خبرگزاری ایسنا نوشت:

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در همایش افتتاح المپیاد قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی در قم با تاکید بر قرائت قرآن کریم در طول زندگی گفت: در زمینه تبلیغ علوم دینی نیز باید ابعاد متخلف قرآن کریم در روضه خوانی مورد توجه و قرائت و تفسیر قرآن همواره مورد تاکید باشد.

وی پیاده سازی قرآن در زندگی را امری مهم و ضروری خواند و اظهار کرد: اگرچه برخی از آیات در ظاهر مربوط به دوران گذشته می‌باشد اما باید مصادیق آن را در زمان حال نیز پیدا کنیم و آن را در زندگی امروزی به کار گیریم.

قرائتی خاطرنشان کرد: قرآن کریم شفای دردهای بشر است و جامعه با این کتاب بزرگ و ارزشمند می‌تواند راه مستقیم را دریابد و هدایت و اصلاح شود. تمسک به قرآن کریم موجب اصلاح جامعه می‌شود از این رو باید در همه ابعاد زندگی به قرآن کریم توجه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تفسیر بخش‌هایی از قرآن کریم یادآور شد: برگزاری مسابقات قرآنی می‌تواند انگیزه خوبی در میان جامعه به خصوص در جوانان برای گرایش به قرآن کریم ایجاد کند.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: از آن جایی که قرآن نقش مهمی در کمال و سعادت جامعه دارد باید در مراکز علمی و دانشگاه‌ها نیز به قرآن کریم توجه ویژه‌ای شود.

وی خطاب به دانشجویان و طلاب حاضر در جلسه بیان کرد: در کنار کسب علوم و کسب مدارج علمی باید به قرآن کریم هم روی آورد و دانشجویان و طلاب باید حساسیت خاصی بر حفظ ارزش‌های دینی و شعائر اسلامی داشته باشند که با قرآن می‌توان به چنین دیدگاهی دست یافت.

قرائتی اظهار کرد: علم بدون ایمان، تقوا و عبودیت نتیجه‌ای ندارد و انسان را به سعادت و کمال هدایت نمی‌کند از این رو فرهنگ قرآنی باید در مراکز علمی و دینی توسعه پیدا کند.

وی درباره انواع علم از دیدگاه قرآن کریم نیز گفت: از منظر قرآن، علوم به بخش‌های مهمی چون علوم مفید، مضر و خنثی تقسیم می‌شود که باید علوم مفید را در جهت تعالی جامعه فرا گرفت.

وی عنوان کرد: علوم مضر و خنثی نقشی در کمال و سعادت جامعه ندارد و نباید با این علوم موجب هدر رفتن وقت و سرمایه‌ها شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فراگیری قرآن کریم در هر سنی لازم است به خصوص برای کودکان و در سن جوانی نقش مهمتری در تربیت روحی و معنوی دارد و باید به آموزش‌های قرآنی توجه شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    14 12
    ولی این طرز گرفتن قران نیست.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    10 1
    آقای قرائتی شعار میده فقط ..جوانان ما مشکل بیکاری رنج می برن .. بیکاری مساوی است با ..... خودتون نقطه چین پر کنید !