دوباره باران آمد ،اهوازی ها راهی بیمارستان شدند

اهوازی ها از دیروز دوباره با علائم تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کردند این در حالی است که مرکز کیفیت هوای اهواز اعلام کرد که هوا تمیز است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،امروز معاون درمان دانگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد که از عصر دیروز دوشنبه تا ساعت 8 صبح امروز سه شنبه بیش از ۲هزار نفر با علائم تنگی نفس به اورژانس های بیمارستانی مراجعه کردند که از این تعداد 1940 نفر بصورت سرپایی درمان و 73نفر هم بستری شدند.
فارس به نقل ساسان موگهی گفت که از بعد از ظهر دیروز دوشنبه و پس از بارندگی در استان، گزارش های اورژانس ها حکایت از مراجعه زیاد مردم با عارضه تنگی نفس به اورژانس های بیمارستانی دارد که به گونه ای مشابه وضعیت به وجود آمده پس از از اولین باران در هفته های گذشته است.
همچنین در شهرستان سوسنگرد 40 نفر بعد از باران اسیدی با علائم بیماری به بیمارستان ها مراجعه کردند و در شهرستان امیدیه از بین 426 مورد مراجعه کننده 424 نفر به صورت سرپایی درمان و 2نفر بستری شدند.

موگهی با اشاره به اینکه، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارندگی ها در شهر اهواز ادامه خواهد داشت، گفت: در صورتی که علت وقوع این مسمومیت شناسایی نشود امکان این وجود دارد که در هنگام هر بارش باران در شهر اهواز این مشکلات تنفسی در بین شهروندان تشدید شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از بیمارانی که به درمانگاه ها مراجعه کردند در منزل دچار این مسمومیت شدند به همین دلیل عدم خروج افرادی که دچار بیماری تنفسی هستند مورد تایید کارشناسان نیست.

موگهی در توصیه به افرادی که سابقه بیماری تنفسی ندارند اما با بارش باران دچار مشکل تنگی نفس شده اند، گفت: این افراد قبل از اینکه مشکلات تنفسیشان بیشتر شود سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در توصیه به افرادی که دچار بیماری تنفسی هستند و به همین منظور دارو مصرف می کنند، گفت: این افراد به هیچ عنوان نباید مصرف داروهای خود را قطع کنند و آنها را به صورت مداوم مصرف کنند تا دچار مشکلات بیشتری نشوند.

هوا سالم است
با اینحال مرکز کنترل کیفیت هوای اهواز در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین اعلام کرد که با بارش باران از روز قبل هوا تمیز است و پارامترهایی مانند مونوکسید کربن،ازت،گاز ازن و ذرات معلق در وضعیت نرمال قرار دارند.
45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    129 2
    بخدا همش به خاطر وجود کارخانه های موجود در شهره کارخانه کربن دقیقا وسط شهره،کارخانه صنایع فولاد دقیقا تو شهره لوله سازی و پتروشیمی و........ بابا توروخدا یکی به داد ما اهوازی ها برسه اگه تهران بود که زود تعطیل میکردن و کشور و میریختن به هم
    • مسعود A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      0 0
      ما تهرانی ها هم دست کمی از شما نداریم هموطن!
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    95 1
    من نمى دانم چرا توى ايران علت هيچ چيز مشخص نمى شود؟!!!!
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    68 0
    جون مردم از اون چیز‌هاست که به خاطرش باید دولت تمام کارها رو متوقف کنه و جلوی به خطر افتادنش رو بگیره. حتماً باید تعداد زیادی از مردم بیرن که آقایون رسیدگی کنن؟
  • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    80 1
    دو روزه تنفس سخت شده برام و دائم سرفه میکنم. از دولتمردان میخوام خودشون زیاد ناراحت نکنن، فوقش میمیریم...!
  • نیما A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    60 3
    حالا اگه تهران بود واکنشها هم میدیم.چون اهوازه مهم نیس
  • اسی A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    71 1
    جالبه که 20:30 مدتی پیش زمانیکه سازمان بهداشت جهانی اهواز رو آلوده ترین شهر دنیا اعلام کرد اونو کار جدایی طلبها و صهیونیست ها اعلام کرد و یه گزارش از مردم تو شهر اهواز گرفت که همه به به و چه چه میکردند از هوای پاک !!!؟؟ حالا 20:30 که از همه سازمانها و ادارات و غیره ایراد میگیره کسی نیست واسه خودش همین کار رو کنه ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    40 0
    يكي بياد رسيدگي كنه. فاميل هامون تو اهواز همه رفتن بيمارستان از الودگي خيلي وضع مزخرفيه اونجا
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    29 0
    اهواز این شهر عزیز در 8 سال جنگ تحمیلی آماج حملات دشمن بود. هم اکنون هم مردم عزیز آن باید اینگونه با مرگ دست و پنجه نرم کنند. افسوس. همدردی ما رو هم بپذیرید
  • اهوازی IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    7 0
    لطفا لاستیک های فرسوده را در زمانی که هوا بارانی میشود نسوزانید مردم بخدا گناه دارند
  • پدرام FI ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    4 0
    اصلا با یک چشم غیر مسلح هم میشه دید هوا رو که چقدر آلوده ست
  • تهرانی A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    7 0
    آخه دیگه مسخرش رو در آوردن این مسئولا بابا مرد دارن از بین میرن اونم این اهوازیهائی که همه جوره بهشون ظلم شده و آقایون راحت و آسوده به زندگی خود ادامه میدن. برادر من 3 سال پیش به اهواز رفته بود وقتی برگشته بود گریه میکرد تمام شهرستانهای ما دچار کمبود امکاناتن حالام که این وضعیت هواشون خدا جواب این همه بی مسئولیتی رو بده.
  • ali IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    6 0
    شركت گروه ملي هر روز غروب كه ميشه شروع به اتش زدن پلاستيكهايي كه همراه قراضه ها هستند كه دود زيادي هم تمام ان منطقه رو ميگيره. آيا ممكنه كه اداره محيط زيست اهواز از اين موضوع بي خبر باشه؟؟؟
  • بی نام RO ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    2 0
    چرا نمایندگان استان با هم کاری نمیکننند سکوت بس است شما که دم از مردم میزنید ده سال که ریزگردها امان ما را از بین بردند حالا هم آلودگی هوا فردا آب کارون پس فردا هم ........ خجالت دارد صدا وسیما هم که فقط مشکلات دیگر کشورها را بزرگ میکند در کشورمان تا دلتان بخواهد مشکل است