اینکه کاری بکنی ببنیم بعد از یک ماه جنازه ای ازت باقی میمونه؟ یک کم انصاف داشته باشیم و فقط یک طرفه به قاضی نریم. ضمن اینکه بسیج دانشجویی این وسط چکاره است؟ مگه متولی دیگری جهت رسیدگی نیست؟
    • آرش SE ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      66 14
      ماهی 200-300 هزار تومان و یک شب در میان کشیک. شما حاضری؟
    • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      67 23
      تو اگر با ده برابر حقوق اين انترنها توانستى يك دهم آنها كار كنى آنوقت حق اظهار نظر دارى
    • احمد A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      33 12
      عزیز دل من یک پزشکم که به همون کشوری که تو با پرچمش نظر دادی اومدم بگم که حقوق انترن مجرد 80000تومان متاهل 150000 تومان ورزیدنت 550000 تومان است.بعد هم ما برا پول کار نمیکنیم.از دست نفهمها فرار میکنیم.در بهترین مراکز تروما دنیا هم این زخمها همین عاقبتو دارن.حقت همون پزشکایا اوزی هستن که فقط بهت take it easy میگن.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      44 19
      اگه حاضری شما وایسا یک شب کشیک پول همه ی دوره انترنی رو بهت میدن
    • اینترن A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      59 17
      ماهی ۲۳۰ تومن برای پزشک اونم با هشت شب کشیک در ماه حقوقه؟
    • بی نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      34 12
      همچین میگین حقوق. لطفا مقدارش رو هم بگو ببین این حقوق رو میشه اصلا مطرح کرد
    • بی نام RO ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      35 36
      نگران نباشین ،به زودی فارغ التحصیل میشین و میتونین به انحاء مختلف ،ملت رو......
    • بی نام NZ ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      20 24
      فرهنگ طلبکاری رو کنار بگذارید ، آقایون انترن یا دانشجو یا هر چیز این وظیفه شماست و جزئی از درس شماست.
    • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      11 22
      عوضش فکر می کنن خدا هستند و مردم بازیچه اونا
    • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      14 24
      این دکترای از خود راضی فقط پول میشناسن خبر آنلاین بچاپ
    • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      15 25
      بابا یکی بیاد حقوق این انترن هارو زیاد کنه ببینیم این سری بهونشون واسه بازی با جون مردم چیه؟
  • خالد IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    36 1
    بنده بعد دو ماه امروز یک سری به دانشگاه تهران زدم و از شنیدن این خبر از زبان بچه ها بسیار ناراحت شدم. بخصوص که شنیدم این خانم اهل شهرستان بوکان و همشهری من است. اتفاقی که برای این خانم افتاده و انگشت پایش زیر لاستیک اتوبوس دانشگاه افتاده، به نوعی در 20 ماه پیش برای من افتاد که در آن زمان یکی از رانندگان همین اتوبوس ها بنده را مورد ضرب و شتم قرار داد که در آن حادثه رباط صلیبی و منیسک و دو تاندون پای من پاره شد. که می بایست عمل جراحی می شدم و ...... امید است که دیگر چنین حوادثی برای هیچ دانشجویی دیگری تکرار نشود
  • بی نام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    26 12
    پول چی رو میگیرن جهت اطلاع حقوق ماهانه انترن ها در بسیاری از دانشگاه های ایران به 250 هزار تومان هم نمی رسد که این حقوق در برابر 10 کشیک ماهانه میشود کشیکی 25 هزار تومان واسه 24 ساعت کشیک یعنی ساعتی هزار تومان تقریبا!!! آیا این یعنی پولشو میگیرن؟؟!!! پولی که دانشگاه میده به انترن ها بابت کمک هزینه تحصیل است
  • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    12 11
    بی نام جان کدوم پول ؟!!!!!!
    • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      17 17
      انترنی جزوی از درستونه پس انتظار چیو دارین
  • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    43 16
    اون دوست عزیزی که گفته انترنها پولشو میگیرن ، دستیار تخصصی با حداقل ده شب کشیک در ماه حقوق ماهیانه 500 هزارتومان میگیره . اونوقت شما حقوق انترنها رو خودت حساب کن. اگر چیزی نمی دونی حداقل در موردش صحبت نکن عزیز
  • دکتر هومن A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    34 14
    دوست. یه اینترن تقریبا ماهی 10 شب کشیک میده.غیر از اینکه هر روز 5-6 صبح تا 2 بعد از ظهرم باید بخش باشه فقط ماهی 250 هزار میگره. به این میگی پول!!! این بیگاریه نظام پزشکی از دانشجوهای پزشکی 18 تا 24 ماه ادامه داره.تازه غیر از طرح پزشکی که تازگی ها برای تخصص شده 2 برابر مدت تحصیل!!
  • سعید IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    35 17
    پول انترن میدونی چقدره؟ متوسط حقوق اینترن‌های کشور 200 هزار تومنه! با این استدلال باید بگیم پس اون 14 سربازی که تو مرز به شهادت رسیدن هم داشتن پولشو میگرفتن!
    • شهروند A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      22 10
      نه دوست عزيز لابد بايد گفت چون حقوق سربازا كمه و شبا پست ميدن پس بايد اجازه بدن دشمن راحت بياده ضربه بزنه ؟ نه به چيزايي هست مثل وجدان كه نه پول خريدنيه نه با استراحت و خواب ايجاد ميشه
  • بی نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    39 7
    بالاسر این انترنها باید کسی باشه دیگه اونها تازه اول کارشونه
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    50 22
    پس چرا نگفتن که این دانشچوی بدبخت آخرش چی شد. اگه این بی کفایتی نیست پس چیه
    • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      18 15
      اسمش عارضه هست. تو همه جای دنیا هم این موضوع هست. اون هم چاره داره که برا این خانم هنجام شده و داره جواب میده
  • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    13 8
    با اون قسمت که گفتن هرکی به خودش اجازه میده تو کار پزشکها و پرستارا و کل کادر درمان دخالت میکنن با اون یه قسمت کاملن موافقم!!!! والا همراه مریض فکر میکنن که کادر درمان کلفت مریضشونه مدام میگن این کار بکن اونکارو بکن این چرا اینجوری اون چرا اونجوریه این همراهای مریض اعصاب رو مورد سایش قرار میده!!!
  • بی نام A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    14 12
    خداییش جامعه پزشکی بیش از پیش داره ثابت میکنه به غیر دوا درمون چیزی دیگه حالیش نیست. اخه یه نامه نوشتن اخر معلوم نشد چی میخوان بگن. یعنی یه انتقاد چه غلط چه درست"به سلب اعتماد مراجعان و تخریب بستر آموزش پزشکی می‌انجامد؟"..یعنی" کوچاندن"- کلمه را- به انتقاد ربط داره.در ضمن امار نشون میده کمترین امار کوچیده شدن بین رشته ها پزشکی. چرا؟ چون کجای دیگه دنیا مریض را میفرستند قبرستون بعد میگن انتقاد نکنین بهمون بر میخوره! کجای دنیا اینجوری پول در بیارن اونم زیر میزی. کجای دنیا سیتم درمانیش اینقدر عمومی که با 4تا-اصلا4000تا- کتاب خوندن یه راست بری تو بیمارستان. اونجا یا باید بیمارستان داشته باشی یا بابات داشته باشه بری سر کار. کجای دنیا 10 12 سال مجانی میرن دانشگاه و کل امکانات درمانی کشور مثل موش آز
    • جراح IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      17 10
      شما همه دنیا رو دیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ اسمتون مارکو نیست؟ جهت اطلاعتون انترن کارورزه.کشیک میده.کشیک کارورزی که تو امریکا بین 1000تا 2000دلار میگیره. رزیدنت دستیار استاد هست و10 تا 15 کشیک ماهانه میده و تو اغلب کشورای اروپایی حدود 2000یورو حقوق میگیره. مساله پول نیست ولی از قدیم گفتن شکم گرسنه دین و ایمون یادش میره.فکر کن 2 نیمه شب یه بیمار خونین رو ویزیت کنی و از طرفی نگران این باشی که فردا جواب صاحبخونتم باید بدی.چه جوریه که قاضی باید تامین باشه پزشک نه؟؟؟قاضی میتونه حکم رو تعویق بندازه ولی من جراح تو لحظه باید تصمیم بگیرم. ضمنا تو ممالک جهان اول تو یه کشیک کار در حد معقوله نه مثل اینجا که به اندازه 5 نفر باید بیمار ببینی
    • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      8 18
      آقای جراح عزیز مشکل ما مردم هم همینه که شماها نمی تونید در لحظه تصمیم بگیرید و تصمیم گیری هاتون نوش داروی بعد از مرگ سهرابه.
    • جراح IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      17 7
      بی نام محترم .یا بهتر بگم گمنام تنگ نظر خدا را شکر هیچوقت تصمیم اشتباه نگرفتم تا کور شود هر که نتواند دید. روزی نیست که یکی با لبخند از بازگشت سلامتیش ازم تشکر نکنه این لذتی داره که امثال شما ازش محرومی و این نظرات توهین امیزتون هم از همین موضوع نشات میگیره.
  • آرش SE ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    8 6
    کاش بسیج یک مقرراتی برای نامه نگاری زیر مجموعه اش تنظیم کند. من زمانی به بسیج دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کمک می کردم و 10-15 سال بعد البته در واحدی از معاونت آموزشی دانشگاه مسوولیت داشتم. روزی نامه ای از طرف رپیس دانشگاه به ما ارجاع شد و مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه که دانشجوی سال 3 پزشکی بود با چنان لحنی با رپیس دانشگاه در یک نامه رسمی صحبت کرده بود که فکر نکنم معاون آموزشی وزارت بهداشت لحنش خطاب به رپیس دانشگاه اینجوری باشد. این فرد با پشتوانه نام بسیج برای خود چنین جایگاه کاذبی می بیند و باید بسیج برای حفظ شان خود قوانینی برای این نامه نگاریها تنظیم کند. خوب است که بسیج به دستگاههای اجرایی کمک و نظارت کند اما باید ادب را رعایت کرده و کارشناسانه کمک کند.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    18 14
    موش آزمایشگاهی در اختیارشونه. همه میدونن که پایه اموزش پزشکی تو دنیا تحقیقِ نه 4تا جزوه. محققین پزشکی ما چه کردن تا حالا. یه سری ترجمه ریختن تو بازار. جامعه شریف پزشکی مثل هر صنف دیگه تو کشور خدمت میکنه و هر از گاهی به خاطر بد اخلاقی و کج خلقی بخشی نادان از این بدنه متحمل خسارت میشه. خوبه یاد بگیریم از سمت خودمون صحبت کنیم. مثلا بگیم ادامه انتقاد باعث "کوچانیده شدن"-- واقعا کدومتون این کلمه را به کار برده. کنکور ادبیات داشت. مفاخرش یه نامه رسمی و مستند نمیتونن بنویسن، امان از سهمیه-- انترن های این بیمارستان میشود. بلوغ احساسی صفر. نامه در حد ترشرویی یه خردسالم نیست. در هر صورت اگه میخواهید کوچانیده--واقعا؟-- شوید ، بشوید. راه باز جاده دراز.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
      11 11
      کلی تهمت و توهین. خدا کنه دردی بگیری که به همین پزشکان محتاج بشی
  • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    31 5
    بنده یک شب مسموم شده و با حال بدی به اورژانس بیمارستان شریعتی مراجعه کردم. پاسخ بسیار جالبی شنیدم. مسئول پذیرش اورژانس گفت که ما پذیرش معمولی نداریم و باید سیصد هزار تومان بدهید و بستری شوید و یا بروید یک درمانگاه شبانه روزی!!!! از مسئولین تقاضا دارم به شدت با این اهمال کاری ها برخورد کنند تا با جان انسان ها در این بیمارستان ها بازی نشود.
  • بی نام FI ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    52 27
    این انترن های عزیز با رقمی در حدود 150 تا 200 هزارتومان در ماه در حال کار هستند و عملا بار سنگین سیستم درمانی غلط را حمل می کنند کدامیک از دوستان حاضر هستند با این رقم ده تا 15 شب در ماه در خانه خودشان تا صبح بیدار بشینند چه برسد به اینکه در محیط پر استرس بیمارستان فعالیت کنند
    • دانشجو A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      57 51
      خیلی عذرمیخواهم حتمابایدمثل بازیکنان لیگ برترگونی گونی پول بهشون بدن تامراقب جان بیمارباشن؟مریض بیچاره چه گناهی کرده که بایدجای پزشک متخصص بالای سرش انترن کم سوادبیارن ومثل موش آزمایشگاهی بشه؟
    • جراح IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      17 13
      اقای دانشجو ی؟؟؟؟ شما از چی میگی؟ مسوولیت درمان با استاد رزیدنت و فلوی فوق تخصصیه. ضمنا جهت اطلاعت/که البته جز حسد چیزی از طب نمیدونی/ روزانه هزاران نفر تو سط این افراد نجات پیدا میکنن. شما یه شب کشیک بده تو خون بعد بیا اینجا نظر بده. اگر هم بینشون کم سوادی باشه همین اعلامیه دهنده ها هستند که با رانت قبول میشن/ بس.....
    • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      14 15
      اقایون انترن الان که اموزش میبینید وحقوق تون بقول خودتون کمه به جاش چاقوی تخصص رو تیزتر میکنید خودتو قاضی چند درصد متخصصین زیر میزی میگیرن تا یه چیزی میشه حمله میکنید که یک فوتبالیست سوسول وبی سواد سای 1 ملیارد میگیره خوب سفره دزدی پهن شده براشون.شما هم میخواین اینجوری بشین تازه این قضایا هیچوقت از یاد ملت وتاریخ نمیره پس حداقل به قسم تان پایبند باشید.هرچند تو این اوضاع قسم کیلو چنده
    • بی نام A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      24 4
      کسی نمیگه گونی گونی پول به انترن ها و دستیاران بدن مشکل سیستم بهداشتی ما این شده که دانشجوی پزشکی بجای آموزش و تحقیق و بیمار دیدن صرفا باید بیگاری کرده و حجم زیادی بیمار را ببیند چون آموزش و درمان قاطی شده .... بله بسیار خوب و مناسب و ایده آل این است که بیمارستان های دولتی پزشک عمومی و متخصص استخدام کند تا این افراد بیماران را ببینند و در کنارشان دانشجویان فرصت آموزش و تحقیق داشته باشند ولی آیا از بدهی های سیستم بهداستی و بیمارستان ها خبر داری مگه دولت هزینه استخدام پزشک و متخصص رو داره؟؟ اون وقت هم قیمت هزینه های درمان شما میشه مثل بیمارستان خصوصی ... همه چیز از یک سیکل معیوب نظام آموزشی کشور ناشی میشه
  • رضا ازرشت A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    79 72
    احتمالا همین انترنهای بی کفایت میان ومنفی میدن بابی تدبیریتون داشتین باعث قطع پای دختربیچاره میشدین طلبکارهم هستین
    • بی نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      26 22
      بی کفایت شما یی که صلاحیت نداشته همیشه میای نظر میدی. تو از کجا طلب داری.گمونم تو کنکور نتونستی پزشکی بری.اره؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      13 19
      بی نام جان آقا یا خانم دکتتتتتتتتتتتتتتتتتتر تو که دکترا قبول شدی چه گلی به سر مردم زدی جز تشدید بیماری و مرض مردم بیچاره
    • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      18 9
      بی نام اخر :کارنامه من درمان موفق بیش از2000 نفره. شما از خودت بگو/تا حال دست یه پیرمرد رو گرفتی یا فقط ادعا داری؟ نمیدونم اگر به قول شما کار ما افزایش درد مردمه اینا چرا میان پیش ما ؟خوب ادرس خودت رو بده . این همه مردم که درمان میشن ایا معجزه است؟ عزیز جان یادت باشه یه دکتر کمک کرد سالم به دنیا بیای البته امیدوارم خونوادت به پزشک دسترسی میداشتن و سالم هم باشی
  • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    56 23
    اول خواهش می کنم این را منتشر کنید. دوم، من خبرهای آسیب دیدگی این دانشجو را دنبال کردم. قطعا اشتباهات و کمبود در سیستم بهداشت ما هست اما نخست چرا این اعتراضات در دولت قبل و برای وزیر بهداشت قبلی از جانب مسئول بسیج! ابراز نمی شد.؟و بعد این که اینترن های بیچاره با کشیک های دولا پهنا! بعضا سی و شش ساعت سر پا هستند و من با این که پزشک نیستم نمونه اش را در بیمارستان ها زمانی که کار می کردم دیده ام. پی نوشت: من هم اکنون هیچ مسئولیت بهداشتی، درمانی، بسیجی و یا وابستگی به دولت جدید و یا قدیم ندارم و دربست جزیی از همین مردم رنج کشیده ام.
  • مدافع A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    21 15
    دوست عزیزوقتی از درآمد انترن ها خبر نداری لطف کن و نظر نده
  • محمدازساری A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    29 34
    آهای انترن هایی که ادعامیکنین درجهت بهوداوضاع بیمارهازحمت میکشین خجالت نمیکشین دروغ میگین زن عموی من سرطان داره عموم که چه عرض کنم فامیل ازدست هزینه هاش کمرشون داره میشکنه تازه رفتارنامناسب کارکنان بیمارستانم روی اینها
    • بی نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      31 14
      خوب انترن چی کنه. برو به مسوولین بگو چرا پول یه دوره شیمی درمانی معادل یه سال حقوق یه انترنه. لابد شیر و ماست هم گرون شده تقصیر پزشکاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضاآنلاین A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    41 19
    باورکنیداگرخبرمشکل این دختردانشجورسانه ایی نمیشدحتماپای دختربیچاره تاحالاقطع شده بودقبول کنیدکه توبیمارستانهای دولتی اوضاع شیرتوشیره
  • فرهاد IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    55 25
    خدا وکیلی یه سری تو بیمارستان های کشور بزنید پرستار ها اصلا توجهی به حال بیماران ندارند به طرز بدی با بیماران حرف میزنند انگار بیمار نوکر پرستار هست.البته این دلیل به بد بودن همه نیست بنده اکثریت رو عرض کردم.این دختر دانشجو هم اسیر اس ام اس بازی برخی پرستاران و انترن ها شده که این بالا به سرش اومده از مسولان تقاضا دارم حساسیت زیادی تو انتخاب این قشر داشته باشند
    • بی نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      11 19
      فرهاد خان شما برو تو این کار ببینیم چی میشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • رضا ازرشت A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      13 8
      به بی نام:ازبی مسولیتهایی مثل شمابهترکارمیکنه
    • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      12 8
      رضا جان در حد خودت باش. بی مسوولیت همه جا هست البته تو پزشکا کمتر از همه. شما خودت چه کاره ای؟ شک نکن که امثال من خییییییییییییییلی از توهین کنندههایی مثل شما مسوولیت پذیرترند و شک ندارم خیلی بیش از تو به جامعه ام خدمت کردم و میکنم
    • رضا ازرشت A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      10 18
      به بی نام:فعلا این روزهاپزشکان ایرانی اثبات کردند بی کفایت ترین قشراین جامعه وبلف زن ترین هستندمثل شماکه برای جذب مشتری ازدرمان بیمارهای خیالی خودسخن میگویندازشماهافقط صداوسیماتعریف میکنه
    • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
      10 6
      اقای رضا شما نظر بده . والبته نظرات شما فقط حرفه اگر لیاقت داری ثایت کن چون جنابعالی جز توهین و دروغ و حرف چیز دیگه ای نمیگی. اگر برای حرفت مورد مشخصی داری برو و از همچین پزشکی شکایت کن .شک نکن اگر ثابت کنی خسارت خوبی میگیری. اگر موردی نداری که رو کنی فقط ساکت شو چون حرف بی مدرک فقط کار افراد گزافه گوست. و ایشان سکوت کنند سنگین ترند. اصلا خودت الان چه گلی به سر این مملکت میزنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
      10 6
      اقای رضا که متاسفانه همشهریم هم هستی اینقدر بی پایه و منطق حرف میزنی و وجودت اینقدر پر از جهل و کبر و حسده که بیش از این نیازی به پاسخ دادن به حرفهای بی پشتوانت نمیبینم. میگن کسیکه خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده هرگز............... خدا روشنت کنه
  • تاسف A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    38 27
    !!!جالبه فکرکنم کشور ما جزو معدود کشورایفی که مردمش اینقدر به نخبه های جامعشون احترام میذارن!!! درد بزرگیه که یه سری آدم بدون هیچ دانشو اطلاعی یکی از زحمت کش ترین کادر درمانی بیمارستانو رازیرسوال میبرن
    • ناشناس A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      15 20
      کدوم نخبه؟کسانیکه بیسوادندولی دکترصداشون میکنن رومیگی
  • ناشناس A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    17 11
    من خودم انترنم بایداین واقعیت روپذیرفت که نزدیک بودیک فاجعه رخ دهدکه بلطف رسانه هاازبروزش جلوگیری شددرضمن آنهاکه خودرانخبه میدانندبدنیست بداننداگراین واقعه دریک کشورتوسعه یافته رخ میدادواقعابا آن انترنهابرخوردجدی میشدچون ماباجان بیمارکارداریم ولی هموطنان عزیزاین راهم توجه کنیدکهاکثراانترنهاتمام همتشان تلاش برای بهبودی بیماراست من امیدوارم دیگراینوقایع روی ندهد
  • پزشك IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    13 10
    نميدونم هموطنان عزيز چرا خودشون رو ملزم ميدونند درباره هرچيزي نظر بدن؟؟ انترن ماهانه با حدود هشت كشيك تا ده كشيك ماهي ١٢٠ تومن، رزيدنت بدبخت با ماهي ده كشيك حدود ٦٠٠ تومن حقوق ميگيرن. حالا اصلا اينجا حرف حقوق نيست. حرف اينه كه وقتي كه از پرونده پزشكي خبري نداري، نميدوني چي شده نذر كرديد اظهار نظر كنيد؟؟ اين خانم پارتيش بيشتر ازين ها بوده و به بخش وي آي پي بيمارستان سينا منتقل شده. اگه كسي دلسوز سلامت جامعه هست اين سيستم سلامت هزارتا لنگي داره كه حالا حالا ها رفع نميشه. به اونها بپردازيد( بيمه ، تخت آي سي يو، حقوق كم و تعرفه بسيار پايين پزشكها ،سفر بدون جهت خيلي از بيمارها به تهران و شهر هاي بزرگ براي بيماريهاي ساده كه به فرهنگ سازي نياز داره و...)
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    24 28
    خداوکیلی من دکترای... دارم ولی حق التدریس هستم حالا برعکس متخصص پزشک کم کم یک میلیون روزی می گیره
  • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    17 11
    بیخودی شلوغش نکنید که انگار ماها هیچکدوم تا حالا پامونو توی بیمارستانها نذاشتیم. هم رفتار انترن ها رو دیدیم هم پزشکان هم پرستاران و هم مستخدمین رو. متاسفانه اینقدر مریض دورو برمون هست که میشه گفت تقریبا 70 درصد بیمارستانهای تهران رو یه مدت ساکن بودیم! به جز یکی دو تا بیمارستان خصوصی تازه اونم فقط بعضی از شیفت هاش، مابقی همه از نظر خدمات پزشکی، پرستاری،... تعطیلن. و جالب اینکه همشون هم از دم طلبکارن. از نوع کامنت ها کاملا مشخصه که انترن ها از بابت مقدار حقوقشون کاملا عصبانی هستن و همین باعث میشه که فردا دکتر و جراح و ... شدن، شیره جونمون رو بکشن
  • مجتبی A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    19 6
    خدا کنه پای هیچ یک از شما, دوستان و یا خانواده هاتون به بیمارستان باز نشه وگرنه اونوقت حرف و غم مریض دارها رو باور میکنید. اما اینو بگم که بعضی از پرستارا و اعضای کادر پزشکی واقعا عاشق هستن و فقط پول در اوردن و کار کردن هدفشون نیست.
  • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    18 10
    انترنهاي محترم ادعاي چي رو داريد. اگر پول نمي گيريد داريد تجربه كسب مي كنيد و بعدها در مطب صدبرابرش رو از مردم مي گيريد. مگه سربازهاي بيچاره با هر مدركي پول مي گيرن كه شما اينهمه ادعا داريد؟
  • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    24 11
    قرار نیست انترن ها حقوق بگیرند دانشجو هستند که وظائف دانشجویی رو انجام میدند اگه قراره دانشجو جقوق بگیره باید به کسی که دانشجوی فوق و دکتری علوم یا فنی هست هم حقوق بدن
  • بی نام A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    30 16
    مشکل اصلی اینجاست که این انترن ها حسابی طلب کارند. کامنت ها رو نگاه کنید کاملا مشخصه. اینا اگه جبهه رفته بودن هرکدوم حداقل یه مملکت واسه خودشون میخواستن لابد. فردا دکتر بشن چی سر ملت بیارن خدا میدونه
    • بی نام A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      24 15
      همین بلایی رو میارن که انترن های دیروز که امروز پزشک شدن دارن سر ملت میارن. هر روز پولدار تر میشن ولی گشنه تر و درنده تر.
    • احمد IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      29 14
      شما خیلی ناراحتی دکتر نرو. من نه انترن هستم و نه پزشک، ولی وقتی همین پزشکان ناراحتی و نگرانی زیادی رو از دوش من برمیدارن حاضرم همه چیمو بهشون بدم. کمی انصاف داشته باشین. اونموقعی که یک پزشک وظیفه شناس بار سنگین یک بیماری رو از دوشتون برمیداره هم همینجوری بدوبیراه میگین؟
  • بی نام FI ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    15 3
    اينها تماما بازي رسانه اي با منافع خاص جناحي است، اصلا كل ماجرا از نظر علمي طبق گفته ايشان مضحك و باور نكردني است. امكان ندارد يك عفونت ساده تشخيص داده نشده باشد. موضوع فراتر از اينهاست.
    • فنلاند A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      10 9
      با این دکترهایی که ما داریم همه چی امکان پذیره
  • بی نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    31 17
    بی خود سر و صدا راه نندازید یه سر برید تو بیمارستانها ببنید چه بلبشوییه . امپورزنه عمل جراحی می کنه - پرستاره تخت بیمارستان کنترات می کنه - دکتره که فکر مطب شخصیشه و زیر میزی - از نظر حقوق هم باید بگم برید خداتونو شکر کنید چون خیلی با لیاقت تر از شما ها فعلا بیکارند .
    • بی نام EU ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      3 8
      اشتباهي مثبت! آمپورزن؟!
    • مهرداد IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      11 9
      شما رسما تو توهمی...................... اون امپول زنی که تو رو تو افغانستان عمل کرد ایرونی نبود .اینجا ایرانه و شما یا توهم داری یا بخل و حسد
    • محمد A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      13 8
      مهرداد عزیز! نمی دونم خودتی که دائم کامنت میذاری یا افرادی مثل تو هستن که همه ش فکر می کنن مردم از روی حسادت با پزشک ها مشکل دارن! برادر من! این یک باور عمومیه که تو این مملکت پزشکی یعنی پیوند علم و ثروت و پزشکان اکثرا تاجرن اون تجارت با جون آدما! پزشک جراحی که 8 میلیون تومان فقط دستمزد خودشو می گیره آیا از انسانیت بویی برده که ازش طرفداری می کنی؟ بله قبوله پزشک خوب هم زیاده اما همین طیف جنایتکار حتی اگر اکثریت هم نباشن پزشکی در ایران رو به کثافت کشوندن! واقعا چند درصد این همه علاقمند رشته پزشکی عاشق این شغلن؟ خدایی؟
    • مهرداد A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      10 9
      نجات انسان اسمش جنایته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مسلما میدونید که جراح تو مملکت زیاده اگر شما میخواید شخص خاصی درمانتون کنه اونم پول مدنظر خودشو طلب میکنه . دوست محترم شما یکی دیگه رو انتخاب کنید. اینجوری اون پزشک بنام یکه تازی نمیکنه. جهت اگاهیتون تا حال بیش از 1500 نفرو عمل کردم. حدودنیمیشون رایگان/با تعرفه ناچیز دولتی/و حداکثر پولی هم که گرفتم 500 هزار بوده. ارقام ملیونی مال محدود جراحایی هست که اغلب تو تهرانند به همه نچسبونید. یادتون باشه جراحی مسوولیت سنگینی داره/و اشتباه مساویست با 114 ملیون دیه
  • احمد A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    28 14
    آنچنان الان مظلوم نمایی میکنند انگار تا اخر عمر حقوقشون ماهی 200 تومنه...4 روز دیگه که قراره ماهی 100 میلیون کار کنند رو که نمیگن.. از حق الناس داره هزینه میشه براتون که یاد بگیرید لااقل وظیفه شناس باشید
  • بی نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    26 12
    انترن که نباید پول بگیره جزوی از دروسشونه مثلا من ارشدبرای پایان ناممم باید پول بگیرم
    • تقی IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      10 9
      متاسفم که به شما دارند مدرک ارشد می دن، من دانشجوی کارشناسی ام ولی می دونم برای پایان نامه همه جای دنیا کمک هزینه می دن
    • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      4 5
      آقای تقی از کجا این کمک هزینه رو آوردی؟ شوهر ما دکترای تخصصی ... داره تنها کمکی که در زمان دانشجویی دکتراش کردن دوبسته کاغذ a4 بهش دادن . لطفا قانون و تبصره ش رو بگو تا لااقل دخترمون که داره ارشد می خونه استفاده کنه.ممنون
  • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    17 15
    عزيزم اون موقع كه شما داري ميخوابي يا مسافرتي با با دوستان بيروني يا قليون ميكشي يا سريال ميبيني ... يه جماعت از نخبگان ايران دارن به اسم آموزش بيگاري ميكشن و كار پرستار و بهيارم انجام ميدن
    • ناشناس A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      16 12
      نخبگان!ایران مگه نخبه هم داره یه 4تانخبه داشتیم که رفتن آمریکانکنه خودت رونخبه میدونی خودشیفته
  • بی نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    22 3
    کلا کادر بیمارستانهای دولتی اصلا برخورد خوبی با مراجعین ندارند و باید روشون نظارت بیشتری بشه
  • يك اينترن IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    22 24
    دوستان گرامي متوجه هستين كه اينترنهاي فعلي پزشكان سال بعد هستن.نگران نباشيد با شرايط فعلي اكثر پزشكان از كشور خارج ميشن و شما عزيزان دوباره براي كوچكترين مشكلات بايد دست به دامان پزشكان هندي پاكستاني بشين.ادما زود فراموش ميكنن كه وضع گذشتشون چطوري بوده!و ما ايرانيا بيشتر.جز اين نيز سزاوار مردماني كه نخبگان خود را زير پا مي گذارند نيست
    • رضا ازرشت A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      16 10
      بروباباچی فکردی بروتوکشورهای پیشرفته که حساب وکتاب دارن یه مریض رواینجوری گرفتارکنیدفوری یقه ات رومیگیرن میندازنتون بیرون اینجا ایرانه که کسی بکارتون کاری نداره تازه مردم پزشکایی مثل شماهارونمیخوان چون نه سواددارین نه کاری ازدستتون برمیادجزهمکاری باملک الموت
    • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      11 8
      شما اگه تونستی یه جب آر ای سابجکت بگیری برو خارج. عزیز من اونور آب مدرک شما رو واسه آمپول زنی هم قبول ندارن.
  • محمد A1 ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    12 10
    طرح خدمت اینترن ها دقیقا مثله سربازی میمونه . این همه بیدار بمون این همه زحمت بکش . آخرش تشکری که در کار نیست هیچ . تمام کاسه کوزه ها هم روی سر اینترن بدبخت میشکنه. لازم به ذکره در هر کاری خطا هم هست اما باید توسط کارشناس مورد بررسی قرار بگیره. واقعا مشکله . خواهشا درک کنید. کسایی که هستن دارن خدمت میکنن اما به خاطر سیستم مدیریت غلط مشکلاتی هم به بار میشینه.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    15 13
    اگر کسانی که درباره حقوق اعتراض کردند انترن باشند جای تأسفه. چون اساسی به چالش کشیده شدند و در برابر پول عکس العمل نشون دادند. یعنی پول عنصر مهمی در ارائه کمک به مردم بی بضاعت هست. واقعاً جای تاسف داره ببنید چقدر یدفعه همه بابت پول و حقوق کم اعتراض کردند.......
    • بی نام US ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      10 7
      شما شغل شریفتون رو بدون پول انجام می دید؟
  • بی نام EU ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    9 9
    تحقیر فرزندان نخبه علمی کشور، جز کوچاندن منابع و سرمایه‌های ناب انسانی به خارج از کشور و خدمت به بیگانگان ثمر دیگری نخواهد داشت. فرزندان نخبه علمی لطفا کارشون رو درست انجام بدن نه اینکه به نخبه بودنشون افتخار کنن.
  • مهیار IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    18 2
    چند سال قبل پای پسر من تو بازی تو خونه شکست.ساعت 12 شب رفتیم بیمارستان دولتی اصلی گرگان.یک دکتر قدیمی و چند تا انترن نشسته بودن به صحبت.از پای بچه عکس گرفتن به اندازه 10 سانت.شروع خط شکستگی تو عکس بود. ولی ایشون فرمودند خط رشده و مارو پیچوندن.گفتم عکس بزرگتر بگیرید گفتن نمیخواد.تا صبح بچه درد کشید تا بردمش ارتوپدو عمل و ...بجای حق الزحمه دهها میلیونی دکتر بیمارستان به انترنا بیشتر بدن.به مریض چه...
  • آزاد A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    17 12
    ببخشید مثه اینکه فراموش کردید که انترنها هنوز دانشجو هستن و دارن کارآموزی میکنن. کجا به دانشجو تو دوره کارآموزیش حقوق میدن که حالا به کم بودنش اعتراض میکنید؟ یه خورده صبر داشته باشین مدرکتون رو که گرفتین واسه پول بی حساب از مردم گرفتن وقت هست
    • فرنوش A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
      6 2
      هم الان هم بعدا هررررررررچی که بگیرن حقشونه زحمت کشیدن شبا بیدار موندن سلامتیشون بخطر میفته بخاطر شب بیداریاشون هرررررچی ک الان و بعدا بگیرن حقشونه نه فقط پزشکا همه شغلا هرکی زحمت بکشه پولی که میگیره حقشه چ گیری دادین ب حقوق این بنده های خدا!تو دوشب بیدار بمون ببینم دووم میاری؟
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    9 4
    نه پزشکان، نه انترن ها، نه پرستار..دربیمارستان دولتی مخصوصا همین بیمارستان شریعتی وامام خمینی...هیچ کدوم رفتاردرستی با بیماران ندارند...حقوق ومزایا وامکانات یه بحثه ولی انسان بود ودارای اخلاق پسندیده بودن یه بحثه....والا منم دریک جای دولتی کارمندم حقوقم زیرخط فقر..ولی به خودم اجازه نمیدم با مراجعه کنندگان بدرفتارکنم.....درشان وشخصیت من نیست... من یکی ازبستگان دریکی ازاین بیمارستان بستری بود خداشاهده پرونده پزشکی اش رو با پتوی کهنه داده بودند زیربغلشون بهش گفته بودند برو فلان بخش...اونم بیماربدحال.........یه بخش دیگه نه اتاق بغلی ها یه ساختمان دیگه با کلی پیاده روی...........
    • پريا IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
      1 1
      من اين چند روزه بيمارستان شريعتي زياد رفتم برخورد پزشك هاش عاليه ولي خدمه و پرستار افتضاحه بيماري كه درد عصبي داره رو وحشتناك عصبي مي كنند، هيچ نظارتي نيست
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    14 11
    حضور در دوره کارورزی بخشی از آموزش پزشکان هست مثل سایر دوره های آموزشی. مگه قراره شما آموزش می بینی حقوق هم بهت بدن که از 120 تومن شکایت دارین؟ نکته دوم اینکه حضور شما در بیمارستان باعث دیدن کیس های مختلف بیماری و کسب تجربه و یادگیری میشه. میشه تو خونه بشینی و فردا هم پزشک خوبی بشی؟ البته قبول دارم که نظام بهداشت و درمان پزشک سالار باعث شده تا این پزشکان فکر کنند برترین موجودات روی زمین هستند!
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    11 0
    همه چیزمون به همه چیزمون میاد. مگر اکثر کارمندا کار میکنند. مگر اکثر مکانیکا خرجتراشی نمیکنند. مگر همه کم کاری نمیکنید. خوب اینم روش. فرهنگ کار در این مملکت همینه.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    8 2
    واکنش به قضیه حقوق زیاده چون نظرای مثبت اون کامنت اول مطرح کننده انترنا پولشومیگیرن زیاده،والا من بشخصه اگر همینم بهم ندن اینقدر عاشق رشته م هستم که هیچ منتی بر کسی ندارم،به نظرم همه اقشار جامعه باید همدیگه رو درک کنن نه اینکه بدون هیچ دانش برای اعمال همدیگه جبهه بگیرن
  • دانشجو A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    9 8
    مردم ما عادت دارن بدون کسب اطلاعات کافی نظر بدن و قضاوت کنن. من یه دانشجوی پزشکی نه اون ببمار رادیدم نه از وضعیتش اطلاع دارم اما اگه قصوری از جانب پزشکان رخ داده وظیفه بسیج نیس که بیادنانه بنویس، باید سیر قانونیشو طی کنه و نظام پزشکی نظر نهایی را بده.متاسفانه هرروز که میگذره اعتماد جامعه نسبت به قشر پزشکان کمتر وحسادتش بیشتر میشه البته یکی از دلالیلش بعضی پزشکان و دستمزدهای غیر متطقیشونه.اما همع آدنا مثل هم نیستن و هنوز پزشکای زیادی هستن که هدفشون خدمت به جامعشونه.از بین رفتن اعتماد مردم تنها و تنها باعث اسیب به خودشون میشه چراکه کمتر به پزشکا مراجعه میکنن.بهتره به جای ایجاد بی اعتمادی و بد دلی بین مردم سعی کنیم قصور و کوتاهی را جبران کنیم و
  • انترن A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    13 13
    دانشجوهای دکتری بقیه رشته ها کجا خبر ازکشیگو شب بیداریو بیگاریو...دارن هموطن عزیزم،اونم تومحیط پراسترس. بیمارستان،اونم تو23سالگی که آدم اوج خوش گذرونیشه!!!! یکم فکر کنید قبل کامنت گذاشتن!!!والا
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    16 14
    به نظر من بخش زیادی از این کامنت ها از سر حسادت به پزشکان است. بعضی ها چنان پزشکان رو با خاک یکسان کردند که انگار در مورد قاچاقچیان اسلحه حرف میزنند. حالا نیست همه اصناف دیگه اهل انصاف و کار شرافتمندانه اند! بنده پزشک نیستم و بسیار شده که رفتم دکتر و دکتر منو دو دقیقه دیده و خلاص. اما اونقدری که از دست کامندای دولتی حرص خوردم از دست هیچ پزشکی نخوردم. ضمنا بعضی دوستان میتونن پزشک نرن و پولش رو نگه دارن شب عروسی چند میلیون یکجا بدن پول آرایشگاه!! یه جه خوندم که: فقط تو ایرانه که مردم وقتی از مطب دکتر درمیان دارن حساب میکنن درآمد دکتر چقدره!
  • ژاله IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    16 6
    وقتی تو هر دوقوز آباد یه دانشکده پزشکی بزنی بهتر از این نمیشه، درصد کثیری از جامعه پزشکان امروز ما بی سوادند، می خواد خوشتون بیاد می خواد بدتون بیاد، یکی از آشنایان ما تصادف کرده بوده تو سرش خون لخته شده بوده، بردنش بیمارستان قائم کرج گفتن باید عمل شه، بردنش یه بیمارستان دیگه بهش آمپول زدن خوب شد!!! پدر بزرگ همکارم بیمار می شه و تو بیمارستان بستری می شه، تو اون مدت که تو بیمارستان بستری بوده دچار خون ریزی معده هم می شه، بعد از کلی آزمایش و کوفت و زهرمار می گن سرطان معده داره و جوابش می کنند، نتایج آزمایشاتشو می برن به دکتر خارج از اون بیمارستان نشون می دن دکتره می گه به فلان دارو حساسیت داره اون دارو رو قطع کنید خوب می شه، دارو رو که قطع می کنن طرف خوب می شه. از این نمونه ها زیاده...
  • درد آشنا IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    5 4
    من مطلب مربوط به جزئیات آسیب دختر دانشجو همچنین گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد شفاف سازی پرونده را خوندم. خدمت ملت شریف که هنوز آروم نگرفتن عرض کنم که همه چیز حساب کتاب داره و متاسفانه هر کی کمتر میدونه بیشتر نظر میده مردم ما عادت کارشناسی کردن را از فوتبال به بحثهای دیگه هم توسعه دادن.خوبه ما مردم یاد بگیریم بگیم نمیدونیم به جای اینه برداشتها و تصورات خودمون را به عنوان ادله برای قضاوت به کار بگیریم. مرجع رسیدگی به قصورات پزشکی سازمان پزشکی قانونیه که به هیچ وجه اهمال نمیکنه. مسئولیت درمان بیماران در بیمارستانها چه دولتی چه غیر دولتی با متخصص هست. دانشجویان پزشکی در مرحله اینترنی و رزیدنتی به عنوان جزئی از پرسنل بیمارستان کار میکنند. مسئولیت و وظایف آنها تعریف شده است.
  • درد آشنا IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    11 5
    هیچ اینترن یا رزیدنتی مستقیما و به تنهایی به درمان بیماران نمیپردازه.همه اونها زیر نظر و با اجازه متخصص کار میکنن. نوعی سلسه مراتب وجود داره. که در نهایت هر اقدامی به دستور متخصص انجام میشه. هر آزمایش هر دارو و ... حتی بستری شدن هم با اجازه و دستور متخصص صورت میگیره. متخصص مسئول و پاسخگوی جان بیمار هست مگر اینه در این سلسه مراتب کسی کاری را بدون کسب دستور از متخصص انجام داده باشه. که تقریبا هرگز چنین اتفاقی نمیفته. اینترنها و رزیدنتها در سراسر دنیا حقوق مناسبی به نسبت وضع جامعه خود دریافت میکنند. در ایران حقوق آنها مثل حقوق سربازها بسیار پایین است با این تفاوت که آنها کار حرفه ای هم انجام میدهند.
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    7 2
    برخورد با بیماری در پزشکی همیشه یک روند نیست. مشابه مورد پای این بیمار آسیبهای ناشی از سرما زدگی یا پای دیابتی یا هر موردی است که وسعت آسیب از ابتدا نامعلوم هست. در این موارد اگر دستورالعمل واحدی وجود داشته باشد که انجام وگرنه کمیسیون بین متخصصین تشکیل میشود. و این اصلا ربطی به اینکه خانواده بیمار چنین درخواستی داشته باشد نیست. جزیی از کار طبابت هست که شاید همراهان اصلا متوجه نشوند که پزشک مسئول بیمارشان از دیگر همکاران مشورت خواسته است. بنابراین گاهی تعجیل در درمان گاهی صبر و هیچ کدام بهتر از دیگری نیست هرکدام در جای خود.
  • درد آشنا IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    5 1
    همه اینها در طبابت و پرستاری آموزش دارد. اینکه چگونه در کوتاه ترین زمان بیمار انتخاب شود. چه در صحنه حادثه چه در اورژانس چه در محل وقوع بلای طبیعی که تعداد بسیار بیشتری درگیر هستند. کادر درمان دستور دارد تا بر حسب امکانات و احتمال نجات در هر موقعیتی به طور مناسبی بیمارش را انتخاب و رسیدگی به آنها را رتبه بندی کند. اما مردم در اورژانس فریاد میکشند که آنها زودتر امده بودند. ... اورژانس برای کادر درمان جای دفاع از عملکرد نیست. هر زمان کوچکی که از دست میرود مهم است. عصبانی کردن کادر درمان اصلا صلاح نیست. به کادر درمان آموزش داده میشود بگویند شرایط شما را درک میکنم ولی تمام تلاش خودم را دارم انجام میدهم. با در نظر گرفتن بهره کشی بالاتر از استاندارد از کادر درمان گاهی حتی توان این جمله هم نیست
  • درد آشنا IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    14 2
    کمتر از 20 درصد جامعه پزشکی درامد خوب دارند.آنها لزوما با سوادتر ها نیستند اما مشهورترها هستند.مردم اکثرا برای سرماخوردگیشان هم دوست دارن پیش آنها بروند. درصدی در حد گذران زندگی متوسط. و درصد بالایی به سمت پایینتر متوسط اما به حرمت آبروی جامعه پزشکی صدای نداشتنهایشان را بلند نمیکنند. با شب بیداریها ی پشت سرهم و تن دادن به ساعتهای زیاد کاری با حق الزحمه کم صورت را سرخ نگه میدارند. مسئولین خود بیشتر میدانند. برای مردم هم همین اندازه بس.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    16 2
    خدايا اين مردم بيزار از پزشك رو از دست از هر چي پزشك بيمارستان آموزشيه اعم از انترن و رزيدنت و فلو و استاديار و دانشيار و استاد خلاص كن و يكسره كارشون رو به دست سيستم بيمارستانهاي خصوصي حل كن... آمين.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    11 7
    انترنهای محترم بیمارستان شریعتی از بیمارستانتون بیزارم.بیزار.اونجا بیمارستانه؟!!سطل زباله تو دهن مریضه.پرستارها انگار زندانبانن.پزشکا حضور ندارن.رسیدگی در حد زیر صفره.ادم سالم یه هفته ای مریض میشه اونجا.مریضا رو کردن موش ازمایشگاهیتون که فردا از بالاشهر نشینا میلیونی پول گیرتون بیاد از سر تجربه روی همنی قشر ضعیف طلبکارم هستین؟!!
  • درد آشنا A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    7 3
    حدود 20 درصد پزشکان درامد خوبی دارند. که لزوما بهترین ها نیستند ولی مشهورترینها هستند. و مردم دوست دارند برای هر بیماریشان حتی سرماخوردگی ساعتها در نوبت آنها بنشینند . درصد قابل توجهی از پزشکان درامدی متوسط دارند که با اضافه کاریهای طاقت فرسا کمی آن را بالاتر میبرند تا صورتشان را سرخ نگه دارند. درصد قابل توجهی از پزشکان درامد پایینی دارند ولی به حرمت حرفه و شان و جایگاه اجتماعی خود صدایشان را بلند نمیکنند. مسئولان خود بهتر میدانند.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    15 11
    يه مشت ادم اومدن نظر دادن كه در مورد طب و پزشكي، فقط درامد و ماشينه اون دكتره رو ديدن. بيخوابي ها، تا چند صبح درس خوندن ها، ايننننننن همه تئوري رو از بر بودن، اين همه نوع بيماري ، دارو و ... براي اينكه جون يه انسان رو نجات بدن اونم در عرض چند دقيقه؛ هيچ كدوم اينا رو نديدن و گويا حتي به مخيله شون هم نميرسه. اقايون و خانم ها طلبكار! يه پزشك حتي در بيسوادترين حالتش هم از خيلي هاي ديگه در خيلي رشته هاي ديگه بيشتر و سالهاي طولاني تري درس خونده و باسوادتره. لطفن در مورد موضوعي كه اطلاع نداريد، حداقل سكوت اختيار كنيد.
    • رضا ازرشت A1 ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
      10 11
      اتفاقاپزشکان بیش ازهرقشردیگه ایی تواین مملکت درباره ی چیزایی که نمیدونن اظهارنظرمیکنن
    • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      6 5
      رضا با این حرفت دارم فکر میکنم شاید خودت پزشکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جدا چه کاره ای ؟