فارس نوشت:

وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با یک شبکه فرانسوی ضمن ابراز امیدواری درباره حصول توافق بین ایران و ۱+۵ در نشست جاری «ژنو» تصریح کرد که غرب باید در رویارویی با برنامه هسته‌ای ایران قاطع باشد.

«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه، امروز، پنجشنبه، در شبکه تلویزیونی «فرانس 2» تصریح کرد که غرب باید در رویارویی با ایران درباره مسئله هسته‌ای این کشور محکم باشد.

وی با اینحال ابراز امیدواری کرد که در نشست ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) این هفته توافق حاصل شود. وی در خصوص حصول توافق ایران و 1+5 گفت: امیدوارم اینطور شود. اما این توافق تنها می‌تواند بر اساس اطمینان و قاطعیت باشد.

اوباما: مجادله هسته‌ای ایران می‌تواند طی ۶ ماه پایان یابد

تسنیم نوشت:

بنا به گزارش بیزینس استاندارد، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن می‌تواند مجادله درباره موضوع هسته‌ای را طی 6 ماه به صورت دیپلماتیک با ایران حل و فصل کند. اوباما همچنین از سناتورهای بانفوذ این کشور خواست تا تحریم های ضد ایرانی جدید را به تعویق بیاندازند.

اوباما افزود مقامات واشنگتن هم اکنون درباره طرح (توافق با ایران) با اسرائیلی‌ها، ایرانی‌ها، کنگره آمریکا و نیز رهبران دیگر کشورهای جهان در حال رایزنی و گفتگو هستند.

اوباما در عین حال تاکید کرد کشورش تحریم‌های اصلی علیه ایران را برنمی دارد و به عنوان رئیس جمهور همه گزینه ها را برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای حفظ خواهد کرد.

پیش بینی می‌شود مذاکرات جاری در ژنو بین کشورمان و 6 قدرت جهانی منجر به توافق اولیه ای شود.
/29220

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    چرا گزینه خروج از ان پی تی روی میز نمیآید تا اینها روی دیگر ایران را هم ببینند؟