تسنیم نوشت:

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: "مذاکرات کنونی ژنو بهتر از مذاکرات قبلی در جریان است."

هیأت روسی روز گذشته به درخواست خود دیداری با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، برگزار کرده بودند.

این در حالی است که امروز سومین دور از مذاکرات بین اشتون و ظریف انجام شد و قرار است ادامه مذاکرات دوجانبه تا ساعتی دیگر (14:30 به وقت ژنو - 17:00 به وقت تهران) از سر گرفته خواهد شد.

همچنین مایکل مان، سخنگوی مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، در صفحه توئیتری خود اعلام کرد که هیچگاه خبری درباره حضور وزرای خارجه 1+5 در ژنو اعلام نکرده است.

پیشتر شبکه خبری المیادین به نقل از مایکل مان ادعا کرده بود وزرای خارجه شش قدرت جهانی فردا (جمعه) در ژنو حضور خواهند داشت.

بر اساس تمهیداتی که از پیش طرحی شده‌اند مذاکرات جاری ژنو بین هیأت مذاکره کننده ایرانی و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز به صورت دو جانبه بین ایران و شش قدرت جهانی انجام می‌گیرد و در صورتی که اشتون فضا را مناسب بداند از وزرای خارجه 1+5 برای حضور در مذاکرات دعوت به عمل می‌آورد.

در مذاکرات قبلی ژنو وزرای خارجه آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، آلمان و انگلستان نیز حضور داشتند اما به علت اختلافات داخلی و نیز کارشکنی‌های وزیر خارجه فرانسه انعقاد توافقنامه با شکست مواجه شد.

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    آقاي ظريف ، اگر مذاكرات به نتيجه رسيد كه همه خوشحال خواهند شد ولي اگر به دليل كارشكني هاي اسراييل و اعراب و آمريكا به نتيجه نرسيد ، ما از شما به خاطر تلاش هاي بي پايانتان تشكر ميكنيم. زنده باد ظريف.
  • وحید A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه سوریه!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟سوریه ی شده به سلامتی
  • مجی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    خبر تو دیگه چرا در نشست قبلی وزیر امورخارجه کشور دوست چین حضور نداشت